Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

Ik heb toevallig 2 handige bevestigingspunten voor bands;)
Welke package raad jij me aan?

Haha ja. Ik ben op zoek naar ruimte hier om wat te kunnen uitbreiden. Als ik hem gevonden heb ga ik die bench nog missen. Die pinnen waren echt fijn.

Met jou krachtniveau zou ik bench doen tegen mini's. Met een top rond de 150 kun je overstappen op speed tegen supermini's maar daar ben je nog lang niet.

Wil je ook Squat en DL tegen bands doen? Met supermini's voor squat en een smallband voor deadlift kom jij goed uit.

Ik zou dus een pakket bestellen met mini/supermini/smallbands.

Dit is hetzelfde pakket als Hieke heeft.

---------- Toegevoegd om 11:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:40 ----------

hm via dumbbells? dat kan ook idd :) ik zat erover te denken om bands aan te schaffen om een en ander mee te doen, maar wist niet hoe ik ze in m'n gym kon gebruiken... dit zijn wel goede ideeen :)

Je kunt op youtube eigenlijk alle manieren wel zien.

Voor bench zijn de volgende mogelijkheden:

-Onder de bench door (Heb je maar 1 band nodig maar de rek erop is dan enorm.

-Dumbbells ernaast en dan eromheen doen, vanwege de lengte van de band doe je hem dubbel.

-In het powerrack een bankje zetten en vastmaken aan de pinnen.
-Powerrack en vastmaken aan de bovenkant van het powerrack (reversed band)

-In het powerrack een bankje zetten en vastmaken aan de pinnen.
-Powerrack en vastmaken aan de bovenkant van het powerrack (reversed band)

geen powerrack in de gym, vandaar dat ik die DBs wel handig vond :) thx! ook nog een tip waar je die bands het beste kunt kopen?

ironwoodyfitness

Wel de 41inch nemen ;)

is wel meteen 400 dollar ofzo :D

oeps, was naar het elite package aan het kijken :p

Ik had het fout. Eind maart vorig jaar 250 tegen average en toen trok ik in de zomer 320 suited. Ik was wel iets sterker geworden dus ik gok idd dat ik toen een 260 tegen average had moeten kunnen trekken. Ik ga hem nu weer wat vaker doen en proberen naar 260+ tegen average te komen vooraleer ik weer een pr poging op max ga ondernemen op deads.

Hier nog eens dat filmpje van vorig jaar.

http://www.youtube.com/watch?v=Y9nvreEV4Vo

Je vindt die training met bands dan vnl. goed voor je lockout te verbeteren? Denk je dat het ook nut heeft als je zwak bent vanaf de grond?

Je vindt die training met bands dan vnl. goed voor je lockout te verbeteren? Denk je dat het ook nut heeft als je zwak bent vanaf de grond?

het voegt gewicht toe naarmate je hoger komt in de beweging... dus voor een betere startoff hoef je het niet te overwegen

Sneller leren pullen helpt wel voor je startoff.

true, dat weet ik. maar volgens mij doelde wimmos op ME liften tegen bands en dat vind ik een beetje onzinnig met als specifiek doel startoff verbetering....

dan kan je beter die bands schrappen, lift je elke keer hogere weights vanaf de grond dan wanneer de bands erbij zitten, dat gaat imo meer doen voor je startoff.

speed deadlifts zullen inderdaad voor een betere startoff zorgen, en als je daar bands aan toevoegt moet je dat zelf weten natuurlijk... maar volgens mij was dat wimmos zen vraag niet ;)

Ik vroeg mij af of de verhoging in speed opweegt tegen de mindere load onderaan. Ben er nog altijd niet uit maar lijkt sowieso niet de optimale methode als je onderin kracht mist zoals mij.

Thx voor reacties!

Even voor de kenners. Is deze vorm een beetje ok. Ik heb lang niet kunnen liften ivm onderrug problemen en heupklachten. Dit was na barbell rows waardoor m'n onderrug al redelijk moe was.
Het is ook maar 90kg voor een paar reps, maar het gaat even om de houding.

thnx.

http://www.youtube.com/watch?v=j_1rI9nWYUk

90kg deadlifts laten checken voor techniek slaat nergens op. Submax weights filmen is handiger.

heb liever dat hij met 90kg laat zien dat hij een slechte techniek heeft wat zijn rug niet prettig vindt dan dat hij met zwaarder aan komt zetten wat nog slechter voor zijn rug is. Kijk eens hoe bol zijn rug is omdat hij paralel zit.

Wat rechter op staan dan kan de rug rechter komen en squat je het gewicht niet van de grond zoals nu het geval is.

http://www.youtube.com/watch?v=-FHuglcCk8I
Kijk zijn positie van de benen. Niet paralel zoals bij jouw dus.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven