- Waardering
- 14
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb net me tonijn en peer achter de kiezen. Ben net thuis van de laatste training en best wel moe in de goede zin van het woord. Omdat me fietsband nog geplakt moet worden ging ik met de auto.
Daar aangekomen begonnen we met de LAT Front Cable Pull Down. Het gewicht waar ik vorige week nog moeite mee had was nu mijn opwarmgewicht. 60kg en 10reps gevolgd door 65kg en 9 reps. Tijdens die tweede set, rond de 3e rep, stond me pa achter mij mee te tellen als: "1...1...1...1...". Op dat moment dacht ik bij mijzelf dat de oefening verkeerd uitgevoerd werd en de rest niet mee telde. Toen duidelijk werd dat hij me in de zeik zat te nemen schoot ik in de slappe lach waardoor me spieren slapper werden en probeer dan nog maar de laatste 2 reps er uit te halen heheh. Bij de derde set beide oordopjes van de mp3 speler ingedaan zodat er geen afleiding was. Zodoende poogde ik de 70kg en redde er 8reps mee w00t.
De DB Row liep ook lekker. Vandaag dacht ik bij mijzelf: "**** die 14kg opwarm". .
Zo...voel me net zo brak als een haas in een bereklauw welk een nachtlang in de kou heeft gestaan om vervolgens anaal genomen te worden door de paashaas met zijn blauw aangelopen eieren. Of te wel...mega brak.
Vandaag wilde ik per se de 70kg bij squat voorbij en weet niet of ik de poging als geslaagd kan bestempelen. Zo besloot ik op te warmen met een setje van 40kg om daarna een setje van 65kg te doen. Mijn onderrug voelde alles behalve prettig aan, maar toch waagde ik het op de 70kg. Deze deed ik 1 setje met 8 reps en daarna nog eens met 6. Toen gingen we extra gewichten er op leggen voor mijn pa. Omdat hij nogal klein is moest ik de stang met 80kg even naar beneden leggen. Het voelde redelijk prettig aan en deed er 4 herhalingen mee eer ik het op zijn hoogte in het rek terug hing. Maar omdat ik geen enkel setje van 10 heb voltooi heb ik in mijn ogen gefaald.
Dus meteen naar de Leg Press gelopen. Er kwam net een jonge meid uitgekropen en toen ik keek zat er net 30kg gepind. What the ****...ik was altijd onder de veronderstelling dat zelfs ongetrainde personen op zijn minst 50-60kg deden. Afijn de pin meteen op zijn max van 190 gestoken. Deed 2 setjes van 10reps en de laatste met 12reps. Nu beetje opbouwn tot 3 setjes van 20 en dan kan dit apparaat uit me reportoire aangezien het toch niet zwaarder kan daar. Maar wat dan te doen?

Op die fiets...
Tja...heel veel artikelen lezen, veel discussies volgen, veel vragen stellen aan pa. Website EXR.net ofzoiets was ook erg behulpzaam. En de boeken "Krachttraining: Een anatomische benadering van Frederic Delavier" en "Bill Pearl's Keys to the Inner Universe" hielpen veel![]()

Maar serieus de kat heb ik niet gedaan. Wel aan een deurpost 3x10bw op trekken. Met mijn 2hander zwaard wat Tricep Extentions gedaan.