AndroidHealthClinic

FaalLog MetalNDeadlifts

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.081
Je kan er aardig wat muziek op kwijt. Had zelf vaak vlagen qua muziek. Periodes dat ik er steeds wat anders opzette. Maar meestal gewoon wat nummers overal en nergens vandaan geript. :D
Voor kt perfect en lekker klein. Heeft ook prima radio ontvangst.

Mer Muay thai ben je eerder in gevecht met t draadje :roflol:
Haha ken het, ik luister naar praktisch alles. Metal, punk, rockabilly, psychobilly, hiphop, lofi hiphop noem maar op. Ik had volgens mij een playlist met 8k nummers maar kwam erachter dat spotify maar een playlist met 10k nummers kan dus heb het maar in genres opgedeelt :roflol:

Tijdens het gewichtheffen luister ik meestal naar Death of Thrash metal. Slaughter Of The Souls van At The Gates is mijn hype nummertje geworden voor nu.

Hoe is t met je bovenbeen?
Bulten weggetrokken?

• #1.085
Training 28-04-2022

OHP 5x32,5kg 5x37,5kg 9x42,5kg RPE 9,5
2min rest

OHP 5x5 42,5kg ss Partial Ab Rollout 3x10
90sec rest

Weighted Dips 1x3 1x4 1x3 20kg ss Hanging Knee Raises 3x10
2min rest

Incline DB Bench 2x12 1x10 20kg
90sec rest

DB Skullcrushers 3x12 14kg ss Planks 2x1min
30sec rest

Overhead cable extensions 2x13 dropset 15x50kg 6x40kg 7-8x30kg ss Lu Raises 1x13 2x15 9kg
90sec rest

Goede training.

OHP eindelijk een volume pr, hoopte 9 te halen met 1rir maar weet niet zeker of ik de 10de zou kunnen.

OHP 5x5 ook goed, had beetje moeite met mijn houding maar had ook minder focus vandaag.

Weighted dips gingen zoals ik dacht, wou op het tweede setje kijken of ik 5 kon maar haalde 4, ego is er altijd:) Maar heb voor de eerste keer 20kg gedipt.

Incline DB Bench ging goed, laatste lukte niet meer om 11 of 12 te halen helaas.

Skullcrushers gingen ook lekker ook al moest ik op een kut bankje, heb nu 14kg met goede houding gedaan.

Heb op de overhead cable extensions extra reps kunnen doen en Lu Raises 9kg gebruikt. Eerste setje met 9 was ff wennen maar ging goed.

Vandaag een erg slechte focus, maar gewoon een goede training kunnen doen.

Veel reps op die ohp :p

• #1.089
Ja daar mag je blij mee zijn. Doe hem nu ook op 531 maar weet niet of dat een goeie beslissing was. Heb enorm goeie gains eerder gemaakt op paused 5 x 5 en 3 x 3 etc.. Zullen zien
Wat doe je als supplemental? Ik deed 5x10 en ging helemaal verkeerd.

Wat doe je als supplemental? Ik deed 5x10 en ging helemaal verkeerd.
Beste ervaring qua schouders is 1 ohp paused reps en de shit! Het paused gedeelte op gevoel rustig aan beginnen weglaten tot het niet meer lukt. Zo van 5 x 5 naar 3 x 3 etc. Oef2 3 sets side raises en dan rear delt seated maar ook lekker heavy. Als je deze te strikt doet is opklimmen moeilijk. 3 sets 8 reps en gwn ook explosief en Momentum van de grond gebruiken. Lichaam adapt snel aan hogere gewichten.

Dit was met de corona periode thuis. Schouders zijn nooit meer zo buff en sterk geweest als toen

• #1.091
Beste ervaring qua schouders is 1 ohp paused reps en de shit! Het paused gedeelte op gevoel rustig aan beginnen weglaten tot het niet meer lukt. Zo van 5 x 5 naar 3 x 3 etc. Oef2 3 sets side raises en dan rear delt seated maar ook lekker heavy. Als je deze te strikt doet is opklimmen moeilijk. 3 sets 8 reps en gwn ook explosief en Momentum van de grond gebruiken. Lichaam adapt snel aan hogere gewichten.

Dit was met de corona periode thuis. Schouders zijn nooit meer zo buff en sterk geweest als toen
Misschien wel een goed idee om mijn 5x5 supplemental dan is paused te gaan doen, merk dat het ook op neus niveau moeilijkste is.

En aangezien jou OHP t*fus goed is denk ik dat het inderdaad goed werk.

Misschien wel een goed idee om mijn 5x5 supplemental dan is paused te gaan doen, merk dat het ook op neus niveau moeilijkste is.

En aangezien jou OHP t*fus goed is denk ik dat het inderdaad goed werk.
Ben niet de enige die met paused reps goed opgeklommen is. De barbell blijft zo dicht mogelijk bij jouw gezicht en leren wanneer je hoofd er onder moet. Verder is ook intrssant het laagste punt van de barbell die bij mij eerder op het sleutelbeen komt. Lager is nefast voor de bewegingsbaan en dus ook meer ROM etc.

Bij zwaardere gewichten worden de pauzes ook korter of net niet meer en bij het unracken is het dan ook onmiddelijk vertrekken om geen energie te verspillen.

Voetpositie te smal suckte bij mij ook en vooral schoeisel. Sportschoenen liever niet en te zompig. En belt pas vanaf gewichten die Nieuw zijn en of zwaar. Gaandeweg leer je wel the sweet spot. Je rug die ineens hol trekt is geen lachertje haha

• #1.093
Ben niet de enige die met paused reps goed opgeklommen is. De barbell blijft zo dicht mogelijk bij jouw gezicht en leren wanneer je hoofd er onder moet. Verder is ook intrssant het laagste punt van de barbell die bij mij eerder op het sleutelbeen komt. Lager is nefast voor de bewegingsbaan en dus ook meer ROM etc.

Bij zwaardere gewichten worden de pauzes ook korter of net niet meer en bij het unracken is het dan ook onmiddelijk vertrekken om geen energie te verspillen.

Voetpositie te smal suckte bij mij ook en vooral schoeisel. Sportschoenen liever niet en te zompig. En belt pas vanaf gewichten die Nieuw zijn en of zwaar. Gaandeweg leer je wel the sweet spot. Je rug die ineens hol trekt is geen lachertje haha
Klinkt wel logisch, denk dat het ook leuk is als afwisseling.

Ben nu wel nieuwgierig hoe het voelt, als ik 5x5 met 42,5kg moet ik dan de eerste 37,5kg voor paused?

Ik had het zelfde probleem, nu sta ik wel echt wijd maar zo vast als een muur!

Nu toen ik werksets deed met 60kg deed ik hooguit nog een 50kg x 3 voor mijn werkset ofzo.. That's it.
Deed ik werksets met 80kg op 3 x 3 deed ik volgens mij 60kg x 3 en 70kg x 1. Niet perce paused maar gewoon voor de gewenning en om niet te schrikken bij de effectieve set

In!:marvin:

• #1.098
Ik merk dat ik nu core/abs goed train! Heb geen last van mijn onderrug en core is gewoon beetje sore. Fijn hoe zo'n riem helpt met bracing en doordat je bracing top is kan je beter buikspieren trainen.

Is het normaal om na een deload 'extra' sore te zijn of zou het meer zijn omdat ik mezelf nu extra kan pushen?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven