AndroidHealthClinic

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

• Topic Starter Topic Starter
Wij oude mannen moeten ons maar aan zoiets vasthouden denk ik.
Spreek voor jezelf, mijn lichaam is nog niet oud! :D
Al zal ook ik inmiddels nooit meer de massa kunnen verkrijgen dan als ik jonger was begonnen en/of had kunnen volhouden. Dat is ook nooit het doel geweest, maar informatie en suggesties over hoe je eea kan combineren vind je nu veel makkelijker.

Lang gezond en fit blijven van lichaam en geest is voor mij de motivatie dat ik het doe, dat je dat een beetje ziet is mooi meegenomen.

Overigens kan je een heleboel van die Key Points in een eenvoudig (geinspireerd op: Tactical Barbell, GreySkull, Mike Provost, MTI, CF Football, GZCL, 531, Gym Jones, Brian Alsruhe, Andrew Read, Matt Wenning) schema gieten.

Laatst bewerkt:
Spreek voor jezelf, mijn lichaam is nog niet oud! :D
Al zal ook ik inmiddels nooit meer de massa kunnen verkrijgen dan als ik jonger was begonnen en/of had kunnen volhouden. Dat is ook nooit het doel geweest, maar informatie en suggesties over hoe je eea kan combineren vind je nu veel makkelijker.

Lang gezond en fit blijven van lichaam en geest is voor mij de motivatie dat ik het doe, dat je dat een beetje ziet is mooi meegenomen.
Zelfde voor mij. Daarom doe ik ook veel cardio, wandelen, hardlopen, fietsen.

Voordeel van ouder zijn: je ziet er heel snel beter uit dan je leeftijdsgenoten 😆

Nevermind .... gevonden :p

Trainingen week 44

Training 44.1/1.1

wu: bar x 6 x 2 RDL/BOR/HC/FSQ/OHP/BSQ/BtN PP

Press: 40kg x 5 x 3 @3m + 35kg x 8@1,5

hbBSQ: 85kg x 5 x 3 @3m

Chins: 6/5/4 @2

Training 44.2/1.2
wu: bar x 6 RDL/BOR/HC/FSQ/OHP/BSQ/BtN PP

BP: 57,5kg x 5 x 3 + 47,5kg x 12 x 2

DL: 90kg x 5

BOR: 40kg x 10 x 3

Laatst bewerkt:
Trainingen week 45

Training 45.1/1.3

wu: bar x 6 x RDL/BOR/HC/FSQ/OHP/BSQ

cgBP: 50kg x 5 x 3

FSQ: 65 x 5 x 3

RDL: 60kg x 10 x 3 (kan ook 50 of 40 kg zijn geweest)

Pull ups: 3 x 3

Training 45.2/2.1
wu: overgeslagen, bw squats tussen warm ups sets.

Press: 42,5kg x 5 x 3 @3 + 32,5kg x 10/8

hbBSQ: 90 kg x 5 x 3

Chins ups (tussen squats): 5/4/4/4

Training Rennen 45.3/R1
Half uurtje lekker buiten rustig lopen, indien horloge correct liep HS wat op in tweede helft.

Laatst bewerkt:
:eek:

Je bent actiever dan ik.

Goed bezig geweest Mentat. Wat is HC? Wat is die paragraaf nummering achter het weeknr?

Dank, ik doe m'n best om weer een beetje in een ritme te komen.

Sinds de zomer worstel ik een beetje met de invulling van mijn trainingen en heb ik om allerlei redenen ook heel veel niet getraind, maar ik ben nooit helemaal gestopt, dat is minder slecht dan in eerdere drukke periodes.

Soms zelfs terwijl ik moe was toch gegaan en alleen een beetje wat complexen en gewichthefoefeningen gedaan met een lege stang: het lichaam in beweging en het hoofd leeg. Ook heb ik een aantal keren een vrije training gewichtheffen gedaan in de Box.

Doel Trainingsweek:
Het idee is nu om uiteindelijk per week ongeveer het volgende te doen:
1x OL, 2-3 Hardlopen (of andere Cardio), 2x KT

Mogelijk wil ik op een gegeven moment een tijdje 2x OL doen of 3x KT of 2x OL en 2x KT.

Doelen de komende periode:
1. regelmatig lopen, mogelijk een 10k <50 min in de winter;
2. oude krachtstats op z'n minst weer evenaren in de winter, mogelijk BW BP for reps, BW FSQ for reps;
3. blijven oefenen met OL, als het kan wat trainingen volgen, mogelijk BW Clean & Jerk met redelijke techniek

Methode:
Voor mijn trainingen laat ik me oa graag inspireren door stukken uit het log van @Aldor (dank daarvoor!), die sluiten nogal eens aan bij mijn interesses, doelen en hoe ik graag train (binnen komen, rack een uur bezetten, eventueel wat kleine oefeningen en/of een praatje, wegwezen).

Eerst begon ik aan een schema met een soort long cylcle waar je per training een squat, push, pull en nog een pull deed, waarvoor Matt van Bigger Stronger Leaner (oid) zich had laten inspireren door Greg Nuchols (?).

Nu is het 70s Big LP, omdat vandaaruit ik makkelijk kan schakelen naar een programma met meer focus op gewichtheffen.

Hang Clean, soms doe ik Hang Clean High Pulls en alleen de laatste naar de Front Squat een Hang Clean, niet alles even nauwkeurig bijgehouden.

Wat is die paragraaf nummering achter het weeknr?
Een poging bij te houden wat ik deed en hoe vaak ik het deed, misschien is 44.1/1.1 wel beter dan 44/1.1.1

44.1/1.1 = Week 44, training 1/ 1ste microcycle, 1ste training (van de 3 van de microcycle).

Mogelijk stap ik over op 2 trainingen per microcycle, of doe ik een aantal oefeningen na de OL training.

In reacties per week op dit forum bedoel je nu? :dunno:
Zelfs daar heb ik minder tijd en/of prioriteit voor, dat is deels een goed iets.

Het begint weer een beetje te komen, misschien blijft het hangen, hopelijk is het jou ook gegeven!

Dank voor uitgebreide uitleg. Mooie mix hoor van olympisch, KT en hardlopen. Wel zwaar en met conflicterende prikkels voor de benen (zowel explosief, kracht en duur).

Lastige tijd.... maar soms is wel gaan bij moe juist die belangrijke "kopzorgopruimer" dat herken ik wel.

Doelen zijn duidelijk. Je kijkt in ieder geval realistisch naar haalbaarheid.

Succes. Ik volg.

Methode:
Voor mijn trainingen laat ik me oa graag inspireren door stukken uit het log van @Aldor (dank daarvoor!), die sluiten nogal eens aan bij mijn interesses, doelen en hoe ik graag train (binnen komen, rack een uur bezetten, eventueel wat kleine oefeningen en/of een praatje, wegwezen).

Eerst begon ik aan een schema met een soort long cylcle waar je per training een squat, push, pull en nog een pull deed, waarvoor Matt van Bigger Stronger Leaner (oid) zich had laten inspireren door Greg Nuchols (?).

Nu is het 70s Big LP, omdat vandaaruit ik makkelijk kan schakelen naar een programma met meer focus op gewichtheffen.

Deze bedoel je. Tijdens mijn Rugby periode in combinatie met Bill Starrs Strength Factor Routine jaren gedraaid.

Laatst bewerkt:

Deze bedoel je. Tijdens mijn Rugby periode in combinatie met Bill Starrs Strength Factor Routine jaren gedraaid.
Klopt daar heb ik wat mee lopen stoeien, uiteindelijk toch 70s Big LP gaan doen (ook via jouw log gevonden) omdat er op de 70s Big-site wat voorbeelden stonden hoe je dat in een periode wat meer naar OL kon richten.

Op dit moment wil ik vooral (voor de gyms mogelijk weer dichtgaan) zoveel mogelijk kracht (terug) en een beetje blijven oefenen met OL.

In.

Rugby gespeeld las ik?
Waar heb je gespeeld? Welke positie?
Ik heb vroeger jaren bij RCC bekaro in Roosendaal gespeeld, 2e rij scrum.

In.

Rugby gespeeld las ik?
Waar heb je gespeeld? Welke positie?
Ik heb vroeger jaren bij RCC bekaro in Roosendaal gespeeld, 2e rij scrum.
Welkom!

@Aldor en @Pren zijn degenen met een rugbyverleden, ik heb geen echt sportverleden en probeer dat nu een beetje goed te maken. Dit doe ik vooral door van alles wat te willen doen (hardlopen, roeien, kracht, gewichtheffen), succes niet gegarandeerd, maar voorlopig heb ik er wel lol in.

Terug
Naar boven