AndroidHealthClinic

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

De totale tijd van de training vind ik haast nog belangrijker, als het tegen of over de 90 min. komt, wordt het snel te zwaar en neemt de motivatie bij mij af.

• Topic Starter Topic Starter
@neet61, @chrisk bedankt voor de antwoorden!

@Aldor in het bijzonder bedankt voor de herinnering dat het ook niet te moeilijk hoeft

@Pren zeer bedankt voor je uitgebreide antwoorden, komt in de buurt van wat ik zelf ook een beetje in het hoofd had en heb, maar ik heb zoveel in m'n hoofd en dat zorgt nogal eens voor verwarring. Basiskracht (als in muscle endurance=> "functionele" hypertrophy => basiskracht => maximaal kracht/power => power endurance) en uithoudingsvermogen (zone 2 en/of onder de eerste drempel, maar ook weer niet te lang) is nu het voornaamste. Al denk ik wel dat ik het, juist om het leuk te houden, iets meer cyclisch wil benaderen en af en toe een event of andere trainingen.

Laatst bewerkt:
Ja man, maak het niet té moeilijk :p

Hardlopen, zondag 23/1

Het is nog een beetje zoeken naar wanneer trainen en wat, moet m'n draai en ritme nog een beetje vinden in alles.

Ongeveer 45 minuten, 7 km
1-4 op een gemiddeld tempo van 6:18-7:09
5 op een gemiddeld tempo van 3:55
6-7 op een gemiddeld tempo van 7:30-7:33

Er was zin om een om een km op minder dan 4:00 min/km te lopen, dus dat deed ik dan maar, op dit moment denk ik niet dat ik dat 1,5 mijl zou kunnen volhouden. Mogelijk lukt 9 minuten, de Benchmark Test van Garmin, wel.

Wat vind je van mensen die het liever in km/u zouden lezen dan min/km?
Een gebrek aan ambitie en liefde voor cardio! :p

@neet61 heeft er eerder iets over opgemerkt.

Mijn materiaal geeft het weer in tempo, dus daar moet ik het ook mee doen, een optie voor snelheid is er denk ik niet. Tempo is gebruikelijk bij hardlopen, dat kan ik niet veranderen. Eventueel kan ik het soms vermelden bij bepaalde gremswaarden.

4 min/km is 15 km/u, 5k in 20 min
5 min/km is 12 km/u, 10k in 50 min
6 min/km is 10 km/u

Laatst bewerkt:
O, dus als je niet met die stomme amerikaanse weergave wilt werken, heb je gebrek aan ambitie en liefde voor cardio? :(

'Cause I Started Out With Nothing and Got Most of It left! (Seasick Steve)

Maakt u zich geen zorgen, het leeft weer een beetje en zal spoedig opstaan en weer opnieuw starten.

Er is een klein gewichthefhoekje in de Gym! Ik hoef niet meer naar de Box om te droppen. Begin Februari voor aldaar voor het eerst weer liften en met redelijk gemak en redelijke techniek 50/60 gehaald op Sn/C&J, tevreden!

En toen, na welgeteld 2x genieten.... lang verhaal kort: ziek geweest, daarna last van schouder, pijn is voorbij, nog wat beperking in beweging.

Ik mag straks weer helemaal op 0 beginnen, momenteel zit ik daar zelfs nog onder.

Hardlopen
30 minuten op de loopband,
helling 1,0; 9 km/u,
HS na 20 minuten wel boven de 180 -/- leeftijd, volgende keer 8,5 km/u?

Notities

Vandaag voor het eerst weer in de gym sinds de eerste twee keer van het jaar!
Na de loopband was de bewegingsruimte zonder irritatie iets groter in de schouder, goed doorbloed, denk ik?
OHS met Snatch-grip zit er nog niet in, laat staan met Clean-grip.

Tips en suggesties over hoe en wanneer de schouder weer te belasten zijn welkom!

Laatst bewerkt:
Tips en suggesties over hoe en wanneer de schouder weer te belasten zijn welkom!
je schouder zou na goed opwarmen pijnloos en vrij moeten kunnen bewegen voordat je weer met gewicht aan de gang gaat, en als je al met gewichten wil gaan slingeren zou ik dat zelf eerst met dumbells doen, dan heb je net wat meer vrijheid in je bewegingspatroon, met een stang is dat toch was statisch.

Ik mag straks weer helemaal op 0 beginnen, momenteel zit ik daar zelfs nog onder.
Minder dan nul zal wel meevallen toch?
Succes weer. Idd rustig opstarten en goed naar de pijn luisteren, al heb ik geen flauw idee wat de klachten zijn natuurlijk. Beetje doen met rotatorcuffs en face pulls is voor de meesten ook niet slecht.

Balen van ziek zijn en je schouder.
Maar je was goed op pad. Dus je zal echt wel weer snel back on track zijn.

Trainen we onderhand al weer?

Allerlei k**wij*en vrouwen in mijn leven vragen of ik ben afgevallen, want ik ben zo slank...

1. Blijkbaar vond je me dik;
2. Bevestiging dat ik het beetje spiermassa dat ik had kwijt ben;
3. Waarom denk je dat dit voor mij een compliment is, you inconsisderate b*ch.

De eerste die vraagt of ik aan het trainen ben voor een marathon (de Dolf Jansen-look) maak ik af, verbaal dan.

Trainen we onderhand al weer?
Nee, helaas niet.

Na in april nog een paar keer een beetje spelen in de gym (zonder druk en programma wat dingen doen rond de oly lifts) en wat hardlopen met het hardloopgroepje doe ik al vanaf mei helemaal niets meer.

Ben wat druk met werk en andere dingen life throws at ya. Het is ingewikkeld.

Lichaamsbeweging genoeg, trainen komt wel weer.

Maak me sterk dat er niet 3 uurtjes/week trainen in dat drukke leven zijn te passen. Mogelijk ook een motivatie dingetje... ?
En de Dolf Jansen look.... dat is niet best nee :(

It's something and sometimes something means a lot

Alles telt, maar de eerste telt zeker!

Hardlopen (en wat chins)
Totaal klein uurtje, wandelen, hardlopen met paar chins tussendoor, wandelen
Hardlooptijd volgens horloge iets meer dan 30 minuten
Max HS 145, gem. 122

Zeer tevreden over HS, die ging pas echt omhoog toen ik op ademhaling en passen probeerde te lopen. Snel mee gestop, lekker ontspannen gelopen.

Again?

Ja, zeker! Alweer heb ik een paar kleine rondjes gemaakt.

Hardlopen (en wat chins)
WU: wandelen,
WO: hardlopen met wat chins,
CD: wandelen
Misschien meer details als horloge weer normaal doet.

Min of meer hetzelfde als zondag, maar nu deed ik bij chins steeds een ladder van 1 t/m 2 of een set van 3.

Eigenlijk wilde ik dinsdag al gaan, maar toen had ik veel last van spierpijn. Zelfs vandaag voelde ik m'n benen terwijl ik bezig was. Dat belooft wat als ik over een paar weken of maanden weer de gym in duik, want die ambitie is er wel. Ook heb ik de afgelopen paar dagen tussendoor setjes van 5 push ups gedaan, maar nog niets structureel.

Ha Mentat. Ben je uit de dood opgestaan, of gewoon een tijdje niet achter het toetsenbord geweest?

Training
Zolang ik geen keuze heb kunnen maken voor een andere gym, doe ik in ieder geval een poging iets te doen.

Warming up
6 minuten wandelen
5,57km hardlopen
nog meer wandelen

Work out
EMOM dips, singles (na 5 de tel kwijtgeraakt)
E30s chins, singles (na 10 de tel kwijtgeraakt

Notities
  • Wilde eigenlijk minstens 7k hardlopen, maar eerst m'n rechtervoet en toen m'n knie begon te irriteren, HS schoot toen helemaal omhoog, richting de 160. Misschien zat m'n veter gewoon te strak. Met wandelen liep ik de pijn, irritatie en raar loopje er gelukkig snel uit;
  • Wilde eigenlijk de HS onder de 140 krijgen, dat zat er vandaag niet in, dus toen maar voor 120-150 gegaan;
  • Veel honden op dit parcours, geen incidenten, wel een alternatief zoeken;
  • Training is een idee via Squat University van Stuart McGill (van de McGill 3), door alleen singles te doen voor pull ups train je makkelijk naar meer reps. Zoek het filmpje zelf maar op voor precieze uitleg;
  • Had een gym waar ik vrijwel alles kon doen wat ik wilde voor een redelijk bedrag, die gym heeft geen handige openingstijden voor mij.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven