XXL Nutrition

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

Bezoekers in dit topic

Training
Zolang ik geen keuze heb kunnen maken voor een andere gym, doen ik in ieder geval een poging iets te doen.

Warming up
6 minuten wandelen
5,57km hardlopen
nog meer wandelen

Work out
EMOM dips, singles (na 5 de tel kwijtgeraakt)
E30s chins, singles (na 10 de tel kwijtgeraakt

Notities
  • Wilde eigenlijk minstens 7k hardlopen, maar eerst m'n rechtervoet en toen m'n knie begon te irriteren, HS schoot toen helemaal omhoog, richting de 160. Misschien zat m'n veter gewoon te strak. Met wandelen liep ik de pijn, irritatie en raar loopje er gelukkig snel uit;
  • Wilde eigenlijk de HS onder de 140 krijgen, dat zat er vandaag niet in, dus toen maar voor 120-150 gegaan;
  • Veel honden op dit parcours, geen incidenten, wel een alternatief zoeken;
  • Training is een idee via Squat University van Stuart McGill (van de McGill 3), door alleen singles te doen voor pull ups train je makkelijk naar meer reps. Zoek het filmpje zelf maar op voor precieze uitleg;
  • Had een gym waar ik vrijwel alles kon doen wat ik wilde voor een redelijk bedrag, die gym heeft geen handige openingstijden voor mij.
K heb gewoon voor de gemakkelijke optie van basic-fit gekozen. 24/24 open en alles wat ik wil doen voorhanden
 
Ha Mentat. Ben je uit de dood opgestaan, of gewoon een tijdje niet achter het toetsenbord geweest?
Tijdje niet kunnen trainen, probeer het weer op te pakken. Het idee is om eerst het lopen weer op de rit te krijgen, dat geeft de conditie met trainen en in dagelijks leven een enorme boost. Bij slecht weer kan dat ook binnen.
K heb gewoon voor de gemakkelijke optie van basic-fit gekozen. 24/24 open en alles wat ik wil doen voorhanden
Het belangrijkste is dat ik weer aan het trainen raak.

Er is een budget gym in de buurt, geen 24/7, ik ga er binnenkort eens kijken, zo ook bij een onafhankelijk middenklasser. Ook het publiek en de drukte peilen op het moment dat ik denk te gaan trainen.

Ben tot dit wensenlijstje gekomen.

Kracht
1. Barbells, powerrack met safeties
2. KBs, DBs
3. Cables, machines
Bonus: bumpers

Cardio
1. Loopband, row erg
2. Fiets voor submax VO2max-test
Bonus: ski erg, airbike

In alle eerlijkheid zouden bumpers mijn training waarschijnlijk minder efficiënt maken, wel leuker...
 
Wilde eigenlijk minstens 7k hardlopen, maar eerst m'n rechtervoet en toen m'n knie begon te irriteren, HS schoot toen helemaal omhoog, richting de 160. Misschien zat m'n veter gewoon te strak. Met wandelen liep ik de pijn, irritatie en raar loopje er gelukkig snel uit;
Die rechtervoet doet een beetje gek, beetje zeurend gevoel, mogelijk sta ik ook anders.

Dr. Google suggereert dat ik mogelijk wat doorzak en/of wat kracht verloren ben in de voet. Mogelijk komt dit omdat ik sinds begin dit jaar thuis op pantoffels loop ipv sokken of blootvoets.

Voorlopig gympen met dunne zool aan thuis.

Niet blij, ik wacht het nog even af.
 
Kun je je even richten op kracht. :thumb:
 
Walk before you can run
Hoe is het ondertussen met kracht, beweging ed.?
Vandaag weer opgepakt.

Na wat gedoe met een schouder in november en december en een flinke griep/corona/Disease X in de eerste anderhalve week in januari waar ik nog steeds niet helemaal van hersteld ben is vandaag het jaar voor mij begonnen met beweging.

Omdat ik vandaag wat extra tijd had heb ik mezelf na de lunch (zie maaltijden topic) getrakteerd op een uurtje stevig doorwandelen in een parkje in de buurt. Het was prachtig weer, zonnetje erbij en voelde niet koud. Ik denk dat het me fysiek en mentaal goed gedaan heeft.

Nu deze lijn doortrekken en vaker gaan doen. Na volledig herstel wil ik ook weer een gym in!

Goede voornemens die ik al maanden heb, maar het lijkt en voelt nu wel binnen handbereik.
 
Was idd heerlijk vanmiddag, heb ik ook even gedaan in de pauze. Je kan ook zonder volledig herstel de gym in, gewoon even kijken wat er wel gaat en wat niet. Sterkte!
 
Was idd heerlijk vanmiddag, heb ik ook even gedaan in de pauze. Je kan ook zonder volledig herstel de gym in, gewoon even kijken wat er wel gaat en wat niet. Sterkte!
Ik heb nog wat strot-rot, dat is voor mij heel bijzonder. Er is weleens sprake van keelpijn, maar dat ik echt moeite heb met praten of dat m'n stem al 2 weken niet normaal is. Dat is echt een uitzondering.

Je zou het niet verwachten, maar ik praat best veel zowel voor werk als privé, dus die stem moet weer even goed zijn. Het gaat gelukkig wel rap de goede kant op!
 
Ik heb nog wat strot-rot, dat is voor mij heel bijzonder. Er is weleens sprake van keelpijn, maar dat ik echt moeite heb met praten of dat m'n stem al 2 weken niet normaal is. Dat is echt een uitzondering.

Je zou het niet verwachten, maar ik praat best veel zowel voor werk als privé, dus die stem moet weer even goed zijn. Het gaat gelukkig wel rap de goede kant op!
Dat lijkt op die laatste corona golf. Ik had het in october, werkelijik een scheurende keelpijn en pijn in luchtpijp bij slikken en ademhalen voor een week. Daarna nog weken dat als ik bij voorbeeld rap naar het station moest fietsen dat die luchtpijp weer zeer deed.
 
Dat lijkt op die laatste corona golf. Ik had het in october, werkelijik een scheurende keelpijn en pijn in luchtpijp bij slikken en ademhalen voor een week. Daarna nog weken dat als ik bij voorbeeld rap naar het station moest fietsen dat die luchtpijp weer zeer deed.
Wel goed ziek van geweest, maar dat heb ik dan weer allemaal niet, als ik dit hoor valt het bij mij reuze mee.
 
Reborn (again...) Trainee

Of je echt van herboren kan spreken weet ik niet, maar het waren wel baby-gewichtjes die ik vandaag gehanteerd heb. Een mens moet ergens beginnen. Zoals kantoorwerkers na covid zich afvroegen of hun nette kleding gekrompen was, vroeg ik me af of de barbell er wat kerstkilo's bij had. Nu was het idee dat ik vandaag op zoek zou gaan naar een RPE 5-6, dus veel zwaarder hoefde ook niet.

Op zoek naar een nieuw thuis
Vanmorgen ging ik kijken bij de onafhankelijke middenklasser en we pakken mijn wensenlijstje er even bij. Voor het gemak heb ik met kleurtjes gewerkt.

Er is een budget gym in de buurt, geen 24/7, ik ga er binnenkort eens kijken, zo ook bij een onafhankelijk middenklasser. Ook het publiek en de drukte peilen op het moment dat ik denk te gaan trainen.

Ben tot dit wensenlijstje gekomen.

Kracht
1. Barbells, powerrack met safeties
2. KBs, DBs
3. Cables, machines

Bonus: bumpers

Cardio
1. Loopband, row erg
2. Fiets voor submax VO2max-test
Bonus: ski erg, airbike
Met bumpers bedoelde ik de mogelijkheid tot Oly Lifting. Nu hebben ze wel bumpers, maar de platforms zijn vrij klein. Veel meer dan af en toe een (Power) Clean en die gecontroleerd laten zakken wordt het niet. Maar wat schreef ik daar ook al weer over?
In alle eerlijkheid zouden bumpers mijn training waarschijnlijk minder efficiënt maken, wel leuker...
Dit is dikke prima en na vandaag denk ik dat ik de eerste maanden goed vooruit kan, zonder zelfs maar aan Oly Lifting te hoeven denken. Dat is natuurlijk een grapje, ik denk vaker aan Oly Lifting dan aan het Romeinse Rijk.

Het was lekker rustig met een prima sfeer en mix van mensen. Dus na de training een strippenkaart gekocht om eens te kijken of het echt voor mij de (bijna) perfecte gym is.


Training
Block 1; Week 0; Training 1

Warm up

Ik was op de fiets?

Workout
OHP

1 x 8 @ 5-6 RPE: 30kg
hb BS
1 x 8 @ 5-6 RPE: 50kg
RDL
1 x 10 @ 5-6 RPE: 32,5kg
Lat Pulley
(V-handle) 1 x 10 @ 5-6 RPE: 40 ofzo?

Row Erg,
Begonnen aan een 2k, niet afgemaakt.

Notities
Beginnend met de stang of lagere gewichten na een aantal sets tot deze werksets gekomen met een RPE van ongeveer 5-6;
Voor het eerste gewerkt met RPE, geen idee waar ik mee bezig ben. Het doel is het lichaam rustig te laten wennen aan de belasting, dit zou op vrij korte termijn al veel efficiënter zijn dan na je eerste trainingen krom lopen van de spierpijn;
Het stelt allemaal nog niets voor, maar dat hoeft ook niet, ik heb voor het eerst in anderhalf á twee jaar weer eens iets gedaan;
Training was niet met hakken en kousen, maar gewoon op platte schoentjes.
 
Laatst bewerkt:
Wat is het nut van 1 setje op 5-6 RPE ?
Wetenschap!

Het idee is te zorgen dat je vooral kan doortrainen en door (erge) spierpijn aan het begin te vermijden je sneller vooruit gaat. Het heet ook niet voor niets "week 0". Het is ook een beetje een rem op mijn enthousiasme. Vandaag merk ik vrijwel alleen aan de hamstrings dat ik iets gedaan heb, maar die zijn dan ook lekker opgerekt.

Ik wil nog een post maken met wat ik de komende weken en maanden van plan ben, maar in grote lijnen wil ik dit volgen.

En dat komt dan voor de meeste oefeningen zo uit als in de spoiler hieronder.
Block OneWeek ZeroWeek OneWeek TwoWeek Three
Bench Press1×8 @5-63×8 @5-63×8 @6-7x8 @7-8,2×8 @ 90% of above
Block TwoWeek OneWeek TwoWeek ThreeWeek Four
Bench Press3×5 @6-74×5 @7-84×5 @7-8x5 @8-9,3×5 @ 90% of above
Block ThreeWeek OneWeek TwoWeek ThreeWeek Four
Bench Pressx3 @7-8,2×5 @ 80% e1RMx3 @7-8,4×5 @ 80% e1RMx3 @8-9,1×5 @ 80% e1RMTesting Triplex3 @9.5-10
 
Laatst bewerkt:
Wetenschap!

Het idee is te zorgen dat je vooral kan doortrainen en door spierpijn aan het begin kan vermijden je sneller vooruit gaat. Het heet ook niet voor niets "week 0". Het is ook een beetje een rem op mijn enthousiasme.

Ik wil nog een post maken met wat ik de komende weken en maanden van plan ben, maar in grote lijnen wil ik dit volgen.

En dat komt dan voor de meeste oefeningen zo uit als in de spoiler hieronder.
Block OneWeek ZeroWeek OneWeek TwoWeek Three
Bench Press1×8 @5-63×8 @5-63×8 @6-7x8 @7-8,2×8 @ 90% of above
Block TwoWeek OneWeek TwoWeek ThreeWeek Four
Bench Press3×5 @6-74×5 @7-84×5 @7-8x5 @8-9,3×5 @ 90% of above
Block ThreeWeek OneWeek TwoWeek ThreeWeek Four
Bench Pressx3 @7-8,2×5 @ 80% e1RMx3 @7-8,4×5 @ 80% e1RMx3 @8-9,1×5 @ 80% e1RMTesting Triplex3 @9.5-10
Succes, zal het volgen. 💪

Het is een vraag uit interesse, daarom wou ik jouw antwoord ook horen.
 
Back
Naar boven