MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Hehe, weer eens de eeuwenoude belt-discussie.
Imo is de nuttigste functie van een riem: meer intra-abdominale druk kunnen creëren. Dus niet om 'je rug te ontlasten' of van die zever.

Core kun je net zo gemakkelijk verstevigen zonder belt. Ik zie het net zoals straps...****ing useless. Enige nut wat ik voor een belt zie is bij een Yoke omdat die je core op een andere manier onder druk zet. Dan is die extra stevigheid wel zo prettig.

Word beetje moe van het geneuzel van velen hier. Net zoals Deficit Deadlifts en al die shit. Prima als je 300+ trekt en echt moet gaan werken voor elk beetje winst en echt ziet waar je zwakke plekken zijn om aan te werken. Maar hier wordt gedaan alsof mensen die net 200kg of minder trekken aan al die bullshit moeten. Als je gewoon fatsoenlijk traint en hard werkt heb je die troep nog lang niet nodig.

Imo is de nuttigste functie van een riem: meer intra-abdominale druk kunnen creëren. Dus niet om 'je rug te ontlasten' of van die zever.

Ja, ben ik ook achter gekomen NA ik me belt hebt gebruik. Ik dacht oh belt is de shit het helpt me onderrug recht te houden blablabla, maar het doet in principe niks meer dan in je buik snijden tenzij je je abs aanspant en je core verstevigt waardoor die iets beter zit. :p
Iets in de trend van 'learn it the painfull way'. :p

---------- Toegevoegd om 22:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:36 ----------

Core kun je net zo gemakkelijk verstevigen zonder belt. Ik zie het net zoals straps...****ing useless. Enige nut wat ik voor een belt zie is bij een Yoke omdat die je core op een andere manier onder druk zet. Dan is die extra stevigheid wel zo prettig.

Word beetje moe van het geneuzel van velen hier. Net zoals Deficit Deadlifts en al die shit. Prima als je 300+ trekt en echt moet gaan werken voor elk beetje winst en echt ziet waar je zwakke plekken zijn om aan te werken. Maar hier wordt gedaan alsof mensen die net 200kg of minder trekken aan al die bullshit moeten. Als je gewoon fatsoenlijk traint en hard werkt heb je die troep nog lang niet nodig.

Jij betrekt gewicht erbij, ik niet. Ik zeg dat de belt voor mensen is die nog moeten leren de core aan te spannen, het is een hulpmiddel meer niet. Waarschijnlijk ga jij vast ook zagen dat mensen die in suits liften pussies zijn? :rolleyes:

Mensen die in suits liften vind ik niet per definitie een p*ssy. Mits ze op een beetje behoorlijk niveau liften en niet als een semi-beginner trainen. Kan beter een hoge RAW totaal hebben en dan nog wat kilo's uit een suit persen dan RAW n00b gewichten hanteren en in dan bijna puur op een suit te vertrouwen tijdens het liften. In het tweede geval ben je dan niet alleen een p*ssy maar ook gewoon een enorme eikel die tegen zichzelf in bescherming genomen zou moeten worden. Een hoge RAW ondersteuning is ook een stuk veiliger.

Ikzelf zal nooit suited lifts gaan doen. Betekend dat ik op iets moet gaan vertrouwen dat buiten mijzelf ligt. En daar begin ik niet aan met deze gewichten. 1 foutje en je wordt genadeloos gestraft.

Tja Andy Bolton gebruikt belt vanaf 40% van zijn max. Je weet dat dit zo'n 200kg is? En dat hij elders zegt dat hij gewoon vanaf 200kg standaard een belt gebruikt?

Laatst bewerkt:
Ik draag trouwens altijd een belt vanaf 67,8%. Dat ben ik van m'n geloof (satanisme) verplicht.

Wat een bullshit discussie weer. De riem heeft alleen maar voordelen.
Als je vindt dat hij niet goed zit, dan draag je hem niet, of als je hem niet wil dragen uit principe, doe het dan niet. Maar buiten die twee dingen heb ik hier geen enkel argument gehoord, dus laat het gewoon daarbij.

40% Is wel erg snel. Dat zijn gewichten waar je speed reps mee kan maken.
Zelf doe ik zo rond de 80% bij deadliften. Bij squaten gebruik ik niks.

Ik heb geen riem... ga ik nu dood?

interessant statement

ik heb ook een pokkehekel aan een belt bij pulls (cleans/snatches/deadlifts/rackpulls etc)... vind het enorm belemmerend in de beginposities
Ja, dat vond ik vroeger ook. Nu niet meer. Ik denk dat het ook aan je belt ligt en dat ie in moet slijten. Een ontzettend stugge belt lift ook niet lekker.

Een belt heb je helemaal niet nodig tot je minimaal 2x je lichaams gewicht trekt. En zelfs daarboven is het meer voor de zekerheid dan dat je het echt nodig hebt als je een proper ontwikkelde core hebt.

Zou die belt dumpen en zorgen dat je core sterker wordt en je techniek verder wordt verbeterd eer je het gewicht weer gaat verhogen. Als dat niet klopt kun je nog een belt gebruiken, maar je rug gaat er in de loop der tijd nog steeds aan als de basis niet klopt.
Waarom pas een belt vanaf minimaal 2xLW? En waarom dan alleen voor de 'zekerheid'? Welke zekerheid? Waarom zou hij de belt nu dumpen, aan z'n techniek werken en als het dan nog niet lukt weer een belt gebruiken? Wat voor invloed heeft een belt op zijn techniek? Met of zonder belt, het maakt geen reet uit, je rug moet strak zijn. Een belt maakt hem niet strakker een belt zorgt alleen maar dat je je core beter aanspant en een hogere druk op kan bouwen.

Als je vanaf 200kg merkt dat je zwakke punt onderin de deadlift ligt en dat de lockout een eitje is dan ga je toch werken aan dat zwakke punt? Waarom wachten tot je 300+kg deadlift en dan pas aan je zwakke punten gaan werken? Je beargumentatie slaat nergens op. Als er op een gegeven moment hele duidelijke zwakke punten in je lift zijn, werk je daar aan. Een deadlift vanaf een verhoging of andere vormen van deadlifts en/of assistentie ter behoeve van dat zwakke punt is zeker niet overdreven. Als het helpt je sneller te gainen, waarom niet? Wie bepaalt wanneer ik mag gaan werken aan mijn zwakke punten? Wie ben jij om dat te bepalen, om die lijn te trekken? Je deadlift zelf nog maar 210kg, je praat hoogstens iemand anders na. Ik zeg niet dat ik dat niet doe maar ik zorg wel dat datgene wat ik zeg door meerdere bronnen, die het wel uit ervaring weten of het wetenschappelijk benaderd hebben, wordt geverifieerd.

Mensen die in suits liften vind ik niet per definitie een p*ssy. Mits ze op een beetje behoorlijk niveau liften en niet als een semi-beginner trainen. Kan beter een hoge RAW totaal hebben en dan nog wat kilo's uit een suit persen dan RAW n00b gewichten hanteren en in dan bijna puur op een suit te vertrouwen tijdens het liften. In het tweede geval ben je dan niet alleen een p*ssy maar ook gewoon een enorme eikel die tegen zichzelf in bescherming genomen zou moeten worden. Een hoge RAW ondersteuning is ook een stuk veiliger.

Ikzelf zal nooit suited lifts gaan doen. Betekend dat ik op iets moet gaan vertrouwen dat buiten mijzelf ligt. En daar begin ik niet aan met deze gewichten. 1 foutje en je wordt genadeloos gestraft.

Tja Andy Bolton gebruikt belt vanaf 40% van zijn max. Je weet dat dit zo'n 200kg is? En dat hij elders zegt dat hij gewoon vanaf 200kg standaard een belt gebruikt?
Dus vanaf 200kg mag je een belt gebruiken en daaronder niet. Omdat Andy Bolton zegt dat hij pas vanaf 200kg een belt gebruikt. Nogmaals, goede beargumentatie. Tenzij, en dat hoop ik, dat ik deze tekst fout heb geinterpreteerd.

Je bent echt een grote grap. Samen met je uiting voor het satanistische 'geloof' en dergelijke maakt dit je toch wel tot een van de meest ongeloofwaardige en vooral strontpratende personen in deze sectie.

probably, maarja ik zeg ook maar wat ik gelezen heb in zijn uitleg ;)

Ik gebruik bij squats me belt vanaf 140kg.. Daar is het ooit mis gegaan en nu is het dus standaard! Bij deads vanaf 180-200kg..gm bij 100kg al, bij frsq niet... Ben ik nu een homo? ( no answers plz :p)

Ik ga akkoord met Willem9 en Tjoktjok

Ik gebruik zelf een belt als ik ga maxen, dus alleen vanaf 90 %. Waarom ? Omdat het misschien helpt, maar vooral omdat het in mn koppie zit en daardoor een mentale steun geeft. Maakt niet uit of het nu nutteloos of niet is op fysisch vlak, mentaal is minstens even belangrijk.

Als je vanaf 200kg merkt dat je zwakke punt onderin de deadlift ligt en dat de lockout een eitje is dan ga je toch werken aan dat zwakke punt? Waarom wachten tot je 300+kg deadlift en dan pas aan je zwakke punten gaan werken? Je beargumentatie slaat nergens op. Als er op een gegeven moment hele duidelijke zwakke punten in je lift zijn, werk je daar aan. Een deadlift vanaf een verhoging of andere vormen van deadlifts en/of assistentie ter behoeve van dat zwakke punt is zeker niet overdreven. Als het helpt je sneller te gainen, waarom niet?

100 % agree

Waarom pas een belt vanaf minimaal 2xLW? En waarom dan alleen voor de 'zekerheid'? Welke zekerheid? Waarom zou hij de belt nu dumpen, aan z'n techniek werken en als het dan nog niet lukt weer een belt gebruiken? Wat voor invloed heeft een belt op zijn techniek? Met of zonder belt, het maakt geen reet uit, je rug moet strak zijn. Een belt maakt hem niet strakker een belt zorgt alleen maar dat je je core beter aanspant en een hogere druk op kan bouwen.

Ik durf zelfs te zeggen bij 2.2x LW squat/bench. Alles er onder ben je gewoon zwak. Ben je zwak heb je nog veel werk te verzetten. En ja...ik durf te zeggen dat ik ZWAK ben omdat ik nog niet in staat ben 2.2x me LW te sqauten/deadliften. Een belt mag dan wel helpen bij een grotere core aanspanning, maar dat ding zit ook enorm in de weg. Leuk voor later, maar in het begin zal een belt echt niet helpen om je in de goede houding plaats te nemen. Als je niet eens je rug fatsoenlijk recht kunt houden...denk je nu echt dat een belt dat opeens welk kan? Leer eerst maar eens zonder allerlei hulp een fatsoenlijke fundering neer te zetten. Je kan geen huis bouwen op een rotte fundering. Ga maar lekker liften met een kromme rug en belt...gaat je rug nog steeds mee naar de klote. Kun je beter gewoon leren de rug recht te houden zonder belt zodat het gevoel van de juiste houding al aangeleerd wordt. En dan kan de belt en andere hulpmiddelen toegevoegd worden.

Dat is net zoals mensen de beweging van een oefening aanleren. Betekend niet dat ze meteen de techniek beheersen. Weet niet hoe het hier zit, maar ik durf te wedden dat de meesten pas na 3-4 jaar uitvoeren van een oefening de techniek pas echt zijn gaan beheersen en de nuancens van de techniek oppikken. Er is nog meer dan genoeg werk te verzetten voor je allerlei dingen gaat toepassen. NADAT de basis gelegd is. En in dat filmpje van dat gastje moet er nog flink aan basis techniek gewerkt worden eer een belt uberhaupt iets toe gaat voegen.

Als je vanaf 200kg merkt dat je zwakke punt onderin de deadlift ligt en dat de lockout een eitje is dan ga je toch werken aan dat zwakke punt? Waarom wachten tot je 300+kg deadlift en dan pas aan je zwakke punten gaan werken? Je beargumentatie slaat nergens op. Als er op een gegeven moment hele duidelijke zwakke punten in je lift zijn, werk je daar aan. Een deadlift vanaf een verhoging of andere vormen van deadlifts en/of assistentie ter behoeve van dat zwakke punt is zeker niet overdreven. Als het helpt je sneller te gainen, waarom niet? Wie bepaalt wanneer ik mag gaan werken aan mijn zwakke punten? Wie ben jij om dat te bepalen, om die lijn te trekken? Je deadlift zelf nog maar 210kg, je praat hoogstens iemand anders na. Ik zeg niet dat ik dat niet doe maar ik zorg wel dat datgene wat ik zeg door meerdere bronnen, die het wel uit ervaring weten of het wetenschappelijk benaderd hebben, wordt geverifieerd.
Ik vind het geneuzel van de meesten op dit forum nergens op slaan. Ja als je met een deel van je ROM problemen heb moet je deze versterken. Betekend niet meteen dat je onzin als Deficit deadlifts moet hanteren of met chains/bands trainen. Leer eerst maar eens gebruik maken van de huidige middelen en werk hard. Lift off is bij de deadlift altijd een probleem geweest bij mij. Heb ik me tijd verspilt aan deficit deadlifts e.d.? Leuk voor later stadium als ik over de 300 trek, maar nu is dat nog lang niet nodig. Je kan nog prima winst halen uit een simpele opzet als dat van Coan. Opwerken naar een hoog gewicht, daarna nog 8x3 "speed" reps afgerond met wat stiff legged. Je zal versteld staan hoe snel je nog vooruit gang kunt boeken.

Mensen vergeten hard werk en gebruik maken van de basis. Ze zijn helemaal geil van wetenschappelijke onderzoeken en onzin trainingsmethoden die nergens op slaan voor beginners. Want wees eerlijk...wij hier zijn echt nog geen gevorderden op een handjevol na. Wat betekend dat wij nog genoeg winst kunnen boeken zonder trainings methoden die voor de gevorderden zijn die ze ook echt nodig hebben.

Ik praat niemand na. Anders zou ik nooit de lading haat mails krijgen die ik doe van mensen die het niet eens zijn en willen dat ik "mijn kanker muil" moet houden en dat soort uitstpraken. Ik ben ook geen na-prater die lifts geweldig vind puur omdat er meer gewicht wordt verplaatst dan ik kan. Als ik vind dat de techniek van die persoon k*t is dan zeg ik dat gewoon ipv zijn reet te likken puur omdat hij meer gewicht verplaatst. Als ik iemand na zou praten zou het leven stuk simpeler zijn...en saaier. Net zoals dat jij en anderen mij een "grap" vinden. Denk je dat ik er wakker van lig? Merendeels van de sukkels hier neem ik ook niet serieus met hun gelul en onzin trainings methoden. Na-praten zijn jullie een kei in ;)

Als ik vragen heb stel ik ze alleen aan degene waar ik van denk dat ze me kunnen helpen. En geloof me...dat aantal individuen kan ik op 1 hand tellen zoals G-men, Huggybear voor het benchen, Ylke voor het 1 en ander...en...tja daar houdt het even op.

Dus vanaf 200kg mag je een belt gebruiken en daaronder niet. Omdat Andy Bolton zegt dat hij pas vanaf 200kg een belt gebruikt. Nogmaals, goede beargumentatie. Tenzij, en dat hoop ik, dat ik deze tekst fout heb geinterpreteerd.

Ja verkeerd geinterpreteerd. Maar ook omdat ik zelf niet helemaal duidelijk was. Ik hanteer de maatstaaf 1.25x lw bench, 2.2x LW squat/Dead. Alles er onder ben je nog zwak en heb je veel werk te verzetten en heb je nog geen hulpmiddelen nodig. Weet niet meer precies waar ik die precieze cijfers vandaan heb gehaald, maar schijnt een algemene standaard te zijn om te zien of iemand een beetje fatsoenlijke gewichten weet te hanteren voor zijn doen.

Bolton hanteert de 200kg grens voor zichzelf om vanaf dat moment gewoon voor de zekerheid om problemen te voorkomen en om de belt nog beter te leren gebruiken. Betekend niet dat jan en alleman die net 100kg tilt al meteen op 40% een belt moet gaan gebruiken. Kom op zeg :D

Laatst bewerkt:
Je enige argument, in die hele lap tekst, dat met een belt te maken heeft is: met een belt kan je nog steeds met een slechte houding liften.
Redelijk vanzelfsprekend, maar nog steeds geen argument om geen riem te dragen. Som je echte argumenten nou eens op. Waarom geen riem dragen?

Terug
Naar boven