XXL Nutrition

FaalLog MetalNDeadlifts

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Zit te denken om het nu zo te gaan doen.
2 cycles 5/3/1 + 5x10 bbb @65-70%.
2 cycle 5/3/1 + 5x5 @80% of 5x3 @85-90% doen.
Daarna een deload te houden (als het moet).
(OHP 2 cycles 5x5 daarna 2 cycles 5x3 en RDL's blijven 3x10 @70%)
Is dit een beetje fatsoenlijk of verkloot ik het hele 5/3/1.
Zit er een beetje een leader/anchor idee in?

Laatst bewerkt:
Gewichten (estimated 1rm)
Begin 5/3/1-
Mooie progressie in kracht, netjes :thumb:
Jezus wat was ik dun van de zomer.:(
InCollage_20220424_091847311.jpg
Wow, wat een verschil man. Heel goed gedaan. Die 75 kg was ook niet goed. Laatste foto zeker mooie armen en schouders. Echt goed bezig, en ik merk dat je je ook echt wel in de theorie verdiept. Lekker doorgaan zo!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.023
Zit er een beetje een leader/anchor idee in?
Ja klopt, ik wil eerst een hypertophy block doen daarna kracht aangezien je meer spier hebt je meer kracht kan creeren ofzo. Als het goed is is dat ook het idee met leader/anchor. maar vind het hele 25-50 en 50-100 accessories niet mijn ding.

Laatst bewerkt:
  • #1.024
Mooie progressie in kracht, netjes :thumb:

Wow, wat een verschil man. Heel goed gedaan. Die 75 kg was ook niet goed. Laatste foto zeker mooie armen en schouders. Echt goed bezig, en ik merk dat je je ook echt wel in de theorie verdiept. Lekker doorgaan zo!
Dank je!

Dat was het inderdaad niet, nu op 81,7kg ben ik nog steeds dun maar het gaat zeker de goede kant op!

Ja dat ook, ik vindt het handig om het hele idee achter het manier van trainen te weten zodat ik uiteindelijk zelf wat in elkaar kan zetten. Werken met percentage werkt goed voor mij en vooral met een 90% trainings max.

• #1.025
Dit ga ik trouwens zo doen.

Cycle 1+2
Bench 5x10 bbb cycle 2 Bench 3x10 slighty less bbb + 2 setjes flyes als 5x10 niet goed werkt.
FrontSquat 5x5 FSL
OHP 5x5 FSL
RDL 3x10 SLBB

Cycle 3+4
Bench 5x5 SSL of 5x3 @90
FrontSquat 5x3 @90
OHP 5x3 @90
RDL 3x10 SLBB

Aangezien 5x5 eigenlijk gewoon volume is doe ik 5x3 voor dikke strenght gains. Ik ga na cycle 1 misschien mijn OHP trainingsmax met 10% verlagen als ik 6 met 1 rir haal op 47,5kg.

Edit: Na dit ga ik mijn eigen program doen, nu heb ik 12 weken om mezelf te verdiepen in alles zodat ik iets fatsoenlijks kan maken:)

Laatst bewerkt:
Goed bezig! En die transformatie echt knap dat je dat zelf hebt gedaan dat eist discipline!

• #1.028
Training 25-04-2022

Bench 5x52,5 5x60 10x67,5 rpe 9?

Bench 1x10 60kg 4x10 57,5kg ss BB Row 4x12 60kg

Uni Tate Press 1x10 2x12 12kg ss Ez Bar Curls 2x12 25kg dropset 13x25kg 10x20kg 11x15kg

Lu Raises 3x15 8kg ss Facepulls 1x20 50kg 2x20 55kg

Rope Pushdowns MYOREPS 20x70kg rest zal wel.

Goede training! Had ook veel zin.

Bench ging uitstekend, kont bleef goed op het bankje.

Bench 5x10 dacht ik dat ik het wel met 60 kon, dus niet. Jezus wat was ik kapot na die superset.

Tate Press ging iets minder omdat m'n triceps al dood waren door Benchen.

Lu Raises voelden eigenlijk makkelijk, deload heeft me goed gedaan in het algemeen.

Heb nu de rope pushdowns met 1 rope gedaan, voelde ook goed. Heb dual rope nou een tijdje gedaan en wilde dit is doen. Ik twijfelde wel of ik deze oefening zou doen aangezien ik al een oke pomp had.

Ik had me toch HONGER, net 1000kcal maaltijdje op en sterf nog steeds. Kcal heb ik al verhoogt :). Ik was ook sneller klaar met trainen, door de deload heb ik weer een fatsoenlijk tempo. Duurde volgens mij maar 65-70min.

Ook slaap ik weer goed!

In de douche had ik me toch spasme in mijn linker tricep, wat een pomp vandaag. Ik moet is vaker deloaden;).

Laatst bewerkt:
Ik heb me nooit in de theorie van 5/3/1 verdiept, maar dit ziet er niet gek uit. En je gaat toch al naar een 'eigen' schema. Goed luisteren naar je lichaam, ben je nog kapot bij een volgende sessie, of heb je juist het gevoel dat er echt nog wel een schepje bijkan bij een bepaalde oefening, gewoon tunen :)
Myoreps vind ik mooie oefening, doe het gewicht niet te zwaar, want je loopt tegen een verzuringsgrens, anders wordt het lomp slingeren en dat levert niet veel op.

In de douche had ik me toch spasme in mijn linker tricep, wat een pomp vandaag. Ik moet is vaker deloaden;).
Of minder vaak douchen :D

• #1.030
Ik heb me nooit in de theorie van 5/3/1 verdiept, maar dit ziet er niet gek uit. En je gaat toch al naar een 'eigen' schema. Goed luisteren naar je lichaam, ben je nog kapot bij een volgende sessie, of heb je juist het gevoel dat er echt nog wel een schepje bijkan bij een bepaalde oefening, gewoon tunen :)
Dit is een hele fijne trainen, niet echt junk volume behalve dan de Rope Pushdowns. Is gewoon een extratje om m'n armen hopelijk op 40cm te laten komen.

5/3/1 is een goede schema maar het stopt natuurlijk met zo goed zijn na X aantal cycles. Ook is het leuk om alles een beetje uit te proberen. Zelf hou ik ervan om alles te doen hoe ik het fijn vind en 5/3/1 laat dat toe :)

De woensdag ga ik sowieso minder intensief muay thai doen zodat ik iets beter kan herstellen, zaterdag is echt de cardio dag omdat ik daarna ook een rust dag heb. (Grote rede waarom ik woensdag zo intensief trainde was voor de calorieen, maar ik wil niet dat mijn gewicht sessies eronder lijden)

Niets beter dan een kei hete douche na het trainen, alleen moet je dan niet in slaap vallen. :emo:

Het algehele idee is volgens mij dat je 2 leaders doet (2x 3 weken) en dan 1 anchor (1× 3 weken). Eigenlijk zijn dat 2 hyperthrophy/volume blokken en dan een strength blok.

Na de 2 leaders en na de 1 anchor doe je een 7th week protocol, wat op verschillende manieren kan worden ingevuld, waaronder een deload, maar ook als een peak week.

Welke toevoegingen je waar doet weet ik niet precies.

EDIT: soms worden de 3 blokken ook omschreven als Accumulation, Intensivication, Realization.

Laatst bewerkt:
  • #1.033
Het algehele idee is volgens mij dat je 2 leaders doet (2x 3 weken) en dan 1 anchor (1× 3 weken). Eigenlijk zijn dat 2 hyperthrophy/volume blokken en dan een strength blok.

Na de 2 leaders en na de 1 anchor doe je een 7th week protocol, wat op verschillende manieren kan worden ingevuld, waaronder een deload, maar ook als een peak week.

Welke toevoegingen je waar doet weet ik niet precies.
Klopt, maar hij zei ook dat 2 leaders 2 anchors kan. Ik ga sowieso geen peak week doen eerder een deload:)

Heb je z'n boeken?

• #1.040
Vannacht wakker geworden met een scherpe pijn in mijn maag, was na 5 minuten weer over maar heb geen idee waarom ik het had.

Nu leuk nieuws, ik heb spierpijn in m'n borst alsof ik voor de eerste keer getraind heb:D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven