XXL Nutrition

Falstyr's Endo Impossible Log

• Topic Starter Topic Starter
Soort van. Het heeft meer redenen. Maar ik train dus bijna constant rond de 85-90% en als je dat te lang doet treed hypertrofie op. Dus aan het eind van de cyclus neem ik dan rust. En er zijn verschillende soorten rust methoden. Ik kies er voor om dan licht te trainen om toch bezig te zijn.

Daarnaast train ik 5x in de week dus kunnen me spieren zo wie zo niet 100% fatsoenlijk herstellen waardoor een herstel weekje erg handig is.

wat versta jij onder hypertrofie eigenlijk ???

Afbraak spieren en daardoor minder zware gewichten kunnen hanteren. Iets wat kan gebeuren dmv te weinig rust, te vaak en lang met zware gewichten trainen. Als je doortraint blijf je pieken, maar op den duur stoort je weer in en kan je opnieuw beginnen wat weer overtrainen genoemd wordt. Dus ook om dat te voorkomen even een rust week inlassen.

Hypertrofie (Grieks voor overmatige voeding) is een term uit de celbiologie en het houdt in dat weefsels of organen in grootte toenemen door vergroting van het volume van de afzonderlijke cellen. Hypertrofie betekent op cellulair niveau dat de cel meer water en bouwstoffen opneemt met als gevolg een toename van het volume.

Het aantal cellen neemt bij hypertrofie niet toe, in tegenstelling tot bij hyperplasie waarbij de grootte van weefsels of organen toeneemt door toename van het celaantal. Hypertrofie is het tegenovergestelde van atrofie, waarbij weefsels of organen in grootte afnemen door verkleining van het celvolume.

Spierhypertrofie

Eén van de meest zichtbare vormen van orgaanhypertrofie vindt plaats in het skeletachtig spierweefsel. Als reactie op krachttraining gaat de spier groeien. Afhankelijk van welk type training er wordt gedaan kan de spieromvang toenemen door middel van het vermeerderen van het sarcoplasmavolume of door het toenemen van de samentrekbare proteïnen.

bron: Hypertrofie - Wikipedia

Wat sem1 zegt. Hypertrofie is simpel gezegd de groei van je spieren.

Bedankt voor de info :D
Blijkbaar haal ik nog sommige kreten door elkaar. Maar liever iets doms zeggen en netjes gecorrigeerd worden en zodoende leren dan geen fouten maken ;)

----------
Net terug van het uitproberen van een echt krachthonk. Wat een cultuurverschil. Denk niet dat ik bij deze lid ga worden. Het is wel gezellig, maar de apparaten...

Kom je binnen, zie je enorme schijven en ruik je het ijzer...ik dacht: "YES!!!". Dus ik denken dat die schijven 100-50kg zijn. Maar zijn ze gewoon 25. En dat is niet het ergste...ze hebben kleurtjes. Zijn het een stel josti's daar die niet kunnen tellen en kleurtjes nodig hebben? En waarom zo onnodig grote schijven voor zulke lichte gewichten? Heb je een ego boost nodig ofzo? En dan denk je LAT e.d. te doen hebben ze de getallen van de gewichten afgevijlt. Dus ik had telkens geen flauw idee met hoeveel ik nu zat te trainen. Toen ik het vroeg bleek het 140kg te zijn...wtf!! Elke machine is anders, maar zo groot verschil :O

Dus denk Leg Press te proberen en zie dat het tot 260kg gaat. Begin voorzichtig met 160kg en dacht meteen al dat er iets niet klopte. Doe ik de 260kg voel ik er nog gee fl**ker van. Het voelde aan als een 150kg bij mijn huidige gym. Toen de incline Leg Press gevonden. Zag er ruig uit met al die stangen waar je de schijven aan kon hangen. En er zaten standaard 2 van 50kg aan. Dus deed die maar eerst...leuk. Bouwde het op tot 180kg. De schijven waren op en had geen zin om elders nog meer te halen. Nog steeds niet echt zwaar, maar genoeg om me in ieder geval te laten zweten.

Voel me nu wel vaag. Als de apparaten op de huidige fitness school al zwaarder zijn dan bij zo'n krachthonk waar iedereen beweerd massa gewichten te tillen terwijl het geen ruk voorsteld...heeft het dan wel zin om van school te veranderen. En krijg ik uberhaupt ooit het lichaam wat ik wil :(

Ben lichtelijk depri nu. Gisteren ook al. Omdat ik herstel training doe ga ik niet zwaarder dan 50% deze week. Dus dan sta je daar te squaten met 50kg zonder dat je er iets van voelt, deadlift met 40 idem, leg press opwarm met 190. En naast je staan er mensen te schreeuwen en puffen om hun gewichtjes op te tillen. Vraag me nu echt af waar ik in godsnaam mee bezig ben :(

Heb zin om te huilen

Bedankt voor de info :D
Blijkbaar haal ik nog sommige kreten door elkaar. Maar liever iets doms zeggen en netjes gecorrigeerd worden en zodoende leren dan geen fouten maken ;)

----------
Net terug van het uitproberen van een echt krachthonk. Wat een cultuurverschil. Denk niet dat ik bij deze lid ga worden. Het is wel gezellig, maar de apparaten...

Kom je binnen, zie je enorme schijven en ruik je het ijzer...ik dacht: "YES!!!". Dus ik denken dat die schijven 100-50kg zijn. Maar zijn ze gewoon 25. En dat is niet het ergste...ze hebben kleurtjes. Zijn het een stel josti's daar die niet kunnen tellen en kleurtjes nodig hebben? En waarom zo onnodig grote schijven voor zulke lichte gewichten? Heb je een ego boost nodig ofzo? En dan denk je LAT e.d. te doen hebben ze de getallen van de gewichten afgevijlt. Dus ik had telkens geen flauw idee met hoeveel ik nu zat te trainen. Toen ik het vroeg bleek het 140kg te zijn...wtf!! Elke machine is anders, maar zo groot verschil :O

Dus denk Leg Press te proberen en zie dat het tot 260kg gaat. Begin voorzichtig met 160kg en dacht meteen al dat er iets niet klopte. Doe ik de 260kg voel ik er nog gee fl**ker van. Het voelde aan als een 150kg bij mijn huidige gym. Toen de incline Leg Press gevonden. Zag er ruig uit met al die stangen waar je de schijven aan kon hangen. En er zaten standaard 2 van 50kg aan. Dus deed die maar eerst...leuk. Bouwde het op tot 180kg. De schijven waren op en had geen zin om elders nog meer te halen. Nog steeds niet echt zwaar, maar genoeg om me in ieder geval te laten zweten.

Voel me nu wel vaag. Als de apparaten op de huidige fitness school al zwaarder zijn dan bij zo'n krachthonk waar iedereen beweerd massa gewichten te tillen terwijl het geen ruk voorsteld...heeft het dan wel zin om van school te veranderen. En krijg ik uberhaupt ooit het lichaam wat ik wil :(

Dumbbells en barbells moet je tillen, niet machines :rolleyes: Wtf gaan leg press voor je doen wat squats niet deden.

Leg Press doe ik omdat ik het leuk vind, maar doe het tegenwoordig gericht op me kuiten. En ik doe ook squat, lunges, leg curl e.d. dus wat is het probleem precies? En zit er aan te denken om het zo te houden tot de Lunges beter uitgevoerd worden. Dan haal ik Leg Press er misschien uit voor een Seated Calf Raise.

Op die sportschool pakte ik eerst een lege stang uit het rek om te squaten. Viel bijna om vanwege evenwicht. Daarna iets wijder gaan staan en 40kg er opgelegd en ging vrij easy. Maar ja... ik blijf zoekende naar een nieuwe school en blijf bij de huidige trainen voorlopig.

Je geeft het probleem zelf toch al aan, je begint gelijk te janken als de apparaatjes te licht zijn. Terwijl dat nergens voor nodig is.

Je kan de 4-5 kern oefeningen wel door blijven stouwen qua gewichtschijven, maar als de rest niet hoger kan ben je alsnog beperkt voor mijn gevoel.

Hoe bedoel je? Je compounds zijn zowiezo altijd zwaarder belast dan isolatie, dus dat moet ook al geen probleem zijn.

Squat, Benchpress, Militairy Press, BB Bicep Curl en Deadlift kun je op deze sportschool doorgroeien aangezien er nog wel schijven zijn die je kan blijven toevoegen. Dat is inderdaad niet zo'n probleem. Tenzij je met 1tje zwaar aan het benchpressen bent en de ander squaten, want dan zijn de schijven weer snel op en moet je wachten op je beurt.

Maar oefeningen waar DB's en eventueel een machine bij komt kijken (Lat) dat ben je al stuk beperkter. DB's gaan maar tot 36kg en machine's tot 100kg. En dan wordt je als het ware gedwongen om bijvoorbeeld BB Row te gaan doen ipv DB Row. Aan de ene kant positief omdat je zo andere oefeningen gaat leren, maar aan de andere kant wordt je gedwongen om oefeningen te doen welk je wellicht niet eens leuk vindt om te doen.

Hierdoor raak ik dan weer lichtelijk gefrustreerd en kom ik hier qua tekst weer over als een huillie. Wil gewoon veel meer dan op dit moment mogelijk is. Lastig om geduldig te zijn terwijl je enorm gedreven en gepassioneerd bent. Enige wat ik dan kan doen is maar zoveel mogelijk artikels lezen en theorie op proberen te doen.

Als zij notitie. Heb net een 3tal mappen van me pa gekregen. Dit is zijn lesmateriaal voor Fitness, Krachttraining en Bodybuilding. Kan ik me weer een lading theorie eigen gaan proberen te maken.

Gisteren weer bij een andere sportschool geweest. Op de foto's en site leek het weer op een fitness geval. Toen ik binnen kwam viel het mee. Welke fitness school verkoopt nu immers shakes achter de bar? En binnen liepen er ook aardig brede gasten rond. en dan heb ik niet over die DBB pubertjes die denken dat ze breed zijn.

Dus begon met een rondje door de gym en wat me opviel was dat het erg klein was. Qua apparatuur stond alles er er, maar qua los spul was het drama. De losse DB's gingen maar tot 36kg, er was geen plek om fatsoenlijk te Deadliften, er stonden 2 Smithmachines met bankjes. Heb er geprobeerd in te squaten maar was niks. Heb die machine wel gehad eigenlijk. Verder was het zo dat als er 5 mensen in dat hok waren dat je je kont niet kon keren.

Voor de lol wat oefeningen gedaan. Ook wat nieuwe Grip-oefeningen geprobeerd. En natuurlijk voor de fun 220kg incline Leg Press weg gedrukt. Moest aardig wat kracht zetten, maar omdat ik al op 3setjes zat besloot ik niet nog meer te doen.

Jammer, want de eigenaar en zijn zoon waren wat dat betreft wel capabele begeleiders.

Volgende week met een collega naar zijn sportschool. Is maar 20mins fietsen en daar hebben ze enorm veel los spul, los squat rek en alles. Dus ben benieuwd.

En nog leuker... A.s maandag weer knallen, want me rust weekje zit er dan op. Zal voor maandag nog even mijn "nieuw" eetschema en aangepast sportschema plaatsen. Als het goed gaat laat ik mijn idee om een UB/LB schema te doen vallen. In plaats daarvan wil ik over 2 schema's beginnen met Bill Star 5x5 gevolgd door HiT. Daarna zie ik wel weer.

Voor de nieuwe cyclus die a.s. maandag begint weer even een samenstelling van gegevens en schema's met doelstellingen.

Voeding

06.40 loopt de wekker af.

06.50 Ontbijt - 250gr magere kwark met muesli + 25gr whey Protein80 shake
Kcal: 355 - EW: 48 - KH: 30 - Vet: 5,25 – Vezels: 2

09.00 2e maaltijd - 2 eieren zonder eigeel/dooier + 2 sneetjes brood + Appelstroop of Pindakaas
Kcal: 245 - EW: 14 - KH: 40 - Vet: 2 – Vezels: 6

12:00 3e maaltijd - 200gr tonijn met 1 peer
Kcal: 300 - EW: 52 - KH: 15 - Vet: 2 – Vezels: 3

15.00 4e maaltijd– 200gr tonijn met 1 appel
Kcal: 300 - EW: 52 - KH: 14 - Vet: 3 – Vezels: 3

16:00 1e supplement 15mins voor trainen – 3 BCAA capsules
Kcal 10.5

17.45 2e supplement meteen na het trainen – 2 BCAA capsules
Kcal: 7

18.30 5e maaltijd – 150gr Kipfilet en 150gr rijst
Kcal: 390 - EW: 40 - KH: 49 - Vet: 4 – Vezels: 4

21.45 3e supplement circa 30-60mins voor slapen – 3 capsules ZMA

Gedurende de dag 3l water drinken en niks anders.

Totaal: Kcal: 1597 - EW: 206 - KH: 148 - Vet: 16.25 – Vezels: 18
Reden dat ik zo weinig Kcal in neem heeft te maken met mijn lichaamstype. Een endomorf eet aanzienlijk minder qua onderhoud dan een ecto- of mesomorf. Omdat ik nog in het proces van “afvallen” zit is mijn eiwit inname hoger dan 2gr per kg lichaamsgewicht.

Training regime. 4-daags split schema

Dag 1: Benen/Onderarmen voor grip-ontwikkeling
Lunges, Squat, Leg Press, Leg Curl
Farmer’s Hold, EZ-Bar Pinch
45mins cardio

Dag 2: Borst/Triceps
Bench press, DB Fly’s, Incline DB Press, DB Pullover,
Tricep Cable Pull Down, DB Tricep Overhead Press
45mins cardio

Dag 3: Rug/Biceps
LAT Front Cable Pull Down, LAT Close Grip Pull Down, DB Row, Deadlift
BB Bicep Curl, Preacher Curl
45mins cardio

Dag 4: Schouders/Triceps
Militairy Press, Cable Side Raise, Rear Deltoid Machine
Close Grip Bench Press, Standing Cable Tricep Extention
45mins cardio

Opmerkingen: Dag 5 is dan weer het schema van dag 1 en zo roteerd het schema door.

Extra Grip-oefeningen zijn wel handig. Natuurlijk train je ze al met Bench en Deadlift, maar het kan veel beter. Volgens een artikel op T-Nation zijn de onderarmen/polsen kleine spiergroepen. Ze kunnen snel ontwikkelen met de juiste impulsen en hebben minder rust nodig.

Zodra de Lunges goed uitgevoerd worden met een redelijk gewicht wordt de Leg Press vervangen door Seated Calf Raise. Anders zijn er teveel oefeningen voor de bovenbenen. Omdat Lunges nog ligt zijn is het ideaal als warming-up.

Ik wil mijn borst meer uitbreiden en pak 2x de gehele borst en dan met de andere oefening nog de boven- en onderkant als extra. Hierdoor moest de schouders verhuizen naar hun eigen dag. Wat goed uit komt aangezien ik die ook nog eens extra wil aanpakken. Net zoals de triceps die bij de schouderdag extra erbij komen.

We beginnen met 3sets van 8.-10 herhalingen en bouwen dit op naar 3sets van 8-10reps en een 4e set met 5 voor krachtontwikkeling. Het doel is wel dat elk setje meer gewicht bedraagt dan de voorgaande. Mits mogelijk natuurlijk.

Mijn stats op 27-10-2007

Vandaag weer even geheel opgemeten. De vorige meting was op 7-10-2007. Sinds dat moment heb ik 150kcal boven op me eetschema gegooid en er zit een rust week qua sport in. Zodoende verwachtte ik eigenlijk een flinke terugval. Ook heb ik mijn vet% eindelijk eens fatsoenlijk opgemeten met mijn eigen Huidplooi Vetmeter. Zo me pa zat te trekken aan me vel niet normaal. Bij mijn borst en benen zit zo goed als geen vet dus deed auw om vel vast te pakken. Bij me buik kon hij zo een handvol beetnemen heheh…k*t zeg.

Mijn gewicht was niet gewogen op de sportschool, maar de digitale weegschaal thuis, welk meestal een circa 2kg hogere uitval af.

Bij deze mijn huidige stats met daarachter tussen haakjes de verandering vergeleken met 3 weken terug.

Age 23years
Sex Male
Height 178.00cm
Weight 101.60kg (+3.6kg gedeeltelijk weegschaal verschil) Maandag weer op dezelfde schaal gewogen en was 97kg
Bodyfat 23% (15.2% was altijd de berekening)

Abdomen 102.00cm (-0.5cm)
Hips 115.50cm (+5.5cm)
Thigh 68.50cm (+4.0cm)
Knee 40.00cm (-2cm)
Calf 46.00cm
Neck 39.00cm (-1.5cm)
Ankle 27.00cm
Shoulders 121.00cm (-3.5cm)
Arm 35.00cm (-1cm)
Chest 103.00cm (+1.5cm)
Forearm 27.50cm (+0.5cm)
Waist 98.00cm (-1cm)
Wrist 18.50cm

Op plekken zoals de benen en borst welk groter worden zie ik meer vanwege spierontwikkeling. Dit aangezien het vet zeer laag is op die plekken. Forearm breder betekend dat Deadlift helpt met sterkere onderarmpjes lol.

Mijn heupen, waist/abdomen moeten gewoon veel minder worden. Wil daar nog zo’n 20cm kwijt als het kan.

Mini-Doelstelling

De hoofddoelstellingen qua afvallen en 10-12% vet bereiken blijft staan. Maar tussen door heb je mini-doelstellingen nodig. Zo had ik laatst dat ik 70kg met velerlei oefeningen wilde bereiken aan het eind van oktober. Dat is wel gelukt.

Dus op naar de nieuwe. 100KG eind van het jaar. Dus dat is meteen 300kg voor de 3 basis oefeningen. Op zich is dat wel te doen met Squat en Deadlift, maar er moet hard gewerkt worden aan het bankdrukken wat nu pas op de 40kg zit. Vandaar dat ik me triceps extra hard ga aanpakken. Je bent immers net zo sterk als je zwakste schakel. Qua DL durf ik te gaan voor de 140kg en Squat rond de 110-120kg.

Tijd om maandag te knallen. Steeds heb ik het gevoel goed bezig te zijn en tegen het einde ben ik zo gegroeid dat ik nog meer wil en het gevoel heb dat me vorige schema geen zak voorstelde.

Laatst bewerkt:
Zo...Wat was die actieve rustweek traag. Zo graag willen knallen, maar niet mogen. Maar vandaag lekker te keer gegaan. Eerlijk gezegd had ik een grotere terugslag verwacht, maar mijn gewichten waren nog redelijk.

Om 16.00 nam ik 3 BCAA capsules in op mijn werk. Kort er na richting de sportschool gegaan. Daar begonnen we met de Squat op 70kg en 10reps gevolgd door 75kg. Bij de 80kg redde ik net de 8reps. Vervolgens liet ik mijn pa zijn reps doen. Toen hij klaar was wilde ik de 90kg doen om aan het gewicht te wennen. Ik deed 2 reps met moeite...is dit te beschouwen als een tijdelijk PR? De derde was te zwaar, ook voor de spotter, en eindigde ik in een benarde situatie op 1 knie met die stang in me nek. Kon hem in die houding gelukkig wel nog in het rek draaien.

Vervolgens was de Leg Press aan de buurt waarbij ik 10x70kg deed enkelbenig, 10x90 en 6x100. Mijn boven benen waren al aardig op dus besloot de Leg Curl te gaan doen ipv Lunges.

Volgens mij ging ik bij de Leg Curl verder waar ik voor de rust week geeindigd was. 10x50kg met onderin 2 sec vasthouden...hetzelfde deed ik met 55kg. Bij de 60kg voelde ik het branden waardoor ik 8reps haalde incl. 2sec vasthouden. Tussen elke set deed ik wel wat simpele rek en strekoefeningen voor de hamstring.

De lunges heb ik nog steeds moeite mee om het gevoel te krijgen wat goed is. Steeds neem ik een iets te grote stap waardoor ik uit evenwicht raak. Ach ja...blijven oefenen.

Toen was het tijd voor wat nieuwe oefeningen welk bedoeld zijn voor betere grip. Farmer's Hold met 26kg per hand en dat 30seconden vasthouden. Me pa hield de tijd bij en ik stond echt dood te gaan van de pijn rond de 23-24e sec. Maar redde de 30 wel. Daarna probeerde ik de EZ Bar Lift, maar dat lukt voor geen meter. Dus besloot toen een Farmer's Walk te doen met 20kg per arm. Ik liep op de bovenste verdieping en toen ik halverwege was nog even een praatje gemaakt met de vrouwelijke instructrice eer ik mijn weg vervolgde. De laatste 4stappen waren zo zwaar dat ik even ging snelwandelen en die dingen op de grond flikkerde.

Het begon al laat te worden dus even 15mins cardio gedaan, 2 capsules BCAA ingenomen en op naar huis.

Aan het einde van squaten tot halverwege Leg Curl was lichtelijk irritant. Er liep zo'n broekie rond. Zo'n stage-instructeur die net van school komt en denkt het beter te weten.

Ach ja...het voelt goed om weer vol te kunnen trainen ipv constant op de 50% inhouden.

Zo...Wat was die actieve rustweek traag. Zo graag willen knallen, maar niet mogen. Maar vandaag lekker te keer gegaan. Eerlijk gezegd had ik een grotere terugslag verwacht, maar mijn gewichten waren nog redelijk.

Om 16.00 nam ik 3 BCAA capsules in op mijn werk. Kort er na richting de sportschool gegaan. Daar begonnen we met de Squat op 70kg en 10reps gevolgd door 75kg. Bij de 80kg redde ik net de 8reps. Vervolgens liet ik mijn pa zijn reps doen. Toen hij klaar was wilde ik de 90kg doen om aan het gewicht te wennen. Ik deed 2 reps met moeite...is dit te beschouwen als een tijdelijk PR?

Als je dat nog nooit hebt gehaald is het gewoon een Persoonlijk Record ja.

Bedankt voor het antwoord, maar eigenlijk was het meer retorisch bedoeld. Ben namelijk strikt voor mezelf en zie het als een fail omdat er geen set fatsoenlijk mee is gedaan.

Net weer wezen trainen. Vandaag stond de Borst en Triceps op het programma. Twee spiergroepen die ik wat uitgebreider wil aanpakken om zo wat vooruitgang te gaan boeken.

We begonnen met Bench Press op 30kg. Ik nam de stang zoals me geleerd was en voltooide 1 set van 10. Maar een dag of 2 terug las ik op DBB een artikel mbt een goede greep. Aangezien ik mij sinds het begin niet prettig voelde met de greep zoals me pa het aanleerde gaf ik dit aan. Tussen de 1e en 2e set probeerde ik een andere houding en ging met 35kg aan de slag. De set werd voltooid en het voelde beter en stabieler aan. Met de 40kg nam ik hem weer iets anders voor 10reps en voor mijn gevoel was de houding in de 2e set het meest optimale. Dus die houding houden we er in. Als me triceps ook sterker worden kan ik eindelijk het gewicht gaan verhogen.

Op naar de DB Fly's waar ik begon met een setje van 10kg gevolgd door 12kg. Bij de 14kg kwam ik maar tot 8reps, maar genoeg om tevreden mee te zijn. Aangezien ik net terug kom van een rust weekje is het weer even zoeken en denk dat ik de volgende week gewoon 12kg begin.

Toen was het tijd voor DB Press. Een nieuwe oefening voor mij en deed er 3 sets mee van 10 en 12kg. Vervolgens werden de borst spieren afgerond met een andere nieuwe oefening. DB Overhead Pull...met een combi beweging. Op de bank liggen met een db en tilt hem op, maar niet horizontaal. Je houdt hem verticaal en laat hem in je handpalmen rusten. Je houdt de DB op borsthoogte en duwt hem omhoog en laat hem zakken. Zodra het gezakt is laat je hem bewegen tot boven je hoofd, je armen gestrekt en laat hem zo ver mogelijk richting de grond zakken en tilt hem weer naar je borst. Duw uit en begin opnieuw. Je voelt je triceps, onderkant borst, gewone borst, rug, obliques, schouders branden...geweldig. I love it.

Me Triceps hadden het al zwaar gehad en hierdoor lukte de Tricep Cable Pull Down met 25kg nauwelijks. 2 sets met elk 8reps was het resultaat. Na afloop zag ik een gozer squaten. Maar hij stond zo in 1 gevouwen dat alle druk op zijn onderrug kwam...niet goed. Dus zei tegen me pa: "zullen we hem een goed bedoeld advies geven hoe het moet?" - "Nee, dat is niet onze taak maar die van de instructeurs". Ook goed. Dus ging naar beneden om 45mins cardio te doen.

Supplementen
Elders op het forum onder reviews wordt het supplement RPM vermeld. Nutriminds is zo vrijgevig om de eerste 100 mensen die hem een PM sturen een sample er van op te sturen. De afgelopen week hoor ik al meerdere mensen er over en het produkt ziet er solide genoeg uit om te proberen. Dus een sample zakje aangevraagd gisteren en net in de brievenbus gevonden.

Het zakje RPM is intact, en dat is het belangrijks voor mij. Drive daar en tegen heeft een paar kapotte capsules...onvoorzichtige postbodes ook altijd :(

Naast RPM worden er ook 2 zakjes Drive bij geleverd, maar daar weet ik weinig van af. Eens even wat over opzoeken. Ben van plan a.s. vrijdag, of anders volgende week...deze 2 te gaan uit proberen. Ben benieuwd naar het effect.

Laatst bewerkt:
Lief Logboek,

Vandaag werd ik wakker en had moeite om uit bed te komen. Weer naar me werk :( Gelukkig was er een lichtpuntje, want aan het eind van de dag zou ik met een collega naar een nieuwe sportschool gaan kijken.

Om 19.30 kwamen we daar aan en het zag er ruim en orderlijk uit. Het was geen fitness centrum, maar ook niet zo'n donker en grauw achterbuurt krachthonk. Als eerste een inspectie rondje om te zien wat er was. Zo was er een deel met cardio toestellen, een deel met fitness apparatuur en de andere helft van de ruimte was ingericht met losse gewichten. Het zag er op het eerste oog veel belovend uit.

Vervolgens naar de kleedkamers. Deze waren erg klein en geen kluisjes. Alle waardevolle zooi moet bij de bar afgegeven worden. Dat is minder.

Ik keek rond en als eerste ging me blik op zoek naar een los squat rek. Eenmaal gevonden was het taak om een instructeur vinden die me kon begeleiden. Helaas waren er nog anderen bezig met gewichtjes waarvan ik dacht: "Are you serious?". En puffen dat die gasten deden met die lichte stang...Er werd me gezegd even Leg Press te doen. Sure no prob, maar ze hebben alleen incline. Toen ik dat ding meteen op de 220kg zette stond die instructeur me vaag aan te kijken en dacht dat ik een grapje maakte...tot ik het gewicht ook gewoon wegdrukte.

Toen squat uitgelegd was ging het rap. Ondanks me spierpijn nog van de maandag met de benen ging ik er toch lichtjes knalles. Van een lege 20kg Olympische stang ging ik naar 2.5kg aan elke kant. Tja had geen idee hoe het zou zijn. Later werden die 2.5kg vervangen door 10kg, 2x10kg en uiteindelijk 3x10kg wat resulteerde in 60kg los squaten (excl 20kg stang). Moet zeggen dat de techniek lichtelijk anders is dan in de Smith, maar qua druk op de benen en alles merkte ik geen verschil.

Toen die stang leeg gemaakt en op de grond gelegd voor Deadlift. Een setje van 40 en 70kg gedaan. Vervolgens 1 kant leeggemaakt en met de andere zijde waar nog 35kg aanhing T-bar Row geimproviseerd. Na afloop ging ik pas vragen of ze een T-bar hadden. Die stond verstopt achter een grote paal. D'oh.

Verder beetje aangemodderd met wat andere oefeningen elk 1 setje. Op het eind nog wat cardio geprobeerd, maar wat een graftoestellen zijn dat zeg. Her en der nog wat gepraat met mensen om zo wat info in te winnen over de school. Maar ziet er wel goed en veel belovend uit. De instructeurs wekken ook de indruk verstand te hebben van wat ze doen. Iets wat ik niet ervaar bij de Health Centre waar ik nu zit. Enige waar ik tegen aan hik zijn de cardio toestellen en de afstand fietsen...welk ongeveer 25mins is. Dan hoef ik eigenlijk geen cardio meer te doen :P

Heb wel beetje last van me schouder gekregen. Even aankijken anders beslis ik morgen een rust dag in te lassen. De collega dacht altijd dat ik de gewichten die ik hanteer gelogen waren, maar nu was ie still met zijn 5kg bankdrukken rofl.

Laatst bewerkt:
Gisteren niet wezen trainen en vandaag had ik nog steeds last van spierpijn en zere schouders. Toch maar aan de slag gegaan.

Begon met de LAT Cable Pull Down op 65kg en 10reps gevolgd door nog eens 10. Bij de derde set kwam ik tot 8 omdat ik weer last van me schouder kreeg. Toen de wijde stang vervangen door zo'n 2 hander driehoek gripding. Daar vervolgens met pijn in de schouder 2 setjes van 55kg er uit geperst.

Het voelde alles behalve prettig dus besloot geen DB Row en Deadlift te doen. In plaats daarvan ging ik Bicep Curl doen voor 2 setjes. Vertical Traction machine met 60kg een setje gedaan.

En toen 70kg met 28reps gesquat. Toen hield ik het voor gezien en heb 50min op de crosstrainer gestaan eer ik weer naar huis ging.

K*t training is nog een zeer zwakke uitdrukking.

Flinke verhalen.

Terug
Naar boven