AndroidHealthClinic

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

• Topic Starter Topic Starter
Minder slaap heeft ook zijn uitwerking he. Vergeet dat niet wat betreft de pull ups. ;)
Aardig dat je dat zegt, maar dit was de training van maandag, toen speelde dat nog niet.

Dat krijg jij ervan, als ik m'n log niet netjes bijhoud, dat geeft onduidelijkheid bij de lezer.

Aardig dat je dat zegt, maar dit was de training van maandag, toen speelde dat nog niet.

Dat krijg jij ervan, als ik m'n log niet netjes bijhoud, dat geeft onduidelijkheid bij de lezer.
Oeps.... ook mijn fout. .:o
Maar evengoed kan t zijn als je de week er voor slecht slaapt dat dit zijn naweeën heeft...

Of als je niet een goeie scapula retractie doet ga je meer met je voorkant trekken, die minder sterk is (is mijn valkuil bij de pull ups....)

Kan je thuis een pull up bar plaatsen, desnoods in een deuropening?

Oeps.... ook mijn fout. .:o
Maar evengoed kan t zijn als je de week er voor slecht slaapt dat dit zijn naweeën heeft...
Eerder mijn fout.
Of als je niet een goeie scapula retractie doet ga je meer met je voorkant trekken, die minder sterk is (is mijn valkuil bij de pull ups....)
Goede tip daarop te focussen, dank!
Kan je thuis een pull up bar plaatsen, desnoods in een deuropening?
Ik heb idd zo'n cheapo ding boven de deurpost. Beste investering ooit (samen met de AB-wheel)
Dat lukt denk ik niet, maar ik ga toch nog eens kijken of er mogelijkheden zijn.

Abwheel had ik, ben ik pas net mee begonnen, samen met hardlopen de corona-hypes op DBB.

Geen grotere liefde dan die tussen een man en de barbell?

Vreemde gedachte van een hardloopliefhebber, maar voor hardlopen hadden we, in theorie, alle tijd.

Training 2020-07-03

Squat
(superset met chins)
10 x bar
10 x bar
5 x 30
5 x 40
5 x 50
5 x 5 x 60 @ 2 minuten rust

Chins
5 x 3 x BW (tussen de squats, tijdens een ronde ook nog een keer 3 pull ups gedaan)

OHP (superset met meer chins)
10 x bar
10 x bar (na de eerste sets ook nog wat FSQ geprobeerd, redelijk, ik zie mogelijkheden)
5 x 25
5 x 5 x 30 @ 2 minuten rust

Meer Chins (tussen de OHPs, wilde hier eigenlijk pull ups doen, maar dan hangt de stang in de weg)
5 x 3 x BW

DL
10 x 30
5 x 40
5x 50
3 x 5 x 70 (had 5x5 willen doen)

1. Eerste training sinds corona even kijken wat er allemaal kan in de gym;
2. Squats en OHP gingen makkelijk, mogelijk hielpen de KB trainingen;
3. Tijdens de DL kreeg ik last van m'n rug: te lange training, teveel gewicht, niet goed gebraced, slechte vorm, geen idee, wel spannend hoe dit morgen en daarna voelt, mogelijk hielpen de KB trainingen hier toch niet;
4. Heb de indruk dat ik nog steeds sterker ben op de chins (en pullups) dan voor corona.
5. Een klein uur lekker campen in en voor een powerrack met een barbell: wat een prachtige dag!

Laatst bewerkt:
Ik los dat op door de bar voor OHP niet op j-hooks te leggen, maar op safety's dan heb ik meer ruimte.
De OHP doe ik niet in het rack, maar ervoor, in het rack tik ik net de bovenkant aan, de handgrepen voor chin ups zitten aan beide horizontalen, die voor pull ups alleen aan de voorkant.

Misschien een goede aanleiding om toch de powerclean te leren...

En bij dat rack heb je geen safety's die je aan de voorkant kant plaatsen? Ik rol de bar dan zover mogelijk weg en dan doe ik chinups tussen de bar en het rack.

Running is basicly falling forward trying to prevent landing on your face
Of je nu landt op je hiel of je voorvoet, dat is wel iets wat je moet vermijden.

Onderrug lijkt mee te vallen, voel het wel, maar geen pijn, zit niet vast. Benen voelde ik zaterdag, spierpijn en moeite met opstaan en beginnen met lopen op zondag. Nu had ik op het forum begrepen dat 10k hardlopen niet de spierpijn wegneemt, maar wilde toch het bloed wat laten stromen.

Training 2020-07-05: Recovery
30 minuten langzaam hardlopen

1. Geen pullups of chins, morgen weer een reservering in de gym en onderrug ontlasten;
2. Stond een aantal keer al klaar met schoenen aan en het begon te regenen, toen ik uiteindelijk wel ging, je raadt het nooit... de zon brak door;
3. Opstaan en beginnen met bewegen blijft lastig;
4. Was wel zalig om ff buiten te lopen.

Regelmaat in de squat wil er nog steeds niet komen he? :P

Running is basicly falling forward trying to prevent landing on your face
Of je nu landt op je hiel of je voorvoet, dat is wel iets wat je moet vermijden.
Ik had van iemand begrepen dat forward lean alleen is om het afduwen naar achter met je voet te compenseren, niet meer, niet minder

Regelmaat in de squat wil er nog steeds niet komen he? :P

Ik had van iemand begrepen dat forward lean alleen is om het afduwen naar achter met je voet te compenseren, niet meer, niet minder
Ben 1x naar de gym geweest en heb 1x gesquat, dat is enorm regelmatig! :)

Het falling was een beetje een grapje, hoewel het naar voren vallen wel iets is wat je met de wat nieuwere hardlooptechnieken en -hypes hoort, POSE en Chi-running bijvoorbeeld.

Hoe lang doe jij eigenlijk over zo'n training?

Ik denk dat als ik 3 oefeningen op 5x5 doe ik al richting de 60 minuten zit en heb thans blokken van 1.15u.
inclusief cooldown 1:20. Als het wat zwaarder wordt neem ik wat meer rust en duurt het iets langer. Maar voor nu kan dit prima. Wat ik wel doe is bij warmup sets weinig rust nemen. Dus alleen voor de 5 werksets en daartussen wat ik nodig heb. Squat en bench nemen wel de meeste tijd in beslag, inclusief warmup sets was ik daar zo'n 35-40 minuten mee bezig. Een volledige training inclusief wat cardio voor en achteraf in normale tijden kostte me zo'n 2 uur meestal.

Ik fiets bijna altijd nog heen en weer 15-20 minuten in totaal.
Dank je! De fiets is ook mijn wu en cd.

Ik hield de rust tussen de werksets strict op 2 minuten, misschien kan dat na 1:30 als ik de werksets in verschillende gewichten doe. Of ik ga maar 2 of zelfs 1 oefening op 5x5 doen.

Misschien kan ik het ook redden en is het gewoon ff inkomen, maar ik wil de komende maanden wel meer gaan doen dan alleen 3 op 5x5.
Laat ik de discussie over hoe ik een zal gaan trainen niet verder voeren in andermans log.

@Steks: Giantsets zijn op zich goede suggestie, heb dat in najaar/winter ook gedaan, beviel enorm, maar is nu niet aan de orde. De gym hanteert momenteel een één station per persoon tegelijk regel om verplaatsingen te vermijden. Ik kan niet eens een bankje het powerrack in rijden om met safeties te kunnen BPen.

Spotten is zeker ook niet toegestaan. Het is niet alles maar het is veel beter dan de afgelopen maanden.

Straight to the bottom
De trainingen laten zich slecht uitdenken, het is toch vooral wat er toevallig vrij is, de eerste oefening laat zich het makkelijkst kiezen als ik zorg dat ik op tijd ben.

Training 2020-07-06

Bench Press

10 x bar en wat trucjes (row, ohp)
10 x bar en wat trucjes
5 x 30
5 x 40
4 x 5 x 50 @ 2 minuten rust
10 x 50

Pendlay Row
10 x bar
10 x bar
5 x 30
5 x 40
5 x 5 x 50 @ 2 minuten rust

Front Squat + pullup/chinups
5 x bar + 1 pullup
5 x bar + 1 pullup
5 x 5 x 30 + 2 pullups @ 2 minuten rust (dus itt de vorige training begint de klok hier pas na de pullups te lopen)
2 x 5 x 40 + 3 chinups @ 2 minuten rust (idem)

Toen wilde ik nog wel wat klein spul doen, maar alles wat ik toen kon bedenken was bezet, het is voor iedereen het laatste kwartiertje training. Daar moet ik nog wat op verzinnen, af en toe een hele of halve training voor reserveren, of vooral de grote oefeningen blijven doen en dan wat huiswerk.

Notes:
1. BP was easy, vandaar wat extra reps op set 5, wel nog wat zoeken naar techniek;
2. Na de Rows waren er ongeveer 33 minuten voorbij, ook hier nog wat zoeken naar techniek;
3. Met als smoes om de rug te ontzien, maar eigenlijk vooral omdat ik er nieuwsgierig naar was voor de FSQ gegaan, gewicht was makkelijk, tevreden;
4. Aanmerkingen van instructeur bij laatste set gingen niet verder dat er niet vaak mensen zo makkelijk zo diep gingen en als het goed voelde was het prima, mogelijk spelen de 1h KB squats en de DB FSQs hier een rol;
5. Dit is 2/2 op de squats! :cool:

Terug
Naar boven