- Waardering
- 196
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 128kg
- Vetpercentage
- 22%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Lees genoeg artikels over het feit dat je bovenrug niet recht heoft te zijn bij de start, het zorgt namelijk voor een hogere start en dus minder til afstand. Voor je lockout meot je rug toch helemaal recht zijn, dus het heeft niet veel met een sterkere of zwakkere bovenrug te maken imo
naja belangrijkste is en blijft is dat je geen spanning gedurende de lift verliest...en voor de rest moet iedereen het op zijn of haar manier doen...
Wat deadlift jij dan? Ik geloof dat Ironsport iets van 380 van de grond trekt... Niet heel veel op dit forum komen zelfs maar in de buurt daarvan.Als jij je rug niet recht kan houden is je bovenrug gewoon niet sterk genoeg. zo simpel is het voor mij. Je lichaam is er niet op gebouwd(natuurlijke houding). Dat veel sterke deadlifters dat doen kan kloppen. maar dan zeg ik als de boven rug sterker is in combinatie met goede techniek, dan zal je zien dat je meer gaat tillen.
Maar je moet doen waar jij je het fijnst bij voelt
Tipje AmoR: Niet zo rukken aan het begin van de deadlift. Je kunt daar jezelf heel lelijk mee blesseren als je niet oppast. Bouw die spanning wat constanter op.
Wat deadlift jij dan? Ik geloof dat Ironsport iets van 380 van de grond trekt... Niet heel veel op dit forum komen zelfs maar in de buurt daarvan.
Wat deadlift jij dan? Ik geloof dat Ironsport iets van 380 van de grond trekt... Niet heel veel op dit forum komen zelfs maar in de buurt daarvan.
Raw______________________________________________Geared
Ylke Sq 260 of 280, bank 175 en deadlift 300 ___________Sq 350, bank 210,deadlift 340
Wim Sq 150, bank 140 en deadlift 190 ___________Sq 200,bank 165,deadlift 220
Rinaldo Sq 200,bank 145 en dedlift 245 ___________Sq 245,bank 170,deadlift 275
Kayhan Sq 170,bank 150 en deadlift 200 ___________Sq 210,bank 165,deadlift 220
de Raw squats zijn overigens ook zonder kniebandages.
grtZ
@ylke:
Sorry hier ben ik het nier mee eens. Bij een bolle (boven) rug is de kracht die op L5-S1 komt te staan kleiner dan bij een rechte rug. Wat ook logisch is, want de momentsarm is dan kleiner. Derhalve zal je dus op die manier sterker zijn. Wel is e.e.a. afhankelijk van je persoonlijke lichaamsbouw en de bijbehorende verhoudingen. Ook is de halter bij een bolle bovenrug logischerwijs altijd dichter bij je lichaam wat opzichzelf gunstiger is.
Het kán dus zo zijn dat de bovenrug 'zwak' is, maar dat hoeft echt niet zo te zijn.
Dit is niet waar. ik weet niet hoe je zelf deadlift maar het klinkt niet gezond. Wat wel zo is dat je lichaamsbouw invloed heeft op je deadlift(hefboom meganisme), maar dan moet je nog steeds de zelfde stand aan houden.Ook is de halter bij een bolle bovenrug logischerwijs altijd dichter bij je lichaam wat opzichzelf gunstiger is.
Om deze reden zal voor iedereen de deadlift er anders uitzien.Wat wel zo is dat je lichaamsbouw invloed heeft op je deadlift(hefboom meganisme), maar dan moet je nog steeds de zelfde stand aan houden.
Edit: Nvm.
@Amor: Die deadlift begint helemaal niet van de grond...?
Tipje AmoR: Niet zo rukken aan het begin van de deadlift. Je kunt daar jezelf heel lelijk mee blesseren als je niet oppast. Bouw die spanning wat constanter op.
Dat klopt.
en als ik nog wat mag toevoegen; je moet je kont laager houden bij de start van de lift. zeker bij de 190kg. hooft omhoog en meer met je borst naar voren.