XXL Nutrition

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

Bezoekers in dit topic

Ook speel ik met de gedachte om te variëren met Squat vs Front Squat (evt. ook OHS), Press vs. Push Presh (en/of PP BTN en als eventuele assistance Z-Press) en DL vs Power Clean. Power Clean en Push Press nog nooit gedaan, buiten voor de laatste als je een Press wel heel weinig strikt smokkelt. Dat is buiten noodzaak ook iets wat ik graag wil, iets meer variatie in de barbelloefeningen, toch toewerken naar al die leuke schema's.
Sinds ik dat doe heb ik ook veel meer plezier in het trainen en dan komen de gainz vanzelf als het een goed schema is.
 
Succes met de dl en squat vast voor morgen. 😎
Dank je!
Ik denk het niet, die bijten elkaar. Een beetje rekening met herstel houden doet vaak wel wonderen. :)
Gewoon volhouden dat het een herstelloopje is en hopen dat het meevalt.
Nja, vuistregel was toch: doorgaan met het gewicht na failure, bij 3x failure deloaden? Waarom niet gewoon nog een poging 5x5x40? Voldoende rust nemen tussen sets en volgende keer vraag 2,5 kilo omhoog ipv >10% ;)

Ik zou niet te veel rondklooien en juist even vasthouden. Zeker na Corona etc.
Enerzijds: Ja, hoe langer dit kan, hoe beter
Anderzijds: Dan zou je de rust ook oprekken van 2 minuten naar 3-5 minuten en die tijd krijg ik momenteel niet (maximaal 1 uur), tenzij ik minder sets doe en 5x5 wordt uiteindelijk toch 3x5.
Precies. Er wordt weer heel erg overdacht hier :)
Oh, je kent me inmiddels een beetje.

Periode voor de sportscholen opengingen heb ik meer gedacht over wat voor trainingen ik eventueel kon gaan doen, dan ik daadwerkelijk gedaan heb. Als ik evenveel consequent getraind had als lezen, jijbuisen, opzoeken, denken over, dan was ik nu sterker en fitter.
 
Ik denk dat je beter drie goede compound lifts waar je echt diep gaat dan 7 isolatie dingetjes. Vind ik dan. Dat moet binnen een uur kunnen. Zeker als je de warmup onderweg naar de gym doet.
 
A housecall from Dr. Mike

Recent kijk ik op YT naar filmpjes van Mike Israetel van Renaissance Periodization en Alexander Bromley van Empire Barbell. Van Mike Israetel kwam deze openbaring: "The only way to get stronger, is putting more weight on the bar." In tegenstelling tot hypertrofie waar meer gewicht een beetje helpt, meer herhalingen redelijk, maar de manier eigenlijk meer sets is.

Training 2020-07-27

Squat, superset met pullups (-3=15)

2 x 10 x bar
5 x 30 + 1
5 x 55 + 2
5 x 65 + 2
5 x 5 x 85 + 2 @ 2 minuten rust tussen de SQs, her en der tot 10 seconden meer, dan kwam ik op hele minuten uit.

OHP, superset met chins (-8=10)
2 x 5 x bar
5 x 32,5 + 2
3 x 5 x 42,5 + 2 @ 3 minuten rust tussen de OHPs
8 x 32.5 + 2

Deadlift, superset met smalle hammergrip pullups (+0=12)
5 x 40 + 2
5 x 60 + 2
1 x 5 x 80
1 x 5 x 100 @ meer dan 2 minuten rust voor de sets met 100
1 x 4 x 100
1 x 5 x 80

Notes:
1. Weer gingen de sets squats eigenlijk steeds lekkerder en sneller;
2. OHP ging prima zo, vrijdag denk ik weer een 5x5 met 40 ofzo;
3. Het lijkt erop dat vooral de pullup-variaties hebben geleden onder het hardlopen, ohp komt ook vanwege minder sets, had er ook gewoon geen zin in vandaag om diep te gaan, misschien vrijdag wat te heftig;
4. DL voelde nu voor het eerst zwaar, een 5e poging op de tweede set heb ik laten schieten, nu 2x met 10kg verhoogd, wilde blijkbaar die 100 hebben, één zware set zou ook afdoende zijn, misschien wat rampen;
5. Ook hier het hele uur weer opgebruikt, ben er als eerste en ga als één van de laatsten weg.
 
Pittig ook met die pull-ups en Chins. Weinig rust.
 
Wat is jouw BW trouwens?
 
Ik denk dat je beter drie goede compound lifts waar je echt diep gaat dan 7 isolatie dingetjes. Vind ik dan. Dat moet binnen een uur kunnen. Zeker als je de warmup onderweg naar de gym doet.
Helemaal mee eens, ik doe nu dan ook 2 dagen 3 compounds en 1 dag 2 compounds en wat klein spul, alle dagen zijn behoorlijk krap binnen het uur. Mijn warmup is op de fiets naar de gym en voor warmup sets van de eerste oefening neem ik iets meer de tijd.

Al vraag ik me weleens af of een cgbp en bb biceps curl na respectievelijk BP en BOR voor mijn doelen betere oefeningen zouden kunnen zijn dan de kabel oefeningen die ik nu doe, hangt er ook vanaf wat er vrij is.

Het idee is meer om sommige compounds die ik dubbel doe één keer in de week te vervangen door een compound die er op lijkt of mee te maken heeft, maar ik heb daar geen haast mee.

Dus ipv twee dagen SQ, OHP, DL bv. SQ, OHP, PC en FSQ, PP, DL, of zoiets.
Pittig ook met die pull-ups en Chins. Weinig rust.
Zodra ik onder de bar vandaan kom check ik de tijd voor de rust, dan doe ik een pullup-variatie en dan de rest van de rust tot de volgende set, ik leek daar geen last van te hebben, maar misschien wordt dat anders of is ook daar de LP in de vorm van het toevoegen van reps voorbij.

Murph is wel een doel dat ik mezelf gesteld heb (1 mijl hardlopen, 100 pull ups, 200 push ups, 300 air squats, 1 mijl hardlopen), welke pullup variatie maakt me dan niet heel veel uit.

Dat is net zoiets als die variatie op de compounds, daar zitten oefeningen bij waar ik graag mee wil stoeien of me in wil verbeteren en mijn mogelijkheden wil uitbreiden, dat is me tot op zekere hoogte een iets mindere of langzamere progressie waard.
Wat is jouw BW trouwens?
Zit nu iets onder de 88kg, met een taille van <88cm (80 is de max voor vrouwen, 94 voor mannen).
 
Laatst bewerkt:
Oh, je kent me inmiddels een beetje.

Periode voor de sportscholen opengingen heb ik meer gedacht over wat voor trainingen ik eventueel kon gaan doen, dan ik daadwerkelijk gedaan heb. Als ik evenveel consequent getraind had als lezen, jijbuisen, opzoeken, denken over, dan was ik nu sterker en fitter.
:roflol:
Je zelfkennis is een krachtig punt :)
 
2. OHP ging prima zo, vrijdag denk ik weer een 5x5 met 40 ofzo;
unduleren is goed voor U :)
Murph is wel een doel dat ik mezelf gesteld heb (1 mijl hardlopen, 100 pull ups, 200 push ups, 300 air squats, 1 mijl hardlopen), welke pullup variatie maakt me dan niet heel veel uit.
Interdasting. En hoe lang mag je daarover doen?
 
unduleren is goed voor U :)
Dat is ook iets waar ik nogal eens over denk.
Interdasting. En hoe lang mag je daarover doen?
Eigenlijk is het nog met een gewichtsvest ook, ik weet niet of er een max is, maar binnen het uur denk ik. Momenteel weet ik niet of het me wel in een dag lukt.]

CROSSFIT HERO WOD “MURPH”
For time:
1 mile Run
100 Pull-ups
200 Push-ups
300 Squats
1 mile Run
Good time to beat for unpartitioned Murph:
70 min 07 sec – Fitness Level 0 – Beginner athlete
63 min 45 sec – Fitness Level 25 – Beginner athlete
57 min 17 sec – Fitness Level 50 – Average athlete
47 min 01 sec – Fitness Level 75 – Average athlete
40 min 37 sec – Fitness Level 90 – Advanced athlete
36 min 45 sec – Fitness Level 95 – Advanced athlete
32 min 34 sec – Fitness Level 98 – Elite athlete
28 min 35 sec – Fitness Level 100 – Regional athlete


De bw oefeningen worden vaak 5/10/15 gedaan, zie ook: Cindy.

Jared Moon van End of Three Fitness heeft wel eens een jaar lang wekelijks een Murhp-variatie gedaan.

Kent iemand zijn One Man One Barbell programma? Dat zou ook binnen een uur per dag te doen moeten zijn, inclusies wat conditioning.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
100 pullups voor cross fit zijn een soort slinger beweging met een rom van nauwelijks 10 cm he? Maar dan nog.... level 0 zou al een uitdaging zijn voor me :o
Nee, Jared Moon zegt me niets.
 
30% minder denken, 30% meer doen

Van de laatste 7 dagen er 6 getraind, nu zal die ohp wel weer stijgen.

Training 2020-07-28

Hardlopen 30/30

10 minuten rustig, adem 4/5
10 minuten 30/30 dat is 30 seconden sneller, adem 2/3; 30 seconden langzaam, adem 4/5 (werd halverwege 3/4)
10 minuten rustig, adem 4/5

Notes:
1. Adem 4/5 betekent 4 passen inademen, 5 passen uitademen;
2. Was leuk als variatie, mogelijk vaker doen en dan de middelste 10 minuten uitbouwen;
3. Morgen geen SQ of DL, moet kunnen;
4. Het doen van enkele pullups voor het lopen gaf een lichte prikkel bij de biceps/elleboog, oppassen.
 
Laatst bewerkt:
Denken kan een enorme tijdvreter zijn.

Goede ademhaling is een enorm goede basis ook voor uithouding/concentratie.
 
Onoverbrugbare eeuwigheden van twee minuten en ander klein ongemak

Tussen de sets van BP en BOR toch maar ééns wat aan oefeningen voor de core proberen in te passen. Na het proeven van het trainen met giantsets of supersets ga je vanzelf alle grotere, en soms ook kleinere, ruimtes opvullen, ik betrapte mezelf ook al op de gedachte dat ik de Facepulls kan supersetten met de Egyptian Lat Raises.

Training 2020-07-29, duur: ongeveer 1 uur

Bench Press (5 x 6-8), op de werksets superset met Plate Ribbons

2 x 10 x bar
6 x 35
6 x 45
5 x 8 x 55 @ 2 minuten rust tussen de sets

Plate ribbons, 1 rep is links + rechts
3 -5 x 10 x 10 kg

Barbell BOR, overhand BP grip (5 x 6-8), na werkset 1-4 een schijf doorgeven
6 x 40
6 x 50
5 x 40
5 x 8 x 55 @ 2 minuten rust

een schijf van links naar rechts en terug voorlangs bewegen, alsof je die rug aan rug doorgeeft en aanpakt
4 x 10 x 10 kg

Face Pull
15 x 25/30
3 x 20 x 35 @ ongeveer 1 minuut rust

Egyptian Lat Raises, cable
3 x 12 x 15 @ 1 kleine minuut rust na een set links en rechts

One handed Biceps Curl, cable, rug naar machine, naast de katrol staan
12 x 15
3 x 12 x 6,25 @ geen rust, links, rechts en door

One handed Triceps Push down, cable
12 x 20
3 x 12 x 25 @ geen rust, links, rechts en door

Notes:
1. Bij de BP had ik schijven met een kleinere diameter, dat voelt toch heel anders, zeker voor iemand voor wie verschillende kleuren van dezelfde sluiting of schijven in een andere kleur al ergens niet hetzelfde kunnen wegen. Wel verhogen de volgende keer, reps gehaald;
2. Voor de BOR ben ik nog niet tevreden over de uitvoering, maar eigenlijk weet ik ook nog niet precies welke uitvoering ik wil, waarschijnlijk redelijk strict met een behoorlijk horizontale rug, gewicht nog even zo houden;
3. Weer een ander kabelstation dan de laatste keren, het blijft wat zoeken en lastig te vergelijken, maar het is wat klein spul, moet gewoon iets gedaan worden.
 
Laatst bewerkt:
een schijf van links naar rechts en terug voorlangs bewegen, alsof je die rug aan rug doorgeeft en aanpakt
Staande rugtorsie :)
Best lekkere oefening.

Ziet er netjes uit.
 
Na het proeven van het trainen met giantsets of supersets ga je vanzelf alle grotere, en soms ook kleinere, ruimtes opvullen,
Ja, het is een apart soort virus. Mijn eerste cluster giantsets is pyramide stijl, dus dan ben ik nog wel even bezig met schiijven wisselen, maar mijn tweede cluster is gewoon straight en dan is 90 sec rust in eens best veel. :D
 
30 op de 30e

Bij de 30/30 training van dinsdag deed ik een paar keer haasje over bij een oudere hardloper, terwijl ik aan het uitlopen was vroeg hij of het nog wel ging met me, vond ik toch sympathiek.

Training 2020-07-30

Hardlopen 30 minuten

30 minuten langzaam, adem 4/5, sommige stukken neusademhaling, rest neus in, mond uit.

Notes:
1. Adem 4/5 betekent 4 passen inademen, 5 passen uitademen;
2. Nu voelde ik m'n benen meer dan dinsdag;
3. Ik ga iets te laat slapen en wordt steeds voor de wekker wakker, moet toch aan het herstel blijven denken, ik ben een schuld aan het opbouwen.
 
Laatst bewerkt:
Denken kan een enorme tijdvreter zijn.

Goede ademhaling is een enorm goede basis ook voor uithouding/concentratie.

Te veel denkwerk voor mij :p
Komend van de man die tussen de zware sets veel verder telt dan 5! :p

Als het me lukt, of door de inspanning wel moet, om puur op het tellen van of focus op mijn ademhaling te lopen, loop ik eigenlijk het lekkerst, dan stopt het denken juist en gaat vrijwel alle energie op aan blijven lopen, dan zit ik echt in the zone.

Het is ook een manier om te zorgen dat ik niet te hard ga. Een andere manier is een gesprek voeren, maar als je alleen loopt en wel langs andere mensen niet altijd de beste optie.
 
Back
Naar boven