AndroidHealthClinic

FaalLog MetalNDeadlifts

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Misschien is het bankje niet op jouw ideale hoogte?
Zou best kunnen, redelijk laag. Maar er zijn geen andere benches. We hebben er 2 en eentje is te kort voor mij daar kan ik niet goed op archen en is te smal. Allebei wel de zelfde hoogte.

Als ik legdrive doe moet ik toch core en glutes (en benen natuurlijk) aangespannen houden? En volgens mij uit de hak kracht zetten, denk dat ik met mn tenen/bal van de voet kracht zet.

Zou best kunnen, redelijk laag. Maar er zijn geen andere benches. We hebben er 2 en eentje is te kort voor mij daar kan ik niet goed op archen en is te smal. Allebei wel de zelfde hoogte.

Als ik legdrive doe moet ik toch core en glutes aangespannen houden? En volgens mij uit de hak kracht zetten, denk dat ik met mn tenen/bal van de voet kracht zet.
Schijven onder de bank leggen miss een optie? Ze zijn niet verstelbaar?

Kun je proberen met een schijfje onder je hak. Als dat beter voelt zouden liftschoenen wel helpen.

Schijven onder de bank leggen miss een optie? Ze zijn niet verstelbaar?

Kun je proberen met een schijfje onder je hak. Als dat beter voelt zouden liftschoenen wel helpen.
Denk niet dat schijven eronder leggen kan, maar onder de hak is wel slim! Ga ik zo proberen.

Schoenen wil ik nog halen maar is redelijk duur, moet eigenlijk nog een goede belt hebben want ik heb zo'n old school bodybuilder riem van mn pa haha.

Nee deze bankjes zijn niet verstelbaar, enige reden waarom ik bij deze sportschool zit is omdat ik geen ruimte voor een rack heb en omdat dit de enige sportschool on de buurt is :(. Ben al blij dat ik uberhaupt kan sporten!

Probleem opgelost, lag aan core en kont!

Training 04-04-2022

Bench 3x57,5 3x65 5x75kg rpe 7,5?

Bench 5x5 70kg ss BB Row 2x12 2x10 65kg

Tate Press 3x10 12kg ss Ez Bar Curls 2x12 25kg dropset: 12x25 8x20 12x15kg

Lu Raises 3x15 7kg rpe 8 SS Facepulls 1x20 50kg 2x20 45kg

Dual Rope Pushdowns Myoreps 18x70kg rest geen idee.

Goede training.

Bench was wel goed maar kont ging weer een beetje de lucht in.

Bench 5x5 ook heerlijk, ik kan daar goed op mijn techniek letten/werken.

BB row ook zwaarder gedaan en ging goed genoeg.

Tate Press nu 3x10 met 2 rir dus dat is al mooi!

Lu Raises is 3x15 gedaan en de pomp die je krijgt is niet normaal. Volgende week terug naar 8kg en probeer ik ook 3x15 te doen want met 7kg ging het iets te makkelijk.

Lekker pre workout gebruikt, was moe vanochtend maar dan gaat de training wel sneller :).

Ga na deze cycle een deload doen, koningsdag dus je raad al de sportschool tijden..:headbang: Misschien dat ik is met calisthenics ga klooien.

Rest niets opmerkelijks.

Laatst bewerkt:
Training 05-04-2022

Hanging Knee Raises 3x15 ss warm up

Squat 3x62,5 3x72,5 5x80kg rpe 8?
2min rest

FrontSquat 5x5 55kg ss Partial Ab Rollout 3x15
90sec rest

Weighted Chin Ups 5x3 7,5kg rpe 8 ss Cable Woodchoppers high to low 3x15 schijf 3
2min rest

DB Row 1x15 30kg makkelijk????

Unilateral Leg Extensions 1x15 2xlinks14/rechts15
1min rest

Smith Machine Calf Raises 3x12 100kg
30sec rest.

Toch een leuke training, weinig zin in het begin.

Squats ging ik voor 5, voel me vandaag minder fit en heb ook weer een spontane bloed neus gehad dus was ff kijken of ie opensprong tijdens kracht zetten maar niet gebeurd! Bracing was PERFECT vandaag, ik snap precies waarom ik het verkeerd deed.

FrontSquats nog steeds ff techniek perfectioneren:) Scheet bijna mezelf onder👍

Weighted Chins nu 5x3 gedaan en -2.5kg, had een goede pomp en deed sommige reps deadhang met ff 1 sec rek. Goede pomp ookal deed ik maar 5x3.

Db Rows ging heel makkelijk, volgende week maar 32kg.

Rest boeit echt niet.

Laatst bewerkt:
Krijg sinds een paar weken opmerkingen dat ik er gespierd uitzie, leuk om te horen aangezien ik eerst alleen maar opmerkingen kreeg over afvallen. Denk dat ik dus goed bezig ben met training :)

Lekker bezig maat.

Technique focus

Shadowboxing-

1x3min flow/technique

1x

1x3min fightpace

30sec rest tussen rondes

Heavybag-

3min PowerCombinations

Conditie Focus

1x

Hardlopen

2,6km - 14min 30sec vorige week 14min 37sec. :cool:

Goede training, weer aan de combos van vorige week gewerkt. Niet echt een speciaale training.

Hardlopen ging goed, zit weer op mn 'normale' tijd. Was dit keer precies 14min 30sec dus dat is knap haha. Hopelijk word het uiteindelijk 12min:roflol:

0 last van schenen, enkels of kuiten. Blij dat ik toch de calf raises gister niet geskipt heb.

Is het nutteloos om een riem te dragen met 45kg OHP?

Zit te denken om voortaan op Bench day ipv van Lu Raises de Arnold Press te doen en op OHP Day Lu Raises inplaats van Cable Lateral Raises.

Denk dat ik wat meer presses moet doen, kijken hoe ik op 3x12 Arnold Press reageer. Toen ik in een (diepe) cut zat was 2x pw pressen + muay thai te veel. Misschien kan het nu wel.

Geeft je meer stabiliteit mbt je onderrug. Indien je het idee heb je rug teveel krom gaat kan het iig geen kwaad. Maar houding is key uiteraard.
Ik ga soms wel krom maar dat is dan alleen met een echte grind, qua bracing zit ik wel in orde maar blijf met ademhalen voor reps de fout in gaan.

Indien je bang bent voor blessures doe je die ohp zitten / machine of zelfs losse DBs. Allemaal trainen ze dezelfde spiergroep en minder blessure gevoelig.
Nee niet zozeer blessures maar meer verbetering van houding, maar denk dat het sowieso niet help met ademhaling haha.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven