MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Stiff leg is dacht ik met knieën (bijna) gelockt, romanian met iet meer kniebuiging

deadlift

Heb ff gelet op men techniek :

beter nu ? :o

Veel beter. Misschien je benen wat later strekken maar dat verschilt per persoon denk ik.

Ligt het verschil niet vooral in de kromming in de rug ? Bij stiff legged krom je je rug helemaal op het einde en bij romanian ga je maar net zo ver als dat je heup kan kantelen ?

Ligt het verschil niet vooral in de kromming in de rug ? Bij stiff legged krom je je rug helemaal op het einde en bij romanian ga je maar net zo ver als dat je heup kan kantelen ?
Bij geen enkele DL hoort je rug krom te gaan. Niet krom naar beneden buigend i.i.g.

Bij geen enkele DL hoort je rug krom te gaan. Niet krom naar beneden buigend i.i.g.

Jawel, zercher dl's. Kromme en weer recht brengen van je rug is een marnier om je onderrug heel goed te trainen, maar ik denk dat je niet moet overdrijven ermee.

Je heb ook nog straight back straight leg deadlift
BBStrtBackStrtLegDeadlift.gif

Straight leg deadlift
BBStraightLegDeadlift.gif

Die eerste heeft wel wat weg van de romanian deadlift, hoewel je daar je knieën ligt hoort te buigen.

eens een raw max geprobeerd. Het ging een beetje wankel, aangezien ik de laatste weken alleen met bands heb getraind, maar toch ben ik tevreden.

YouTube - raw maxing, 160/170/180 kg

Netjes! Weinig op de uitvoering op te merken.

eens een raw max geprobeerd. Het ging een beetje wankel, aangezien ik de laatste weken alleen met bands heb getraind, maar toch ben ik tevreden.

Netjes!
160 en 170 gingen zowat door het plafond, idd :) en uitvoering is netjes ja.
Aan de hand daarvan zou ik denken dat er nog wel wat uit te persen moet zijn de komende tijd.

Ik hoop zelf ook naar de 180 toe te werken de komende maanden, maar ben net een week keihard aan de buikgriep geweest, dus moet eerst weer even wat kracht verzamelen :o

Erector spinae.

Bij RDL buig je ook door je knieën en bij stiffs niet, stiff legged zoals het al zegt.

Stiff betekent strak. Een straight legged deadlift betekent recht. (alleen mogelijk als je erg lenig bent imo)

Ik had het ook al in je log gezet dat je gewoon niet lenig genoeg bent in je hamstrings waardoor je je rug bolt. Het gaat erom dat je de hamstrings aanspreekt bij de stiff legged deadlift, dat gaat ook prima als je je knieen iets buigt en dan lockt. Het voordeel hiervan is dat je rug kaarsrecht blijft.
Leuk dat je zo zwaar kan gaan maar als je tussenwervelschijf met een lift van 200 kilo kapot scheurt, dan ben je een tijd uit de roulatie.

Edit*

Barbell Straight-back Stiff-leg Deadlift

Zie de comments

Terug
Naar boven