- Waardering
- 3.883
- Lengte
- 1m65
- Massa
- 82kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Last in de nek is meer een gevolg van een slecht positie van de stang dan een gebrek aan beschermer.Ik heb geen last van dat ding, maar zal het eens zonder proberen..
Ik ga op de schijven staan omdat met het zo uitvoeren van de squat ik mijn rugblessure heb verholpen. Ik vind het ook fijner squaten. (ook heb ik het idee dat je iets meer nadruk legt op quads, weet niet of dit klopt)
Als ik breder ga staan krijg ik last van mijn knieen, vandaar mijn smalle stand
Bedankt voor de tips.
---------- Toegevoegd om 15:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:36 ----------
Waarom doe je de beschermer dan weg? Omdat mensen die geen last van hun nek krijgen dat tegen je zeggen?
Ik heb geen last van dat ding, maar zal het eens zonder proberen..
Ik ga op de schijven staan omdat met het zo uitvoeren van de squat ik mijn rugblessure heb verholpen. Ik vind het ook fijner squaten. (ook heb ik het idee dat je iets meer nadruk legt op quads, weet niet of dit klopt)
Bedankt voor de tips.
---------- Toegevoegd om 15:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:36 ----------
Waarom doe je de beschermer dan weg? Omdat mensen die geen last van hun nek krijgen dat tegen je zeggen?
Ik had laatst nog een discussie met iemand over die kleine schuiven onder je voeten. Waar slaat dat eigenlijk op dat mensen dat doen? Ik zie het regelmatig in verschillende sportscholen....
Damn een nekbeschermer staat de doodstraf op vriend..![]()
Doe wat met de tips zou ik zeggen in plaats van eigenwijs doorgaan waar je mee bezig bent!
. Waarom zou ik het veranderen?Ik had laatst nog een discussie met iemand over die kleine schuiven onder je voeten. Waar slaat dat eigenlijk op dat mensen dat doen? Ik zie het regelmatig in verschillende sportscholen....
En toch lijken ze van de grond te komen.. Msch onflexibele enkels? De stang zit trouwens ook meer boven je tenen i.p.v. boven het midden van je voet en je ass lijkt te dippen onderin de squat. Kan je msch nog last van krijgen..Ja ben al bezig met de squat rx filmpjesIk denk dat ik zo stram lijk omdat m'n voeten te dicht bij elkaar staan, als ik ze wijder uit elkaar zet kan ik een stuk dieper zakken. (wijdte was op aanraden van instructeur daar)
// edit
OK, ik heb een hoop filmpjes bekeken vandaag en het geprobeerd mbv een bezemsteel in de praktijk te brengen. Diepte is nu volgens mij goed, hip drive nog niet helemaal zeker van?
lijkt trouwens door de hoek of m'n hielen van de grond komen, maar die stonden de hele tijd op de grond.
Zo'n nekbeschermer slaat nergens op. Het is tegen de 'pijn'. Het maakt je squat alleen maar instabieler, de stang moet hard in je spier drukken en zoveel mogelijk rugoppervlakte moet contact maken met de stang voor de beste stabiliteit. (groot kanteloppervlak en weinig moment = meer stabiliteit)Ik heb geen last van dat ding, maar zal het eens zonder proberen..
Bedankt voor de tips.
Verhoogde hak betekent dat je dieper kan omdat je agillespees en je hamstrings niet zo superflexibel meer hoeven te zijn. Niet dat ze dat hoeven te zijn voor een par squat maar de meeste mensen zijn zo stijf dat ze niet eens een par squat kunnen.Ik had laatst nog een discussie met iemand over die kleine schuiven onder je voeten. Waar slaat dat eigenlijk op dat mensen dat doen? Ik zie het regelmatig in verschillende sportscholen....
En toch lijken ze van de grond te komen.. Msch onflexibele enkels? De stang zit trouwens ook meer boven je tenen i.p.v. boven het midden van je voet,
Zo'n nekbeschermer slaat nergens op. Het is tegen de 'pijn'. Het maakt je squat alleen maar instabieler, de stang moet hard in je spier drukken en zoveel mogelijk rugoppervlakte moet contact maken met de stang voor de beste stabiliteit. (groot kanteloppervlak en weinig moment = meer stabiliteit)
Het is wel grappig dat je zegt dat wijder staan meer druk op je knieen lijkt te leggen terwijl juist het tegenovergestelde waar is. Wijdere stans = meer druk op je heupgewricht, en die kan dat gewicht makkelijker hebben dan je knietjes. Wijder staan is dus juist bevorderlijk. En zo'n hak zorgt eigenlijk voor minder spanning op je hamstrings en dat is weer nadelig voor de krachten op je knie. Oprekken dus en die dingetjes weglaten of als je echt niet zonder kan olylift schoenen kopen, dan sta je i.i.g. met je hele voet ondersteund en stabiel. Oprekken: Gewoon iets voor je vastpakken en in de voor jou diepstmogelijke squat positie alles oprekken en je rug archen.
Verhoogde hak betekent dat je dieper kan omdat je agillespees en je hamstrings niet zo superflexibel meer hoeven te zijn. Niet dat ze dat hoeven te zijn voor een par squat maar de meeste mensen zijn zo stijf dat ze niet eens een par squat kunnen.
) maar om een andere reden die ik al genoemd heb.
Ik ga toch ook zonder beschermer squaten.
Ik krijg last van mijn knieen als ik mijn stand breder maak, moet ik dat toch gewoon doen volgens jou dan, ofwat??
Waarom ik iets onder mijn hakken leg heb ik ook uitgelegd. Waarom zou ik het veranderen?
Ik ga niet alle tips en op/aanmerkingen klakkeloos doen. Jij wel?(niet dat het geen goede tips waren)
---------- Toegevoegd om 16:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:00 ----------
Ik zal het eens navragen/opzoeken voor je/mezelf/dbb/anderen/enz.... Dus
wat bedoel je hiermee?en je ass lijkt te dippen onderin de squat. Kan je msch nog last van krijgen..

Dat je bekken onderin kantelt.. Ik kan niet op het goede woord komen.![]()
een soort bijen steekje ( heilig been steekt op het einde naar onder )...
Dat je bekken onderin kantelt.. Ik kan niet op het goede woord komen.
hmm hoe voorkom ik dat? komt dat door een kromming in mijn onderrug op het laatst ofzo?
hmm hoe voorkom ik dat? komt dat door een kromming in mijn onderrug op het laatst ofzo?
.Anders gewoon vanuit staande positie met je handen naar je voeten gaan, benen krom en dan proberen je hoofd tussen je knieen te doen.
ah, wist niet dat je dat bedoeldeJa door de kromming in je onderrug. Had ik je in je log ook al op gewezen.

Ik ga je oefeningen eens proberen, thx. Ben wel bang dat m'n buik in de weg zitKan komen door de stijven spieren, ik heb dat ook gehad.

'Expect a closer stance to drive the knees more forward, and a wider stance to place them further back.ED: Dat van mijn knieen kan ik verder ook niet verklaren, maar het is wel echt zo..
Als je bekken naar achteren kantelen/ onderrug bolt bij het einde van een diepe squat zou ik zodra het problemen geeft minder diep gaan.hmm hoe voorkom ik dat? komt dat door een kromming in mijn onderrug op het laatst ofzo?
als ik aan iedere kant 10 hang heb ik nergens geen last meer van.
vind het moeilijk om gewoon een full-squat te doen zonder gewicht eraan, komt misschien net tot parellel
n
Verhoogde hak betekent dat je dieper kan omdat je agillespees en je hamstrings niet zo superflexibel meer hoeven te zijn. Niet dat ze dat hoeven te zijn voor een par squat maar de meeste mensen zijn zo stijf dat ze niet eens een par squat kunnen.