AndroidHealthClinic

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

Nice, nu wat core oefeningen toevoegen en dan heb je mooie giantsets, tijd zat met >2min rust. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Nice, nu wat core oefeningen toevoegen en dan heb je mooie giantsets, tijd zat met >2min rust. ;)
De gedachte was al bij me opgekomen, misschien als ik niet meer iedere training/week kan verhogen.

Momenteel mag ik maar 1 station tegelijk gebruiken en ik wil niet liggen zweten op het platform van het rack, planken zou moeten kunnen.

Meer dan 2 minuten waren vooral afrondingsverschillen na de dichtstbijzijnde kwart minuut en iets langzamer naar de baar lopen.

Hanging knee raises kunnen, woodchoppers met een elastiek, plate halo's, of mijn favoriete benaming van BA bandy twisty things (@3 min).

Hanging knee raises kunnen, woodchoppers met een elastiek, plate halo's, of mijn favoriete benaming van BA bandy twisty things.

Ongezien zeg ik dat dat een filmpje is van onze gigantsetische held, het wordt zo wel waarschijnlijker dat ik dat ga doen, dank je!

Ik doe het nu al ruim een jaar denk ik, in het begin valt het tegen, maar als je het heel simpel en licht houd kan je best wat core oefeningen doen in je rust periode, zolang je maar niet tot de max gaat. Een ab wheel meenemen is misschien ook een goed idee.

Ook alle oefeningen waarbij je een gewicht met maar een hand vast hebt is zeer belastend voor je core. Dus waar zijn die get-ups gebleven? :D

Of een Z-press BOR, hanging knee/legraise giantset.

Ik doe het nu al ruim een jaar denk ik, in het begin valt het tegen, maar als je het heel simpel en licht houd kan je best wat core oefeningen doen in je rust periode, zolang je maar niet tot de max gaat. Een ab wheel meenemen is misschien ook een goed idee.
Ook alle oefeningen waarbij je een gewicht met maar een hand vast hebt is zeer belastend voor je core. Dus waar zijn die get-ups gebleven? :D
Of een Z-press BOR, hanging knee/legraise giantset.
Hoewel ik niet weet of alle suggesties momenteel even uitvoerbaar in zijn in de gym onder corona regels, bedankt voor de suggesties en als ik neem dit mee als ik ga verzinnen als ik klaar ben met makkelijk ophogen.

Busy body and questions on my mind I

Zo druk dat ik vergat de training van woensdag te loggen.

Training 2020-07-15

Bench Press (5 x 6-8)

10 x bar
5 x 30
5 x 40
4 x 8 x 50, 1 x 10 x 50 @ 2 minuten rust tussen de sets

Barbell BOR, supine grip (5 x 6-8)
5 x bar
5x 30
5x 40
5 x 8 x 50 @ 2 minuten rust

Het was rustig, de racks waren vrij, dus overwoog ik nog wat FSQs, maar een uur is (te) kort.

Egyptian Lat Raises, cable
3 x 10 x 15 @ 1 minuut rust na een set links en rechts

One handed Triceps Push down, cable
1 x 12 x 15, 2 x 12 x 20 @ 1 minuut rust na een set links en rechts

Face Pull, touwtje was nu beschikbaar
1 x 15 x 20, 2 x 15 x 25 @ ongeveer 1 minuut rust

One handed Biceps Curl, cable, rug naar machine, naast de katrol staan
3 x 12 x geen idee @ ongeveer 1 minuut rust na een set links en rechts

Pullups
2 x 2
If you've got it, flaunt it!

Notes:
1. BP en BOR doel repranges gehaald, volgende keer verhogen;
2. Bij de Egyptian Lat raises merkte ik dat ik allen bij één kant ging hangen en bij de andere rechtop stond, punt van aandacht;
3. Lekker getraind, geen pijntjes, het leek heel rustig, prima zo!

Busy Body and Questions on my Mind II

VRAAG 1 Met welke riemen hoe roeien als je er veel hebt?

Een medewerker die op mijn verzoek meekeek suggereerde met de rug meer naar horizontaal te gaan, dat voelde zwaarder en ik had het idee dat ik een langere beweging kon maken, gedachten over een goede of betere roeivariant?
Het hele idee van supine en rechter op was om eens iets anders te doen dan Pendlay Rows. Een verwijzing naar een bron of zoekterm is ook een antwoord.

VRAAG 2 Welke Accessory of Assistance Oefeningen?
Momenteel probeer ik een beetje te zoeken welke oefeningen een goede aanvulling zijn of het hoofdmenu van de "SQ, OHP, DL en veel Pullups-dag".
Wel ben ik een beetje afhankelijk van de beschikbare materialen op dat moment.
Zelf denk ik eraan om per beweging/oefening/spiergroep een soort menu te hebben waar ik uit kan kiezen met voorkeuren voor oefeningen die of beter zijn of waarvoor je maar één station nodig hebt (cable of dumbbells oid).
Een vast programma zit er nu niet in, want dan betekent dat dat ik het regelmatig toch niet kan doen.
Eventueel heb ik thuis nog steeds m'n Decathlon TRX, 2 x 5kg DB, 14kg KB, 3 Action elastieken.

EXTRA INFO Voorlopig zullen er wat onregelmatigheden in mijn weken zitten dus het idee is:
Focus is momenteel om sterker te worden en de conditie goed te houden.
2 dagen SQ, OHP, DL en Pullups
1 of 2 dagem BP, Row en de rest
1 tot 3 dagen hardlopen, rustig ademen, voor conditie en herstel (of iig herstel niet teveel in de weg zitten)
Een filmpje van Mike Israetel suggereerde dat voor beginners alles tussen de 5 en 10 werkt (met wat extra oefeningen voor spiergroepen die de grote oefeningen missen) en early intermediates nog kunnen wegkomen met concurrent training, daarna moet je echt kiezen voor kracht of massa focus in je mesocycle en zullen BB'ers af en toe een krachtcycle moeten doen en Krachtsporters af en toe een massacycle om verder te komen

Laatst bewerkt:
VRAAG 1 Met welke riemen hoe roeien als je er veel hebt?
Heb je een specifiek doel, of deel van je rug waar je op wilt focussen? Zo niet, dan zou ik doen wat het prettigst aanvoelt.

VRAAG 2 Welke Accessory of Assistance Oefeningen?
Ik zou het simpel houden, kan je op je BP plaats OHP doen en vice versa en voor het squat rack DL? Zo niet, dan een variant van die oefening, dus BP en incl BP, OHP en Z-press, SQ en FSQ, DL en RDL enz.

Heb je een specifiek doel, of deel van je rug waar je op wilt focussen? Zo niet, dan zou ik doen wat het prettigst aanvoelt.

Ik zou het simpel houden, kan je op je BP plaats OHP doen en vice versa en voor het squat rack DL? Zo niet, dan een variant van die oefening, dus BP en incl BP, OHP en Z-press, SQ en FSQ, DL en RDL enz.
De row die het best aansluit bij mijn doelen en overige oefeningen voor rug: DL en pullup-varianten.

Nee, het is of een powerrack (hopelijk met goede mogelijkheiden voor pullups) waar je een DL voor kan doen op een klein platform, of een Bench (zonder safeties) of een los platform (waar ik de nu BB rows doe)
Daarom heb ik ook die 2 squat dagen met die oefeningen, ik zou in die dagen natuurlijk kunnen varieren door b.v. SQ en FSQ af te wisselen, OHP en Z-press en ook DL en RDL/SLDL, en eventueel bij de 2e oefening in een andere reprange kunnen werken.

Voor nu vind ik het prettig om SQ, OHP en DL meerdere keren per week te doen om te oefenen en die gewichten te blijven verhogen, het gaat me vooral om de extra oefeningen op de BP en BOR dag, anderzijds sta ik open voor heel andere ideeën waar ik ook of beter mijn doelen mee kan bereiken.

De row die het best aansluit bij mijn doelen en overige oefeningen voor rug: DL en pullup-varianten.
Ik zou dan BP gripwijdte of iets smaller aanhouden en dan je rug zo houden dat met gestrekte armen de bar net onder je knieschijven komt.

Hoeveel dagen week ga je trainen en wil je dan telkens FB doen (je combineert namelijk OHP met SQ), of liever UB/LB split (want bij BP en BOR pak je geen LB mee)

Ik zou dan BP gripwijdte of iets smaller aanhouden en dan je rug zo houden dat met gestrekte armen de bar net onder je knieschijven komt.

Hoeveel dagen week ga je trainen en wil je dan telkens FB doen (je combineert namelijk OHP met SQ), of liever UB/LB split (want bij BP en BOR pak je geen LB mee)
Dus eigenlijk een vrij standaard BOR en waarschijnlijk met een overhand grip?

Ik het in de orginele post iets aangepast, want ik dacht dat het wel duidelijk was:
2 dagen SQ, OHP, DL en Pullups
1 of 2 dagen BP, Row en de rest
1 tot 3 dagen hardlopen, rustig ademen, voor conditie en herstel (of iig herstel niet teveel in de weg zitten)

bij voorbeeld deze week:
zo hardlopen, ma SQ, woe BP, do hardlopen, vr SQ, zo hardlopen (dindag geen tijd)

In beginsel heb ik dan SQ + DL + verticale push/pull op 2 dagen en minstens 1 dag de horizontale push/pull, dan heb ik alle basics binnen.
De reden voor deze indeling is flexibiliteit, ik kan de BP/BOR dag na de verticale dag doen als het zo uitkomt, hoewel op een gegeven moment je dan misschien één van beide dagen je een beetje zult moeten inhouden.

eens iets anders dan pendlay
Chest supported/seal row is een mooie toevoeging op vrije rows. Iets waarbij benen/onderrug niet kunnen meehelpen of worden belast. Moet je eventueel wat voor improviseren met een gewoon bankje en dumbbells.

Schouders onderin naar voren laten rekken als je dat nog niet op een variant doet. Vrij staande 1 hand db row is daar ook goed voor. Kun je de houding helemaal naar wens fine-tunen. Hoor vaak dat mensen die veel fijner vinden dan tegen een bankje oid steunend.

Can't recommend inverted rows enough. Is Brian ook fan van.

Maar je moet ook zelf een beetje weten/ervaren welke varianten het goed voor je doen. Als jij unieke verhoudingen of flexibiliteit hebt of wat dan ook kan net de ene oefening beter werken dan de ander. Wat voor andere stimulans heb je nodig?

Laatst bewerkt:
Als je SQ, DL, OHP en pullups 2 maal per week doet, dan zijn “gewone” BOR (voor mij althans) te veel van het goede, ik zou het dan bij cable rows of chest supported rows houden en dan verder BP, wat meer machine- en kabelwerk erbij, iets voor je rear-delts, en wat core oefeningen.

Zou ik het toch anders doen.

Dag 1: SQ, OHP, pullups (kan op één rack?)
Dag 2: DL, BOR, BP (eerst DL, dan wat gewicht van de bar en BOR en dan een plekje zoeken voor BP of een chest press oid)
Dag 3: SQ, OHP, pullups

Dit als basis en dan kan je het op de dag zelf nog wat aanvullen, of een 4de dag toevoegen met wat GPP.

Niet zo veel denken, mannen. Als een dag helemaal niet loopt kan je alsnog iets eruit gooien of wisselen een volgende keer.

Een Tweede Ommetje

Training 2020-07-16

Hardlopen: 49:18 minuten;
Wandelen: 258 stappen

Notes:
Helaas op 130 stappen na, niet meer dan 50 minuten gerend.

Het groeit me boven het hoofd

De warmup squats vlogen omhoog dus toch maar alles verhogen, ik overwoog alles hetzelfde te houden als maandag.

Training 2020-07-17

Squat, superset met pullups (+1=15)

2 x 10 x bar
5 x 30 + 1
5 x 40 + 1
5 x 50 + 1
2 x 60 + 1
1 x 5 x 75 + 3 @ 2 minuten rust tussen de SQs
4 x 5 x 75 + 2

OHP, superset met chins (+0=16)
2 x 10 x bar
5 x 30 + 2
5 x 40 + 2
4 + f x 45 + 3
3 x 5 x 40 + 3 @ 2 minuten rust tussen de OHPs

Deadlift, superset met smalle hammergrip pullups (+3=19)
5 x 40 + 2
5 x 60 + 2
5 x 5 x 75 + 3 @ 2 minuten rust tussen de DLs

Notes:
1. Titel slaat op OHP en late update log:
2. Probeerde OHP en met 5 kg te verhogen en iets met grip te proberen, mogelijk was één van beide al teveel;
3. Bij DL gelet op positie knie tov arm bij de setup nav RDL vs SLDL filmpje;
4. OHP was een drama, maar de rest ging nog steeds dikke prima.

Terug
Naar boven