AndroidHealthClinic

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

Bezoekers in dit topic

Je had een typefout.
Wat attent, dank je!

Het doel is dat BP en FSQ ongeveer gelijk opgaan naar een mooi aantal BW reps en daar niet noodzakelijk een 1RM aan te verbinden.

Helemaal zeker weet ik het niet, maar ik denk de afgelopen zomer beide al een keer met 1 herhaling te hebben gedaan. FSQ doe ik nog niet zo lang, met BP nooit eerder geprobeerd.

Voor OHP, DL en BSQ ligt dat weer net iets anders. Voorlopig schter vooral weer sets van 5 (en 3, en drop sets).

Vooruit, die 1, 2, 3, 4 schijven van 20kg per kant op OHP, BP, SQ en DL zijn ook wel een mooie om te halen. Heel veel sterker hoeft van mij niet, want dan gaat het meer wringen met andere doelen.

Mijn ideeën hierover zijn uiteindelijk niet helemaal vast.
 
Laatst bewerkt:

Deze bedoel je. Tijdens mijn Rugby periode in combinatie met Bill Starrs Strength Factor Routine jaren gedraaid.

Heb je daar flinke gains mee gemaakt of heb je dat vooral gedaan omdat het goed te combineren was met rugby?

Mentat Ik had je logje nog niet gevonden. Bij dezen in :)
 
Heb je daar flinke gains mee gemaakt of heb je dat vooral gedaan omdat het goed te combineren was met rugby?

Mentat Ik had je logje nog niet gevonden. Bij dezen in :)
Beiden. Dit hele schema staat nog helemaal uitgewerkt in mijn Bodynet log volgens mij. Toen iets van een jaar non stop gedraaid.

Ik ging toen van 96 naar 104 - 105 voor de flanker positie.
 

Deze bedoel je. Tijdens mijn Rugby periode in combinatie met Bill Starrs Strength Factor Routine jaren gedraaid.
Als ik naar je trainingen kijk train je nu naar mijn indruk meer bodybuilding dan rugby/atletisch? Is dat een bewuste keuze?
 
Als ik naar je trainingen kijk train je nu naar mijn indruk meer bodybuilding dan rugby/atletisch? Is dat een bewuste keuze?
Nou. Toen kon ik 3x per week fullbody doen in combinatie met rugby trainingen.

Nu ben ik er alweer een tijd mee gestopt. Cardio is zo goed als weg gevallen. En daarom train ik nu hoger in volume. Ook omdat ik wat meer vorm in het bovenlichaam wilde krijgen.

Dus niet echt een bewuste keuze. Dat heeft zich zo door de jaren ontwikkeld.
 
TRAININGEN WEEK 46

Training 46.1/S2.2

wu: nee, tijd.

BP: 60 kg x 5 x 3 + 50 kg x 12 x 2

DL: wu: (40kg x 5 PC) +50/60/70/80 x 5; ws: 100 kg x 5

BOR: (wu: 50kg x 1 PC voor iedere set) 50 kg x 10 x 3


Training 46.2/Ru1
Ongeveer 7 km in 40 minuten, gezellig met loopvriendjes.


Training 46.3/S2.3
wu: nee, tijd.

*cgBP: 52,5 kg x 5 x 3 + 42,5 x 12/10

FSQ: 70 kg x 5 x 3

*RDL: 60kg x 10 x 2

Pull ups: nee, tijd.


Training 46.4/Ru2
Rustig hardlopen, 20 minuten + 20 minuten

Notities:
*Bij de cgBP en RDL om feedback gevraagd, beweging was prima bij beide.
cgBP: Archen niet als doel, maar archen als gevolg van het naar achteren trekken van de schouders;
RDL: billen aanspannen, schouders naar achteren bij rechtop, tegen de stang duwen, niet hangen; in mijn eigen woorden: It's a hinge, stupid!

Deze week wederom het aantal sessies weten te uitbreiden, slapen ging minder slecht, er is nog ruimte voor verbetering, meer trainen vraagt ook om meer slaap.
 
Laatst bewerkt:
Slapen is echt veel belangrijker dan mensen denken....
Hoop dat je t wat kan verbeteren.
 
Ik moet dat altijd opzoeken....
date +%W
47
 
Trainingsweek van vorige week houdt u tegoed, maar van deze week:

hbBSQ 100kg x 5 x 3 vind ik een mooie mijlpaal.

Sinds juli of augustus deze variant en bij deze training voor het eerst deze oefening op lifters, wel duidelijk beneden parallel.
 
Welke heb je gekozen?
Legacy Lifter II van Reebok voor minder dan 130 euro.

Sta als een huis en de rug is veel verticaler!

Ik snap nu ook waarom vrouwen op hakken lopen, voelde me zelden meer sexy.
 
Laatst bewerkt:
hbBSQ = high bar back squat denk ik, wat de meesten gewoon squat noemen?
 
hbBSQ = high bar back squat denk ik, wat de meesten gewoon squat noemen?
Dat denk je goed, maar ik ben niet zoals de meesten. Hb, lb, front, OH, goblet, barbell, dumbell, kettlebell, in beginsel doe ik ze allemaal.

Ik heb toch veel geleerd van ome Rip, en heel lang was voor mij een squat een Rippetoe-achtige squat (chrisk zou mogelijk zeggen een Goodmorning met kniebuigen).

Op zich zou de B eruit kunnen, zodra er hb of lb staat is het per definitie een Back Squat.
 
Laatst bewerkt:
Dat denk je goed, maar ik ben niet zoals de meesten.
Dat had ik wel door :p
Op zich ben ik ook wel voor de variaties hoor. Alleen lb squat zie ik voor mijn doel (fitness en een beetje ijdelheid) het nut niet van in.
En zonder schoenen :p
 
Dat had ik wel door :p
Op zich ben ik ook wel voor de variaties hoor. Alleen lb squat zie ik voor mijn doel (fitness en een beetje ijdelheid) het nut niet van in.
En zonder schoenen :p
Je zou de lbSQ zelfs als posterior chain oefening kunnen doen, helemaal als je hem Matt Wenning stijl uitvoert: schenen verticaal en echt met de kont naar achteren gaan zitten. Dan vanuit billen en hamstrings rechtop gaan staan. Je zou het ook niet kunnen doen, niet iedereen is er even enthousiast over.

Over schoenen met een meer of minder verhoogde hak zijn de meningen verdeeld, ik vind het wel de moeite omdat deze een grotere ROM mogelijk maken en zorgen dat ik meer rechtop kan zitten, helpt ook bij gewichtheffen.
 
En meer forward knee travel is meer quad gains.

itt squatmornings wat gewoon deadlifts met een verdwaalde barbell zijn
 
Back
Naar boven