AndroidHealthClinic

FaalLog MetalNDeadlifts

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Mij bevalt het wel maar ik doe denk zelf liever straight sets dan AMRAP, ga nu m'n plan volgen en na deze cycle nog 3 doen en daarna een ander programma doen:)

Aanvulling: Ik vind 5/3/1 goed maar dan wel op mijn niveau natuurlijk, als ik sterker was denk ik ook niet dat ik veel progressie zou boeken.
Voor relatief beginner is het redelijk prima, maar voor de rest is het basically waardeloos :p

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.143
Drie dagen fb, gebaseerd op volume-recovery-intensity principe. Vooral de volume dagen zijn echt killer. Laatste training van de week is knallen.
Oh ja die ken ik wel, ik heb express ook mijn 'laatste' cycles tot de zomer vakantie gedaan omdat ik volgend schooljaar het veel drukker krijg dus dan is 3x pw fijner!

Oh ja die ken ik wel, ik heb express ook mijn 'laatste' cycles tot de zomer vakantie gedaan omdat ik volgend schooljaar het veel drukker krijg dus dan is 3x pw fijner!
TM kan wel heel veel tijd in gaan zitten, volgens mij is TM vooral geschikt als je sterker wilt worden, al zou je er ook best spiermassa mee kunnen ophalen.

• #1.145
TM kan wel heel veel tijd in gaan zitten, volgens mij is TM vooral geschikt als je sterker wilt worden, al zou je er ook best spiermassa mee kunnen ophalen.
Klopt het duurt wel lang, dat weet ik toevallig wel van het programma:o Ik weet nog niet 100% zeker wat ik na de zomervakantie wil doen, powerliften of powerbuilding. Ligt eraan hoe mijn fysiek en kracht is!

Het wordt meestal gedaan als vervolg op 5x5 of SS, maar dat maakt verder niks uit. Ik vond het een fijn schema maar werd snel heel zwaar. Denk dat het voor jongere gasten wel echt een beest van een schema is.

• #1.147
Het wordt meestal gedaan als vervolg op 5x5 of SS, maar dat maakt verder niks uit. Ik vond het een fijn schema maar werd snel heel zwaar. Denk dat het voor jongere gasten wel echt een beest van een schema is.
Ik vind 3x pw fb schemas 9/10 keer echt zieke schemas (als ze niet 'bodybuilding' focus zijn)

Voor relatief beginner is het redelijk prima, maar voor de rest is het basically waardeloos :p
Met alle variaties die er inmiddels zijn weet ik niet of je dat zo hard kan stellen. Op reddit draait ene mystical strength regelmatig 531 variaties, zijn ervaring met building the monolith is prettig om te lezen.

Building the monolith is 3x pw.

Anderzijds kan ik me ook goed voorstellen dat er voor allerlei doelen efficiëntere methodes zijn.

• #1.149
Met alle variaties die er inmiddels zijn weet ik niet of je dat zo hard kan stellen. Op reddit draait ene mystical strength regelmatig 531 variaties, zijn ervaring met building the monolith is prettig om te lezen.

Building the monolith is 3x pw.

Anderzijds kan ik me ook goed voorstellen dat er voor allerlei doelen efficiëntere methodes zijn.
Die gozer is wel oprecht 'hardcore', vind zelf building the monolith ook bruut.

Ik zie dat als investering. Hoe sterker je bent, hoe zwaarder je kunt trainen, hoe beter je gains worden. Zou daarom eerst op kracht focussen, zeker als je nog jong bent en jaren de tijd hebt om op massa/fysiek te trainen.

• #1.151
Ik zie dat als investering. Hoe sterker je bent, hoe zwaarder je kunt trainen, hoe beter je gains worden. Zou daarom eerst op kracht focussen, zeker als je nog jong bent en jaren de tijd hebt om op massa/fysiek te trainen.
Mee eens, als je ouder bent is je herstel minder goed. En trouwens een cycle high rep zooi kan je zo doen. :emo:

Zo'n schema waar je echt een goede 5x5 doet kun je toch ook prima massa op bouwen? Kan me wel enkele onderzoeken herinneren waar het aantal reps weinig verschil maakte in massa, maar dat juist het totale volume belangrijk is. Met 3x per week fullbody zit je qua volume wel goed, ondanks de paar oefeningen. Al zou ik er zelf nog wel een kleine volume isolatie aan toevoegen voor delts/armen.
5/3/1, Texas Method etc bestaan al langer dan dat jij lift hoor :o
Misschien moet ik na jaren hetzelfde ook eens wat nieuws proberen.. :o

• #1.154
Zo'n schema waar je echt een goede 5x5 doet kun je toch ook prima massa op bouwen? Kan me wel enkele onderzoeken herinneren waar het aantal reps weinig verschil maakte in massa, maar dat juist het totale volume belangrijk is. Met 3x per week fullbody zit je qua volume wel goed, ondanks de paar oefeningen. Al zou ik er zelf nog wel een kleine volume isolatie aan toevoegen voor delts/armen.

Misschien moet ik na jaren hetzelfde ook eens wat nieuws proberen.. :o
Ik zou met 3xpw gewoon wat isolatie doen want dat is ook gezond voor de gevrichten!

Ik vind dat zelf niet erg maar ik train in een slechte commercial gym dus dat is echt fucked in de avond.
Mijn opmerking was vooral omdat je aangaf dat je minder tijd zou hebben. Met 3x pw TM zou het kunnen dat je meer tijd kwijt bent dan met 4x pw 531.

Al zou je mogelijk heel goed samenvattingen en andere herhalingen voor de studie kunnen doen tussen de sets. Dan kan je het uitleggen als naar de studiezaal gaan. :D

Ja, maar het kost heel veel rusttijd tussen de sets.
Dat is juist beter, zowel voor kracht als hypertrofie. Lange rustpauzes hebben op elk vlak voordelen, behalve de tijd die het je kost.. :D Ik doe al m'n compounds met 3min rust en isolatie 1-2, soms als supersets. Ben je wel 1.5 uur zoet elke keer.

• #1.160
Training 02-04-2022

Bench 3x55 3x67,5 6x72,5kg rpe 7,5 :(
2min rest

Bench 5x10 57,5kg ss BB Row 4x12 62,5kg
90sec rest

Tate Press 3x12 12kg ss Ez Bar Curls 2x12 25kg dropset 18x25kg 12x20kg ?12x15kg??
90sec rest

Lu Raises 3x15 9kg ss Facepulls 3x20 55kg
90sec rest

Rope Pushdowns Myoreps 17x80kg rest geen idee

Matige training.

Bench voelde wat off vandaag, set up was ook niet 100. Wou voor de 7-8 maar op de 6 gestopt door kont in de lucht:(

BB Rows zwaarder maar techniek iets minder, toch goed.

Tate Press eindelijk 3x12 op 12kg en Ez Bar Curls voelde anders, zat toch 25kg op de stang.

Lu Raises 3x15 op 9kg gingen wat minder vandaag.

Had nog steeds DOMS in mijn triceps van donderdag :roflol:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven