Bedankt voor het antwoord, maar eigenlijk was het meer retorisch bedoeld. Ben namelijk strikt voor mezelf en zie het als een fail omdat er geen set fatsoenlijk mee is gedaan.
Net weer wezen trainen. Vandaag stond de Borst en Triceps op het programma. Twee spiergroepen die ik wat uitgebreider wil aanpakken om zo wat vooruitgang te gaan boeken.
We begonnen met Bench Press op 30kg. Ik nam de stang zoals me geleerd was en voltooide 1 set van 10. Maar een dag of 2 terug las ik op DBB een artikel mbt een goede greep. Aangezien ik mij sinds het begin niet prettig voelde met de greep zoals me pa het aanleerde gaf ik dit aan. Tussen de 1e en 2e set probeerde ik een andere houding en ging met 35kg aan de slag. De set werd voltooid en het voelde beter en stabieler aan. Met de 40kg nam ik hem weer iets anders voor 10reps en voor mijn gevoel was de houding in de 2e set het meest optimale. Dus die houding houden we er in. Als me triceps ook sterker worden kan ik eindelijk het gewicht gaan verhogen.
Op naar de DB Fly's waar ik begon met een setje van 10kg gevolgd door 12kg. Bij de 14kg kwam ik maar tot 8reps, maar genoeg om tevreden mee te zijn. Aangezien ik net terug kom van een rust weekje is het weer even zoeken en denk dat ik de volgende week gewoon 12kg begin.
Toen was het tijd voor DB Press. Een nieuwe oefening voor mij en deed er 3 sets mee van 10 en 12kg. Vervolgens werden de borst spieren afgerond met een andere nieuwe oefening. DB Overhead Pull...met een combi beweging. Op de bank liggen met een db en tilt hem op, maar niet horizontaal. Je houdt hem verticaal en laat hem in je handpalmen rusten. Je houdt de DB op borsthoogte en duwt hem omhoog en laat hem zakken. Zodra het gezakt is laat je hem bewegen tot boven je hoofd, je armen gestrekt en laat hem zo ver mogelijk richting de grond zakken en tilt hem weer naar je borst. Duw uit en begin opnieuw. Je voelt je triceps, onderkant borst, gewone borst, rug, obliques, schouders branden...geweldig. I love it.
Me Triceps hadden het al zwaar gehad en hierdoor lukte de Tricep Cable Pull Down met 25kg nauwelijks. 2 sets met elk 8reps was het resultaat. Na afloop zag ik een gozer squaten. Maar hij stond zo in 1 gevouwen dat alle druk op zijn onderrug kwam...niet goed. Dus zei tegen me pa: "zullen we hem een goed bedoeld advies geven hoe het moet?" - "Nee, dat is niet onze taak maar die van de instructeurs". Ook goed. Dus ging naar beneden om 45mins cardio te doen.
Supplementen
Elders op het forum onder reviews wordt het supplement RPM vermeld. Nutriminds is zo vrijgevig om de eerste 100 mensen die hem een PM sturen een sample er van op te sturen. De afgelopen week hoor ik al meerdere mensen er over en het produkt ziet er solide genoeg uit om te proberen. Dus een sample zakje aangevraagd gisteren en net in de brievenbus gevonden.
Het zakje RPM is intact, en dat is het belangrijks voor mij. Drive daar en tegen heeft een paar kapotte capsules...onvoorzichtige postbodes ook altijd
Naast RPM worden er ook 2 zakjes Drive bij geleverd, maar daar weet ik weinig van af. Eens even wat over opzoeken. Ben van plan a.s. vrijdag, of anders volgende week...deze 2 te gaan uit proberen. Ben benieuwd naar het effect.