XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

5 x 90 kg close grip bench:

http://tinypic.com/player.php?v=20uolxy&s=5

Op de één of andere manier heb ik echt moeite om spanning op m'n arch te houden, wat resulteert in een kont die onnodig van de bank afgaat (laatste rep bijvoorbeeld). Heeft iemand tips?

Spanning/arch lijkt me goed. Je toucht alleen wel erg laag, niet?

hmm welk verlies van Arch? Kont komt er af als je triceps het niet redden onderin zodat je borst nog meer wordt ingeschakeld door de positie met een hogere kont.

Spanning/arch lijkt me goed. Je toucht alleen wel erg laag, niet?

Ik touch iets onder mijn tepels. Lijkt me wel oké toch?

Het is dan ook glose grip bench.

Al vind ik wel dat de grip niet heel erg close lijkt.

Ik houd mijn armen gelijk aan schouderbreedte. En ik ben niet breed dus volgens mij is het close genoeg. Volgende keer zal ik wel een filmpje van de voorkant schieten, dat is duidelijker.

hmm welk verlies van Arch? Kont komt er af als je triceps het niet redden onderin zodat je borst nog meer wordt ingeschakeld door de positie met een hogere kont.

Ah oké... Misschien heb ik me ongelukkig uitgedrukt, maar wat ik gewoon probeer te zeggen is dat ik heel veel moeite heb om mijn kont op de bank te houden bij de zwaardere gewichten. Ik heb het idee dat ik veel meer uit mijn bench kan halen als ik mijn techniek wat bijspijker. Als ik de 1rm's van professionele powerlifters bekijk, dan zie ik soms dat het wel 5 a 10 seconden duurt voordat ze het gewicht uitgedrukt hebben. En ze houden hun gehele lichaam tijdens de poging stabiel. Dat kan ik dus niet... Als het te zwaar wordt, gaat mijn kont automatisch van de bank en druk ik het gewicht alsnog met redelijk hoge snelheid omhoog. Maar dat is niet de bedoeling... :(

Het lijkt idd erg leeg, maar oke :cool:

Ik houd mijn armen gelijk aan schouderbreedte. En ik ben niet breed dus volgens mij is het close genoeg. Volgende keer zal ik wel een filmpje van de voorkant schieten, dat is duidelijker.

Wrm niet smaller? de meeste uit mn sportschool waaronder ik zetten ongeveer 5-10 cm tussen de handen.... en schouderbreedte is niet smalbankdrukken :D

.......

Als je 5 tot 10cm tussen je handen overhoud kun je nooit met de stang je lichaam aantikken lijkt me? Ik hou me handen altijd zo smal mogelijk.

vind ik eigenlijk nog erg hoog :o

@ wesking: das echt onnodig smal, ga je alleen maar je polsen mee verraggen.. volgens mij is het belangrijkste dat je armen zo dicht mogelijk langs je lichaam blijven tijdens close grip presses

vind ik eigenlijk nog erg hoog :o

@ wesking: das echt onnodig smal, ga je alleen maar je polsen mee verraggen.. volgens mij is het belangrijkste dat je armen zo dicht mogelijk langs je lichaam blijven tijdens close grip presses

Oh oke.... k heb geen last van mn polser erbij integenstelling tot mijn trainingsmaat. maar zal het breder pakken! :o

Oh oke.... k heb geen last van mn polser erbij integenstelling tot mijn trainingsmaat. maar zal het breder pakken! :o

wat niet is... kan altijd komen, better safe then sorry... 1 keer een polsblessure krijgen en je blijft het jaren voelen (ik voel men linker pols ook nog geregeld :@)

Wrm niet smaller? de meeste uit mn sportschool waaronder ik zetten ongeveer 5-10 cm tussen de handen.... en schouderbreedte is niet smalbankdrukken

@ Wesking. Alsjeblieft zeg. Ik wil me niet weer aanvallend opstellen maar waarom post je in godsnaam onzin in de powerliftsectie.

Ja idd, moge duidelijk zijn dat een cg bench op schouderbreedte prima is.

Jammer dat er tot nu toe nog geen duidelijk aanwijsbare reden is waarom luukste zijn kont van de bank gaat.

Citaat:
Origineel gepost door Luukste Bekijk Post

Het lijkt idd erg leeg, maar oke

Wrm niet smaller? de meeste uit mn sportschool waaronder ik zetten ongeveer 5-10 cm tussen de handen.... en schouderbreedte is niet smalbankdrukken

God allemachtig. Jij bent wel hardleers zeg.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/smal-bankdrukken-202963/#post3635728

Misschien je voeten anders neerzetten? (ik kan het filmpje trouwens niet zien, kan dat nooit zien via die site)

Misschien je voeten anders neerzetten? (ik kan het filmpje trouwens niet zien, kan dat nooit zien via die site)

dat denk ik ook. voeten staan imo te ver naar achter (naar zen lichaam toe) dan krijg je veel sneller dat je ass gaat zweven dan wanneer je ze gewoon voor je neer zet met de voeten plat op de grond en jezelf dan het bankje indrukt met je benen.

(kijk papa, zonder leestekens!!!!)

dat denk ik ook. voeten staan imo te ver naar achter (naar zen lichaam toe) dan krijg je veel sneller dat je ass gaat zweven dan wanneer je ze gewoon voor je neer zet met de voeten plat op de grond en jezelf dan het bankje indrukt met je benen.

(kijk papa, zonder leestekens!!!!)

Om je rug in het bankje te drukken terwijl je kont op de bank blijft wil je juist je voeten verder naar achter zetten om de boel op slot te kunnen gooien.

Ik zie trouwens alleen de laatste herhaling zijn kont wat los komen//boeiuh. De rest is puur het aan en ontspannen van zn kont waardoor hij omhoog komt.

Terug
Naar boven