MuscleMeat

Feyoso "Legt de lat hoger"

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.143
What happened in my log?
Wait..
WHUUT?

Kan je mij vertellen waarom je deze manier van trainen vaak gebruikt:

10 x 25KG
12 x 30KG
12 x 35KG
10 x 35KG

Want, ik begin altijd met het zwaarste gewicht waar ik 12 reps mee kan maken en doe vervolgens 10, 8 en evt nog 6 reps zonder dat ik zwaarder/lichter ga.

Maar jij begint dus eerst licht? Why?

thnx

• #1.145
Waar vind je dat ?

• #1.146
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

gewoon in een van de eerste posts!

Maar ik zie vaker dat je zwaarder gaat tijdens het trainen.. Misschien dat het wel een voordeel heeft maar zelf zie ik die niet..

gewoon in een van de eerste posts!

Maar ik zie vaker dat je zwaarder gaat tijdens het trainen.. Misschien dat het wel een voordeel heeft maar zelf zie ik die niet..

Bedoeling ervan is om niet voor een te hoge belasting te zorgen vanaf de eerste set al, maar eerder de belasting te verspreiden over meer setjes, vaak wordt deze methode dus gebruikt wanneer er een hoog volume gehanteerd wordt. Als je bij je eerste setje al meteen zwaar pakt + tot fail gaat verlies je ook gewoon erg veel kracht.

Edit: ik zeg niet dat ik een voorstander ben van deze methode.

@ hier boven

Juist ja. Verdelen. Er zijn er veel die dat doen. Ik zelf zie het nut niet helemaal maar dat kan ook aan mij liggen:

Want het topgewicht zit ergens in het midden. Maar daarvoor zitten dus wel al 2 setjes die je spieren al voorvermoeid hebben. Als je dan 10x25 doet en daarna 12x35 betekend het dat dat setje van 10x25 dus jack shit voor je was/warming up.

Ik wil niet zeggen dat mijn manier perfect is, maar ik doe het volgende:

Ik pak een gewicht die ik maximaal 12 á hooguit 14x kan (dat is dus best zwaar)
Ik maak 12 reps (spieren werken dus meteen al hard)
Vervolgens maak ik 10 reps, (want 12 zou ik niet meer halen) gevolgd door 8.

Dus 3x tot failure... Om het dan nog extra zwaar te maken kan ik nog verder naar 6 reps en vervolgens het gewicht verlagen om die 6-8 reps vol te blijven maken. Dan pak ik alleen 10sec rust ipv 90 (dropset)

Laatst bewerkt:
  • #1.150
Het topgewicht zit ergens in het midden?
Mijn topgewicht zit altijd op het einde..
En de eerste posts is al een lange tijd geleden..
& dit is een log , geen discussielog over repranges..
verkeerde sectie

@ hier boven

Juist ja. Verdelen. Er zijn er veel die dat doen. Ik zelf zie het nut niet helemaal maar dat kan ook aan mij liggen:

Want het topgewicht zit ergens in het midden. Maar daarvoor zitten dus wel al 2 setjes die je spieren al voorvermoeid hebben. Als je dan 10x25 doet en daarna 12x35 betekend het dat dat setje van 10x25 dus jack shit voor je was/warming up.

Ik wil niet zeggen dat mijn manier perfect is, maar ik doe het volgende:

Ik pak een gewicht die ik maximaal 12 á hooguit 14x kan (dat is dus best zwaar)
Ik maak 12 reps (spieren werken dus meteen al hard)
Vervolgens maak ik 10 reps, (want 12 zou ik niet meer halen) gevolgd door 8.

Dus 3x tot failure... Om het dan nog extra zwaar te maken kan ik nog verder naar 6 reps en vervolgens het gewicht verlagen om die 6-8 reps vol te blijven maken. Dan pak ik alleen 10sec rust ipv 90 (dropset)

Waarom doet een setje waar de intensiteit niet zeer hoog ligt niets voor je, volgens jou? Waarom zou het nodig zijn om constant tot fail te gaan?

Ik heb soms periodes van een half jaar waar ik (bijna) nooit tot fail train.

wat is voor jou fail?

idd bijlange na geen 16 percent, anders zou je al een beetje chubby lijken.

Ja. Heb het idee dat ik niet groei als ik niet train tot fail in elk setje.

Een keer gewoon zonder spotter trainen en niet tot het gaatje gaan en wat hogere reps pakken kan ook goed uitpakken, misschien wel effectiever als iedere training weer jezelf tot het uiterste dwingen.

Ja. Heb het idee dat ik niet groei als ik niet train tot fail in elk setje.

Er is een groot verschil tussen een gevoel hebben, en kunnen bewijzen dat het ook echt waar is. Ik ben wel een voorstander van (MET MATE!) tot fail trainen, maar het is IMO niet noodzakelijk om spiergroei te veroorzaken.

Een keer gewoon zonder spotter trainen en niet tot het gaatje gaan en wat hogere reps pakken kan ook goed uitpakken, misschien wel effectiever als iedere training weer jezelf tot het uiterste dwingen.

+1.

Maarja even OT voor Feyoso anders kan die het renamen naar Chatbox hehehe

Je bent wel droger geworden of niet? Niet veel maar volgens mij komen abs toch iets meer door. Die abs wil ik ook brah, soort voorbeeld hehehehe

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven