AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

Zijn er hier nog mannen met sterke handen die hun kracht willen testen? :ot::spam:

Sterkste Hand van Nederland 2016
Er zijn nog 4 plekken vrij en nog ruim 4 maanden om te trainen.

Sinds maandag begonnen met de voorbereiding voor de SBD-cup op 24/25 september te Nijmegen! Dit word een tussen wedstrijd aangezien coach het niet zo leuk vond dat ik door een stomme fout m'n 2e deadlift beurt miste tijdens de DRC-cup. Ook is het wel handig om weer wat meer wedstrijdervaring op te doen aangezien ik er toch best lang tussenuit ben geweest.

Deadlifts van vrijdag. 3x3x140 kg beltless PR. Niet de mooiste maar al veel beter dan wat het eerst was. Bovenrug blijft moeilijk.

Wat een snelheid op die deadlift, klasse (Y)

Wat een snelheid op die deadlift, klasse (Y)

Thanks! Toen ik mn eerste beurt terug keek stond ik zelfs versteld van hoe hard die ging.

Super man, kreeg 2x over kippenvel bij je dl's!

Waarom switch je eigenlijk tussen knee sleeves ineens?

Thanks! Vooral omdat ik geen zin had om die sleeves aan te houden bij bench, of ze uit doen en opnieuw aan. Ook omdat ik geen zin had in bezweette, uitgerekte sleeves voor het onderdeel waar het bij mij eigenlijk om draait. Deze dingen zullen waarschijnlijk allemaal wel mee vallen, maar better safe than sorry

Ik hoop dat de link werkt, weet niet hoe ik anders iets moet uploaden zonder weer van alles te moeten downloaden :o
Graag commentaar op uitvoering, het is een PR 80kg. wil graag progressie maken met correcte uitvoering, dus tips zijn welkom.

Edit: cool, het werkt!

Ik hoop dat de link werkt, weet niet hoe ik anders iets moet uploaden zonder weer van alles te moeten downloaden :o
Graag commentaar op uitvoering, het is een PR 80kg. wil graag progressie maken met correcte uitvoering, dus tips zijn welkom.

Veel aanpassingen nodig maar belangrijktste hou op met touch and go, de rest van dbb zal verder commentaar leveren

Veel aanpassingen nodig maar belangrijktste hou op met touch and go, de rest van dbb zal verder commentaar leveren

Oke thanks, ik moet hem wat langer laten rusten? Ik zie wat je bedoeld! Ga ik doen, is eigenlijk gewoon cheaten wat ik doe :o

Laatst bewerkt:
Waarom heb je wc papier in je handen? Direct contact met de bar is altijd het beste

Waarom heb je wc papier in je handen? Direct contact met de bar is altijd het beste

Deed ik vroeger ook, is een goeie DIY vervanging voor gyms waar je geen magnesium mag gebruiken en geen liquid chalk hebt.

Je lijkt weinig spanning te hebben in je core. Goeie info hiervoor in de video hieronder:

Verder zoals eerder gezegd, probeer touch&go reps te vermijden als je op techniek oefent.

Dank je wel!
Ademhaling is wel een ding, daar zal zeker winst uitgehaald kunnen worden. Zal ik op gaan oefenen, soms als ik op m'n ademhaling ga letten raak ik helemaal in de knoop. Ook de extra focus op m'n core neem ik mee.
Touch en go zal voortaan een no go worden :)

En haha dat papier is inderdaad voor de grip, als ik "zwaar" ga, glijdt de bar uit m'n handen, niks vervelenders om te moeten herpakken.

Je mist inderdaad volledig je startspanning, probeer eens het volgende:
- duw je schouders omlaag en naar achteren om zo spanning op je lats te krijgen, houd dit vast tijdens je lift
- zak naar beneden, pak de stang vast en breng je bovenlichaam met je schouders iets voor de lijn van de stang, dus niet erboven of zelfs erachter
- breng nu je heupen omhoog en begin van daaruit je heupen omlaag te persen via spanning op je hamstrings en ook nog steeds je lats, hierbij heb je al een deel van het gewicht vast.
- ga door met je heupen omlaag brengen totdat je voelt dat je heupen niet lager kunnen zonder dat je bovenlichaam naar achteren word getrokken, dit is je start moment
- trek nu door met de gedachten dat je heupen altijd met dezelfde snelheid moeten bewegen als de stang.
- zodra de stang boven je knie is hoef je alleen nog je heup naar voren te duwen, houd hierbij je schouders laag en naar achteren en ga niet shruggen met je armen.
-rustig met spanning zakken en repeat.

Je mist inderdaad volledig je startspanning, probeer eens het volgende:
- duw je schouders omlaag en naar achteren om zo spanning op je lats te krijgen, houd dit vast tijdens je lift
- zak naar beneden, pak de stang vast en breng je bovenlichaam met je schouders iets voor de lijn van de stang, dus niet erboven of zelfs erachter
- breng nu je heupen omhoog en begin van daaruit je heupen omlaag te persen via spanning op je hamstrings en ook nog steeds je lats, hierbij heb je al een deel van het gewicht vast.
- ga door met je heupen omlaag brengen totdat je voelt dat je heupen niet lager kunnen zonder dat je bovenlichaam naar achteren word getrokken, dit is je start moment
- trek nu door met de gedachten dat je heupen altijd met dezelfde snelheid moeten bewegen als de stang.
- zodra de stang boven je knie is hoef je alleen nog je heup naar voren te duwen, houd hierbij je schouders laag en naar achteren en ga niet shruggen met je armen.
-rustig met spanning zakken en repeat.

Dank je voor de heldere uitleg.
Heb net even droog geoefend :), er valt inderdaad nog veel te verbeteren! De door jou gegeven uitleg met daarbij ademhaling en de focus op de core zoals eerder genoemd, voelt het toch anders aan.
Het liefste was ik nu naar de gym gerend om het opnieuw te doen. Ik kan niet wachten om deze verbeteringen toe te passen!

Terug
Naar boven