- Waardering
- 317
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 115kg
- Vetpercentage
- 18%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het gaat even enkel om een belt nu. Wat zijn je anti-belt argumenten?Dan is meteen duidelijk dat begrijpen lezen onmogelijk is voor jullie. Het gaat wel over meer dan alleen een belt.
Ja, dat vond ik vroeger ook. Nu niet meer. Ik denk dat het ook aan je belt ligt en dat ie in moet slijten. Een ontzettend stugge belt lift ook niet lekker.

ik ga hem gewoon biljven gebruiken als ik me eigen daar goed bij voel.
en Falstyr, dus als ik hem niet zou gebruiken. en ik zou eerst mijn core gaan verstevigen wat een hele tijd zal duren. en kan ik ondertussen geen gains meer maken...
en stel dat dat core verstevigen niet zou werken. heb ik een hoop tijd verspilt
als ik gewoon mijn core sterker maak, en gewoon een belt blijf gebruiken om de gains niet in de weg te staan. kan ik over zeg een jaar bijvoorbeeld misschien al beter beltless liften. maar als dat niet is? who cares. als ik hem fijn vind om te gebruiken, doe ik dat. aangezien het geen verboden middel is om te gebruiken.
Mikeo26 zegt dat hij moeite heeft om de correcte startpositie aan te nemen, ik heb in een ver verleden eens één setje met riem proberen te deadliften, ik had ook moeite om mijn startpositie aan te nemen, die riem hindert enorm vind ik. Ik zou een riem dus enkel gebruiken bij de heel zware gewichten als gevorderde. Er zijn genoeg voorbeelden hier van mensen met een gezonde wervelkolom (columna vertebralis) die nog nooit een riem gebruikt hebben.
Voel je toch niet zo aangevallen, ik stel gewoon een vraag. Voel je je aangesproken omdat je 5x5x100 deadlift met riem bij een BW van 98kg?
Dus je zegt niet dat een belt verder nadelen heeft. Een belt zal dus ook niet slecht zijn voor je techniek.enig "anti"-belt argument wat ik heb is dat mensen er te vroeg mee beginnen.
Eerst je basis techniek zonder allerlei middelen op orde hebben zodat je weet hoe moet zijn. Dan kun je er wat bij doen. Ook de gewichten waarbij men de gewichten gebruikt is lachwekkend laag. Dat een Andy Bolton 40% van 450kg hanteerd betekend niet dat iedereen die net 100-150kg tilt meteen vanaf 40% een belt moet gaan dragen. Iedereen geilt op "hardkaw" methoden en wetenschappelijke artikelen...bedolven onder stomzinnige details gaan ze uitwegen zoeken en smoesjes verzinnen om allerlei hulpmiddelen te gebruiken terwijl ze het nog lang en breed niet nodig hebben.
Ik vind het geneuzel van de meesten op dit forum nergens op slaan. Ja als je met een deel van je ROM problemen heb moet je deze versterken. Betekend niet meteen dat je onzin als Deficit deadlifts moet hanteren of met chains/bands trainen. Leer eerst maar eens gebruik maken van de huidige middelen en werk hard. Lift off is bij de deadlift altijd een probleem geweest bij mij. Heb ik me tijd verspilt aan deficit deadlifts e.d.? Leuk voor later stadium als ik over de 300 trek, maar nu is dat nog lang niet nodig. Je kan nog prima winst halen uit een simpele opzet als dat van Coan. Opwerken naar een hoog gewicht, daarna nog 8x3 "speed" reps afgerond met wat stiff legged. Je zal versteld staan hoe snel je nog vooruit gang kunt boeken.

Als je techniek niet klopt, dan moet je aan je techniek werken. Een belt of geen belt heeft daar weinig mee te maken, je bent evengoed slecht bezig als je zonder belt met slechte techniek heft.Als de basis techniek niet klopt en je gebruikt een belt ben je gewoon dom bezig. Zou meer druk maken om goede techniek te gebruiken dan smoesjes te zitten zoeken om het goed te praten een belt te moeten gebruiken.
Op welke reply reageer je nu? Of is dit gewoon een mededeling?Als de basis techniek niet klopt en je gebruikt een belt ben je gewoon dom bezig. Zou meer druk maken om goede techniek te gebruiken dan smoesjes te zitten zoeken om het goed te praten een belt te moeten gebruiken.
Hehe, weer eens de eeuwenoude belt-discussie.
Imo is de nuttigste functie van een riem: meer intra-abdominale druk kunnen creëren. Dus niet om 'je rug te ontlasten' of van die zever.
Die ontlasting van je rug is echter wel een bijkomend gevolg van intra abdominale druk, misschien DR STRONG eens vragen wat hij hier over denkt