Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waarom niet?
Ik vind het allemaal wel meevallen.
Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat je een setje met superlicht gewicht filmt.
Kijk eens hoe dat met 20-30kg meer is.
Volgens mij ligt de baar te ver van je schenen. (voorzover zichtbaar)
130 is voor mij niet superlicht. ben wegens techniek opnieuw begonnen met opbouwen. dit keer gewoon met 5 x 5.Mikeo26 zegt dat hij moeite heeft om de correcte startpositie aan te nemen, ik heb in een ver verleden eens één setje met riem proberen te deadliften, ik had ook moeite om mijn startpositie aan te nemen, die riem hindert enorm vind ik. Ik zou een riem dus enkel gebruiken bij de heel zware gewichten als gevorderde. Er zijn genoeg voorbeelden hier van mensen met een gezonde wervelkolom (columna vertebralis) die nog nooit een riem gebruikt hebben.
Voel je toch niet zo aangevallen, ik stel gewoon een vraag. Voel je je aangesproken omdat je 5x5x100 deadlift met riem bij een BW van 98kg?
Voel je toch niet zo aangevallen, ik stel gewoon een vraag. Voel je je aangesproken omdat je 5x5x100 deadlift met riem bij een BW van 98kg?

Mikeo26 zegt dat hij moeite heeft om de correcte startpositie aan te nemen, ik heb in een ver verleden eens één setje met riem proberen te deadliften, ik had ook moeite om mijn startpositie aan te nemen, die riem hindert enorm vind ik. Ik zou een riem dus enkel gebruiken bij de heel zware gewichten als gevorderde. Er zijn genoeg voorbeelden hier van mensen met een gezonde wervelkolom (columna vertebralis) die nog nooit een riem gebruikt hebben.
Je baseert je hierbij op ooit eens één setje met een riem? Misschien wist je gewoon niet goed hoe je de riem juist moest gebruiken, of misschien was het een slechte riem.Mikeo26 zegt dat hij moeite heeft om de correcte startpositie aan te nemen, ik heb in een ver verleden eens één setje met riem proberen te deadliften, ik had ook moeite om mijn startpositie aan te nemen, die riem hindert enorm vind ik. Ik zou een riem dus enkel gebruiken bij de heel zware gewichten als gevorderde. Er zijn genoeg voorbeelden hier van mensen met een gezonde wervelkolom (columna vertebralis) die nog nooit een riem gebruikt hebben.
Als je liever een riem gebruikt, dan moet je dat vooral doen. Waarom liever de riem vermijden als je toch fijner deadlift met? Je kan er normaliter meer gewicht mee aan, en het is iets waar je je buik in kan duwen.maar ik merk dat ik met riem mijn onderrug beter recht kan houden.
vandaar dat ik hem gebruik. dus ik vind het fijner met riem te deadliften als zonder.
ik vermijd hem liever ook nog bij normale werksets, wat ik dus ook heb geprobeerd bij 2 van de 5 sets. maar toch liever riem aan
1 troost voor je; met alle andere oefeningen/onderdelen ben je nu al sterker dan ik. laat mij voorlopig alsjeblieft nog even sterker zijn met deadliften op mijn ouwe dag. dat is alles wat ik nog heb hier....Helemaal niet prettig, ik voel me daardoor juist zeer minderwaardig![]()

had het toen al gezien hoor die 24x maar ik laat me er niet meer toe verleiden. slecht voor mijn hart dat soort grappenSuper sterk weer. Nooit meer de rep out vete op 200 verder gedaan he. Hij staat nu op 24x
Je grip is ook extreem sterk. Ik merk met een echt goede bar dat 320 echt de max is voor mijn grip. Met een ruk stang heb ik al problemen bij 280![]()

Je baseert je hierbij op ooit eens één setje met een riem? Misschien wist je gewoon niet goed hoe je de riem juist moest gebruiken, of misschien was het een slechte riem.
---------- Toegevoegd om 19:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:57 ----------
Als je liever een riem gebruikt, dan moet je dat vooral doen. Waarom liever de riem vermijden als je toch fijner deadlift met? Je kan er normaliter meer gewicht mee aan, en het is iets waar je je buik in kan duwen.
Hij voelt zich niet aangevallen, hij vindt je vraag alleen dom. Vermoed ik.Mikeo26 zegt dat hij moeite heeft om de correcte startpositie aan te nemen, ik heb in een ver verleden eens één setje met riem proberen te deadliften, ik had ook moeite om mijn startpositie aan te nemen, die riem hindert enorm vind ik. Ik zou een riem dus enkel gebruiken bij de heel zware gewichten als gevorderde. Er zijn genoeg voorbeelden hier van mensen met een gezonde wervelkolom (columna vertebralis) die nog nooit een riem gebruikt hebben.
Als een riem jou hindert betekent het gewoon dat jij niet weet hoe je met een riem moet omgaan. Een riem kan je prima gebruiken als beginner. Het is misschien zelfs beter omdat je zo je core beter leert aanspannen.
interessant statement
ik heb ook een pokkehekel aan een belt bij pulls (cleans/snatches/deadlifts/rackpulls etc)... vind het enorm belemmerend in de beginposities
mijn deadlift 5 x 130 (laatste rep viel camara uit)
ik blijf het lastig vinden om mijn rug goed te archen zoals je ziet. (in het lage punt)
ik denk zelf dat mijn core heel erg zwak is in verhouding met mijn rug.
Je core is zowel je abs als obliques als de onderrug. Probleem is niet per se dat iets zwak is, maar je techniek is niet 100%. Geeft zelf al aan problemen te hebben met archen om maar iets te noemen wat me opviel in je filmpje.
Een belt heb je helemaal niet nodig tot je minimaal 2x je lichaams gewicht trekt. En zelfs daarboven is het meer voor de zekerheid dan dat je het echt nodig hebt als je een proper ontwikkelde core hebt.
Zou die belt dumpen en zorgen dat je core sterker wordt en je techniek verder wordt verbeterd eer je het gewicht weer gaat verhogen. Als dat niet klopt kun je nog een belt gebruiken, maar je rug gaat er in de loop der tijd nog steeds aan als de basis niet klopt.