MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

zelfs dan... olympic full squats, stressen bijna alleen maar op quads, en box squats bijna alleen maar op glutes/hams, totaal andere bewegingsbaan

zelfs dan... olympic full squats, stressen bijna alleen maar op quads, en box squats bijna alleen maar op glutes/hams, totaal andere bewegingsbaan

Is toch vanzelf sprekend dat je meer gewichten aan kan? Je hamstrings zijn sterker dan je quads.. Tenminste bij mij wel. Vandaar dat me Squat een pak hoger is dan me Front Squat.

fullsquat --> boxsquat ja
PL squat --> boxsquat nee

enfin dat zijn mijn ervaringen :D

fullsquat --> boxsquat ja
PL squat --> boxsquat nee

enfin dat zijn mijn ervaringen :D

Eerder andersom?
Box Squat is juist de oefening voor PL'ers.. Het leert je te stoppen op parallel, of in ieder geval.. Je weet welke diepte parallel is. En meer gewichten.. :p

het ging over hogere gewichten, niet over het meeste carryover

het ging over hogere gewichten, niet over het meeste carryover

Ah oke, nee dan alsnog denk ik niet dat het helemaal klopt.
Want PL Squaten betekent hogere gewichten en dan is Box Squaten ideaal om je dat aan te leren. Bij Full Squat boeit het dus helemaal niet want het is dan ook niet de bedoeling om op parallel te stoppen. :p

waarom zou je hogere gewichten willen aanleren op een box ???

de techniek op een box is anders dan bij een losse squat...
dus jouw theorie gaat niet op

de techniek op een box is anders dan bij een losse squat...
dus jouw theorie gaat niet op

Als het goed is is de techniek ongeveer gelijk omdat bij de Box Squat je een zittende beweging maakt wat je bij de Squat ook zou moeten doen.

box squat doe je voor betere glute/hamstring activatie en explosiviteit zodat je beter uit The Hole kan komen bij de squat. Box Squat is niet bedoeld om 1rm PR's op te zetten. Hamstrings kunnen meer kracht leveren dan quads ooit zouden kunnen, daarom squaten powerlifters zoals ze doen.

box squat doe je voor betere glute/hamstring activatie en explosiviteit zodat je beter uit The Hole kan komen bij de squat. Box Squat is niet bedoeld om 1rm PR's op te zetten. Hamstrings kunnen meer kracht leveren dan quads ooit zouden kunnen, daarom squaten powerlifters zoals ze doen.

Daarom vind ik dus dat de Box Squat ook echt bedoeld is voor PL'ers. :p

gast ben je nu echt zo dom?

bekijk de filmpjes die ik hier 2 posts boven heb gepost...

Oh wacht nou snap ik het. Je zet het in my opinion een beetje onduidelijk neer maar wat je bedoelt is dat een PL Squat hoger in gewicht is dan een Box Squat, right? :p

amai hij begint het te snappen :rolleyes:

daarstraks ging het over dit: "kan je meer squatten als je van oly squat overstap op box squat" --> ja

"kan je meer squatten als je van PL squat naar box squat gaat?" --> meestal niet

amai hij begint het te snappen :rolleyes:

daarstraks ging het over dit: "kan je meer squatten als je van oly squat overstap op box squat" --> ja

"kan je meer squatten als je van PL squat naar box squat gaat?" --> meestal niet

Ja sorry ik vond het een beetje onduidelijk.
Je leest het als Full Squaten -> Box Squaten boeiend.
PL Squaten -> Box Squat niet boeiend. :p

Tenminste, zo las ik het. :roflol:

Nee ik ben niet blond potverdomme!

Goede discussie heren:D

Terug
Naar boven