Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

Wimmos , niet zo snel zakken . Meer pressure op die hams zetten . Echt tegenhouden bij het naar beneden gaan en met de opgebouwde spanning explosiever liften . Ipv te zakken moet je het gewocht tegenhouden .

Zo te zien "breek" je ook eerst met je knieën, waar het eerst de heupen zouden moeten zijn

eerst heupen naar achteren en buigen (daar leidt je mee), dan knieën buigen, en idd langzamer zakken, ik zie een beetje bounce moment ook lijkt wel waardoor je het bij de concentrische fase middenin moeilijk krijgt.
en altijd: knees out. eerst snapte ik dat ook niet hoe je dat doet, maar je zet de spanning dan meer naar de buitenkant en lift meer met je glutes/hips

ergens in het midden van de beweging zie ik.

Pinsquats?

Geen optie want de uitbater wil geen powerrack betalen.. ev in de smith?

knieen meer naar buiten duwen en een stapje breder gaan staan i guess..

Je voetpositie is wat ongunstig niet. Pas op, dit kost je je kniejen. Suc6

- chewie was me voor

Trasher jij bedoelt ook dat ik mijn voeten verder uit elkaar moet zetten?

Wimmos , niet zo snel zakken . Meer pressure op die hams zetten . Echt tegenhouden bij het naar beneden gaan en met de opgebouwde spanning explosiever liften . Ipv te zakken moet je het gewocht tegenhouden .

Dat houdt steek, beetje zoals bij benchen.

Zo te zien "breek" je ook eerst met je knieën, waar het eerst de heupen zouden moeten zijn

eerst heupen naar achteren en buigen (daar leidt je mee), dan knieën buigen, en idd langzamer zakken, ik zie een beetje bounce moment ook lijkt wel waardoor je het bij de concentrische fase middenin moeilijk krijgt.
en altijd: knees out. eerst snapte ik dat ook niet hoe je dat doet, maar je zet de spanning dan meer naar de buitenkant en lift meer met je glutes/hips

Hmmm volgens mij buig ik toch eerst met de heup?

Zal eens proberen de spanning meer naar buitenkant te brengen :)

Bedankt voor de tips al. Ik dacht al dat er wat fout is met mn squat want mn deadlift ligt zoveel hoger. :thumbs:

Ik zou me niet bezig gaan houden met pinsquats ea vormen van squats . Volgens mij is je 'probleem' simpel op te lossen door de tips die je hier krijgt aan te nemen . Ik kan niet hard genoeg benadrukken hoe belangrijk die spanning op je hams wel is . Het is de helft van het werk . Verder borst goed vooruit en mijd die spiegel, die zorgt enkel voor concentratiestoornis . Misschien een paar opwarmertjes geblinddoekt doen om echt de focus te leggen op die hams . En zou idd ook je benen iets breder uit zetten en je voeten wat scherper opzij .

Je hoeft echt niet perse wijder te gaan staan, als je die tip geeft leg eens uit waarom dan? Zijn heupen kunnen idd iets meer neer achter. Ook komen idd je knieen wat naar binnen. Als je meer een powerlift squat wil doen kun je breder gaan staan, de focus komt dan ook minder op de quads.

Je hoeft echt niet perse wijder te gaan staan, als je die tip geeft leg eens uit waarom dan? Zijn heupen kunnen idd iets meer neer achter. Ook komen idd je knieen wat naar binnen. Als je meer een powerlift squat wil doen kun je breder gaan staan, de focus komt dan ook minder op de quads.

Wat je zegt klopt , maar hij heeft duidelijk moeilijkheden met zijn knieën goed te houden . Wat zou jij hieraan doen ?

Kijk naar de stand van zijn enkels in bottom positie lijkt nu wel of die platvoeten heeft :P Denk dat de lijn enkels, knie, heupen beter is als die 25cm breder staat....en dat is een pl squat idd easyer....zeker met zijn chucks :P

25cm verder uit elkaar is wel een groot verschil voor mijn kleine beentjes. Ik denk niet dat ik dan nog lager dan parallel raak. Zal het straks eens uitproberen!
Heb intussen wat clipjes en artikels opgezocht over glute activation en hip mobility.

Wat je zegt klopt , maar hij heeft duidelijk moeilijkheden met zijn knieën goed te houden . Wat zou jij hieraan doen ?

Minder gewicht en harder proberen. In mijn ervaring gebeurd het vooral als het gewicht 'zwaar' wordt. Daarbij wordt het altijd minder als je erbij gaat staan en bij elke rep zegt: "knieen naar buiten". In enkele gevallen kan het idd zo zijn dat platvoeten of zwakke voetspieren bijdragen aan het naar binnenvallen van de knieen. Een inlegzooltje die je voetboog ondersteunt kost 10 euro en zou je kunnen proberen.

Ik ben niet zo'n voorstander van binnenbanden om de knieen etc. Vaak let men dan weer minder op een goede positie van de rug/nek.

Minder gewicht en meer op techniek concentreren,
iets wijdere stand voor een stevigere basis/evenwicht,
op blote voeten squaten. Of zo'n dun mogelijke zool in de schoen.
tenen iets naar buiten wijzen dan druk je meestal vanzelf al de knieen automatisch naar buiten

Als de Rom en alles onder de knie heb de stand versmallen en gewicht opvoeren. Althans dat heeft bij mij gewerkt.

Zelf heb ik holle voeten en moet ook sportzooltjes hebben, maar dat werkt voor geen ****. blote voeten is en blijft het beste.

Imo heeft hij de door zakking door een te smalle stance... Als je iets wijder staat is het ook makkelijk de knieen naar buiten te duwen... Dat is weer iets wat je met sub heavy weights jezelf bewust moet maken

Wat chewie zegt.

Na allerlei commentaar gehad te hebben ben ik wijder gaan staan. Je hebt dan een iets stevigere basis en meer gevoel voor evenwicht. Dan met een lichter gewicht rustig de RoM fatsoenlijk aanleren met bijbehorende techniek. Als je dat onder de knie heb de stance versmallen tot het punt dat jij het hebben wilt.

@Snoob...en natuurlijk anderen.

Tweede keer de box squat gedaan. Ben er wat meer tevreden over. Heb die Rack Lock-outs en zo ook gedaan van de week en zal ook wel bij gedragen hebben aan de betere aansprak van de glutes. Opbouwende kritiek voor verbetering is welkom :D

Gewicht is 50% en DE dag het zijn de eerste 5 van de 10 sets. Oh en na een set kan men het beste even 45-50sec vooruit spoelen. Er gebeurd in de tussen tijd geen fl**ker.

http://www.youtube.com/watch?v=yl1zponIi80

ik vind ze er wel een stuk beter uitzien en je duwt veel meer explosief vanuit je heupen.
maar euh heb je nou een stopwatch in je handen? :D

Yup. Ik hou de rust bij anders dan is de rust te kort, want zodra het conditioneel in orde is wil ik verder. Maar de spieren zelf zijn die tijd never nooit niet voldoende herstelt. Dus vandaar dat ik een stopwatch gebruik. Als ik ME dag heb zit me rust 2-4mins en op DE dagen 45sec-90sec.

Minder gewicht en harder proberen. In mijn ervaring gebeurd het vooral als het gewicht 'zwaar' wordt. Daarbij wordt het altijd minder als je erbij gaat staan en bij elke rep zegt: "knieen naar buiten". In enkele gevallen kan het idd zo zijn dat platvoeten of zwakke voetspieren bijdragen aan het naar binnenvallen van de knieen. Een inlegzooltje die je voetboog ondersteunt kost 10 euro en zou je kunnen proberen.

Ik ben niet zo'n voorstander van binnenbanden om de knieen etc. Vaak let men dan weer minder op een goede positie van de rug/nek.
Die van mij kostte 100e en is bovendien van een soort hard schuimrubber gemaakt, niet echt ideaal voor squats dus. Jezelf dwingen je knieen naar buiten te drukken als het zwaarder wordt werkt denk ik stukken beter. Op inlegzooltjes voelt alles een stuk instabieler.

als je goede inlegzolen heb, dan heb je er alleen maar baat bij hoor. als je die niet in doet en je ze wel eigenlijk nodig heb, dan kun je klachten krijgen, met name tijdens squats

Terug
Naar boven