Fitness Seller

Falstyr's Endo Impossible Log

• Topic Starter Topic Starter
100? Zo sterk is me huidige Core nog niet hoor. Op moment zou ik misschien 45kg kunnen doen als ik wil. Maar dan denk ik dat er teveel geforceerde bewegingen gemaakt gaan worden en een verdoete techniek aan leer.

Tenzij je bedoelt 100kg lichaams gewicht, dat kan ik eind van de week ook al hebben ;)

Op het moment ben ik me wel aan het verdiepen in schema's die gericht zijn om snel meer gewicht te kunnen tillen. Het idee was dat ik dit dan zou doen over 2 schema's (14-16wk) ofzo. Tot die tijd mag ik blij zijn als ik tot de 60-65kg DL kom.

Nu heb ik wel als mini-goals gezegd bijna elke oefening op de 70kg te willen doen eind okt. Ben benieuwd hoe ver ik kom.

Deadliften krijg je al snel over de 100 als je het goed aanpakt

Oh? Vertel...

Aangezien ik vrij ben, me pa op woensdag altijd halve dagen werkt, besloten we om rond 12.00 te gaan trainen. Dit heeft impact op me reguliere schema's. Zo kon ik geen extra cardio sessie in de ochtend doen aangezien de rust periode met de volgende training te kort zou zijn. Maar ook het eten moest qua tijd lichtelijk aangepast worden.

Om 10.30 schonk ik 2 rauwe eieren in een mok en dronk het leeg gevolgd door 2 sneetjes brood elk met pindakaas. Een ideaal tijdstip aangezien me lichaam dan nog ongeveer een uur heeft om het te verteren en bruikbaar te maken. Rond 11.45 waren we op de sportschool alwaar ik een kop zwarte koffie nam.

De eerste oefening vandaag op het programma was Paralel Squat in de Smith. Sinds vorige keer mag ik niet meer onder een bepaald gewicht trainen van me pa...zwak zeg ;) Dus ik begon er toch onder met een opwarm setje van 55kg en 10reps welk redelijk makkelijk waren. Vervolgens deed ik 10reps met 60kg gevolgd door 9 moeizaam met 65kg. Nu deed me vader zijn sets aangezien ik mijn 3 gedaan had. Na zijn 2 sets besloot ik nog een keer te gaan met 70kg en perste er 6reps uit. Gedurende elke set kreeg ik commentaar op mijn techniek. Ik zakte schijnbaar zo ver door me knieen dat ik tussen een paralel en full squat in zat. Geen wonder dat me benen zo zwaar waren, had ik normaal geen last van hahah.

Toen we alle gewichten op hadden geruimd liepen we naar de Leg Press. Vorige week deed ik 110, 120 en met moeite 130kg elk 10reps. Toen voelde ik mijn knieen trillen en heb geleerd dat er dan zoveel spanning op staat dat ik moet uitkijken voor overbelasting. Zo roekeloos als dat ik soms kans zijn begon ik vandaag met 120kg en 10reps. De 130 sloeg ik over en ging meteen naar de 140kg. Dit gewicht kreeg ik met moeite van zijn plek waarna de 10reps weer eenvoudig gedaan werden. Hetzelfde gebeurde met de derde set en 150kg.

Nu was de Leg Curl aan de beurt. Deze oefening doe ik nu pas voor de derde keer en heb nog geen idee wat me max er mee is. Dus ik deed waar we vorige week ongeveer waren geeindigd. De pin plaatste ik op de 35kg en deed 10reps waarbij ik onderin even 2 tellen vasthield voor extra spanning. Dit werd herhaald met de 40kg. De 45kg werd al wat moeilijker. Ondanks dat ik de 10reps heb behaald op relatief langzaam tempo kreeg ik het niet voor elkaar om hem onderin nog even vast te houden.

Mijn benen zijn na die 3 oefeningen meestal al ver op en dan is de Leg Extention een graf oefening. En dan haal je nooit echt zware gewichten en gebruik ik het meer om de laatste restjes er uit te persen. Zo gezegd zo gedaan...met 25kg 8 reps. Terug naar de 20kg voor 8 reps en 6reps.

Tijd om er een eind aan te breien dus gaan naar beneden de kleedkamers in. De trap aflopen is altijd wel leuk nadat je de benen heb getrained. Moet echt enorm concentreren op het aanspannen van de spieren anders fl**ker je de trap af hahaha. Althans als je ze zo goed als opgetrained heb.

Even me mp3 speler gepakt, water bijgevuld en op de fiets gaan zitten. Na 10minuten gestopt voor een wc pauze. Daarna 30minuten op de crosstrainer.

Net voelde ik me lichtelijk duizelig. Dat is het signaal van me lichaam dat er te weinig water of koolhydraten aanwezig zijn. Aangezien ik meer dan genoeg water heb gedronken dus ver moest het wel me koolhydraten zijn. Komt goed uit want het is weer tijd voor me 200gr tonijn en een peer welk meer dan genoeg is tot me volgende maaltijd om 4 uur. Denk dat ik vanavond gewoon 2 sneetjes brood met kipfilet neem met om 21.00 wat kwark voor eiwitten.

Mijn deadlift zat ook in no time boven de 100. (binnen 2 weken)

ik trainde hem altijd zo:

Week 1 eerste training (dus eerste keer dl ooit)
beetje proberen, hoog in reps, 3x12 bijv

Week 1 tweede training
wat zwaarder gewicht pakken, (zal 70/80 van me max zijn geweest) en dan 5x5

Week 2 eerste training
Nog wat zwaarder gaan, (80/90) 6x3

Week 2 tweede training
Toppen

zo deed ik het in het begin altijd, heb bij me vorige sportschooltje (5 maanden geleden) nooit begeleiding gekregen dus deed altijd maar wat...:o dus deze methode was zelf verzonnen maar werkte altijd lekker

Vandaag veel geimproviseer. Aangezien ik vanavond om 18.00 naar een deathmetal fest ga moest alles naar voren geschoven worden. Me eetschema moest ook anders ingedeeld worden.

08.30 - 2 sneetjes brood en me 25gr eiwitshake
11.00 - 2 sneetjes brood en 250gr magere kwark. Trage eiwitten voor me spierpijn en voor een wat langer effect vandaag
14.00 - 200gr tonijn en een peer

Om 14.30 was ik dan op de sportschool en ging naar de Chest Press. Deed daar 2 sets met 10reps waarbij 55kg werd gehanteerd. Nu waagde ik de sprong naar 60kg met 8reps. Vervolgens liep ik naar de Pectorial machine alwaar ik 1 set met 8reps deed op 25kg. Gewoon voor de leuk.

Was maar goed dat ik die extra deed want bij de DB's was het druk...verassend. Deed me Fly's eerste set met 10kg en 10reps. Toen voelde ik veel spanning om me rechter schouder staan en deed nog eenzelfde setje. Er kwam iemand bij die de 12kg dus besloot ik de 14 maar te gaan doen tot die voor me neus werd weggekaapt. Om dan naar de 16kg te gaan is een beetje te grote stap dus bleef bij de 10kg en deed 12reps.

Vervolgens was de Tricep Cable Pulldown aan de beurt. Daar deed ik 2 sets van 25kg met onderin de 2sec pauze. Gedurende het tweede setje voelde ik de spanning in me rechterschouder toenemen en voelde niet goed aan. Toch probeerde ik de 30kg alwaar er 8reps mee gehaald werd. Vanwege de druk op me schouder heb ik de Tricep Extention overgeslagen.

Toen de Militairy Press. Het setje van 10reps en 20kg ging relatief makkelijk. Daarna deed ik 8reps met 25kg. Aangezien me schouder niet mee wilde werken hield ik het voor gezien en ging de Cable Side Raise doen. 1 setje van 6.25kg en 10reps gevolgd door 7.5kg en 8reps per arm.

Had er toen geen zin meer in en besloot maar te gaan cardio'en. Maar me benen voelde nog verdomd zwaar aan van gisteren. Dus dat werd 30mins re-creatief bezig zijn op de crosstrainer. Ach ja...beter dan niks.

Zometeen even lekker douchen, 17.00 150gr rijst en 150gr kipfilet. Dan is het bijna tijd om te gaan. Aangezien parkeren daar k*t is was het besluit om die 45mins er heen te gaan lopen. Kijken of we in de avond ook nog terug komen hahah. Als ik eenmaal thuis ben wellicht nog wat kwark eten. Anders neem ik dat morgen ochtend ipv me eiwitshake en neem ik die na het trainen ofzo.

Me lichaam is nu toch aardig op aan het raken volgens mij. Al die weken 5x in de week...nog 2-3 weekjes volhouden. Dan kan ik een rust week nemen voor de volgende cyclus.

Merk ook dat ik blaren begin te kweken op me vingers. Van de week had ik handschoenen geprobeerd bij de rug oefeningen. Dit vanwege de verminderde grip die je hebt dmv zweten. Maar mijn handschoenen met spikes zijn knellend. Wat ik ook irritant vind is de Smith machine. Heb ik de halter bij het Squatten lekker in me nek, wil je het uit het rek halen en moet je hem draaien. Op het moment dat je hem draait ligt ie meteen weer k*t en wat een gedoe om dan weer lekker te leggen voor de oefening :S

Merk ook dat ik blaren begin te kweken op me vingers. Van de week had ik handschoenen geprobeerd bij de rug oefeningen. Dit vanwege de verminderde grip die je hebt dmv zweten. Maar mijn handschoenen met spikes zijn knellend. Wat ik ook irritant vind is de Smith machine. Heb ik de halter bij het Squatten lekker in me nek, wil je het uit het rek halen en moet je hem draaien. Op het moment dat je hem draait ligt ie meteen weer k*t en wat een gedoe om dan weer lekker te leggen voor de oefening :S

Wat is er mis met eelt op je handen dan. Door handschoentjes te gebruiken wordt je grip minder.

Squatten in de smith is ook niet erg handig, door de geforceerde beweging is er een grotere kans op blessures en je traint je stabilisatoren er niet mee. Staat er geen squatrek in je gym?

Minder grip is natuurlijk afhankelijk van wat voor handschoentjes gebruikt. Maar bij degene die ik had voelde het idd niet prettig aan en blijf het gewoon zonder doen voorlopig.

De zogenaamde "geforceerde" beweging heb ik geen moeite mee. Het dwingt je om juist meer op je techniek te letten en goed op te letten waar je de voeten en alles positioneerd in verhouding van de Smith. Als je daar allemaal rekening mee houdt is er niks aan het handje. Alle andere zaken zit tussen de oren. Alhoewel met het uitdraaien van de stang draait dat ding soms bovenop mijn ruggegraat. Dat is niet goed dus zit weer te kloten om hem op de juiste plek in me nek te krijgen eer ik squat. Dit is het enige punt welk voor blessures kan zorgen bij zwaardere gewichten.

Los squaten gaat niet, zit op een health club. En als het er was zou ik het niet kunnen vanwege mijn...motorisch lichte uitdaging lol.

Minder grip is natuurlijk afhankelijk van wat voor handschoentjes gebruikt. Maar bij degene die ik had voelde het idd niet prettig aan en blijf het gewoon zonder doen voorlopig.

De zogenaamde "geforceerde" beweging heb ik geen moeite mee. Het dwingt je om juist meer op je techniek te letten en goed op te letten waar je de voeten en alles positioneerd in verhouding van de Smith.

???

Eerder andersom. Smith squatten heeft geen techniek of balans nodig.

Ik mag hopen dat er wel losse barbells staan daar. Dan kun je die eerst omhoog cleanen en dan front squatten.

Die losse mag ik na veel gezeur eindelijk alleen gebruiken voor Deadlifts :S En natuurlijk de BB Bicep Curls en Bankdrukken waar ze voor bedoeld zijn. Denk niet dat ze blij zullen zijn als ik nu voor squats kom.

Als je in de smith niet op je techniek let verneuk je net zo makkelijk je rug en alles. Maar omdat je het nu ook nog eens in verhouding met het apparaat moet plaatsen let je er meer op. Wat voor mij ideaal is, want vergeet soms nog wel eens wat. En dan wordt je nu minder zwaar afgestraft mocht je zo'n foutje maken.

ja had een soortgelijk probleem, mocht opeens niets meer met de barbells:eek:

geen deadlift achtige bewegingen, en ook geen presses:S
kortom alleen maar bb curl en bench!!!!!!:mad:

maar heb het voor elkaar gekregen dat het mag, mits er een instructeur bij blijft staan:eek:!!!!!!

ja had een soortgelijk probleem, mocht opeens niets meer met de barbells:eek:

geen deadlift achtige bewegingen, en ook geen presses:S
kortom alleen maar bb curl en bench!!!!!!:mad:

maar heb het voor elkaar gekregen dat het mag, mits er een instructeur bij blijft staan:eek:!!!!!!

Maar hoe kunnen ze het dan verbieden als er niemand bij staat ???

zowiezo raar dat ze jouw dat verbieden. Staat er iets over in je contract (ik neem aan dat het een gaycentre is)?

Net weer thuis van de laatste work-out deze week. En wat ben ik blij daarmee. Met sommige oefeningen nog even gevlamd en nu uitrusten om maandag met de benen aan de slag te gaan. Ideaal voor oefeningen zoals Squat. Wil dan voorbij de 70kg gaan.

Zondag is het trouwens weer tijd voor de bi-wekelijkse metingen van alles. Ben benieuwd wat me vooruitgang is geweest ondanks de aanpassingen.

Afijn de training van vandaag. Gisteravond was een hard en vet feest en heb daar flinke rugpijn en alles aan overgehouden. Maar toch ging ik ongestoord aan de slag. De LAT met Front Cable Pull Down was de eerste oefening. Het begon met een setje van 60kg en 10reps. Vervolgens stapte ik over naar de 65kg. In tegenstelling tot eerder deze week voltooide ik 1 set met 10reps en een tweede set van 8 reps zonder hulp.

Vervolgens liep ik naar de DB's voor Row. Er zaten nog 2 anderen dus de ruimte was beperkt. Ik deed een setje van 14kg. In plaats van 16 besloot ik het gewicht te pakken waar de vorige keer mee geeindigd was. De 18kg met 10 reps was zwaar, maar beviel me wel. Het beviel me zo goed dat ik de 20kg ging doen met 9reps. 20 ****ing kilo's per arm...voelde gewoon al het bloed naar me hoofd stromen ipv me armen bij de laatste 2 reps haha. Wilde per se alles er uit halen wat er in zat. Wat ik wel vreemd vind is dat ik me LATS totaal niet voel bij de rugoefeningen terwijl je andere spiergroepen wel voelt als je ze traint.

Die andere 2 gasten bleven ook in de hoek en gingen 21'en met een EZ-bar waardoor ze mijn ruimte beperkte voor Deadlift. Ik begon met 30kg en 12reps gevolgd door 35kg en 12reps. Normaliter voelen mijn onderarmen dan k*t aan vanwege de spanning, maar schijnbaar zijn ze er aan gewend geraakt want het was veel minder dan normaal. De derde set ronde ik af met 40kg, maar bij de 9e rep legde ik hem neer. Dit niet vanwege het gewicht, maar de grip werd steeds minder waardoor het niet prettig vasthouden was. De techniek is goed dus het wordt tijd telkens wat gewicht er bij te doen zolang me onderarmen het bij kunnen houden.

Aangezien je met elke oefening ook je biceps gebruikt waren de laatste oefeningen hierop geent. Maar omdat ik overal meer gewicht dan normaal deed waren ze al aardig op aan het raken. Met de DB Bicep Curl deed ik 2 setjes van 14kg en 10reps alvorens ik het voor gezien hield.

Nog eventjes 30min op de crosstrainer gestaand op niveau 11. Tegenwoordig moet ik veel moeite doen om aan die 70-70% hartslag te komen. Mijn conditie is geweldig geworden :D

Afgelopen zo...uhm...gisteren dus. Ben ik weer geheel opgemeten. Het gewicht is in 2 weken tijd weer gezakt met 1.5kg naar 98. Daarnaast weer veel cm's qua omvang verloren zoals 5cm bij de buik. Gaat lekker zo. Alles voelt en ziet er strakker uit. Geen vettieten, geen hangend vel bij de triceps etc. Gaat goed dus.

Vandaag weer getrained en het voelde k*t aan voor mijn gevoel. Het begon met squat. Had alles klaar gezet en toch voelde ik me van binnen onrustig. Dus ik pakte even 1 setje van 70kg met 10reps bij de LAT om de bovenrug op te warmen.

Toen ik bij de Smith machine stond voelde het nog steeds niet goed. Maar ja kijken heeft geen zin en ben gewoon aan de slag gegaan. De eerste was een setje met 60kg en 10reps gevolgd door twee sets van 65kg. De 70kg van vorige week zat er nu niet in. Me bovenbenen waren gespannen dus de belasting was voldoende.

Bij de Leg Press was er weer frisse moed. Net zoals vorige week begon ik met 120kg en 10reps gevolgd door een setje van 140kg. Het voelde lichter aan en dus besloot ik om de 150kg van vorige week te negeren en door te stomen naar de 160 welk met gemak werd voltooid. Nog even en de 190kg is aan de beurt en dan is dat apparaat opgebruikt. Het kan namelijk niet meer aan :( Ben benieuwd welke oefening er dan voor in de plaats moet gaan doen.

De Leg Curl liep ook goed. Vorige week was ik gestopt bij de 40kg en gebruikte het nu als opwarm setje. Deed het lekker rustig aan om de intensiteit er van te kunnen voelen op de hamstring. Dit herhaalde ik met nog 2 sets van 10reps met 45kg. Ik wilde de 50kg proberen, maar aan het einde van de tweede set voelde het aan alsof de hamstring elk moment in een kramp terecht kon komen. Dus besloot nog niet verder te gaan.

Bij de Leg Extention waren mijn benen al zo goed als op dus heb er net 1 setje van 25kg uitgeperst eer ik weer 30mins op lvl12 op de crosstrainer heb gestaan.

Lief dagboek,

vandaag....

:D

Goed dat je zo gemotiveerd bent! Jij komt er wel! Veel succes!

Hehehe

Lief Dagboek,
Jij bent de enige die mij begrijpt. Ik kan je alles toevertrouwen zonder dat iemand het te weten komt. Er is niemand die zo goed geheimen kan bewaren... Oh wacht...verkeerde plek ;)

Ik heb besloten om het Bankdrukken een kans te geven in ruil voor de Chest Press. Zoals verwacht behoeft deze oefening aanpassingen in mijn motoriek. Je zit de hele tijd die stang, inclusief gewichten, te balanseren om ze maar recht te kunnen houden. Zodoende verspil je meer kracht dan bij de Chest Press. Daarnaast spreid je de borstspieren meer waardoor de belasting ook hoger is...en dus effectievere resultaten zelfs met lagere gewichten. Voorlopig is het nog zoeken naar de balans dus wederom beginnen met lichte gewichten. De stang is 7,5kg en daarbij werd nog eens 30kg gedaan. Totaal 37.5kg welk ik in 3 setjes en 10reps voltooide. Voor het eerst in lange tijd voelde ik me borstspieren weer terwijl dat met 65kg op de Chest Press niet meer het geval was. Deze oefening houden we er dus in.

Fly's ging ook goed. Ik besloot met 10kg en 10reps te beginnen. Me rechterschouder voelde goed dus deed ik 12kg met 10 en 8reps.

Bij de Militairy Press maakte ik een beginnersfout. Me pa zei dat ik maar even met dat opwarm gewichtje aan de slag moest. Dus ik keek niet eens naar het gewicht wat er op lag en deed 10reps welk zeer zwaar aanvoelde. Bleek er 25kg op te liggen welk normaliter mijn laatste setje is. Toen nog een setje waarin 8reps werden behaald. De laatste set van 5reps deed ik met 30kg.

De Side Way Cable Raise ging ook goed. Een compleet setje met 6.25, nog 1 met 7.5kg en de laatste set van 7.5 werd geeindigd op 8reps.

Toen werd het tijd om af te ronden met de Tricep Cable Pull Down waarin alle 3 de sets op 25kg werden voltooid eer ik weer een 40mins ging Crossen.

Bij de Militairy Press maakte ik een beginnersfout. Me pa zei dat ik maar even met dat opwarm gewichtje aan de slag moest. Dus ik keek niet eens naar het gewicht wat er op lag en deed 10reps welk zeer zwaar aanvoelde. Bleek er 25kg op te liggen welk normaliter mijn laatste setje is. Toen nog een setje waarin 8reps werden behaald. De laatste set van 5reps deed ik met 30kg.

Das toch weer mooi altijd, als je denkt dat je een lichter gewicht aan het tillen bent gaat het meestal makkelijker ook

Hehehe

Lief Dagboek,
Jij bent de enige die mij begrijpt. Ik kan je alles toevertrouwen zonder dat iemand het te weten komt. Er is niemand die zo goed geheimen kan bewaren... Oh wacht...verkeerde plek ;)

Ik heb besloten om het Bankdrukken een kans te geven in ruil voor de Chest Press. Zoals verwacht behoeft deze oefening aanpassingen in mijn motoriek. Je zit de hele tijd die stang, inclusief gewichten, te balanseren om ze maar recht te kunnen houden. Zodoende verspil je meer kracht dan bij de Chest Press. Daarnaast spreid je de borstspieren meer waardoor de belasting ook hoger is...en dus effectievere resultaten zelfs met lagere gewichten. Voorlopig is het nog zoeken naar de balans dus wederom beginnen met lichte gewichten. De stang is 7,5kg en daarbij werd nog eens 30kg gedaan. Totaal 37.5kg welk ik in 3 setjes en 10reps voltooide. Voor het eerst in lange tijd voelde ik me borstspieren weer terwijl dat met 65kg op de Chest Press niet meer het geval was. Deze oefening houden we er dus in.

Fly's ging ook goed. Ik besloot met 10kg en 10reps te beginnen. Me rechterschouder voelde goed dus deed ik 12kg met 10 en 8reps.

De Side Way Cable Raise ging ook goed. Een compleet setje met 6.25, nog 1 met 7.5kg en de laatste set van 7.5 werd geeindigd op 8reps.

Toen werd het tijd om af te ronden met de Tricep Cable Pull Down waarin alle 3 de sets op 25kg werden voltooid eer ik weer een 40mins ging Crossen.

je maakt er inderdaad elke keer een leuk verhaal van - keep on going with the good work

Heb net me tonijn en peer achter de kiezen. Ben net thuis van de laatste training en best wel moe in de goede zin van het woord. Omdat me fietsband nog geplakt moet worden ging ik met de auto.

Daar aangekomen begonnen we met de LAT Front Cable Pull Down. Het gewicht waar ik vorige week nog moeite mee had was nu mijn opwarmgewicht. 60kg en 10reps gevolgd door 65kg en 9 reps. Tijdens die tweede set, rond de 3e rep, stond me pa achter mij mee te tellen als: "1...1...1...1...". Op dat moment dacht ik bij mijzelf dat de oefening verkeerd uitgevoerd werd en de rest niet mee telde. Toen duidelijk werd dat hij me in de zeik zat te nemen schoot ik in de slappe lach waardoor me spieren slapper werden en probeer dan nog maar de laatste 2 reps er uit te halen heheh. Bij de derde set beide oordopjes van de mp3 speler ingedaan zodat er geen afleiding was. Zodoende poogde ik de 70kg en redde er 8reps mee w00t.

De DB Row liep ook lekker. Vandaag dacht ik bij mijzelf: "**** die 14kg opwarm". Dus het eerste setje met 10reps werd gedaan met 18kg gevolgd door een soortgelijk setje met 20kg. Vorige week was dat het zwaarste ooit met deze oefening en daar ging ik overheen met 22kg en 8 moeizame reps. Elke rep van elk setje werd langzaam uitgevoerd zodat er constante spanning op de spieren stonden.

Deadlift ging zwaar k*t. Het gewicht was een lichte 40kg+nog 5kg van de stang. Maar ik kon geen fatsoenlijke grip krijgen en dat ding draaide zodanig dat ik de laatste paar reps steeds met me vingerkootjes aan het tillen was. Leuk voor muurklimmers, maar dat ben ik niet. Toch 3 sets van elk 6-9reps gedaan tot die dingen niet goed meer in de hand lagen. Denk serieus na om van die wielrenner handschoentjes te halen.

Vervolgens moest ik even op me pa wachten en liep naar een stang. Tot mijn eigen verbazing kon ik 7 Chin Ups doen met mijn eigen lichaamsgewicht van circa 98kg. Niet slecht ;) Nadat ik klaar was met spelen nog 3 setjes gedaan van Incline Hammer Curl. 12kgx10reps en daarna een setje met 14kg. De laatste set bereikte ik net 8reps.

Ik voelde me zo goed dat ik een nieuw PR wilde zetten bij de Leg Press. Dit hoort totaal niet in mijn schema vandaag, maar morgen pas. Eerste set met 10reps deed ik op 140kg. De tweede set met 180kg en 10reps. Maar het viel me op dat de teller op de Welness Machine niet mee kan tellen bij de hogere gewichten hahaha dus moest zelf tellen. De 180 was al 20kg meer dan maandag, maar ik was nog lang niet klaar. 190kg...15herhalingen...BOOYAA!!! Normaal kom ik dan kruipend uit die stoel, maar ook dat ging dit keer makkelijk. Het helpt als je daarvoor nog geen andere beenoefeningen heb gedaan hahaha dus eigenlijk telt hij niet. Klote is nu dat deze machine niet verder gaat dan 190 dus wat nu te doen? Zit te denken op te bouwen tot ik 190 als opwarm gewicht heb en 3sets van 20 er mee kan eer een andere oefening gedaan moet worden. Als iemand een andere suggestie heeft...let me know.

Nog even 30mins op de Crosstrainer gestaan, kwam een oude collega tegen en mee gesproken en weer naar huis. Denk dat ik vanavond een extra 250gr magere kwark neem zodat mijn benen weer goed hersteld zijn voor morgen. Wil nu toch die 70kg eindelijk eens aan diggelen trappen.

Op de terug weg naar huis zaten me pa en ik te praten. Mijn krachtontwikkeling gaat lekker snel de laatste weken. Dus ik zei helemaal niet tevreden te zijn met de Bicep Curl en Hammer Curl. De gewichten daar zijn nog praktisch gelijk aan het begin. Tja was ik even slim...Als je met de Lat +20kg bent gegaan, DB Row +10kg per arm en de Deadlift erbij doet van 40kg...dat zijn allemaal oefeningen waarbij de Biceps flink moeten werken en dan heb je gewoon weinig tot geen kracht meer over voor de bicep Curl. Dus ik ga de volgende keer de Bicep Curl eenmalig als eerste oefening doen om te zien of dat idd het geval is. Anders moet ik maar eens even mijn spieren gaan forceren om ook daar meer te kunnen gaan tillen.

Terug
Naar boven