Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

De man hierboven zegt het al. Ik ga er ook geen tijd meer aan verspillen.

Dan is meteen duidelijk dat begrijpen lezen onmogelijk is voor jullie. Het gaat wel over meer dan alleen een belt.

enig "anti"-belt argument wat ik heb is dat mensen er te vroeg mee beginnen.

Eerst je basis techniek zonder allerlei middelen op orde hebben zodat je weet hoe moet zijn. Dan kun je er wat bij doen. Ook de gewichten waarbij men de gewichten gebruikt is lachwekkend laag. Dat een Andy Bolton 40% van 450kg hanteerd betekend niet dat iedereen die net 100-150kg tilt meteen vanaf 40% een belt moet gaan dragen. Iedereen geilt op "hardkaw" methoden en wetenschappelijke artikelen...bedolven onder stomzinnige details gaan ze uitwegen zoeken en smoesjes verzinnen om allerlei hulpmiddelen te gebruiken terwijl ze het nog lang en breed niet nodig hebben.

ik ga hem gewoon biljven gebruiken als ik me eigen daar goed bij voel.

en Falstyr, dus als ik hem niet zou gebruiken. en ik zou eerst mijn core gaan verstevigen wat een hele tijd zal duren. en kan ik ondertussen geen gains meer maken...
en stel dat dat core verstevigen niet zou werken. heb ik een hoop tijd verspilt

als ik gewoon mijn core sterker maak, en gewoon een belt blijf gebruiken om de gains niet in de weg te staan. kan ik over zeg een jaar bijvoorbeeld misschien al beter beltless liften. maar als dat niet is? who cares. als ik hem fijn vind om te gebruiken, doe ik dat. aangezien het geen verboden middel is om te gebruiken.

///
en ik heb wel eens last van mijn rug, tijdens het werken (irritant om kleine pakketjes van 5-15 kg steeds helemaal goed te tillen als je er honderden moet.., of als ik lang in een verkeerde houding op een stoel zit.
maar als ik heb gedeadlift heb ik enkele dagen nergens last van, dan voelt me rug als god

Laatst bewerkt:
Ja, dat vond ik vroeger ook. Nu niet meer. Ik denk dat het ook aan je belt ligt en dat ie in moet slijten. Een ontzettend stugge belt lift ook niet lekker.

heb dat ding al 2,5 jaar ofzo ;)

zal volgende week gewoon eens proberen.

ik ga hem gewoon biljven gebruiken als ik me eigen daar goed bij voel.

en Falstyr, dus als ik hem niet zou gebruiken. en ik zou eerst mijn core gaan verstevigen wat een hele tijd zal duren. en kan ik ondertussen geen gains meer maken...
en stel dat dat core verstevigen niet zou werken. heb ik een hoop tijd verspilt

als ik gewoon mijn core sterker maak, en gewoon een belt blijf gebruiken om de gains niet in de weg te staan. kan ik over zeg een jaar bijvoorbeeld misschien al beter beltless liften. maar als dat niet is? who cares. als ik hem fijn vind om te gebruiken, doe ik dat. aangezien het geen verboden middel is om te gebruiken.

Je zal zo wie zo weinig gains maken omdat je stap terug moet doen om je techniek te verbeteren. Een belt gebruiken om dingen te forceren zal op langere duur counter-produktief zijn ook al voel je je er nu beter bij. Als je goede techniek aan leert door je rug fatsoenlijk recht te houden dan wordt je core ook vanzelf sterker in no time. Ik heb vorig jaar van een kankerslechte techniek met straps en belt op een 150-160kg terug moeten gaan naar een zielige 100kg om opnieuw op te bouwen zonder belt en straps. Me core en grip is vele malen verbeterd. Maar goed als jij dingen wilt forceren en je rug verzieken be my guest.

Een gast die ik begeleid doet ook full stop deadlifts met maar 50kg tijdje terug. Hij kon dagen nauwelijks meer zijn core aanspannen omdat die gesloopt werd door een fatsoenlijke uitvoering van de deadlifts. Dit duurde 2 weken en 4 trainingen in totaal. Vanaf dat moment ging hij rap omhoog in gewicht en zijn gains volgde net zo hard.

ik ben al een stuk omlaag gegaan in gewicht..

Mikeo26 zegt dat hij moeite heeft om de correcte startpositie aan te nemen, ik heb in een ver verleden eens één setje met riem proberen te deadliften, ik had ook moeite om mijn startpositie aan te nemen, die riem hindert enorm vind ik. Ik zou een riem dus enkel gebruiken bij de heel zware gewichten als gevorderde. Er zijn genoeg voorbeelden hier van mensen met een gezonde wervelkolom (columna vertebralis) die nog nooit een riem gebruikt hebben.

Voel je toch niet zo aangevallen, ik stel gewoon een vraag. Voel je je aangesproken omdat je 5x5x100 deadlift met riem bij een BW van 98kg?

Wie gaat er hier nou in de aanval ?

Laatst bewerkt:
enig "anti"-belt argument wat ik heb is dat mensen er te vroeg mee beginnen.

Eerst je basis techniek zonder allerlei middelen op orde hebben zodat je weet hoe moet zijn. Dan kun je er wat bij doen. Ook de gewichten waarbij men de gewichten gebruikt is lachwekkend laag. Dat een Andy Bolton 40% van 450kg hanteerd betekend niet dat iedereen die net 100-150kg tilt meteen vanaf 40% een belt moet gaan dragen. Iedereen geilt op "hardkaw" methoden en wetenschappelijke artikelen...bedolven onder stomzinnige details gaan ze uitwegen zoeken en smoesjes verzinnen om allerlei hulpmiddelen te gebruiken terwijl ze het nog lang en breed niet nodig hebben.
Dus je zegt niet dat een belt verder nadelen heeft. Een belt zal dus ook niet slecht zijn voor je techniek.

Samengevat, de voordelen:
-het is iets om je buikspieren tegen te duwen
-je kan er wat meer gewicht mee gebruiken
nadelen:
-geen

Lijkt er op dat er niets mis is met het gebruik van een belt, of je nu beginner bent of ervaren. Uit het gebrek aan argumentatie van jou kant tegen het gebruik van een riem voor lage gewichten kunnen we enkel concluderen dat je mening nergens op gebaseerd is. In dat geval blaas je nogal hoog van de toren.

Je maakt de vergelijking met het overdreven gebruik van geavanceerde technieken waar beginners zich vaak aan schuldig maken, maar dat is een volledig andere kwestie.

Dan maak je weer een sprong naar excuses zoeken voor allerlei hulpmiddelen. Belachelijk, hulpmiddelen zijn er om te helpen, dus waarom zou je ze niet mogen gebruiken? Ik gebruik elbow sleeves en vaak knee sleeves omdat mijn gewrichten zo warm blijven. Mag dit ook niet voordat ik 150kg bench?

Je hebt het constant over hoe dat gezeur over hulpmiddelen en fancy trainingsmethoden je stoort. Wat mij dan weer stoort is de houding van die anti-gear nazi's, die niet alleen denken dat alle hulpmiddelen overbodig zijn, maar het ook nog nodig vinden dit constant te verkondigen zonder onderbouwing.

ik ben al een stuk omlaag gegaan in gewicht..

Blijf er dan op tot je techniek goed is ipv koppig blijven. Kan beter een maand of 2 "stil staan" en zorgen dat je alles goed onder de knie hebt en dan omhoog knallen ipv dingen forceren en straks met een kapotte rug lopen. Of in mijn geval nog regelmatig steken voelen in me onderrug omdat ik koppig was en niet luisterde.

Ik vind het geneuzel van de meesten op dit forum nergens op slaan. Ja als je met een deel van je ROM problemen heb moet je deze versterken. Betekend niet meteen dat je onzin als Deficit deadlifts moet hanteren of met chains/bands trainen. Leer eerst maar eens gebruik maken van de huidige middelen en werk hard. Lift off is bij de deadlift altijd een probleem geweest bij mij. Heb ik me tijd verspilt aan deficit deadlifts e.d.? Leuk voor later stadium als ik over de 300 trek, maar nu is dat nog lang niet nodig. Je kan nog prima winst halen uit een simpele opzet als dat van Coan. Opwerken naar een hoog gewicht, daarna nog 8x3 "speed" reps afgerond met wat stiff legged. Je zal versteld staan hoe snel je nog vooruit gang kunt boeken.

Dit slaat werkelijk op niets. Deficit deadlifts, bands, chains en dergelijke worden gebruikt om je basislifts omhoog te krijgen. GHR, RDL,... worden gebruikt om je lifts omhoog te krijgen. Misschien snap je het concept van assistance niet volledig. Vroeger gebruikte men misschien niet zo vaak die oefeningen niet omdat de wetenschap rondom krachttraining nog niet zover gevorderd was als nu. Men staat nu zoveel verder als toen en de methode blijken te werken, dus waarom ze dan niet gebruiken. Het is geen exclusief voorrecht voor zij die gevorderd zijn of een XBW kunnen liften. Wat je verkondigd is gewoon crap.

En dan te bedenken dat een riem voor extra belasting van je onderrug zorgt:orly:

Ik gebruik btw. voor mijn topsets ook gewoon een riem puur voor het mentale plaatje.
Het voelt zoveel steviger aan en ik heb het gevoel dat ik op deze manier meer weight/reps aankan. En daar gaat het tenslotte om. Ik heb nooit het gevoel gehad dat mijn techniek eronder lijd.

Als de basis techniek niet klopt en je gebruikt een belt ben je gewoon dom bezig. Zou meer druk maken om goede techniek te gebruiken dan smoesjes te zitten zoeken om het goed te praten een belt te moeten gebruiken.

Als de basis techniek niet klopt en je gebruikt een belt ben je gewoon dom bezig. Zou meer druk maken om goede techniek te gebruiken dan smoesjes te zitten zoeken om het goed te praten een belt te moeten gebruiken.
Als je techniek niet klopt, dan moet je aan je techniek werken. Een belt of geen belt heeft daar weinig mee te maken, je bent evengoed slecht bezig als je zonder belt met slechte techniek heft.
Smoesjes zoeken, goed praten? Nu doe je weer alsof een belt een slecht idee is, terwijl we al duidelijk gemaakt hebben dat dit niet het geval is.

Ik heb nu al elke poging tot argumentatie van jou al afgebroken, maar je blijft jezelf herhalen. Dit is de laatste keer dat ik nog op je posts hierover reageer tot je inhoudelijk ingaat op wat wij allemaal zeggen.

Laatst bewerkt:
Op welke reply reageer je nu? Of is dit gewoon een mededeling?

Die ontlasting van je rug is echter wel een bijkomend gevolg van intra abdominale druk, misschien DR STRONG eens vragen wat hij hier over denkt

Terug
Naar boven