XXL Nutrition

Falstyr's Endo Impossible Log

pas gezien, veel success

Laatst bewerkt:
Heb net me tonijn en peer achter de kiezen. Ben net thuis van de laatste training en best wel moe in de goede zin van het woord. Omdat me fietsband nog geplakt moet worden ging ik met de auto.

Daar aangekomen begonnen we met de LAT Front Cable Pull Down. Het gewicht waar ik vorige week nog moeite mee had was nu mijn opwarmgewicht. 60kg en 10reps gevolgd door 65kg en 9 reps. Tijdens die tweede set, rond de 3e rep, stond me pa achter mij mee te tellen als: "1...1...1...1...". Op dat moment dacht ik bij mijzelf dat de oefening verkeerd uitgevoerd werd en de rest niet mee telde. Toen duidelijk werd dat hij me in de zeik zat te nemen schoot ik in de slappe lach waardoor me spieren slapper werden en probeer dan nog maar de laatste 2 reps er uit te halen heheh. Bij de derde set beide oordopjes van de mp3 speler ingedaan zodat er geen afleiding was. Zodoende poogde ik de 70kg en redde er 8reps mee w00t.

De DB Row liep ook lekker. Vandaag dacht ik bij mijzelf: "**** die 14kg opwarm". .

Je hebt voor die rows al je lats gebruikt dus 2x opwarmen is nergens voor nodig.

• Topic Starter Topic Starter
En daarom sloeg ik de 14 dus over en ging meteen naar de 18 welk net ietsjes lichter was dan de max van de training er voor. Persoonlijk durfde ik niet meteen de 20 te pakken omdat ik dan de derde set waarschijnlijk niet eens zou kunnen afronden. Vandaar de 18-20-22kg. En de volgende keer 20-22 en de 24 proberen.

Volgens mij doe ik niet aan opwarmen. Dan begin je meestal rond de 60-70% van je max en ik pak bijna meteen mijn max.

Zo...voel me net zo brak als een haas in een bereklauw welk een nachtlang in de kou heeft gestaan om vervolgens anaal genomen te worden door de paashaas met zijn blauw aangelopen eieren. Of te wel...mega brak.

Vandaag wilde ik per se de 70kg bij squat voorbij en weet niet of ik de poging als geslaagd kan bestempelen. Zo besloot ik op te warmen met een setje van 40kg om daarna een setje van 65kg te doen. Mijn onderrug voelde alles behalve prettig aan, maar toch waagde ik het op de 70kg. Deze deed ik 1 setje met 8 reps en daarna nog eens met 6. Toen gingen we extra gewichten er op leggen voor mijn pa. Omdat hij nogal klein is moest ik de stang met 80kg even naar beneden leggen. Het voelde redelijk prettig aan en deed er 4 herhalingen mee eer ik het op zijn hoogte in het rek terug hing. Maar omdat ik geen enkel setje van 10 heb voltooi heb ik in mijn ogen gefaald.

Dus meteen naar de Leg Press gelopen. Er kwam net een jonge meid uitgekropen en toen ik keek zat er net 30kg gepind. What the ****...ik was altijd onder de veronderstelling dat zelfs ongetrainde personen op zijn minst 50-60kg deden. Afijn de pin meteen op zijn max van 190 gestoken. Deed 2 setjes van 10reps en de laatste met 12reps. Nu beetje opbouwn tot 3 setjes van 20 en dan kan dit apparaat uit me reportoire aangezien het toch niet zwaarder kan daar. Maar wat dan te doen?

De Leg Curl verloop ook prettig. Me pa was klaar op de 40kg toen ik net kwam aanlopen en deed het 45kg. 2 setjes van 10herhalingen, lekker traag en onderin nog 2 seconden vasthouden. Het was pittig en de laatste reps voelde aan alsof het op het randje van krampen zat. Ik verzette het gewicht naar 50 en deed een setje van 10reps lekker langzaam zonder die stop onderin. Die voelde ik erg goed.

Zoals gewoonlijk was de Leg Extention de laatste oefening om alle restjes eruit te gooien. 3 setjes van 25kg en 10reps, maar ipv de normale manier deed ik het anders. Normaliter laat ik hem helemaal naar beneden zakken tot de spanning er af is om het dan weer omhoog te duwen. Nu deed ik hem een stukje naar beneden, spanning bleef er op, en dan meteen weer omhoog duwen. De gewichten voelden veel zwaarder aan dan normaal :O

20mins crosstrainer gedaan, meer konden mijn benen niet meer aan.

Zo...voel me net zo brak als een haas in een bereklauw welk een nachtlang in de kou heeft gestaan om vervolgens anaal genomen te worden door de paashaas met zijn blauw aangelopen eieren. Of te wel...mega brak.

Vandaag wilde ik per se de 70kg bij squat voorbij en weet niet of ik de poging als geslaagd kan bestempelen. Zo besloot ik op te warmen met een setje van 40kg om daarna een setje van 65kg te doen. Mijn onderrug voelde alles behalve prettig aan, maar toch waagde ik het op de 70kg. Deze deed ik 1 setje met 8 reps en daarna nog eens met 6. Toen gingen we extra gewichten er op leggen voor mijn pa. Omdat hij nogal klein is moest ik de stang met 80kg even naar beneden leggen. Het voelde redelijk prettig aan en deed er 4 herhalingen mee eer ik het op zijn hoogte in het rek terug hing. Maar omdat ik geen enkel setje van 10 heb voltooi heb ik in mijn ogen gefaald.

Dus meteen naar de Leg Press gelopen. Er kwam net een jonge meid uitgekropen en toen ik keek zat er net 30kg gepind. What the ****...ik was altijd onder de veronderstelling dat zelfs ongetrainde personen op zijn minst 50-60kg deden. Afijn de pin meteen op zijn max van 190 gestoken. Deed 2 setjes van 10reps en de laatste met 12reps. Nu beetje opbouwn tot 3 setjes van 20 en dan kan dit apparaat uit me reportoire aangezien het toch niet zwaarder kan daar. Maar wat dan te doen?

Meer squatten? Ik zie zelf geen meerwaarde aan gekke beenapparaten.

Het zit er weer op voor deze week. Na 8 weken 5x in de week intensief sporten zit er een rust week aan te komen. Volgende week nog en dan lekker rustig aan doen zodat me spiertjes helemaal kunnen herstellen. En als het goed is kan ik na die rust week er weer lekker hard tegen aan voor de volgende cyclus van tig weken.

Maar eerst was het even schrikken geblazen. Op de heen weg even langs de Gamma om bandenplaksetje te halen en een nieuwe fietspomp. Toen ik wilde afrekenen bleek er niks meer op me pasje te staan. Schrok me lam, want had de dag er voor nog gekeken of er genoeg op stond. Dus meteen het ergste denken dat het wellicht gehacked zou kunnen zijn. Toen ik thuis kwam bleek het gelukkig niet zo te zijn. K*t UPC had hun rekening 1 week te vroeg gecashed en stond in mijn spreadsheet gebudgeteerd voor volgende maand salaris. Ach ja..boeiend voor jullie dus terug naar het training log.

Vandaag voor de tweede keer ooit bankdrukken gedaan. En het is nog wennen qua beweging en balans. Toch deed ik 35kg 10x, 40kg 6x om daarna 2 setjes van 37.5kg te doen van 8reps. Vergeet niet dat er nog een stang van 7.5kg bij komt dus ben op zich nog redelijk tevreden. Maar het moge duidelijk zijn dat zodra ik de balans heb gevonden de gewichten wel weer flink opgeschroefd zullen worden.

De Fly's gingen ook uitmunted. Een andere gozer had de 10kg gepakt dus moest ik wel de 12 nemen. Voorgaande week had ik last van me schouder waardoor dit niet ging. Vandaag 2 setjes er mee voltooid om vervolgens met 14kg 8reps te halen. Ging lekker dus.

Militairy Press doe ik normaal op de 20-25kg, maar zoals de vorige keer was me pa er eerder bij. Het eerste setje van 8reps deed ik dus met 30kg. Ben daarna weer naar beneden gegaan om 25kg te doen voor 8 en 6 reps. Toen was het tijd om de schouders af te ronden met de Cable Side Way Raise. 7.5kg en 10,8,7 reps behaald.

De Tricep Extention verliep ook goed. Ik zag zo'n andere gozer de 25kg doen op de fitness manier...dus een Speedy Gonzalez impersonatie waardoor het geen **** voorsteld. Ik pakte ook de 25kg en deed het langzaam en hield hem onderin weer 2 tellen vast. Het zweet brak nog meer uit dan het al deed. De volgende 2 setjes waren met 30kg, waarbij de laatste maar 7reps lukte.

Al 2 dagen heb ik last van me onderrug. Volgens mij komt dit niet door de Deadlift, maar de Leg Press. Die stoeltjes zijn gewoon k*t en aangezien je jezelf er helemaal indrukt...rode plek onderin. Om te kijken of het echt een blessure was of niet even me onderrug gepakt door een dumbbell van 26kg te pakken om daarmee even mijn triceps mee te trainen. Hierbij moet je ook de rug rechthouden en aanspannign dus ideaal. Het is dus een oppervlakkige huid irritatie en geen blessure of spieroverbelasting. Scheelt weer. Maar mijn Triceps hadden het zwaar haha.

Mijn IPod was leeg...awww...dus geen goede muziek tijdens het Crosstrainen. Gelukkig was er een leuke show op discovery die ik maar keek. Ging over Free Fighting. En tussen door zag je mannetjes in de gym...dus motivatie om weer 2 niveau's zwaarder te gaan tot de longen uit me lijf sprongen ;)

Op die fiets...

Tja...heel veel artikelen lezen, veel discussies volgen, veel vragen stellen aan pa. Website EXR.net ofzoiets was ook erg behulpzaam. En de boeken "Krachttraining: Een anatomische benadering van Frederic Delavier" en "Bill Pearl's Keys to the Inner Universe" hielpen veel :D

Jammer dat bij die boeken niet starting strength en practical programming zaten. Ga fullsquatten en niet in de smith. ZEKER als je zwakke knieen hebt. Verder veel succes! :thumb:

Mag al blij zijn uberhaupt te mogen squatten daar :(

Je moet voor jezelf opkomen. Je bent de klant, dus gewoon naar dat squatrek en squatten maar.

Mag al blij zijn uberhaupt te mogen squatten daar :(

Tsja andere gym dan. Squatten moet je basis zijn. Zoals je nu squat is het juist slecht voor je "zwakke" knieen. ;)

Nog eens wat meer gelezen, wat een verhalen elke keer man! Conclusie die ik op dit moment kan trekken is dat je alles wel heel erg overdenkt. Knikkende knieen waarvan je geleerd hebt dat dat een signaal is dat je uit moet kijken, geen cardio omdat je dan te weinig rust hebt tot de volgende training en een benchpress waarbij je je borstspieren meer opstrekt. ???
Ga gewoon knallen en richt je op basis compound oefeningen. Schat jezelf niet zo zwak in als je af en toe laat doorschemeren (voorzichtigheid viert af en toe hoogtij), zo snel raak je echt niet geblesseerd.
Laatste punt van kritiek: oefeningen als squat en deadlift in een smith zijn pas echt slecht voor je, JUIST door de geforceerde beweging.

Laatst bewerkt door een moderator:
Over squatten had ik het al eerder gehad. Zit op een Health Club en een 1jarig contrakt, dus zit er nog een tijdje aan vast. Om nu 2 abbo's naast elkaar te nemen is niet slim. Maar me ouders zijn van plan te verhuizen en dat betekend dat me pa minder makkelijk mee kan gaan trainen. Over een jaar ongeveer ben ik dan van plan te kijken bij krachthonken in Dordrecht welk nog aan te fietsen zijn. Tot die tijd moet ik het doen met wat ik heb...en dat is dus Squatten in de Smith, net zoals Militairy Press. De rest zoals Deadlift doe ik er niet in, maar gewoon los.

Denken doe ik idd veel. Er zijn zoveel theorien die de ronde doen dat je soms ook niet meer weet hoe en wat. Bomen bos niet zien etc. En het het is niet alleen voorzichtigheid qua gewicht, maar ik wil niet nog meer striemen van te snel spiergroei zoals voorheen.

Daarnaast train ik bijna tot failure, meer kan ik niet geven lijkt me.

Net zodanig getrained dat ik kan zeggen...Ja dit is een log waard om te lezen.

Vandaag stond op het programma om de rug te gaan doen. Hier had ik geen zin in en heb geruild met de benen die eigenlijk morgen op het programma stond. De reden dat ik ruilde was omdat ik nieuwe ideeen had en niet kon wachten om het te proberen. Zo heb ik Leg Extention omgeruild met Lunges en me schema een beetje door elkaar gehustled voor vandaag. MAAR omdat ik Leg Press op het maximum van de machine deed (190kg) besloot ik onconventioneel met 1 been te gaan trainen. Voor ik daar ben...

Tijdens het omkleden zei ik tegen me pa: "Ik denk dat squat vandaag maar licht doe. Zit al een paar weken tegen die 70kg aan te hikken dat ik gefrustreerd raak. Heel me techniek is verdoet omdat ik ten koste van alles wil tillen. Vandaag weer even een stapje terug en op techniek oefenen". Boven aangekomen bleek iemand anders met squat bezig te zijn dus besloot toch maar de Leg Press te gaan doen.

Ik had geen idee hoe het werkt. Zijn 2 benen exponentieel meer dan 1 been? Dus met het rechterbeen begon ik met 20kg en 10reps. Zonder pauzes ging ik afwisselen. L40kg,R60kg,L80kg,R100kg,L110kg. Bij 100 en 110 kreeg ik het gewicht ietwat moeizaam van zijn plek, maar was niet anders dan in het begin toen ik zware gewichten met twee benen deed. Even van zijn plek drukken en de rest is easy. Toen ik me voet op het drukplateau plaatste keek ik wel om zeker te zijn dat de voet, knie en heup in een rechte lijn stond voor betere kracht verdeling. Als iets scheef staat is er grotere kans op een blessure. Terwijl ik zo bezig was bleek dat me andere been maar in de lucht hing en daar op zijn plek gehouden moest worden. Mijn onderste buikspieren werden licht getrained, zo ook andere spieren in de benen. Ideaal dus en kan nu weer even door tot ik weer opd e 190kg per been zit. Was wel kicken..gaf een adrenaline stoot toen ik zag dat een gozer naast me met moeite 130kg met beiden benen uitvoerde en ik de 110kg enkel benig. Denk dat ik de volgende keer even de 90kg opwarm doe gevolgd door 2 sets 110kg. Als me dat lukt kan ik vanaf daar verder bouwen.

De jongen was weg bij de squat dus gingen wij er naar toe. Hij had de 60kg er op laten liggen dus die gebruikte ik maar om op te warmen en dus op techniek te oefenen. Het was simpel, maar voelde wel me onderrug. Me voeten stonden te ver naar voren waardoor me rug scheef was en dus te veel spanning er op. Ik deed zonder er bij na te denken nog 5kg aan elke kant erbij om vervolgens 10reps te halen. Toen drong het daar dat ik EINDELIJK door die klote muur van 70kg heen was waar ik al weken tegen aan zat te hikken. Gevolgd door een 3e set met 8reps op 70kg wist ik het zeker. De techniek in combinatie met de adrenaline stoot heeft mij gebracht waar ik wilde zijn. Ik voelde me zo goed dat ik besloot met 80kg nog minimaal 4reps te doen. Zodoende kon mijn lichaam alvast er aan wennen. Tijdens de laatste rep had ik een vet Evokation Deathmetal nummer op me Ipod. Ik grunte zo diep dat ik vanuit mijn tenen, door de benen en rug "oerenergie" voelde opborrelen en perste er in totaal 7reps er uit.

Toen werd het tijd om te oefenen met lunges. Eerste keer gewoon simpel zonder extra gewichten en op de houding letten. Daarna met zilveren dumbbells van 9kg elk 2 setjes van 10 gedaan. Maar mijn passen zijn nog te groot en moet ik op letten. Komt wel goed.

De Leg Curl was toen aan de beurt. Ik begon met de 45kg en deed het rustig en hield het onderin 2sec vast. Daarna schakelde ik over op de 50kg en herhaalde dit kunstje. Ik voelde mijn hamstrings al strak staan en ging even rekken om daarna met 55kg langzaam aan zonder vasthouden 10reps. Ging goed.

Omdat ik nog wat energie in me benen had ging ik terug naar de Leg Press. De 110kg kreeg ik niet van de plek dus even wat lichter gezet. Met 90kg per been en 10reps even de restjes er uit geperst.

De Crosstrainer ging ook geweldig. Me benen waren duidelijk goed opgewarmd. Normaal begin ik op niveau 10 en 130rpm's. Nu deed ik 11 en bouwde het op naar 13 met 140rpm's. Mijn harstlag zat de hele tijd rond de 170. Geweldig gewoon. Na een 30minuten was ik nog niet moe, maar toch gestopt.

Net weet even lekker te keer te gaan... En ik laat mijn "voorzichtigheid" wat meer vieren.

Supplementen
Al lange tijd zit ik me te verdiepen in supplementen. Het is duidelijk dat het effect verschilt per persoon. Het werkt, of niet. Zodoende is er maar 1 echte manier om er achter te komen en dat is om het uit te proberen. Na het verdiepen in verscheidene supplementen heb ik gekozen om vandaag een bestelling te plaatsen voor BCAA's en ZMA. Dit zal ik binnenkort ontvangen. Volgende week is een rust week en daarna ben ik van plan ze te gaan gebruiken. Als het werkt prima, zo niet dan koop ik het gewoon niet meer. Zodra er iets te melden is zal dat hier komen te staan natuurlijk.

Training van vandaag: Rug en Biceps
Er was iemand bij de LAT dus besloot even op te warmen met de DB Bicep Curl. Een week ofzo geleden dacht ik dat er geen vooruitgang in zat, maar in feite was me bicep gewoon op na al die andere oefeningen. Dat bleek toen ik met 16kg even een setje deed. Normaal veel moeite mee aan het eind, maar nu was het niks...voelde het niet eens dat het gewicht er was.

Na die ene opwarm set kwam de LAT machine vrij om de Front Cable Pulldown te doen. Twee complete sets met 65kg werden afgerond en met de 70kh kwam ik tot de 7reps. De DB Row was toen aan de beurt en zoals gewoonlijk deed ik er weer wat bij. Ik begon met complete sets met 20kg en 22kg per arm. De 24kg bleek nogal zwaar en kwam niet verder dan 8 herhalingen.

De Deadlift kwam als volgt. Een complete set van 35kg uitgevoerd zonder pauze na die zware 24kg. Mijn hartslag was hoog dus besloot toen even een ietwat langere pauze te nemen. Een complete set met 40kg was het gevolg. Mijn vader deed toen 50kg en ik ging mee. Maar omdat het k*t is om goede grip te hanteren legde ik eerst mijn handdoek over de stang...welk hielp om tot de 9 herhalingen te komen. Mijn onderarmen begonnen weer te verzuren en dat is de enige beperking die ik heb. Toch deed ik nog 6reps met 60kg. Moet me onderarmen laten wennen aan het gewicht om zo gestaag toch verder te komen...want het gewicht zelf is het echt niet. Mijn rug kan veel meer hebben blijkt.

Toen waren de biceps aan de beurt. Geen zin in de gebruikelijke oefeningen dus deed een soort circuit training van verscheidene Bicep oefeningen tot ze helemaal op waren. Nog even 30mins op de crosstrainer staan te kloten met me Ipod welk waarschijnlijk kaduuk is :(

Morgen geen training, dus ook geen log. Het is te donker om me fietsband te maken zodra ik thuis ben en zie geen reet in de stalling beneden. En me pa gaat morgen om 11.30 trainen omdat hij in de middag ergens heen gaat. Wat extra rust is wel prettig. Heb zoveel spierpijn van gisteren dat zelfs zitten al moeilijk is.

Ondanks dat ik gisteren en vandaag heb zitten smokkelen qua eten, elke dag 2 mini pure chocola repen voor extra vet ipv pindakaas, ben ik toch weer 1kg kwijt sinds vorige week.

Vandaag geen trainingsdag. Maar ondanks dat is er toch nog wat te melden. Iets waar vaak om geschreeuwd wordt in topics.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Een tijdje terug vermeldde iemand dat ik bomen als benen moest hebben om de gewichten te doen die ik doe bij de beenoefeningen. Iets wat ik een beetje kromme statement vind. Maar toch uit nieuwsgierigheid vandaag wat foto's gemaakt met de webcam.

Maar daar bleef het niet bij. Wilde eens zien hoe bepaalde spieren uitkwamen om eens te kijken hoe ik er nu voorsta. Dus bij deze een link naar wat foto's welk laten zien hoe ik er na 9-10 weken zwaar en serieus trainen er voor sta. Onthoud dat ik van een groot postuur ben met veel vet. Dus zie het als iemand die net uit bulk fase komt en aan het cutten is ;)

Sommige spieren lijken nu al een beetje door te komen en ben erg benieuwd hoe het zal zijn tegen de tijd dat mijn vet% 10-12 is.

Link naar de Foto's
Feedback en alles is welkom...but be gentle :angstig:

Straks even 100gr aardappel krieltjes met wat groenten naar binnen werken om vanavond 250gr magere kwark te nuttigen tegen de spierpijn.

Vandaag wegens omstandigheden WEER niet kunnen trainen *huilt*

Thuis maar wat aangemodderd. 4sets van 20 Push-ups, 4sets van 15 Leg-Raises. Bicep Curl met de kat...tja het is behelpen heh ;) Maar serieus de kat heb ik niet gedaan. Wel aan een deurpost 3x10bw op trekken. Met mijn 2hander zwaard wat Tricep Extentions gedaan.

Morgen ga ik waarschijnlijk een FB doen ipv de beenspieren. Dit om de schade in te halen van 2 dagen niet trainen. Dan zal de training morgen waarschijnlijk bestaan uit: Leg Press, Squat, Leg Curl, Bench Press, Militairy Press, Deadlift, Barbel Bicep Curl en een fatsoenlijke DB Tricep oefening. Zijn aardig wat oefeningen, maar zolang het in 75minuten past doe ik het gewoon.

Omdat ik vanavond naar een concert ga kan ik niet me gehele training doen. En ook dat de afgelopen 2 dagen niet ben geweest... Even een aangepaste planning voor vandaag als inhaalslag. Nog 1x vlammen (lees poging tot pieken) voor de rust week. En de cardio eruit geflikkerd vanwege tijdsgebrek.

Opmerking: In het rood wat ik dus werkelijk gedaan heb.

Leg Press:
1e set. Opwarm met 190kg 2 benig en 15 reps.
2e set. 110kg en 10reps enkelbenig
3e set. 120kg en 10reps enkelbenig
Omdat mijn hamstring nog veel pijn gaf, niet voldoende hersteld, maar bij de 190kg gebleven voor set 2 en 3 met 10reps.

Squat (alle gewichten excl. +7.5kg stang)
1e set. 70kg en 10reps
2e set. 70kg en 10reps (75kgx8)
3e set. 75kg en 10reps (80kgx7 PR)

Deadlift (alle gewichten excl +7.5kg stang)
1e set. 50kg en 10reps
2e set. 60kg en 10reps PR die niks voorstelt
3e set. 70kg en 10reps (70kg was fail. Me onderarm speelde te veel op en kwam dus niet verder dan 4 reps. Me hamstring speelde ook op.)
Doorgaan tot me onderarmen weer de beperkende factor worden...en de grip weer k*t wordt. Moet eens handschoentjes halen voor verbeterde grip.

DB Row (gewichten zijn per arm)
1e set. 22kg en 10reps
2e set. 24kg en 10reps
3e set. 26kg en 10reps (26kgx8 PR)

Bankdrukken (alle gewichten excl. +7.5kg stang)
1e set. 35kg en 10reps (30kgx10)
2e set. 35kg en 10reps
3e set. 40kg en 10reps (40kgx6)
Tijd om de gewichten op te voeren. De balans is immers bijna gevonden
Een extra 4e set om te oefenen op balans met 20kg en 15reps

Militairy Press (alle gewichten excl. +7.5kg stang)
1e set. 25kg en 8+ reps (30kgx8)
2e set. 30kg en 5+ reps (35kgx6)
3e set. 35kg en 5+ reps (40kgx5 PR)
Wordt ziek dat hier de gewichten nauwelijks omhoog gaan. Dus ga het even wat anders aanpakken

DB Tricep Overhead
1e set. 22kg en 10reps
2e set. 24kg en 10reps
3e set. 26kg en 10reps.
Laten we hier het maar niet over hebben :(

Mocht er nog tijd zijn

BB Bicep Curl (alle gewichten excl. +5kg stang)
1e set. 15kg en 10reps
2e set. 20kg en 10reps
3e set. 25kg en 10 reps (Geen tijd meer voor)

En nu even mijn 150gr rijst en 150gr kipfilet wegwerken. Dan douchen en omkleden voor het concert.

Handschoentjes gaan je grip echt niet verbeteren, en bovendien staan ze gay. Je kunt beter maar grippers bestellen om je grip te trainen.

Een maat stelde dit voor. Maar ja hij is ook een klimmer, maar ga het wellicht eens proberen.

Deze week is een week van hersteltrainingen om hypertrofie te voorkomen. Spieren kunnen lekker herstellen eer we volgende week weer gaan knallen voor de volgende cyclus.

Dus net, lekker laat op de dag, nog even naar de sportschool geweest. Maar ik mag niet zwaarder dan 50% gaan van me max. Had de hele tijd het idee van: "waar ben ik nu in godsnaam mee bezig". Ik stond er ook zwaar gedesintereseerd bij. Squat met 50kg voelde aan alsof er geen gewicht aan de stang hing, de 20kg bicep curl stelde geen zak voor, 20kg DB row idem. Maar het was wel enorm druk daar in die hoek van jonges en mannen die zwaar stonden te puffen met gewichten die zelfs ik nog met 2 vingers op tel. En laten we eerlijk wezen...sterk ben ik nog echt niet hoor.

Naar mate ik steeds zwaarder train voel ik me steeds minder thuis op die Health Centre. Heb vandaag dus tijdens het werk een afspraak gemaakt. Morgen een kijkje nemen bij Stinger Plaza in Dordrecht. Een krachthonk waar ik me wellicht thuis kan voelen. En eind van de week een kijkje op de dijk bij Alblasserdam.

Ik mot gewoon weg bij deze bejaarde breiclub anders kan ik onmogelijk aan het echte werk beginnen. Hun spul gaat maar tot de 100kg, zelfs de squat met bijna alle gewichten er aan, dus als ik een jaar bij teken heb ik na 3 maanden niks meer te doen :S

Hersteltrainingen om hypertrofie voorkomen? ???

Terug
Naar boven