XXL Nutrition

FaalLog MetalNDeadlifts

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Komt ook omdat ik niet meer 5x10 doe maar 5x5, apart hoe je moet vreten met 5x10 squats..
Heb altijd het gevoel dat mijn benen beter groeien op lage reps, geldt ook voor deadlift en bench (rug en borst, benen groeien slecht op dl en bp:hamer:). Gaat tegen de theorie in, i know, maar toch :D

• Topic Starter Topic Starter
Heb altijd het gevoel dat mijn benen beter groeien op lage reps, geldt ook voor deadlift en bench (rug en borst, benen groeien slecht op dl en bp:hamer:). Gaat tegen de theorie in, i know, maar toch :D
Ik weet niet zeker of ik dat op Bench ook heb, maar zeker op (Front)Squats, DL en OHP en Dips.

Vind zelf als ik 'hoge' rep ranges gebruik dat het meer nut heeft om of gelijk Widowmakers te doen op Squats (10rep max gewicht voor 20 reps). Of gewoon acessories voor pomp, behalve op Bench waar ik 5x10 wel echt lekker vind.

Edit: Op RDL reageer ik goed op beide rep ranges, echt apart.

Ben je aan het trainen voor defensie? omdat je 2,6 km runs doet

Ja ja nu weten we het wel:janken:

Heb 3 jaar niet op school gezeten en vroeger op de basis school niets gedaan dus heb geen idee wat ik met d, t en dt moet. Snap ook niet waarom ik het gewoon niet een keertje google of 't aan mijn docent vraag.:tanden:

(Edit: geen grap trouwens)

Laatst bewerkt:
Vraagje, als ik high rep (15-20) tricep pushdowns/extensions en bicep curls doe zou dat helpen met m'n elleboog? Het doet niet pijn maar soms is het nog aanwezig. Ik druk het liever gelijk de kop in dan zometeen geen ROM meer te hebben.

Iemand ervaringen of tips?

Laatst bewerkt:
Toen ik last van mn ellebogen had door het 3x in de week back squatten deed ik hoge reps band curls/pushdowns (50-60 reps), hielp heel goed

Toen ik last van mn ellebogen had door het 3x in de week back squatten deed ik hoge reps band curls/pushdowns (50-60 reps), hielp heel goed
50-60 klint inderdaad beter, heb al vaker gehoord dat mensen door squatten elleboog pijn kregen. Heb je wristwraps gebruikt? Schijnt goed te helpen.

Vraagje, als ik high rep (15-20) tricep pushdowns/extensions en bicep curls doe zou dat helpen met m'n elleboog? Het doet niet pijn maar soms is het nog aanwezig. Ik druk het liever gelijk de kop in dan zometeen geen ROM meer te hebben.

Iemand ervaringen of tips?
De pezen en aanhechtingen in je elleboog krijgen behoorlijk veel te verduren, dat je daar last van krijgt op den duur is niet gek. Wat mij helpt is een half uurtje voor de training elleboog sleeves te dragen (werkt ook voor knieeën) en tijdens de warm up heel lichte high rep band pushdowns doen.

De pezen en aanhechtingen in je elleboog krijgen behoorlijk veel te verduren, dat je daar last van krijgt op den duur is niet gek. Wat mij helpt is een half uurtje voor de training elleboog sleeves te dragen (werkt ook voor knieeën) en tijdens de warm up heel lichte high rep band pushdowns doen.
Ik vind elbow/knee sleeves te duur voor nu, daarom train ik nu nog steeds met een trui en langebroek aan. Ik doe meestal lichte high rep pushdowns voordat ik aan mijn tricep werk begin zodat ik een kleine pomp heb, mischien ook handig als ik dat voor me bench en presses ga doen.

Deload training 21-04-2022

OHP 10x25 8x30 6x35kg ss Hanging Knee Raises 3x12

OHP 3x10 35kg +riem alleen setje 2 SS Partial Ab Rollout 3x12

Weighted Dips 1x5 18,75kg

Incline DB Bench 2x12 18kg ss Planks 2x1min

DB Skullcrushers 1x15 12kg ss Planks 1x1min

Overhead Rope Extensions 2x12 50kg ss Lu Raises 3x15 8kg

Gewoone deload training, oke pompje.

OHP 3x10 had ik op de tweede set ff m'n riem om gedaan (want ja hij koste geld) om te kijken wat mijn core deed. Toen merkte ik dat ik al gauw mijn core minder goed brace en heb op setje 3 het zonder riem verbeterd.

Weighted Dips was wel een RPE 8, volgende week terug naar 15 of 17,5kg en weer omhoog bouwen.

Heb Incline DB Press op 18kg gedaan puur voor de MMC en pomp en omdat ik wist dat het niet tot falen zou gaan.

Enige waar ik moeite mee had om niet tot falen te gaan was met Overhead Rope Extensions, altijd zo leuk om te doen.

Abs nu 3x12 omdat ik met Rollout verder ging en Hanging Knee Raises techniek wil verbeteren. Volgende week begin ik op 3x10 dan week 2 3x12 en week 3 3x15

Ook heb ik 1x50 Tricep Pushdowns gedaan met 15kg en een rechtestang, voelde erg goed op mijn elleboog en ga voortaan als ik het ook echt gewoon doe 2-3x50 doen.

Was wel moe, maar dat kwam omdat ik mijn vocht inname vandaag niet goed in de gaten hield, eigen schuld.

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven