MuscleMeat

FaalLog MetalNDeadlifts

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Denk wat je zelf fijn vindt qua ROM. Ik persoonlijk vind tot bovenlip/net onder neus ver zat. Als ik dieper ga voelt dat niet goed in wanneer ik zwaarder train

Ik ga meest kin/onder kin dus ROM is geen probleem bij mij:)
Dus dan gewoon paused op sleutelbeen doen?
Ja ik persoonlijk doe hem zo, waarbij ik zo dicht mogelijk bij mijn gezicht blijft en juiste moment zoek om mijn hoofd eronder te steken. Deze paused reps hebben me heel wat opgebracht. Vroeger deed ik seated en ook ergens rond kin a neus, maar toen deed ik EZ 60kg.nu staand en meer rom vind ik gwn veel uitdagender

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.248
Ja ik persoonlijk doe hem zo, waarbij ik zo dicht mogelijk bij mijn gezicht blijft en juiste moment zoek om mijn hoofd eronder te steken. Deze paused reps hebben me heel wat opgebracht. Vroeger deed ik seated en ook ergens rond kin a neus, maar toen deed ik EZ 60kg.nu staand en meer rom vind ik gwn veel uitdagender
Seated lijkt me niet fijn, dan eerder Z press.

Dus als ik het begrijp neem je een 1 seconde pause bij je sleutelbeen/kin en stoot dan omhoog?

Snap die pauze nie goed. Heb je daar niet altijd pauze want je stopt daar toch en eventueel rebreath? Of knallen jullie anders zonder te stoppen door?

• #1.250
Snap die pauze nie goed. Heb je daar niet altijd pauze want je stopt daar toch en eventueel rebreath? Of knallen jullie anders zonder te stoppen door?
Pauze hou ik altijd bovenaan want dat is de lockout? Met bench ga ik ook niet ff thee zetten als de stang bijna op mn borst ligt.

Pauze hou ik altijd bovenaan want dat is de lockout? Met bench ga ik ook niet ff thee zetten als de stang bijna op mn borst ligt.
Maar als je bovenaan paused kun je onmogelijk weer goed adem nemen en bracen voor een volgende rep, want je staat helemaal uitgerokken. Okee als het nog niet te zwaar is is het doenbaar. Maar als je echt heavy heavy reps gaat doen...

• #1.252
Maar als je bovenaan paused kun je onmogelijk weer goed adem nemen en bracen voor een volgende rep, want je staat helemaal uitgerokken. Okee als het nog niet te zwaar is is het doenbaar. Maar als je echt heavy heavy reps gaat doen...
Ik heb nog lang geen heavy reps gedaan laat staan heavy heavy zoals jij, misschien is het voor iedereen anders?

Voor mij is het juist andersom, als ik onderin adem is de set voorbij:treuren:

Ik heb werkelijk geen idee wat het beste is, ik zie beide varianten langskomen. Het idee zal niet zijn dat je bij boven ademen alle racing loslaat tussen je reps, dat doe je bij de squats ook niet.

Volgens mij was het bij Rippetoe eerst bovenaan ademen, net als bij de BP en is het sinds de Press 2.0 onderin ademen.

True maar bij een bench veranderd je lichaamspositie niet, en hoef je niet te bracen. Daar adem je dus anders. Bij squat sta je recht maar niet overgestrekt zoals bij een lockout press. Nuja zoiezo doen wat voor jezelf best werkt denk ik dan.

Ohp pauze bovenaan is helemaal niet wat ik bedoel met paused reps :p Die brengen ook helemaal niet op. Met zware gewichten heb je jouw set al verloren als je gaat treuzelen bovenaan. En met een ohp wil je niet van je stokje gaan haha :p

De pauze bij een ohp kan onderaan lang zijn tot effectief gwn een korte stop afhankelijk van wat je zelf kan. Ikzelf bepaal die pauzes naargelang het gewicht ik moet verzetten. Dit heeft duidelijk effect op je explosiviteit. Momenteel doe ik touch n go s, maar na 4 weken ben ik nog niet overtuigd.

En qua ademen voor je naar beneden gaat en je dus kan bracen voor de rep out.

Laatst bewerkt:
Hoezo uh? Je braced om de neutrale positie van je onderrug te behouden. De arch van de bench is al verre van een neutrale positie, dus waarom zou je je core bracen om vanuit daar een neutrale positie te creëren terwijl je dat nou juist niet wilt hebben bij die beweging?

Ja psycomantje bedoeld gwn dat je bij de Bench gwn in positie 1 blijft liggen tot einde set terwijl bij een ohp je bijna altijd weer moet bracen en herpakken per rep. Het bracen is bij een ohp veel moeilijker omdat je gewoon rechtstaat

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven