XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

Nette diepte, heel goed.

Het lijkt alsof je hielen loskomen van de vloer. Niet op je tenen te gaan staan, dan komt er (te)veel stress op je kniejen. Misschien je voeten iets verder uit elkaar zetten.

@Snoob: 'MAAR' zegt ie :). (ik jaloers)

@Amor: Diepte is keurig en de rug blijft ook netjes recht zo te zien. Verder weet ik niet of je het expres zo doet (het is een kwestie van voorkeur in de meeste gevallen) maar je houdt wel een 'high bar' aan. Het oogt alsof je op het diepste punt daardoor ook je hoofd wat naar beneden drukt. Met een 'low bar' positie (iets lager op de rug) heb je daar minder last van, en vind ik de houding bij de diepste positie prettiger. Het is dan ook makkelijker de borst vooruitgedrukt te blijven houden tijdens de hele beweging.

bij lowbar krijg ik mijn handen moeilijk aan de stang

tnx

Nette diepte, heel goed.

Het lijkt alsof je hielen loskomen van de vloer. Niet op je tenen te gaan staan, dan komt er (te)veel stress op je kniejen. Misschien je voeten iets verder uit elkaar zetten.

eens proberen, tnx voor de tip

tnx

en heb nog filmpjes met meer gewicht maar zijn nog bezig met uploaden, en moet nu helaas gaan werken.
Dus post ik ze morgen wel

Het lijkt nu alsof je kost wat kost dieper probeert te geraken. Duw je knieën naar buiten en zet de beweging in vanuit je heupen, anders gezegd moet je reet meer naar achter.

Wat een gezeik en arrogant gelul weer over 'je moet met rechte rug deadliften' enz. enz.

Er is gewoon één groot verschil. Powerlifters moeten technisch gezien een nette lift maken, anders krijgen ze 3 rode lampen. Sterke Mannen mogen liften hoe ze maar willen (qua techniek dan), als ze het gewicht maar getild krijgen en ermee recht kunnen staan.

En tuurlijk, het is verstandiger om je onderrug zo recht mogelijk te houden en niet te hitchen, maar als je als SM deelnemer een max lift moet doen, dan zorg je ervoor kost wat kost om dat rotgewicht omhoog te krijgen.

Laatst bewerkt:
oftewel sossa on rage :p you tell im :d

Wat een gezeik en arrogant gelul weer over 'je moet met rechte rug deadliften' enz. enz.

Er is gewoon één groot verschil. Powerlifters moeten technisch gezien een nette lift maken, anders krijgen ze 3 rode lampen. Sterke Mannen mogen liften hoe ze maar willen (qua techniek dan), als ze het gewicht maar getild krijgen en ermee recht kunnen staan.

En tuurlijk, het is verstandiger om je onderrug zo recht mogelijk te houden en niet te hitchen, maar als je als SM deelnemer een max lift moet doen, dan zorg je ervoor kost wat kost om dat rotgewicht omhoog te krijgen.
Nou, koste wat het kost. Als het zo slecht voor je rug zou zijn zou ik het niet doen. Maar als ik lees wat matthieu zegt dan valt het allemaal wel mee.

Mee eens, maar het lijkt me beter om er geen gewoonte van te maken in je trainingen.

Wanneer je op zo'n wedstrijd staat, trek je idd voor je leven!

Nou, koste wat het kost. Als het zo slecht voor je rug zou zijn zou ik het niet doen. Maar als ik lees wat matthieu zegt dan valt het allemaal wel mee.

Ja voorop staat wel dat je spanning houdt op je rug/romp. En dat is iets wat bij hitchen er steeds op en af gaat.. Iets wat natuurlijk niet echt goed is...

Ik weet niet wat jij met L5 S1 (ruggegraat) bedoelt, maar je bent niet logischerwijs sterker met een bolle rug. echt onzin!!!!

Sorry dat ik het zeg maar ik vind het onzin. hoe kom je aan die wijsheid. Ik weet niet of je ervaring hebt met tillen met hoge kilo's, dan merk je het schril direct. tenzij je het gewent bent.
Hoe rechter je staat hoe beter, schouders naar achteren, kin omhoog en borst naar voren.

Ben erg benieuwd hoe jou deadlift er dan uit ziet zoals je hem beschrijft.

Ylke ben het ook oneens met je, Ben erg benieuwd naar filmpjes van je wedstrijd deadlift. Is absoluut niet onaardig bedoeld het is namelijk een bijzonder interessante discussie. Je bovenrug is in nutuurlijke curve bol daarin heeft Matthieu gewoon gelijk. Heb voldoende artikelen gelezen onder andere van Dave Tate waarin hij ook aangeeft dat bijvoorbeeld de Rhomboideus niet sterk genoeg is om de schouders bij het begin van de lift goed naar achteren te houden. De schouders zijn voor de bar volgens hem. Ik merk zelf ook goed het verschil. Je onderrug hoort echter recht.
Trouwens mijn beste deadlift is ook 302,5 dus wat dat betreft slaat het gewicht argument natuurlijk nergens op zie ook de filmpjes van bv konstantinovs et al.

Ik begrijpniet wat er arrogant aan is......... Dit forum gaat toch over het delen ervaringen en elkaar tips geven en jaaa daar hoort ook een eigen mening/visie bij.

Gaat goed.
Bij dat laatste filmpje is je diepte weer wat minder, komt maar net tot parallel.
Je zal er nog wat de gewoonte moeten van maken om helemaal full te gaan zoals in je eerdere filmpje :)

Ik begrijpniet wat er arrogant aan is......... Dit forum gaat toch over het delen ervaringen en elkaar tips geven en jaaa daar hoort ook een eigen mening/visie bij.

betweterig dan. alsof er maar 1 manier is om op een juiste manier te deadliften.

betweterig dan. alsof er maar 1 manier is om op een juiste manier te deadliften.

Als je goed opgelet had en gelezen, heb ik ook gezecht dat op basis van mijn ervaringen en achtergrond, dat mijn het niet vestandig lijkt om zo te deadliften en daarnaast heb ik navraag gedaan over het deadliften met bollerug en daar is niet veel van bekent. deadliften met rechte rug is veel meer overgeschrven en komt oorsponkelijk van uit het gewichtheffen.

Ben zelf wel zo zeker van mijn zaak dat ik, van ervaring en kennis, kan zeggen dat deadliften met rechte rug voor mijn logischer is dus ook beter. Wat ik ook andere lifters aanraad. verder vind ik ook wat een ander doet is ook prima.

We mogen toch wel critich zijn opelkaar, mischien leren we er wel van.

http://www.youtube.com/watch?v=sq9QazXWuvc&feature=channel_page

Filmpje van mijn laatste setje gisteren . Sticking point ongeveer in het midden . Daar zie je dat ik een soort van GM-achtige beweging moet maken . Naar mijn gevoel is dat omdat mijn quads te weak zijn en ik wil blijven liften met mijn hams en daardoor wat voorover wil gaan buigen . Andere ideeën ?

Nee, ben het met je eens: dat heb ik ook met zwaardere gewichten, ik ben sterker in mijn onderrug, glutes en hams dan in mijn quads. Wat er in feite gebeurd is dat je je benen eerst strekt, zonder de baar al te ver te liften, waardoor je rug van vertikaal naar horizontaal gaat, en daarna trek je de baar door met je onderrug/glutes/hams. Bij wat lichter kan ik wel rechterop blijven staan.

Terug
Naar boven