MuscleMeat

FaalLog MetalNDeadlifts

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.161
Mijn opmerking was vooral omdat je aangaf dat je minder tijd zou hebben. Met 3x pw TM zou het kunnen dat je meer tijd kwijt bent dan met 4x pw 531.

Al zou je mogelijk heel goed samenvattingen en andere herhalingen voor de studie kunnen doen tussen de sets. Dan kan je het uitleggen als naar de studiezaal gaan. :D
Haha slim idee!

Dat is juist beter, zowel voor kracht als hypertrofie. Lange rustpauzes hebben op elk vlak voordelen, behalve de tijd die het je kost.. :D Ik doe al m'n compounds met 3min rust en isolatie 1-2, soms als supersets. Ben je wel 1.5 uur zoet elke keer.

Mijn punt was vooral, zie hierboven, dat OP aangaf 3x pw te willen trainen ivm minder tijd.

Als je dan 3 sessies doet van 2 uur ipv 4 van een uur ben je afhankelijk van reistijd e.d. meer tijd kwijt. En een uurtje per dag kan ook lekker ontspannen zijn tussen het leren door.

EDIT: bij TM is je rust al snel meer dan 6 minuten tussen de sets.

Laatst bewerkt:
  • #1.163
Dat is juist beter, zowel voor kracht als hypertrofie. Lange rustpauzes hebben op elk vlak voordelen, behalve de tijd die het je kost.. :D Ik doe al m'n compounds met 3min rust en isolatie 1-2, soms als supersets. Ben je wel 1.5 uur zoet elke keer.

Ik doe meestal maar 90sec tot 2min maar de zwaarder het word de meer rust ik neem.

• #1.164
Qua programma zoek ik eigenlijk iets van 3-4 dagen maar zonder heavy singles of 1rm, wil dat nog niet doen want de risk to reward ratio ligt te laag voor me.

Qua programma zoek ik eigenlijk iets van 3-4 dagen maar zonder heavy singles of 1rm, wil dat nog niet doen want de risk to reward ratio ligt te laag voor me.
TM wordt al snel redelijk zwaar.

Als de 531 methodiek je bevalt kan je ook naar de Juggernaut Method kijken. Bromley noemt het op zijn YT een betere versie dan 531. Het kanaal van Bromley is sowieso wel een aanrader.

Ook het "powerlifters should train more like bodybuilders" schema van Nuchkols (sp?) kan je eens bekijken. GZCL heeft ook allerlei opties. Of blader eens door de Lifting Vault. Ook Powerlifting to Win bespreekt meerdere schema's, sommige zijn minder PL specifiek, maar misschien daarom juist voor jou interessant.

Je kan een 4 daags schema ook 3 dagen in de week doen, dan duurt je trainingsweek ongeveer 9 dagen.

Dit zijn overigens allemaal opmerkingen en suggesties van iemand die dat niet allemaal zelf gedaan heeft, maar erover gelezen heeft of het op YT gezien heeft.

• #1.166
TM wordt al snel redelijk zwaar.

Als de 531 methodiek je bevalt kan je ook naar de Juggernaut Method kijken. Bromley noemt het op zijn YT een betere versie dan 531. Het kanaal van Bromley is sowieso wel een aanrader.

Ook het "powerlifters should train more like bodybuilders" schema van Nuchkols (sp?) kan je eens bekijken. GZCL heeft ook allerlei opties. Of blader eens door de Lifting Vault. Ook Powerlifting to Win bespreekt meerdere schema's, sommige zijn minder PL specifiek, maar misschien daarom juist voor jou interessant.

Je kan een 4 daags schema ook 3 dagen in de week doen, dan duurt je trainingsweek ongeveer 9 dagen.

Dit zijn overigens allemaal opmerkingen en suggesties van iemand die dat niet allemaal zelf gedaan heeft, maar erover gelezen heeft of het op YT gezien heeft.
Juggernaut method heb ik wel van gehoord maar de rest niet echt, ik ga er sowieso ff in verdiepen.

Ja dat kan ook maar heb ik weer geen zin in :P

Thanks for je input!

• #1.167
Rust tussen sets ligt aan jezelf en kan je ook 'trainen'. Ik heb denk ik nog nooit 6min gerust tussen mijn sets. Ik train zelden langer dan 90min. Enkel op zondagen in de gym omdat dat teamtraining is en veel gebabbeld word haha. Verder kun je op PL schema's prima spiermassa bouwen, zolang je genoeg eet. In de meeste pl schema's zit er ook genoeg volume om te bouwen, want zonder de volume blokken bouw je nieks. Van 1rms word je niet sterker, wel van al het werk ervoor die er naar toe werkt.

• #1.169
Rust tussen sets ligt aan jezelf en kan je ook 'trainen'. Ik heb denk ik nog nooit 6min gerust tussen mijn sets. Ik train zelden langer dan 90min. Enkel op zondagen in de gym omdat dat teamtraining is en veel gebabbeld word haha. Verder kun je op PL schema's prima spiermassa bouwen, zolang je genoeg eet. In de meeste pl schema's zit er ook genoeg volume om te bouwen, want zonder de volume blokken bouw je nieks. Van 1rms word je niet sterker, wel van al het werk ervoor die er naar toe werkt.
Helemaal met eens over de rust tijden, ik merk het verschil echt als mijn spieren te moe zijn of ikzelf. Soms is het echt ff een mindfuck.

Genoeg eten zal geen probleem worden haha, je hebt gelijk maar ik ben nog niet heel bekent met PL schemas. Dus daarom ff aanduiden dat ik 1rms 100x niks vind.

Een ding wat ik wel weet is dat volume+intensiteit hand in hand gaan dus ik maak me nooit zorgen of ik wel genoeg, eerder of ik het wel intens genoeg doe.

• #1.171
Foto van mn arm, de spieren komen er wel!
Screenshot_20220502-115542_Snapchat.jpg

• #1.175
Reken op volume dagen maar op 2-2,5 uur als je flink gewicht verzet. De andere twee trainingen zijn binnen een uur te doen, ook afhankelijk van hoeveel isolatie je erbij doet (al zal dat niet veel zijn wil je het herstel niet fukken).
Langste wat ik nu doe is 1 uur 45min op vrijdag maar vind dat stiekem te lang, ligt er ook wel aan wat je in die tijd doet.

Langste wat ik nu doe is 1 uur 45min op vrijdag maar vind dat stiekem te lang, ligt er ook wel aan wat je in die tijd doet.
Je doet op volume dagen vrij weinig, maar rusttijden zijn die dag gewoon lang (als je echt zwaar traint).
Dus daarom ff aanduiden dat ik 1rms 100x niks vind.
Kunt ook gewoon 2 of 3 of zelf 5 rm doen op intensity dagen. Het gaat erom dat het één zware werkset is.

• #1.177
Je doet op volume dagen vrij weinig, maar rusttijden zijn die dag gewoon lang (als je echt zwaar traint).

Kunt ook gewoon 2 of 3 of zelf 5 rm doen op intensity dagen. Het gaat erom dat het één zware werkset is.
Ja dat klinkt wel tof, alleen duurt een sessie mij dan toch te lang. Wie geeft er nou huiswerk op :roflol:

• #1.178
Ja dat klinkt wel tof, alleen duurt een sessie mij dan toch te lang. Wie geeft er nou huiswerk op :roflol:
Ik ga de richting programmeur op en weet er nog niet heel veel van dus ik heb sowieso veel te oefeningen en te leren. Wat ook wel leuk is natuurlijk maar iets wat wel tijd vreet. Daarom ipv 4x pw naar 3x pw maar dan zou het krom zijn als ik lange sessies draai haha.

• #1.179
Cardio heb ik ook maar veranderd.

Woensdag-
Shadowboxing 1x1,5min techniek 1x3min video 1x1,5min fightpace

Heavy Bag Rounds
1x3 min Boxing only 1x3min PowerCombos with kick 1x3min Combos with Kick Check Kick 1x3min Fightpace (Hier kan ik makkelijk de intensiteit op verlagen :))

Hardlopen 2,6km

Wat mobiliteit zooi als ik wil

Zaterdag (Nog niet zeker)-
Shadowboxing 1x3min techniek 1x3min video 1x3min fightpace

Heavy Bag-
1x3min Combos with kick

1x15min

10x10 sec powerboxing met 10 sec rust

1x3min ?Power?combos with kick

Hardlopen 2,6km

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven