AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

Ja filmpjes zijn allemaal intressant.. Ben meer het type van train maar mee. Overgens heel erg mooi al die verhalen hoe je moet deadliften met rechte rug breedte van de stang ect ect. Het gaat om de eindresultaat. Ik zelf deadlift volgens de statistieken helemaal verkeerd. Het gaat erom bij mij hoe het bij mij beste aanvoelt.. Gelift moet je natuurlijk wel recht staan.

Ja filmpjes zijn allemaal intressant.. Ben meer het type van train maar mee. Overgens heel erg mooi al die verhalen hoe je moet deadliften met rechte rug breedte van de stang ect ect. Het gaat om de eindresultaat. Ik zelf deadlift volgens de statistieken helemaal verkeerd. Het gaat erom bij mij hoe het bij mij beste aanvoelt.. Gelift moet je natuurlijk wel recht staan.

Hoeveel reps denk je zelf te kunnen maken met 250kg?

Nu een stuk of 5. Ben vorige week weer begonnen met powerlifting na 1,5 jaar van aankloten.

ooh ja natuurlijk zonder hulpmiddelen( straps, deadliftpak deadliftriem, bandages) .
Zou zowiezo allemaal verboden moeten worden. Is een manier van concurrentievervalsing....naar mij idee. Gewoon in je sportkleding en trekken maar. Dit geldt overigens ook voor bankdrukken en squaten...

@sjaak: Heb je geen ambitie meer om nog iets in het sterkste man wereldje te doen?

Inderdaat, train maar mee dan kunnen we nog iets van elkaar leren. Ik heb vandaag eens na vraag gedaan over het deadliften met bolle rug. Ze konden me niet vertellen dat het slecht was. Maar er zijn geen ook geen onderzoeken naar gedaan wat het resultaat is op langertermijn.

eindresultaat is belangrijk maar niet tekosten van mijn lichaam. Mijn visie komt deels ook uit het gewichtheffen.

Je bent van harte welkom Sjaak, misschien een keer een powerlift wedstrijd?

Ik zeg dat als je een halter vast hebt van 100kg, dat op L5-S1 de krachten kleiner zijn als je een bolle rug hebt. Logischerwijs ben je dus sterker met een bolle rug.

Precies.. Het wil niet zeggen dat het zo is. Het is nog nooit aangetoond dat tillen met een bolle rug meer risico's met zich meebrengt. Het is wel zo dat veelvuldige flexiebewegingen van de wk een risico op een hernia met zich meebrengt. Wel is het behouden van de intra-abdominale druk veel belangrijker dan je zou denken. Belangrijker dan het houden van een rechte rug.
Toch is het wel degelijk zo dat je hefboomwerking gunstiger is met een bolle rug.. Dat valt gewoon niet te ontkennen.
Ik snap je punt heel goed, echter is het nu eenmaal zo dat een bolle rug niet persé slecht is. Wat natuurlijk niet wli zeggen dat iedereen die met een slechte techniek lift(bolle rug of iets anders) dit als excuus moet gaan gebruiken.
Daarbij komt ook nog dat je bovenrug bol hoort te zijn. Als je dus de normale curvatuur van je wervelkolom behoudt tijdens de lift, heb je een iets holle onderrug en een (jawel) iets bolle bovenrug..

Dus ik moet eerlijk zeggen dat in jou verhaal in zekere zin klopt. Ik bedoel dat het niet bewezen is dat het slecht is. Ik snap nu wat je bedoelt.

Ja ik denk dat je m'n punt wel snapt nu.. Wat deadlift jij eigenlijk op herhalingen Ylke?

Ja ik denk dat je m'n punt wel snapt nu.. Wat deadlift jij eigenlijk op herhalingen Ylke?

Ik heb in juli 3x310 getrokken(pr geloof ik). Afgelopen vrijdag 5x250. verder ga ik nooit boven de 5 herhalingen. Tot een maand voor de wedstrijd 3tjes, daarna alleen 1tjes. Mijn top deadlift 335kg in een officiele wedstrijd.
Ik vind het kniebuigen belangrijker dan Deadlift. Als mijn buig goed is trek ik de deadlift vanzelf mee.

@sjaak: Heb je geen ambitie meer om nog iets in het sterkste man wereldje te doen?

Nee dat heb ik niet . Ten eerste de streken die de IFSA uithaalt om Jarno hams in het zadel te houden. Ten tweede zou ik de motivatie en de kracht niet meer op kunnen brengen om nog goed te presteren.

Inderdaat, train maar mee dan kunnen we nog iets van elkaar leren. Ik heb vandaag eens na vraag gedaan over het deadliften met bolle rug. Ze konden me niet vertellen dat het slecht was. Maar er zijn geen ook geen onderzoeken naar gedaan wat het resultaat is op langertermijn.

eindresultaat is belangrijk maar niet tekosten van mijn lichaam. Mijn visie komt deels ook uit het gewichtheffen.

Je bent van harte welkom Sjaak, misschien een keer een powerlift wedstrijd?

De topsport heeft levert zowiezo schade op aan het lichaam. Zeker het extreme dealiften. Dus je zou gelijk kunnen hebben om met rechte rug te deadliften. Echter ben ik ook iemand die traint op gevoel. Is niet altijd netjes maar heeft wel resultaat. Zo ook bepaalde schema`s voor krachtopbouw. Hou ik mij daaraan dan is de progressie nihiel. Overigens kan je altijd een keer met mij trainen.. Ben nooit uitgeleerd. heb de spullen daarvoor thuis liggen.....

Nee dat heb ik niet . Ten eerste de streken die de IFSA uithaalt om Jarno hams in het zadel te houden. Ten tweede zou ik de motivatie en de kracht niet meer op kunnen brengen om nog goed te presteren.

jammer!als je als oude bok ;) na 1,5 jaar aan kloten nog 250kg 5x trekt,zou je miss nog wel weer es mee kunnen komen!
iig succes met wat je gaat doen!

ja, of een log bij houden hier op het forum!

Dit vind ik een school voorbeeld van slechte techniek. Hij is dus niet sterk genoeg om de deadlift op een goede technische manier uit te voeren. Bolling van zijn rug is er wel veel minder.

Dat hij zn gewicht optilt zecht wel dat hij de potentie heeft om een goede 300kg te deadlliften als hij iets meer aandacht geeft aan zijn techniek. Wat dat betreft is het wel een sterke vent.

Ik zal vrijdag even kijken of ik een filmpje kan maken van mijn eigen deadlift.

Nja is dan ook 290kg i guess

http://www.youtube.com/watch?v=TlfbWZea-Ic
Das een gewicht da ik geen problemen mee heb normaal gezien. Zo slecht is men techniek nu ook niet imo. Ik had gewoon 290kg over men knieen en zou nog liever sterven dan em neer te leggen.

das niet de 290 toch ofwel :o?

@Snoob: 'MAAR' zegt ie :). (ik jaloers)

@Amor: Diepte is keurig en de rug blijft ook netjes recht zo te zien. Verder weet ik niet of je het expres zo doet (het is een kwestie van voorkeur in de meeste gevallen) maar je houdt wel een 'high bar' aan. Het oogt alsof je op het diepste punt daardoor ook je hoofd wat naar beneden drukt. Met een 'low bar' positie (iets lager op de rug) heb je daar minder last van, en vind ik de houding bij de diepste positie prettiger. Het is dan ook makkelijker de borst vooruitgedrukt te blijven houden tijdens de hele beweging.

Terug
Naar boven