- Waardering
- 1.793
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 117kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

heerlijk al die beginnende squatters die de hele tijd rippetoe en weet ik veel wat citeren en elkaar proberen af te bluffen. Ja een goede squat is hipbreak first en verder mogen je knieen best wat naar voren bewegen. En wat rip ook zegt en hoe je het ook wilt interpreteren. Een squat is een squat en geen goodmorning dus als je er een goodmorning van maakt is dat geen teken van een goede hipdrive maar van weakness in de hams en back.

afbeelding 2 is overdreven van wat jij doet
[Link niet meer beschikbaar]

---- Bij squatten onder een kniehoek van 90° wordt de knieschijf met kracht tegen de onderzijde van het bovenbeen, (femur), aangetrokken.
Tot 90° is dat nog aanvaardbaar.
Bij dieper inzakken dan 90°, wordt de knieschijf echter onacceptabel ver naar binnen getrokken en veroorzaakt schade aan de binnenzijde ]van de knie. Het gaat dan om kniekapselschade.---->
en
Geen enkel gewricht mag onder de 90° worden belast, omdat er dan teveel trekkracht op de banden en pezen komt te staan
Site van een personal coach![]()
volgende keer beter.Leuke discussie over het squatten.
Ik zie niet veel over het verschil tussen het raw buigen en met gear (pak en banden)
Ik merk dat mijn techniek veel beter is als ik banden en een pak aan doe.
Persoonlijk vind ik het helemaal niet erg dat mijn Raw techniek wat minder is want het gaat mij er als powerlifter alleen maar om, om geared zoveel mogelijk te buigen.
Daarom hier een filmpje van mij met pak (single plye, en banden)
http://www.youtube.com/watch?v=vXIVJu6iu9A
Ik zie hier bijvoorbeeld geen Hypdrive waar Rippetoe het over heeft??
Ik ben nog maar net lid van dit forum en daarom lukte het me alleen maar om deze youtubelink te posten.volgende keer beter.
Ben benieuwd wat de kenners ervan vinden.

Watvoor suit is dit? Als ik me niet vergis heb je voor bredere stance ook een sumo stance suit nodig...
Watvoor suit is dit? Als ik me niet vergis heb je voor bredere stance ook een sumo stance suit nodig...
1. doe een fatsoenlijke trainingsbroek aan
2. Je heupen zijn op knie hoogte. dus geen paralel maar er boven. cm of 2-3