AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

radio

volgensmij top 40 muziek :rolleyes:

Ja idd mah hopen voor je dat het de radio is. Anyway ziet er goed uit man:thumbup:

mike dit is geen onderrug bolling gab. het enige wat in de buurt zou komen is een pelvic rotation (bekkenkanteling) . als dat het geval zou zijn kun je bijv squat rx een tijdje als ondersteunig gaan doen. ziet er verder goed uit, die 5e set word de techniek wel wat minder maar goed.
ik zou wel schoenen aan doen als ik jou was. goedkope all stars zijn in principe al afdoende

Laatst bewerkt:
Sterke squats mike, slam fm?;)

steek gewoon een CD in die radio man :D

wat je wel anders kan doen is je borst naar (ovendreven ) voren duwen, daar mee zet je de stang vast en is je houding beter. Dan zal je rug ook rechter blijven.

afbeelding 2 is overdreven van wat jij doet
[Link niet meer beschikbaar]

kijk op je eerste filmpje
groeten

ps, die muziek kan echt niet! :P

---------- Toegevoegd om 22:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:59 ----------

heerlijk al die beginnende squatters die de hele tijd rippetoe en weet ik veel wat citeren en elkaar proberen af te bluffen. Ja een goede squat is hipbreak first en verder mogen je knieen best wat naar voren bewegen. En wat rip ook zegt en hoe je het ook wilt interpreteren. Een squat is een squat en geen goodmorning dus als je er een goodmorning van maakt is dat geen teken van een goede hipdrive maar van weakness in de hams en back.

+1

thnx voor de reacties.

ja ik zag er zelf ook niet echt een bolling in. maar het moet wel beter had ik zelf al door.
ik zal squat rx is gaan bekijken. en jou tip zal ik ook eens gaan toepassen WIMSIM.

muziek is gewoon van X fm. zal zo niet weten welke andere radio zender ik op moet zetten.

cd speler komt er nog wel, maar vind ijzer materiaal belangrijker op het moment :D

en ik heb nike's met air. heb altijd met deze aan gesquat, maar nu doe ik ze uit aangezien het niet echt een fijne schoen is om mee te squatten.
goedkope allstairs moet ik nog gaan halen

Laatst bewerkt:
afbeelding 2 is overdreven van wat jij doet
[Link niet meer beschikbaar]

---- Bij squatten onder een kniehoek van 90° wordt de knieschijf met kracht tegen de onderzijde van het bovenbeen, (femur), aangetrokken.

Tot 90° is dat nog aanvaardbaar.

Bij dieper inzakken dan 90°, wordt de knieschijf echter onacceptabel ver naar binnen getrokken en veroorzaakt schade aan de binnenzijde ]van de knie. Het gaat dan om kniekapselschade.---->
:rolleyes::eek:

en
Geen enkel gewricht mag onder de 90° worden belast, omdat er dan teveel trekkracht op de banden en pezen komt te staan

Site van een personal coach:rolleyes:

---- Bij squatten onder een kniehoek van 90° wordt de knieschijf met kracht tegen de onderzijde van het bovenbeen, (femur), aangetrokken.

Tot 90° is dat nog aanvaardbaar.

Bij dieper inzakken dan 90°, wordt de knieschijf echter onacceptabel ver naar binnen getrokken en veroorzaakt schade aan de binnenzijde ]van de knie. Het gaat dan om kniekapselschade.----> :rolleyes::eek:

en
Geen enkel gewricht mag onder de 90° worden belast, omdat er dan teveel trekkracht op de banden en pezen komt te staan

Site van een personal coach:rolleyes:

Het ging mij enkel om de afbeeldingen.
Maar ik denk dat de Personal c. gelijk heeft. Als jij het kniebuigen niet onder de knie hebt dus net begint je idd beschadiging kunt oplopen aan banden enz. Dit kun je pas diep en zwaar doen als je getraint bent.Maar is het niet zo dat we het over algemeenheden hebben? En dit is een fitness instructeur, ik denk dat hij waarschijnlijk 100 kg erg zwaar buigen vind...Jij bent gewichtheffer dus jij weet ook: techniek is alles!

Laatst bewerkt:
verschil tussen squatten met en zonder gear?

Leuke discussie over het squatten.
Ik zie niet veel over het verschil tussen het raw buigen en met gear (pak en banden)
Ik merk dat mijn techniek veel beter is als ik banden en een pak aan doe.

Persoonlijk vind ik het helemaal niet erg dat mijn Raw techniek wat minder is want het gaat mij er als powerlifter alleen maar om, om geared zoveel mogelijk te buigen.

Daarom hier een filmpje van mij met pak (single plye, en banden)

http://www.youtube.com/watch?v=vXIVJu6iu9A

Ik zie hier bijvoorbeeld geen Hypdrive waar Rippetoe het over heeft??

Ik ben nog maar net lid van dit forum en daarom lukte het me alleen maar om deze youtubelink te posten.:o volgende keer beter.

Ben benieuwd wat de kenners ervan vinden.

Je staat ook relatief smal, om de heupen goed in de lift te gooien zou ik wat breder gaan staan. Daarnaast zou ik me ook focussen om de knieen goed naar buiten te drukken, dit doe je simpelweg door de voeten wat naar buiten te laten wijzen en deze lijn met je knieen te volgen.

Leuke discussie over het squatten.
Ik zie niet veel over het verschil tussen het raw buigen en met gear (pak en banden)
Ik merk dat mijn techniek veel beter is als ik banden en een pak aan doe.

Persoonlijk vind ik het helemaal niet erg dat mijn Raw techniek wat minder is want het gaat mij er als powerlifter alleen maar om, om geared zoveel mogelijk te buigen.

Daarom hier een filmpje van mij met pak (single plye, en banden)

http://www.youtube.com/watch?v=vXIVJu6iu9A

Ik zie hier bijvoorbeeld geen Hypdrive waar Rippetoe het over heeft??

Ik ben nog maar net lid van dit forum en daarom lukte het me alleen maar om deze youtubelink te posten.:o volgende keer beter.

Ben benieuwd wat de kenners ervan vinden.

Anne is het niet?:p
Je hebt helemaal gelijk met wat je zegt.Ik buig liever zelf raw goed en geared goed :P
Ik zag op jouw andere filmpje dat je ook traint met el.banden. Hoe is jouw ervaring daarmee? ik ben nieuwsgierig ik zelf heb dat nog nooit gedaan.
Groeten Wim

Laatst bewerkt:
Watvoor suit is dit? Als ik me niet vergis heb je voor bredere stance ook een sumo stance suit nodig...

Watvoor suit is dit? Als ik me niet vergis heb je voor bredere stance ook een sumo stance suit nodig...

Het is een Titan Centurion (deze is voor een relatief smalle stand op maat gemaakt)
Ik ben wel bezig om iets breder te staan, maar sumo zal het niet meteen worden hoor!

1. doe een fatsoenlijke trainingsbroek aan
2. Je heupen zijn op knie hoogte. dus geen paralel maar er boven. cm of 2-3

Voor mij is dat toch parallel, ja.

Terug
Naar boven