AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

Lange tijd geleden sinds ik wat gepost heb hier. Zit nu in week 3 van het Coan deadlift regime. Begin stats was 175kg, maar heb 170kg ingevuld en als eind doel 190kg. Het best een stevig volume om te doen :S

Me grip wordt in ieder geval beter. En in het verleden zei iedereen dat het leek alsof ik de barbell semi curlde omdat me arm krom bleef staan. Ik ben wat vet kwijt en nu kan me arm gewoon recht hangen ;)

Dit was dus week 3 wat nog een vrij licht gewicht is. Afgelopen vrijdag gedaan.
http://www.youtube.com/watch?v=DXGP7cBxjqM

Heb enorm veel spierpijn ivm het volume. Toch nieuwsgierig wat ik qua Zercher Squat kon. Rug en alles is vermoeid, het uitlopen bij zulke gewichten is lastig en voelt niet echt veilig aan. Dus techniek is niet 100% en ben ook niet zwaarder gegaan hierna.

1x140kg Zercher
http://www.youtube.com/watch?v=msoJcNrXP8c

Heb in ieder geval redelijk krachtwinst geboekt en we blijven door gaan. :D

Laat je die deadlift wel tot de grond zakken?

Ik woon in een flat 4 hoog dus ik laat de deadlift niet op de grond stuiteren. Voor je het weet sta ik bij de onderburen in de woonkamer ;) Ik tik de grond zachtjes aan of blijf er net een paar milimeter van vrij en weer terug omhoog.

Nja stuiteren hoeft natuurlijk niet.. Maar met deadstop is wel beter uiteraard.

Nja stuiteren hoeft natuurlijk niet.. Maar met deadstop is wel beter uiteraard.

Dead stop betekend voor mij dat ik hem echt op de grond moet leggen wat onnodige energie verspild. En ik ben iemand die dan niet door kan gaan. Dus moet de stang los laten en dan weer overnieuw beginnen met goed gaan staan e.d. wat uiteindelijk meer energie vreet. En het verschil met aanspreken van de lats en onderrug en hams is zo minimaal met zachtjes aan tikken dat het voor mij een simpele logische afweging is.

Dead stop betekend voor mij dat ik hem echt op de grond moet leggen wat onnodige energie verspild. En ik ben iemand die dan niet door kan gaan. Dus moet de stang los laten en dan weer overnieuw beginnen met goed gaan staan e.d. wat uiteindelijk meer energie vreet. En het verschil met aanspreken van de lats en onderrug en hams is zo minimaal met zachtjes aan tikken dat het voor mij een simpele logische afweging is.
Deadstop betekent inderdaad dat je hem op de grond moet leggen.

Zie alleen niet in waarom het verspilde energie is. Je maakt geen gebruik van de stretch reflex, dus je spieren worden beter aangesproken, dus je bouwt sneller kracht op.

Vanuit bodybuildingprincipes is het misschien beter de spanning op spier te houden, maar ik vind dat verkrachting van de oefening. Het heet niet voor niets deadlift. En powerlifters hebben vaak een gigantische rug.

Ik heb vaak dat ik sta te hijgen en puffen en licht in me hoofd ben na afloop. Om dan weer direkt een rep te moeten aanvangen...denk niet dat ik het overleef. Daarnaast heb ik een k*t conditie :D

Conclusie deadstop is zwaarder, goh.....

Netjes

---------- Toegevoegd om 23:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:21 ----------

Ik heb vaak dat ik sta te hijgen en puffen en licht in me hoofd ben na afloop. Om dan weer direkt een rep te moeten aanvangen...denk niet dat ik het overleef. Daarnaast heb ik een k*t conditie :D

Licht worden is eigen aan de deadlift, en ga je nog harder hebben als je hem niet op de grond legt, omdat je ademhaling dan veel moeilijker is.

True. Op zich vind ik het niet erg om eventjes beetje zwart voor me ogen te zien en te tollen na een set deadlifts. Geeft een gevoel dat je goed bezig bent. Vreemd genoeg heb ik er nog meer moeite mee als ik hem juist wel steeds stil moet leggen. Dan sta ik te tollen en dan moet ik weer een rep doen. Dat laatste stukje om vertraagd en rustig het gewicht op de grond leggen vreet me lucht supply op lijkt het wel. Ben dan weer een paar seconden kwijt om eerst op adem te komen e.d. Qua kracht en alles merk ik nauwelijks verschil met rustig grond aan tikken en meteen door en full stops.

mooie deads jopthelis!

Ik dacht hey hij staat op een verhoging maar Niels heeft er gewoon de bumpers op zitten en vandaar. Zat er ook al aan te denken als we hier s'avonds laat gaan dl-en

Thanks!

Ik dacht hey hij staat op een verhoging maar Niels heeft er gewoon de bumpers op zitten en vandaar. Zat er ook al aan te denken als we hier s'avonds laat gaan dl-en

Ja, zonder die dingen is het niet fijn voor de buren en ook niet voor de ondergrond. Om de een of andere reden vertrouw ik de garagevloer niet, er zaten vroeger al wat scheuren in en brokken uit. Qua gebonk helpt het zeker, je hoort alleen wel het ijzer van de banden op de stang kletteren.

Deadlift moet toch echt wel met deadstop, hoor Falstyr!

Niks mis mee.. alleen het is een pushpress

Terug
Naar boven