MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Kan iemand mij raad geven wat ik moet doen om mijn techniek te verbeteren.
Als ik zo lees hoe je techniek deftig moet zijn voor deadlift, lees ik , schouders achter baar, naar achter trekken ipv omhoog, etc .. dit lukt helemaal niet :D

maarjah comments ? !

http://www.youtube.com/watch?v=cT2gVaxGdME

dit is wel mn max dus techniek kan dan wel verslappen maar toch. :)

ziet er slecht uit eh ? :p

Je ziet hier meerdere zo hun max deadliften. Die kromming zal je altijd wel houden bij max lifts.

Als ik zo lees hoe je techniek deftig moet zijn voor deadlift, lees ik , schouders achter baar, naar achter trekken ipv omhoog, etc .. dit lukt helemaal niet :D

maarjah comments ? !

let idd op je rug, probeer de spanning erop te houden en je rug zo recht mogelijk!
:thumbs:

Mn bovenrug bolt echt he, maar dit kan ik echt niet recht houden. Dunno waarom, maar ik heb er wel geen last van ofzo.

trouwens het is 150 kg :D pr :p

Erg fijn voor je wervels dit, beter niet doen en rechte rug.

My 2 cents: Het kan zijn dat het gewicht teveel is om een knappe techniek te houden. Het zou leuk zijn te zien hoe je techniek is met bijvoorbeeld 100kg. Het kan verder van alles zijn; misschien ben je te stijf in de hamstrings waardoor je je kont niet ver genoeg naar achter kan zetten. Bij het uittillen zou je je kont wat meer naar beneden en naar achter moeten plaatsen, schouders omhoog, borst naar voren. Dan de voeten proberen in de grond te boren terwijl je je rug goed aan blijft spannen; je hangt nu nog erg over de baar heen. Maar het kan ook gewoon zijn dat het gewicht te veel is voor je rug om de spanning te kunnen houden.

Ik ben inderdaad wel überstijf in mijn hamstrings. Wanneer ik vooroverbuig geraak ik net voorbij mijn knieen met mn handen. En inderdaad ik merk ook dat ik er zo boven hang. Volgende week eens op letten. En de techniek is@135 kg net hetzelfde trouwens. Mss 100 niet.

Ik ben ook vrij stijf in de hams. Ga maar eens zijwaarts naast de spiegel staan. Houd de rug hol en zak voorover (soort goodmorning) en zak zover mogelijk naar voren tot je ziet dat je de onderrug niet meer hol of recht kunt houden.

Maar kan het zijn dat je teveel op je tenen leunt, of over de baar heen hangt? Dat zou goed kunnen verklaren dat je de spanning verliest op je rug. Als ik nog eens goed naar het filmpje kijk, denk ik dat echt; op het moment dat je echt gaat tillen, dan leun je in één keer een stuk voorover. Dat zou het punt moeten zijn dat je je hielen in de grond drukt, je kont laag blijft, schouders omhoog, en rug recht.

Ik had er in het begin ook veel last van omdat ik krampachtig wilde voorkomen dat de baar tegen mijn schenen/knieen aan zou knallen. Wilde er echt 'omheen'...

Aii, dan gaat mn rug wel au doen de volgende dag.

Oké thanks !! Zal ik echt eens opletten. Mss is dit de verklarende factor.Wanneer ik trouwens zo'n goodmorning doe, zie je mn handen net boven mn knieen. Trouwens met GM's heb ik enorm veel problemen omdat ik zo 'stijf' ben. Daarom doe ik concentrics met gebogen benen. Gaat stukken makkelijker dan :)

maarjah comments ? !

Totale ****ed startpositie weer... je doet niet eens de moeite om alles goed recht en strak te houden voordat je begint.

Salieri, heb zelf even gekeken wat ik doe met de DL. Maar ik hang ook een beetje over mijn tenen heen denk ik, dus dat hoeft niet het probleem te zijn:

Deadlift 8x 136kg:
http://www.youtube.com/watch?v=jQmOkOYEQLM

Misschien is een deel van je rug nog niet klaar voor 150kg, en zou je een beetje gas terug moeten nemen totdat het is meegegroeid en je je rug goed recht kunt houden. Of het moet je natuurlijk niet kunnen schelen, maar dat is aan jou ;).

Verder nog filmpje gemaakt van triceps extension:

Triceps Extension 8x 48kg:
http://www.youtube.com/watch?v=0PK-8FgjJ0k

Ik heb eergisteren nog wat aan mijn techniek proberen werken met 60 kg en dan blijft mijn rug natuurlijk recht maar het kwam heel onnatuurlijk over. Ik ga eens wat meer aan techniek werken en zien wat er dan uitkomt. Wat denk je dat dan achterloopt ? Wat kan ik dan extra doen om mij rug te laten bij trekken? Zijn het mijn lats of echt de erector spinae ? En het kan me wel schelen natuurlijk, mn rug moet ng lang mee. ff kalmer aandoen dus. Heb nog steeds last atm in de rug sinds dan :p

@paljas!is dat een homegm?zoja,mooi voor elkaar!

Ik heb eergisteren nog wat aan mijn techniek proberen werken met 60 kg en dan blijft mijn rug natuurlijk recht maar het kwam heel onnatuurlijk over. Ik ga eens wat meer aan techniek werken en zien wat er dan uitkomt. Wat denk je dat dan achterloopt ? Wat kan ik dan extra doen om mij rug te laten bij trekken? Zijn het mijn lats of echt de erector spinae ? En het kan me wel schelen natuurlijk, mn rug moet ng lang mee. ff kalmer aandoen dus. Heb nog steeds last atm in de rug sinds dan :p

Ik denk niet dat er echt iets achter loopt.. ik denk dat je gewoon moet leren om met fatsoenlijke vorm te pullen. Shitload aan filmpjes, een trainingspartner die voor/tijdens/na de oefening roept wat je moet doen, wat recht moet zijn, wat je verkeerd doet etc.. dat helpt heel erg.

Ik zou als eerste proberen je kont overdreven naar achter/omhoog te draaien vanuit je heupen, net als een eendje, een soort wipkontje (niet dubbelzinnig opvatten ajb :gay: ;)). Stel je zit rechtop in een stoel, probeer je onderrug/kont in de rugleuning te duwen door je heupen naar achteren te kantelen. Dit doe je door spanning uit te oefenen in je onderrug, dat zou je ook zo moeten voelen. Dit principe zou je dan moeten toepassen tijdens je deadlift. Dit moet goed zijn vóórdat je uittilt, dat kun je niet corrigeren tijdens de beweging namelijk, en dan vasthouden tijdens het tillen. Om dit te oefenen; zijwaarts in de spiegel deadliften met weinig kg's. Je zult wel merken dat als je dit probeert, dat er wel aanzienlijk meer rek/spanning op de hamstrings komt te staan; je draait je heupen weg, terwijl de hoek van je bovenbenen blijft, je rekt je hams aan.

@paljas!is dat een homegm?zoja,mooi voor elkaar!

Yep, da's mijn homegym, als je het leuk vindt, check http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/paljas-log-163539/index2.html#post2885416 en http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/paljas-log-163539/index2.html#post2872319. Thanks, ben er ook erg gelukkig mee!

Laatst bewerkt:
@Paljas
Oké, bedankt, 'k zal het proberen toepassen en zien dat het lukt. !!

@Jesaja, ik bekijk veel filmpjes maar mij lukt het niet om dit te simuleren. Maar oefening baart kunst zeker en zal nog wat oefenen. Ik train thuis dus heb geen trainingsparter dus daar kan ik niet op rekenen.

@ paljas, volgens mij zie ik jou wel eens op tv voorbij komen? bekende kop in ieder geval

Terug
Naar boven