XXL Nutrition

Falstyr's Endo Impossible Log

dat apparaat heet geen "LAT" maar cable pulldown. Staat lat voor omdat je je lats ermee traint

• Topic Starter Topic Starter
Ding heet Lat Machine en de oefening inderdaad Cable Pulldown.

Ik mis het wel...sporten zonder spotter. Merk dat ik gewoon niet vol uit kan gaan. Ik stop al 2 herhalingen eerder zodra ik het gevoel heb dat ik de volgende wellicht niet meer red. Terwijl met een spotter ga ik gewoon door tot ik op me knieen eindig als het ware.

Maar goed...3 sets met Leg Press 190kg en 10 herhalingen. Het standaard opwarm gebeuren. Daarna Seated Calf Raise met 40kg en 3 sets. Toen ging ik squaten aangezien het vrij kwam. Eerste set met 75kg. Vervolgens 8 herhalingen met 80kg en 6 herhalingen met 85. Toen ging ik terug naar de 75 voor 10reps. Me benen eindigde ik vervolgens met Leg Curl. 10x55kg, 8x60kg en 8x65kg.

Farmer's Walk met 22kg gedaan. Ik zag een instructeur in eigen tijd trainen en zag hem moeilijk doen met lichte gewichtjes zoals 4kg en hij liep rood aan om het omhoog te krijgen. Dus hij legde het uit en vond het wel lachen. Side Way Raise met 10kg DB tot je niet meer verder kon. Dan pakte ik de 9kg tot ik niet meer verder kon etc tot de 1kg die je op het eind echt nauwelijks omhoog krijgt. Pittige schouder oefening. En dan stoer zeggen dat je de 1kg omhoog kreeg rofl.

Na afloop van de KT sessie even me BCAA's en eiwitshake genomen. Vervolgens 30min crosstrainer, 20min fietsen en 10min roeien.

Vinstructor to be...
Sinds vorige week heb ik een, voor mij, belangrijke knoop doorgehakt. Zit al lang na te denken om een andere baan te nemen. Na 6 jaar logistiek heb ik het wel gehad. Dus vrijdag cv opgestuurd voor Full Time Fitness instructeur en binnenkort cursussen er voor aanvragen. Instructeur is natuurlijk pas het begin, want heb allerlei ideeen om verder te groeien in dat sportgebied. Zodoende heb ik al het studiemateriaal van me pa geleend om al te beginnen met mezelf te onderwijzen tot mijn eigen studiemateriaal er is.

Vandaar wat drukker qua uitzoeken en regelen...en andere zaken waardoor ik waarschijnlijk voorlopig wat directere logs ga schrijven. Zoals zovelen er al zijn.

Training van gisteren:
Bench Press: 1. 10x35kg, 2. 10x40kg, 3. 7x45kg
DB Fly's: 1. 10x12kg, 2. 10x12kg, 3. 8x14kg
DB Overhead Pull: 1. 10x20kg, 2. 10x20kg, 3. 8x22kg
Roeien 5mins
Fietsen 20mins

Had last van me maag dus om de paar setjes moest ik naar de wc rennen. Kon zo niet lekker trainen en heb er een kortere dag van gemaakt.

Na het lezen van KaLe's Dogcrapp zag ik Borst Stretch oefeningen welk simpelweg Fly's zijn die je onderin vasthoudt voor een minuut. Probeerde dit ook met 10kg, maar na 20sec. hield ik het niet meer.

Cardio is effectiever als het door je lichaam wordt gedaan. Bij Crosstrainer duw je ook met je armen waardoor de beweging lichter is en minder Kcal verbrand. Dus vandaar wil ik Roeien gaan opbouwen. Vind het leuk, maar je kan tussen door niet even drinken als je een droge bek hebt. Dus vul ik de rest qua tijd met fietsen vanaf nu.

Vreten
Heb me dagelijkse inname verhoogd naar circa 1800. Dit ligt zo'n 200 onder mijn berekend onderhoud zonder sporttoeslag. Me metabolisme en lichaam moeten hier nog aan wennen. Volgens de weegschaal ben ik zwaarder (wat logisch is), maar mijn omvang in cm's blijft zakken. Tijd om te proberen om fatsoenlijk clean te Cutten.

Vandaag Rug/Bicep

Pull Down: 1. 65kgx10, 2. 65kgx8, 3. 65kg x6
Close Grip Pull Down: 1. 50kgx10, 2. 55kgx10, 3. 55kgx8
DB Row: 1. 20kgx8, 2. 18xkg 8, 3. 18kg x6
Deadlift: 1. 40kgx10, 2. 60kgx8, 3. 60kgx5
BB Bicep Curl: 1. 10kgx10, 2. 15kgx10, 3. 15kgx8

Roeien 10mins
Fietsen 15mins

Ik merk dat die ene rust week er voor heeft gezorgd dat ik nu nog steeds minder doe. Voel me ook van binnen onrustig alsof ik loop aan te modderen. Weet niet of ik het red morgen te sporten aangezien ik de hele dag kart training heb en dat is op zich al behoorlijk belastend.

Vandaag was zo'n dag dat alles tegen zat. Weet niet waarom, maar zelfs opwarm gewichten voelde al zo zwaar aan dat het moeite kostte om er een set mee te voltooien. En weet ook niet hoe ik het voor elkaar krijg, maar bij een oefening verrekte ik een spier die niet eens gebruikt wordt.

Afijn...

Full Squat 40kg als opwarming. En om dat broekie fitness instructeur op de kast te jagen aangezien het niet verantwoord squaten is ;)

Squat: 75kgx8, 80kgx6, 85kgx5
Bankdrukken: 40kgx10, 45kgx7, 43kgx5
Militairy Press: 30kgx8, 35kgx7, 40kgx 5
DB Overhead Pull: 18kgx10, x8, x6

Laatste 2 bicep oefeningen niet meer mogelijk vanwege verrekt spiertje. Dus improvisatie ter vervanging van Deadlift en BB Bicep Curl.

Leg Pres 190x10, x10, x10
Leg Curl 60x10
Seated Calf Raise: 40kgx10, 80kgx10, 110kgx10

20mins Crosstrainer
15mins Fietsen

Het was een k*t training waar niks ging zoals het moest :(

Na het lezen van wat T-nation artikels weer wat aanpassingen in me trainingsschema gemaakt. Daarnaast had ik het gevoel met een extra dag voor schouders/triceps dat ik mijn doel qua vet% voorbij ging. Dus even een stap terug en nu met me poten van het schema afblijven de komende 8-9 weken. Steeds veranderingen doorvoeren heeft geen zin en leverd niet de juiste resultaten.

Supplementen testen
Vandaag was de dag dat ik de supplementen Drive en RPM ging testen. Van Nutriminds had ik 2 weken terug sample pakketjes ontvangen, maar vond niet de juiste dag om ze goed te testen.

Vandaag lichtelijk me eetschema aangepast aangezien je de RPM op een nuchtere maag, circa 60-90mins voor het trainen, dient in te nemen. Zodoende schoof ik mijn 12.00 en 15.00 maaltijd met 45mins voor uit. In de auto naar de sportschool voelde ik het niet echt, want ben aardig relaxed van mezelf. Maar me pa was wel bijzonder hyper vond ik.

Tijdens het trainen merkte ik weinig van meer kracht en dergelijke. Wat ik wel merkte was dat mijn hartslag hoger lag dan normaal en vrij snel buitenadem was vergeleken met normaal. Dit voegt bij aan een verbeterde vet verbranding, maar daar zijn goedkopere alternatieven voor op de markt mocht je er behoefte aan hebben.

De "Positieve Agressie" van de RPM uitte zich ook heb ik het idee. Dat broekie instructeurtje kwam zeiken dat mijn techniek slecht was. Dus ik lachte hem recht in zijn gezicht uit nadat ik hem eens even haar fijn uitlegde wat ik aan het doen was en hoe. Daarna wel even me pa gevraagd op te letten of er echt iets fout was, maar dat was niet zo. Hij zei ook: "dat mannetje moet je laten lullen. die probeerd interessant te doen om te laten weten dat hij er ook weer eens is".

Qua Alfa Male zelfvertrouwen...tja ondanks de pijntjes toch gewoon voluit gegaan terwijl ik normaal wat terug houdender zou zijn met zware gewichten en record pogingen. De verbeterde pomp merkte ik geen reet van.

Maar of die "voordelen" de aanschaf en de prijs waard zijn...voor mij niet in ieder geval.

De training
Heb besloten de Leg Press er nu helemaal uit te gooien aangezien ik hem toch op de max doe en verder niks bij draagt. Hierdoor heb ik wel mijn squat uitgebreid naar 6sets met een "pyramide"-opzet. Volgens T-nation is Good Morning ideaal voor betere squat resultaten, waardoor die er aan toegevoegd is. Verders ben ik tevreden met de oefeningen voor de benen dag.

Volgende keer met Squat wat hoger in gewicht beginnen zodat ik een setje eerder piek en dan 2 setjes weer wat lichter.

Squat
70kgx10, 75kgx10, 80kgx9, 85kgx8, 90kgx5(Volume PR), 80kgx7
Ondanks dat de 70kg abnormaal zwaar aanvoelde in het begin, ging het daarna lekker soepel, zoals het hoort.

Good Morning's (nieuwe oefening dus rustig aan beginnen qua gewichten)
Lege stang 7.5kgx 10, 5kgx10, 10kgx10, 20kgx10

Leg Curl
55kgx10, 60kgx10, 65kgx8

Kuit machine ding
30kgx10, 40kgx10, 45kgx10

10mins Roeien
15mins fietsen

Laatst bewerkt:
Leuke log! Qua voeding zou je ook eens kunnen kijken naar carb cyclen, dit leent zich zowel voor cutten als voor bulken, en tevens erg goed te doen voor jouw lichaamstype. :)

TESTOSTERONE NATION - The Carb Cycling Codex

Bedankt. Zal me er eens in verdiepen. Voorlopig eerst in de praktijk uitvogelen wat uberhaupt mijn onderhoud is. Eerder kan ik niet eens verder kijken.

Net weer getrained.

Benchpress: 35kgx10, 40kgx9, 45kgx8(+3 volume PR)
na het lezen van een artikel besloten explosief uit te drukken en 2sec. te laten zakken. werkt goed blijkbaar. Voorheen deed ik langzaam omhoog, langzaam omlaag wat niet werktte.

DB Fly's: 12kgx10, 14kgx3+12kgx7, 12kgx8
wilde de 14kg proberen aangezien 12 zo easy was. Maar na de 3e rep ging het fout en pakte meteen de 12kg om toch door te gaan.

DB Overhead Pull: 18kgx10, 20kgx10, 22kgx8
voelde dat ene spiertje in me rechter biceps weer lichtelijk op spelen.

Militairy Press: 35kgx10, 30kgx9, 25kgx8
na de set van 30kg kreeg ik nog meer last van me spiertje en ging steeds lichter

Close Grip Bench Press: 20kgx10, 25kgx8
Begon rustig, maar dankzij het spiertje besloten maar te stoppen

15mins fietsen op interval methode. 4:30min op redelijk hoog tempo, 30sec super hoog tempo. Dankzij verzuring in me benen gestopt op 15mins. Is enorm wennen vergeleken met 1 tempo fietsen.

Vandaag alleen KT gedaan. Was zo moe en duf dat cardio er niet meer in zit. Daarnaast geef ik het op met 1750kcal per dag. Na 5-6 weken geen verbetering in metabolisme en blijf maar aankomen, en niet zo'n klein beetje ook. Terug naar 1400kcal om die achterstand weer ongedaan te gaan maken. Het gene wat verminderd wordt is zijn de koolhydraten, aangezien de hoeveelheid eiwitten niet zo'n punt is.

Daar waar ik met 1400 0.5% vet per 2 weken verlies kom ik met 1750 in diezelfde periode .4% aan. Dat is niet de bedoeling. Zei vooraf al dat 1800+ voor mij al een "bulk" schema is, maar niemand die het gelooft. Al die k*t rekensommetjes voor de gemiddelde mens gaan bij mij het raam uit. Heb het in het verleden geprobeerd en nu weer...het werkt niet voor mij.

Vandaag dus....

Lat Machine Cable Pull Down: 65kgx10, 65kgx9, 70kgx8
DB Row: 20kgx10, 20kgx8, 22kgx8
Deadlift: 60kgx10, 70kgx6, 75kgx2(PR). tja nu eens geen last van me onderarmen, maar nu bleef die k*t stang steeds uit me klauwen glijden
BB Bicep Curl: 15kgx10, 20kgx9, 25kgx7
Isolation Curl: 14kgx10, 16kgx10, 16kgx8

Hopelijk ben ik morgen wel in de stemming. Wil met squat dan de 100kg gaan proberen.

Hey Esco
Uit nieuwsgierigheid ook geregistreerd zie ik ;)

Zit nu nog op me werk. Nog 30minuutjes en op naar de sportschool. Ben er mentaal al de hele dag mee bezig. Heb er zin in :D

Vandaag nam me pa bij het squat de regie over. Hij zei versneld opwarmen anders zou ik nooit de 100kg redden...maar is zijn methode geslaagd...eens even kijken.

Squat:
70kgx10 - Net zoals de voorgaande 2 beentrainingen voelde het zwaar aan. Overduidelijk nog niet 100% hersteld.
90kgx6 (volume PR) - Ik mocht niet meer herhalingen doen anders zou er te weinig kracht over zijn.
100kgx4 PR!!!!
85kgx8
80kgx5
Nu ga ik lekker opbouwen tot alle setjes in de buurt van de 100 gaan komen.

Good Mornings: 20kgx10, 30kgx10, 40kgx8

Leg Curl: 60kgx10, 65kgx10, 70kx8

Kuitmachine: 35kgx12, 40kgx12
DB Calf Raise: 2 van 26kgx10

Leg Press: 190kx15, 190kgx15 (max van machine)

Roeien 10mins

Laatst bewerkt:
Aangezien ik zondag een kart endurance toernooi heb besloot ik mijn cardio voor deze week even op te schroeven. Tevens is mijn eet- en trainingsschema nu precies zoals ik het hebben wil. Daarom kan mijn aandacht nu verplaatst worden naar het daadwerkelijk trainen. Wil me triceps en biceps sterker maken zodat andere oefeningen zoals Benchpress en Militairy Press beter gaan. En die 2 spiergroepjes lopen ook gewoon enorm achter bij mij.

Vandaag heb ik gedaan...
Benchpress: 40kgx10, 45kgx8 (volume PR), 50kgx6(PR), 40kgx5

Incline DB Press: 12kgx10, 14kgx9, 16kgx8
Vond wel tijd dat die oefening eens zwaarder uitgevoerd werd ipv altijd weer 10-12kg...tyf op zei ik vandaag tegen mijzelf. Werd wel misselijk van die verzuring in me schouders op dat moment, maar goed...even doorheen bijten.

DB Overheadpull met chestpress combi: 20kgx10, 22kgx10, 24kgx8

Militairy Press was bezet dus deed even andere volgorde vanaf hier.

Cable Side Raise: 6.25kgx10, 7.5kgx8, 10kgx6
Tricep Cable Pull Down: 25kgx10, 30kgx8, 35kgx5. Onderin hield ik hem steeds 2 tellen vast.
Militairy Press: 20kgx8, 30kgx6...hield het voor gezien vanaf hier.

15mins roeien
15mins fietsen
30mins crosstrainer.

Vandaag afgewerkt.

Cable Pull Down: 70kgx10, 75kgx6, 70kgx8
DB Row: 22kgx10, 24kgx8, 26kgx6
Deadlift: 50kgx10, 70kgx8, 80kgx5(PR). Daarna 70kg opgetild en zo lang mogelijk vastgehouden voor grip training.
BB Bicep Curl: 20kgx10, 25kgx7, 25kgx5

Zo'n zeurende onderarmen dat ik de laatste bicep oefening niet deed.

fietsen 20mins
crosstrainer 40mins

Laatst bewerkt:
Omdat mijn benen de laatste tijd veel te verduren hebben gehad mochten ze vandaag uitrusten. Dus beetje re-creatief bezig geweest.

Squat
40kgx10 Ass to the grass opwarm setje
80kgx5
85kgx5
90kgx5

Leg Extention
25kgx10
30kgx10
35kgx10

Leg Curl
65kgx10
70kgx10
75kgx8

Leg Press
190x10
190x10
190x10

12mins roeien
15mins fietsen
15mins crosstrainer

Er is al een flinke periode verstreken waarin niks gepost is. Wees niet ongerust ik ga nog steeds elke dag naar de gym...zover dat mogelijk is. De laatste tijd heb ik veel geregeld en minder tijd om te posten. Lichtelijk overtraint geweest, k*t blessure gehad in me rechter bicep etc.

Vanaf vandaag ga ik 2x per dag. In de ochtend voor de cardio en in de middag/vooravond krachttraining+cardio. Vervolgens heb ik besloten om 3 dagen te trainen, 1 dag rest en dan weer van voor af aan. Dit om zo wat meer rust te geven aan me lichaam, zeker nu ik steeds zwaarder en zwaarder ga. Dan heeft mijn lichaam wat meer rust nodig.

Daarnaast is de rust dag wel prettig. Als ik me rugdag heb gehad barst het van de spierpijn en om dan de dag er na meteen te squaten waarbij je ook de onderrug gewicht draagt is dan niet prettig.

Vandaag gedaan:

07:00
links dwars sit-up, rechts dwars sit-up en reguliere sit-up zonder pauze en elk 15reps. Dit voor 3 sets
5mins lopen op band
10mins roeien
15mins fietsen
30mins crosstrainer

16:00
Paralel Squat: 92.5kgx10, 102.5kgx8, 112.5kgx6, 117.5kgx5, 122.5kgx5
Full Squat: 97.5kgx6
Had het gevoel meer reps per setje te kunnen doen, maar iemand uit de zaal was vandaag mijn spotter en die gasten vertrouw ik niet genoeg om voluit te gaan.

Leg Extention 40kgx10, 45kgx10, 50kgx9
Leg Curl 70kgx10, 75kgx10, 80kgx6
Leg Press duwen met de hak als kuitoefening: 170kgx10, 170kgx10, 180kgx10
15mins fietsen
15mins crosstrainer.

Sinds het laatste bericht ook weer wat gewicht verloren en bodyfat. Dus we zijn goed bezig :D

Vandaag voorzichtig met bankdrukken beginnen. Deze oefening is namelijk degene die me nu al 2x verdoet heeft. Eerst lichtjes, maar de tweede keer dat ik niet eens meer fatsoenlijk kon trainen en midden in de nacht wakker werd van immense steken in me rechterbovenarm.

Maar goed...

Bankdrukken begon ik met 45kg (excl. gewicht stang) nadat ik eerst met een lege stang had opgewarmd. De 45 voelde zwaar terwijl het mijn normale opwarm gewicht is, maar de set werd voltooid. Rustig naar de 50kg en vervolgens de 55kg. Ondanks dat het zwaar aanvoelde was ik tevreden aangezien ik immers me gewicht voor de blessure had evenaard en meteen een volume PR. Nu stond ik te twijfelen of ik de 4e set lichter zou doen zoals altijd of nog zwaarder te gaan. Aangezien de laatste 2-3reps bij 55kg erg traag verliep dacht ik: "Als ik zwaarder ga zal die stang op me borst liggen en hem niet omhoog krijgen. Dat betekend dat ik als een varkentje om hulp moet squelen. Oh **** it. Geef mij de varkensneus en oortjes...I'm going in!". Dus ik deed de 60kg+12.5kg stang om een nieuw PR van 72.5kg op me naam te zetten met een aantal reps van 5. En wat ging die stang op het eind traag omhoog zeg...

Vervolgens even chest stretch gedaan a la dogcrapp gedaan. Je voelt hem enorm. Om vervolgens Incline DB Press te doen. Ik deed alle 3 de sets met 18kg per DB...lekker rustig aan om weer op te bouwen.

In plaats de DB Overhead Pull in het verlengde van de bank te doen deed ik hem deed keer overdwars. Zodoende lag ik alleen met me schouders en bovenrug op het bankje. Dit deed ik na het zien van een Jay Cutler voorbereidings video voor Mr. O '05. Zou zo meer je buik moeten aanspannen. Ik vond de eerste set met 20kg verdomd oncomfortabel en ben weer gewoon in het verlengde van het bankje gaan liggen. De opvolgende twee sets voltooide ik met 22 en 24kg. De 26 was immers al in gebruik.

En zo waren er ook andere dingen in gebruik. Mannetje die hele tijd zat te kleppen ipv trainen grrr... Dan maar eerst Cable Side Raise voor de schouders. Om daarna Tricep Cable Pull Down te doen met 25-30-30kg.

Nog even wat cardio gedaan en vond het wel welletjes voor vandaag.

Laatst bewerkt:
Vandaag was het rug dag. Tot nu toe deed ik Cable Pull Down, DB Row, Deadlift, T-bar Row gevolgd door wat Biceps. Met Deadlift had ik altijd zeurende polsen en verlies van grip. En kon nooit echt zwaar omdat het de 3e oefening is. Daarom besloot ik ipv 3sets van 10reps over te stappen naar 6sets van 5reps met een pyramide opzet. Zo zouden mijn polsen theoretisch meer rust hebben en ben ik verlies van grip voor aangezien dat bij de 7e rep ongeveer altijd is.

Dus me training van vandaag was:
Deadlift (excl. stang): 40kgx10 opwarm - 60kgx6 - 70kgx5 - 80kgx50 - 85kgx5 - 60kgx8 alle restjes er nog uit. Dit betekend een nieuw PR op 97.5kg. Tijd om op deze manier het gewicht eens even fatsoenlijk te verhogen.

Tussen elk setje door deed ik ook even wat rug stretches. Voelde lekker en fris.

T-bar Row: 45kgx10 - 50kgx8 - 55kgx7
Cable Pull Down: Deze deed ik natuurlijk veel lichter dan wanneer ik het als eerste oefening doe. 60kgx10 - 65kgx8 - 65kgx6
Cable Shrugs: 50kgx10 - 55kgx10 - 60kgx10
DB Bicep Curl: 14kgx10 - 12kgx10 - 10kgx10 - 8kgx8 - 6kgx8

Cardio 30mins

Had nog steeds last van zeurende polsen, maar een heel stuk minder. Voelde me rug nu een stuk meer dan normaal. Heb het idee het echt goed getrained te hebben.

Terug
Naar boven