XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

zelfs dan... olympic full squats, stressen bijna alleen maar op quads, en box squats bijna alleen maar op glutes/hams, totaal andere bewegingsbaan

volgens mij komen je hams/glutes pas echt in play zodra je par verbreekt..... wellicht dat je door de smallere stance bij oly squats de quads meer aanspreekt dan normaal.. maar ik denk persoonlijk dat glutes/hams toch echt meer werk verzetten in een full squat. verklaar anders ook maar is waarom al die bb-ers die hun quads aan willen spreken quarter squats doen ;)

box squat = de hoogte + stance bepalend voor waar je nadruk oplegt... je kan bijvoorbeeld prima boxsquatten voor quadstrength

Box Squat is niet bedoeld om 1rm PR's op te zetten.

verklaar dan eens waarom ze bij westside barbell op de max effort dagen dat ze geen goodmorning variant kiezen vrijwel altijd box squats kiezen

snap sowieso niet waarom je deze uitspraak doet, box squats lenen zich prima voor 1rm's... tis echt niet zo dat ze alleen maar voor DE werk geschikt zijn

daarstraks ging het over dit: "kan je meer squatten als je van oly squat overstap op box squat" --> ja

ik heb voor de rest de discussie niet gevolgd omdat ik daar geen zin in had... maar om direct te zeggen dat je meer kan box squatten dan oly squatten is natuurlijk kolder. een box squat schakelt je stretch reflex uit + de hoogte van je box gaat heel erg bepalend zijn voor het gewicht

Laatst bewerkt:
Als het goed is is de Box Squat toch ook bedoeld om hoger in gewicht mee te gaan om ook dus aan zwaardere gewichten te wennen?

verklaar dan eens waarom ze bij westside barbell op de max effort dagen dat ze geen goodmorning variant kiezen vrijwel altijd box squats kiezen

3 weken ME cycle bij WSB is/was

1) squat variant 2)GM variant 3) DL variant waarbij de GM variant aangeraden word om tot 3RM te gaan. (heb ik uit dat WSB book of methods)

@ Starter, je bedoelt waarschijnlijk dat ze op ME squatdagen altijd een (box)squat (duh, met verschillende stangen) variant nemen ipv GM.

belangrijkste is al gezegd denk ik.

Als het goed is is de Box Squat toch ook bedoeld om hoger in gewicht mee te gaan om ook dus aan zwaardere gewichten te wennen?

ik zit te twijfelen of ik uberhaupt iemand ken (misschien leophyte?) die op een box squat sterker is dan een normale variatie...? en dan bedoel ik vanaf par of lager... (high box kan je inderdaad wel doen voor gewenning aan zwaardere gewichten)

maar mocht het zo zijn dan zal het waarschijnlijk komen doordat die persoon gewoon niet meer normaal squatte tijdens die periode dat hij/zij zich op boxsquats richtte

heb het overigens wel over raw lifters dan

3 weken ME cycle bij WSB is/was

1) squat variant 2)GM variant 3) DL variant waarbij de GM variant aangeraden word om tot 3RM te gaan. (heb ik uit dat WSB book of methods)

@ Starter, je bedoelt waarschijnlijk dat ze op ME squatdagen altijd een (box)squat (duh, met verschillende stangen) variant nemen ipv GM.

belangrijkste is al gezegd denk ik.

wat mij bijstaat was dat ze 70% van de ME dagen een GM-variant pakken, 20% een boxsquat variant en 10% een deadlift variant.... kan net iets anders zijn geweest, maar zoiets heb ik onthouden uit die seminar... misschien dat dat inmiddels verouderd is, die seminar was volgens mij uit 2005 ofzo

edit: nog even gezocht voor je en ik kon zo 1,2,3 dit terug vinden:

Good Morning: This is one of the most popular max effort squat exercises at Westside Barbell Club. This exercise is performed in one way or another on 70% of all max effort workouts. This is because it works the posterior chain like no other exercise. Done properly, this exercise will work everything between your traps to your calves. Begin this exercise by un-racking a barbell the same as you would a squat. Set up with your feet slightly wider than shoulder-width. Get into a tight position (arched back, shoulder blades pulled together, knees slightly bent, abdominal pushed out against your belt). This is the starting position. Slowly bend forward at the waist until your torso is slightly above parallel with the floor, then reverse the movement to return to the starting position.

One Max Effort Exercise: Good Mornings 70%, Low Box Squatting 20%, Deadlifting 10%: Increase weight in small increments for sets of three. When three reps become difficult, drop to singles until a one-rep max is reached.

bron: http://www.bodybuildinguniverse.com/routine21.htm

en dit:
WSB employs the use of an extremely wide stance for squatting, so they do very little direct quad work (i.e. front squats) and tons of posterior chain work (i.e. good mornings - frequently the ME exercise du jour for ME squat day) Again, most of WSB does not perform the actual "competition squat" during ME days. They will frequently perform a variation of the competition squat using a low box, however.

bron: http://www.elitefitness.com/forum/w...g/westside-barbell-wsb-faq-primer-485278.html

Laatst bewerkt:
ik geloof dat ze nu vooral box squat varianten doen en rack pulls/band deadlifts, veel GMs zie je niet meer bij hun

geen bron ik baseer me vooral op filmpjes en de trainingslogs van Team Supertraining

naja verkeerd gekeken dan :D

daar zat nog wel een repje in... en misschien wel handig om het gewicht te vermelden ;)

Btw. zie ik jezelf nou op je gezicht meppen? :roflol:

Haha, borderliner he.

Lekker in het gezicht zwaffelen met een band, nette prestatie verder. :thumbs::D

zet je rack ff vast man! straks duw je tegen je rack aan met terugleggen, pleurt die halter achterover en breek je allebei je armen of heb je een mooie deuk in je voorhoofd :thumbs:

volgens mij mag je best wat breder vastpakken nog?

:o

Lekker in het gezicht zwaffelen met een band, nette prestatie verder. :thumbs::D
Vind ik ook :p

zet je rack ff vast man! straks duw je tegen je rack aan met terugleggen, pleurt die halter achterover en breek je allebei je armen of heb je een mooie deuk in je voorhoofd :thumbs:

Nog nooit bij nagedacht :p Misschien een goed idee haha

Richtlijn voor snatchgrip is armen spreiden en dan waar je ellebogen zitten de barbell vastpakken. Dus elleboogbreedte eigenlijk.

Terug
Naar boven