MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Ik was al super blij men met 1x140 met kont van de bank erbij xD xD Ben benieuwd hoe snel je naar die 180 zal gaan, wat is je 1rm nu?
1x140 is ook al super, heel veel sporters hebben moeite met 100kg netjes te drukken.
laatste poging was 1rm 165 en dat ging niet makkelijk. 2 maandjes geleden denk ik.

Mijn max is 135 kilotjes.
Naast een 125kg push press :roflol:

Mijn max is 135 kilotjes.
Naast een 125kg push press :roflol:
Die 125 doe ik nog lang niet na :p strongman hebben ook niet zo heel veel aan een sterke bench denk ik. Suckt wel een beetje voor mij dat mijn enige echt sterke lift niet waardevol is in de sport die ik het gaafste vind :p

Echt mooie bench cijfers! Hou je een bepaalde opbouw in of iedere training waarbij bench voorbij komt aankijken hoe het loopt?
Sinds kort wendler 5/3/1. Dit was mijn 1x set (dus minimaal 1x dit gewicht maar max aantal reps proberen) ik hoop dat dit programma werkt om in enkele maanden mijn andere lifts ook naar een goed niveau te krijgen,

Sinds kort wendler 5/3/1. Dit was mijn 1x set (dus minimaal 1x dit gewicht maar max aantal reps proberen) ik hoop dat dit programma werkt om in enkele maanden mijn andere lifts ook naar een goed niveau te krijgen,
Ah juist. Ik heb zelf een tijd het Next level lineair programma van Brian alsruhe aangehouden. Daarmee bouwde ik het ook wel heel geleidelijk op. Alleen een blessure gooide vervolgens weer roet in het eten en begin je voor je gevoel weer opnieuw 😅

Ah juist. Ik heb zelf een tijd het Next level lineair programma van Brian alsruhe aangehouden. Daarmee bouwde ik het ook wel heel geleidelijk op. Alleen een blessure gooide vervolgens weer roet in het eten en begin je voor je gevoel weer opnieuw 😅
Dat is ook een grote schrik van mij, 1x een serieuze blessure en maanden werk voor niets. Denk dat op een bepaald moment geleidelijke opbouw heel belangrijk is. De echt heel zware benchers op dit forum zie ik ook heel geleidelijk 5x5 5/3/1 enz varianten doen met maandelijks heel kleine verhogingen,

Dat is ook een grote schrik van mij, 1x een serieuze blessure en maanden werk voor niets. Denk dat dat op een bepaald moment geleidelijke opbouw heel belangrijke is. De echt heel zware benchers op dit forum zie ik ook heel geleidelijk 5x5 5/3/1 enz varianten doen met maandelijks heel kleine verhogingen,
En dan heel af en toe maar pieken. Waar ik voorheen iedere training dacht te moeten pieken met zware gewichten ben ik dat nu echt wel anders gaan doen, ook vanwege het minder snelle herstel als vroeger haha.
Maar na een blessure is het gelijk weer klaar. En dat is wel het zure ervan ja.

En dan heel af en toe maar pieken. Waar ik voorheen iedere training dacht te moeten pieken met zware gewichten ben ik dat nu echt wel anders gaan doen, ook vanwege het minder snelle herstel als vroeger haha.
Maar na een blessure is het gelijk weer klaar. En dat is wel het zure ervan ja.
Het blijft toch wel moeilijk niet elke maand de 1rm’s even te testen :p mja, je leert het vanzelf af.

@chrash nice lift bro, zonder legdrive? echt sterk
vraagje? Het valt me op dat je steeds met je hoofd omhoog komt? I s dat onrust? :)

@chrash nice lift bro, zonder legdrive? echt sterk
vraagje? Het valt me op dat je steeds met je hoofd omhoog komt? I s dat onrust? :)
Ik kan anders geen kracht zetten :p leg drive vind ik echt moeilijk om te doen, en telkens als ik mijn schouderbladen naar achter trek om te pushen komt mijn hoofd omhoog :flex: techniek is nog niet “on point” maar tijdens de lichtere sets probeer ik hier ook verbetering in te brengen. Het is al beter dan een half jaar geleden maar het blijft moeilijk een techniek helemaal juist te doen die ik al 14j verkeerd doe (beetje zelfde verhaal bij ohp en squat)

Ik kan anders geen kracht zetten :p leg drive vind ik echt moeilijk om te doen, en telkens als ik mijn schouderbladen naar achter trek om te pushen komt mijn hoofd omhoog :flex: techniek is nog niet “on point” maar tijdens de lichtere sets probeer ik hier ook verbetering in te brengen. Het is al beter dan een half jaar geleden maar het blijft moeilijk een techniek helemaal juist te doen die ik al 14j verkeerd doe (beetje zelfde verhaal bij ohp en squat)
dat zit in je hoofd denk ik srs :) legdrive kan je oefenen natuurlijk, wel een paar repjes extra!! die het verschil maken
ik snap je ....een gewoonte is moeilijk "af te leren/aan te leren" omdat je uit je comfortzone moet stappen :)

Maar t*ring wat een snelheid in die lift wow 💪

Sterk @chrash! Mooie snelheid ook wel. Zit nog heel veel meer in door techniek te verbeteren: je wiebelt best wel veel, waarschijnlijk omdat je voeten niet "vast staan" en je hoofd omhoog komt.

set 3 van de 5x5 met 92.5

Bijlagen

• video-1597397335.mp4
    3,2 MB
Terug
Naar boven