- Waardering
- 3.884
- Lengte
- 1m65
- Massa
- 82kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
+ barbell = 115

Die grote is sowieso 25. Volgens mij is het gewoon 25 + 10 + 5 + 5 + 2.5 = 47.5

Je trekt volgens mij te veel met de armen.mijn C&p...
het zijn nog wel een beetje reverse curls heb ik het idee.
maar het gaat steeds beter
http://www.youtube.com/watch?v=nwDphl7gcOI
mijn C&p...
het zijn nog wel een beetje reverse curls heb ik het idee.
maar het gaat steeds beter
http://www.youtube.com/watch?v=nwDphl7gcOI
Bij de clean heb je twee trek fasen. De eerste van de grond tot net voorbij je knie en de tweede van net boven de knie tot buik/ borst hoogte. Jij maakt er (net als bijna iedereen) één beweging van waardoor de halter weg gaat van je lichaam. Logisch omdat die voorbij je knie moet. Maar daardoor is het lastig door te trekken en om te slaan. Je moet nu veel werken met je armen.
Probeer de clean eens vanaf hang positie dus net boven de knie te maken, dan blijft de halter dicht bij je lichaam gedurende de trek fase. Verder moet je veel langer doortrekken met rechte armen. Daarmee bedoel ik je schouders heffen als in een shrug, terwijl je knie en heup ook helemaal uitstrekt en dan de halter met je armen doortrekken tot aan je borst. Hou je ellebogen daarbij hoog. Het omslaan tenslotte is een snelle beweging, meer opvangen dan tillen. Dat kun je op snelheid trainen met lichtere gewichten. Verder bij de press niet naar de halter kijken. Kop eronder en recht vooruit kijken zodra hij boven je hoofd is. Het helpt om de beweging met een stok in slow motion te doen en overal accenten te leggen. Doorstrekken van de knie, heup en rug, heffen van de schouders, doortrekken van de armen en omslaan. Je hebt de kracht om zwaarder te kunnen, nu al. Goed bezig!

Je kan ook gewoon je kopij van Starting Strength meenemen naar de gym.aan deze uitleg heb ik zeker veel. zal hem eens uitprinten als ik de volgende keer ga cleanen, en er eens goed aandacht aan besteden.
thnx
Je kan ook gewoon je kopij van Starting Strength meenemen naar de gym.
Schandalig!
DVD? Waar? Boeken heb ik al maar DVD zou ook leuk zijnDe DVD van starting strength zwerft ook nog ergens online rond.
Het boek is trouwens ook weer niet zo duur. 30 euro bij choice of champions. Niet veel voor een boek dat zo nuttig is.