AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

Ivo mooie verzameling sterke staaltjes man!

en 205 op dat BW is natuurlijk al heel sterk. Op naar 3x BW.

Toffe filmpjes Ivo en Frenkpie!

thnx man :)

Gaat mij er natuurlijk niet om of ze mooi zijn, ik ga voor de tips (als iemand ze heeft).

Congratz met met je deadlift pr frenkpie.

Aha, mooi filmpie frenk! Maar wie staat daar nou zo te kloten op de achtergrond met z'n axle cleans? :D

hahaha :D

Volgens Tate niet. De schouders naar achteren trekken zou volgens hem door de Rhomboideus niet vol gehouden worden bij de lift of van de bar. De schouders voor de bar en ontspannen. (Is iets anders trouwens dan een bolle bovenrug) Je kunt de schouders prima ontspannen en rug recht houden heb ik gemerkt. Het gevolg volgens Tate was dat veel mensen schouders helemaal naar achteren houden gaan trekken aan bv 250kg de Rhomboideus kan de schouders niet op de plek houden, de benen gaan al wel omhoog en als de bar loskomt zijn de benen al half gestrekt. Dit resulteert in een halve stiff legged dead.

Top 10 deadlift mistakes

Mistake #5: Not pulling the bar back

The deadlift is all about leverage and positioning. Visualize a teeter totter. What happens when the weight on one end is coming down? The other end goes up. So if your body is falling backward, what happens to the bar? It goes up! If your weight is falling forward the bar will want to stay down. So if you weigh 250 pounds and you can get your bodyweight to work for you, it would be much like taking 250 pounds off the bar. For many natural deadlifters this is a very instinctive action. For others it has to be trained.

Proper positioning is important here. If you're standing too close to the bar it'll have to come over the knee before you can pull back, thus going forward before it goes backward. If your shoulders are in front of the bar at the start of the pull, then the bar will want to go forward, not backward. If your back isn't arched the bar will also want to drift forward.

Denk dat de conclusies uiteindelijk wel hetzelfde zullen zijn:cool:

Volgens mij hebben ze toen uiteindelijk besloten dat het om het schouderblad ging en dat dus vanaf de zijkant gezien de voorkant van de schouder voor de bar was.

@starter: Nee, was een normale bar met fatsoenlijke grip volgensmij :o

Laatst bewerkt:
Mooie wedstrijd gedraait man, gefeliciteerd!!

Doe je trouwens nog mee in lopik aan de sterkste man?

very nice... waarom werd die dl afgekeurd ? je hitchte niet echt toch ?

Mooie wedstrijd gedraait man, gefeliciteerd!!

Doe je trouwens nog mee in lopik aan de sterkste man?

bedankt, ik weet nog niet zeker of ik mee ga doen. Misschien wel misschien neit.

very nice... waarom werd die dl afgekeurd ? je hitchte niet echt toch ?

ik weet het niet precies maar volgens mij was het dat ik toch hitchte.
1 scheidsrechter vond hem goed en 2 niet dus afgekeurd

Jammer ;) Je voerde hem netter uit dan een groot deel hier op t forum :)

Fantastisch resultaat Turboknaller! :thumb:
Die eerste twee beurten deadlift gingen zo op het zicht wel heel makkelijk.
Verdomd sterk man! :cool:

Mooie beurten knaller! Leuk om mijn allereerste sportschool weer eens te zien. Dat was gelijk de beste ooit.

Terug
Naar boven