Goed bezig geweest Mentat.
Dank, ik doe m'n best om weer een beetje in een ritme te komen.
Sinds de zomer worstel ik een beetje met de invulling van mijn trainingen en heb ik om allerlei redenen ook heel veel niet getraind, maar ik ben nooit helemaal gestopt, dat is minder slecht dan in eerdere drukke periodes.
Soms zelfs terwijl ik moe was toch gegaan en alleen een beetje wat complexen en gewichthefoefeningen gedaan met een lege stang: het lichaam in beweging en het hoofd leeg. Ook heb ik een aantal keren een vrije training gewichtheffen gedaan in de Box.
Doel Trainingsweek:
Het idee is nu om uiteindelijk per week ongeveer het volgende te doen:
1x OL, 2-3 Hardlopen (of andere Cardio), 2x KT
Mogelijk wil ik op een gegeven moment een tijdje 2x OL doen of 3x KT of 2x OL en 2x KT.
Doelen de komende periode:
1. regelmatig lopen, mogelijk een 10k <50 min in de winter;
2. oude krachtstats op z'n minst weer evenaren in de winter, mogelijk BW BP for reps, BW FSQ for reps;
3. blijven oefenen met OL, als het kan wat trainingen volgen, mogelijk BW Clean & Jerk met redelijke techniek
Methode:
Voor mijn trainingen laat ik me oa graag inspireren door stukken uit het log van
@Aldor (dank daarvoor!), die sluiten nogal eens aan bij mijn interesses, doelen en hoe ik graag train (binnen komen, rack een uur bezetten, eventueel wat kleine oefeningen en/of een praatje, wegwezen).
Eerst begon ik aan een schema met een soort long cylcle waar je per training een squat, push, pull en nog een pull deed, waarvoor Matt van Bigger Stronger Leaner (oid) zich had laten inspireren door Greg Nuchols (?).
Nu is het
70s Big LP, omdat vandaaruit ik makkelijk kan schakelen naar een programma met meer focus op gewichtheffen.
Hang Clean, soms doe ik Hang Clean High Pulls en alleen de laatste naar de Front Squat een Hang Clean, niet alles even nauwkeurig bijgehouden.
Wat is die paragraaf nummering achter het weeknr?
Een poging bij te houden wat ik deed en hoe vaak ik het deed, misschien is 44.1/1.1 wel beter dan 44/1.1.1
44.1/1.1 = Week 44, training 1/ 1ste microcycle, 1ste training (van de 3 van de microcycle).
Mogelijk stap ik over op 2 trainingen per microcycle, of doe ik een aantal oefeningen na de OL training.
In reacties per week op dit forum bedoel je nu?
Zelfs daar heb ik minder tijd en/of prioriteit voor, dat is deels een goed iets.
Het begint weer een beetje te komen, misschien blijft het hangen, hopelijk is het jou ook gegeven!