XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

Heel erg hard schelden, meestal.:D

Wel lief dat jullie bezorgd zijn voor mijn gezondheid. :) De kettingen hebben wat ruimte over, zodat ook als ik niet helemaal recht zak (vooral tijdens langere series) ik niet gehinderd wordt. Maar als ik normaal lig, dus zonder arch, ligt de stang net 2 cm in mijn borst te duwen. Dat is makkelijk om onderuit te komen.

Het mooie van deze constructie is juist, dat ik die hoogte vrijwel traploos kan verstellen. Zoals je kan zien zitten de lussen gemaakt met een festonhaak. Dus om het even welke oefening (zelfs staand nekdrukken) kan ik precies op de juiste hoogte afstellen.

Dat heb je echt mooi bekeken zo man. Deftige bench hoor:D

@kimura: Ik ben het met Reinier eens... Maar nog even een toevoeging: Probeer zoals gezegd tegelijkertijd te locken. En je zou je er denk ik goed aan doen om tijdens de start proberen de grond onder je weg te duwen ipv de halter omhoog te trekken.. Zodra de halter dan omhoog is trek je hem naar achter, en tadaaa.......daar is je deadlift.

weeral netjes :thumbs:
wel rare oefening, welke voordelen brengt dit met zich mee t.o.v gewoon bankdrukken?

weeral netjes :thumbs:
wel rare oefening, welke voordelen brengt dit met zich mee t.o.v gewoon bankdrukken?

Hiermee train je je triceps voor de lockout en daar komt dan nog bij dat je je benen uitschakeld door plat op de grond te liggen waardoor het nog zwaarder word.

Mmm zie net ook in ander filmpje met bijhorende uitleg, dat je hem kan uitvoeren tot je armen de grond raken (soort deadstop) en dan vandaaruit duwen. Lijkt me leuke variatie ;)

edit:my bad niet goed gezien .

Mmm zie net ook in ander filmpje met bijhorende uitleg, dat je hem kan uitvoeren tot je armen de grond raken (soort deadstop) en dan vandaaruit duwen. Lijkt me leuke variatie ;)

Klopt, mijn armen rusten hier ook op de grond (beetje moeilijk te zien door de belichting).

Ai ai ai, da's geen feest nee...

Het voordeeel van de floorpress voor mij is dat ik hem kan failen, maar nog lang niet zo groot ben dat ik dan klem lig onder de stang :D

Jammer wel (voor mij he, even voor de duidelijkheid) dat ik ongeveer hetzelfde kan floor pressen, maar mijn 1rm op de bench tussen de 40 en 50 kg lager ligt :o

Normaal had ik hem ook makkelijk moeten kunnen pakken maar daarvoor was ik met bench al tot 200kg gegaan en dat was een beetje teveel van het goede denk ik.

Was bijna uitgedraaid in een skullcrusher :P

Sterke filmpjes Vik :thumbs: Die floorpresses wil ik ook gaan doen man, je brengt me op
ideeën, nog een maandje dan moet de homegym in orde zijn, can't wait.

Tnx, die floorpress is echt lekker om te doen bij een benchtraining. Je gaat je triceps echt goed voelen de volgende dag.

Terug
Naar boven