Vladi
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 123
Nooit low bar geprobeerd?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nooit low bar geprobeerd?
Wat ook kan werken elke keer als je hem neerlegt weer ff opnieuw goed vastpakkenKé weer wat geleerd!!
Me grip is nog niet zo goed scheelt bijna 2 herhalingen denk ik als ik met straps of zonder straps doe, laatste tijd probeer ik vaker me eerste 2 werksetjes zonder straps te doen maar valt nog niet mee jammer genoeg..
Ben ik nu blind of klopt er iets niet hoe sommige de bands gebruiken?
Bij squat in een filmpje zag ik de bands bovenaan het rek vastzitten. De druk zit dan beetje verkeerd lijkt mij, aangezien het zo alleen maar helpt omhoog te komen. De bands horen onderin het rek bevestigd te zijn zodat de druk minder wordt als je naar beneden gaat en meer wordt als je omhoog gaat.
Bij deadlifts met bands zie ik de bands helemaal nergens aan vastzitten. Ze lijken onder de stang door te lopen van de ene kant naar de andere. Dit terwijl ze aan de grond bevestigd horen te zijn en dat de bands meer druk leveren naarmate je overeind komt.

Zo word ik inderdaad wel eens genoemd in het uitgaansleven.
Pff, gooi is wat gewicht op die bar lul.. daar kon makkelijk 5-10kg bij.

HARDCORE

Nette lifts inderdaad.
Maar waarom rol je de stang steeds naar je toe voordat je het lift als ik vragen mag. Kost dat niet gewoon teveel energie?
Nette lifts inderdaad.
Maar waarom rol je de stang steeds naar je toe voordat je het lift als ik vragen mag. Kost dat niet gewoon teveel energie?
Ik doe het zelf ook zo, krijg je al een beetje beweging en snelheid in het gewicht.

Maar die beweging en snelheid is in een totaal andere richting dan waar het naar toe moet. Dus het kost energie om dat gewicht stil te krijgen om te laten bewegen in de richting dat het wel op moet.
Doet me denken aan een wielrenner die ook zoiets uitlegde. Veel fietsers gaan met hun wielen naar links en rechts als ze in beweging proberen te komen of tempo willen maken. De fiets gaat dan zig zaggen. Het is efficienter om het steur gewoon recht te houden en te trappen ipv heen en weer te zwieberen.
Vandaar dat ik me afvroeg of er bij die uitvoering een achterliggende gedachte zat die ik niet zag
Neemt niet weg dat het dan nog steeds indrukwekkend is om het gewicht te liften.

Maar die beweging en snelheid is in een totaal andere richting dan waar het naar toe moet. Dus het kost energie om dat gewicht stil te krijgen om te laten bewegen in de richting dat het wel op moet.
Doet me denken aan een wielrenner die ook zoiets uitlegde. Veel fietsers gaan met hun wielen naar links en rechts als ze in beweging proberen te komen of tempo willen maken. De fiets gaat dan zig zaggen. Het is efficienter om het steur gewoon recht te houden en te trappen ipv heen en weer te zwieberen.
Vandaar dat ik me afvroeg of er bij die uitvoering een achterliggende gedachte zat die ik niet zag
Neemt niet weg dat het dan nog steeds indrukwekkend is om het gewicht te liften.