- Waardering
- 1.422
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 90kg
zelfs dan... olympic full squats, stressen bijna alleen maar op quads, en box squats bijna alleen maar op glutes/hams, totaal andere bewegingsbaan
volgens mij komen je hams/glutes pas echt in play zodra je par verbreekt..... wellicht dat je door de smallere stance bij oly squats de quads meer aanspreekt dan normaal.. maar ik denk persoonlijk dat glutes/hams toch echt meer werk verzetten in een full squat. verklaar anders ook maar is waarom al die bb-ers die hun quads aan willen spreken quarter squats doen

box squat = de hoogte + stance bepalend voor waar je nadruk oplegt... je kan bijvoorbeeld prima boxsquatten voor quadstrength
Box Squat is niet bedoeld om 1rm PR's op te zetten.
verklaar dan eens waarom ze bij westside barbell op de max effort dagen dat ze geen goodmorning variant kiezen vrijwel altijd box squats kiezen
snap sowieso niet waarom je deze uitspraak doet, box squats lenen zich prima voor 1rm's... tis echt niet zo dat ze alleen maar voor DE werk geschikt zijn
daarstraks ging het over dit: "kan je meer squatten als je van oly squat overstap op box squat" --> ja
ik heb voor de rest de discussie niet gevolgd omdat ik daar geen zin in had... maar om direct te zeggen dat je meer kan box squatten dan oly squatten is natuurlijk kolder. een box squat schakelt je stretch reflex uit + de hoogte van je box gaat heel erg bepalend zijn voor het gewicht
Laatst bewerkt: