AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

Ben ik nu blind of klopt er iets niet hoe sommige de bands gebruiken?

Bij squat in een filmpje zag ik de bands bovenaan het rek vastzitten. De druk zit dan beetje verkeerd lijkt mij, aangezien het zo alleen maar helpt omhoog te komen. De bands horen onderin het rek bevestigd te zijn zodat de druk minder wordt als je naar beneden gaat en meer wordt als je omhoog gaat.

Bij deadlifts met bands zie ik de bands helemaal nergens aan vastzitten. Ze lijken onder de stang door te lopen van de ene kant naar de andere. Dit terwijl ze aan de grond bevestigd horen te zijn en dat de bands meer druk leveren naarmate je overeind komt.

Je bent blind

Bij squat in een filmpje zag ik de bands bovenaan het rek vastzitten. De druk zit dan beetje verkeerd lijkt mij, aangezien het zo alleen maar helpt omhoog te komen. De bands horen onderin het rek bevestigd te zijn zodat de druk minder wordt als je naar beneden gaat en meer wordt als je omhoog gaat.

Bij deadlifts met bands zie ik de bands helemaal nergens aan vastzitten. Ze lijken onder de stang door te lopen van de ene kant naar de andere. Dit terwijl ze aan de grond bevestigd horen te zijn en dat de bands meer druk leveren naarmate je overeind komt.

dude ben je nou zo dom?
draai het gewoon om!

Bands kun je ook reversed gebruiken zodat je een andere manier van 'belasting' krijgt van de bands.

Verder staan de mensen met banddeadlift op de bands, zo blijven ze ook op de grond.

Haha @ snoob.

helpen op het moeilijke punt of verzwaren op het makkelijke punt :rolleyes:
hoop dat je deze opmerking begrijpt trouwens

Ik top zelf meestal 1 x in de maand en deze stap van 10 kg op me vorige pr was inderdaad te groot waardoor mijn techniek erg slecht was. Soms doe je wel eens ff gek... Normaal doe ik setjes van 5 x 5 tussen de 150 - 160 kg met een stuk betere techniek!
Maar als ik zoals gister een lekkere dag heb en ik me top ga testen en als ik dan begin aan een lift dan trek ik hem door totdat ik niet meer kan. En dat dit slecht voor je is en de techniek dan gaar is snap ik maar ik weet wel als ik hem de volgende keer probeer hij een stuk beter omhoog gaat omdat hij al een keer gelukt is.

Het welbekende: 'maar de normaal gaat het wel goed, normaal doe ik dit en dat, maar nu deed ik even gek'. Ga toch weg, het was een super sloppy lift, teveel ook om te handlen aangezien je staat te swieberen als een gek. Kom niet aan met 'normaal doe ik wel goede techniek' onzin. Laat dat dan zien.

Nou emileV hier dan me deathlift van gisteren flink wat setjes met rond de 5 herhalingen gepakt. Als iemand advies heeft hoe ik me techniek kan verbeteren hoor ik het graag!

6 x 155

http://www.youtube.com/watch?v=uU6PhbSiaPk[url]

netjes, volgens mij goede techniek ook.

waarom gebruik je mixed grip met straps? is niet nodig, als je toch straps gebruikt kan je best gewoon overhands vastnemen om je bicep te ontlasten.

Ké weer wat geleerd!!
Me grip is nog niet zo goed scheelt bijna 2 herhalingen denk ik als ik met straps of zonder straps doe, laatste tijd probeer ik vaker me eerste 2 werksetjes zonder straps te doen maar valt nog niet mee jammer genoeg..

Ké weer wat geleerd!!
Me grip is nog niet zo goed scheelt bijna 2 herhalingen denk ik als ik met straps of zonder straps doe, laatste tijd probeer ik vaker me eerste 2 werksetjes zonder straps te doen maar valt nog niet mee jammer genoeg..

en met magnesium ?

Nog niet geprobeerd... hebben ze bij mij niet liggen op de sportschool zal eens kijken of ik het ergens kan regelen!

En voor de rest bij elke oefening waarbij je halters gebruikt zo hard mogelijk vasthouden!

@ teakwonboxer:

Ik zou je deadlifts met deadstop doen. Zo kun je je elke rep weer focussen op techniek, vanuit stilstand.

Verder vind ik je techniek zeker niet slecht!

Had laatst voor het eerst straps in mn handen. Kon er niks mee.

Ijdel als ik ben probeerde ik niet eens uit hoe het eventueel zou kunnen werken.

Dude tis een officiele lift, op beide manieren heb jeje piekbelasting bovenin, alleen is het verloop anders. En dat staan op de bands bij deadlift is bij gebrek aan een dl platform de oplossing

Nah. Ik blijf het wel gewoon a la West Side Barble doen ipv achterstevoren :rolleyes:

Q: QUESTION: I am having difficulty with my bench press. In particular I am sticking at midpoint. In the bottom third my strength and bar speed is very good but when I get near my limit I hit a brick wall right in the middle. When I am able to get past this point the bar goes up quite easily. What muscle groups do you suspect are holding me back and do you have any suggestions for specific exercises
A: .Sticking in the middle of the bench can be caused by a number of different things: Not enough speed to blast through the sticking point, your elbows could be flaring out instead of staying in, you may not be keeping your shoulder blades together causing you to lose tightness in the lats, Your triceps may not be strong enough to take over. The best exercises for correcting this are board presses set at just below your sticking point.
This will increase your maximal strength at your sticking point. Reverse Band Press and band press. Both of these movements will teach you to blast through the sticking point.

Q&A met Louis Simmons himself. Bij westside doen ze ze dus allebei :rolleyes:

lol, eerste plek waar ik reverse band werk zag was bij Westside Barbell dusjah :D

Terug
Naar boven