AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

Ik heb het filmpje er juist op gezet om commentaar te krijgen, dus dat is welkom hoor!, graag zelfs:yes:. Vooral over wat ik in m'n post zeg over het verschil in techniek tussen geared en raw buigen, daar zou ik graag jullie mening over willen horen.
Mijn doelen zijn op het NK (eind februari) 720 totaal (282,5, 177,5, 260) halen.

P.S. Is voorstellen gebruikelijk???,

Mooie kilo`s! Commentaar?ja ik heb iets, was niet op diepte ;),kont misschien verder naar achteren (kan ik niet goed zien in deze camera positie )
Ik vind dat het raw tillen net zo belangrijk, ivm het sterker maken van je kniebanden.
Voor de rest heb ik weinig aan te merken.
Voorstellen, nee hoeft natuurlijk niet maar vind het grappig als er mannetjes van 58 kilo met een bench van 35 kilo gaan afgeven op het filmpje... ( die methode, rippeltoe, weet ik het.... ):D

ochere die bar ...
:)

Zoiets houd je toch niet eens meer vast? :)

t*ring zeg, wat een grip :)

Brutale rackpull!

das geen kleine jongen die achter jimmy

Naar aanleiding van aanhoudende onderrug klachten heb ik deadlifts even uit m'n programma gegooid en heb ik maar een squat filmpje gemaakt om te zien of die wel goed zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=ZQubdD-bTfg

Nette squats,
kijk wel ff waar je je stang neerlegt/vast houd. Je legt hem hoog in je rug.
Als je de stang lager legt is confortabeler, nu zit je op de wervels. het zwaartepunt ligt ook anders, ikvind het makkelijker, deze mannier ( noemen wij gewichthef squat ) pak je andere spieren op je been ( voorkant ), net als frontsquat.
groet

Laatst bewerkt:
Nah, merkt er niks van.

das geen kleine jongen die achter jimmy
pres1.jpg

dat hij de stang zo neer flikkert
Erg sterk van Jimmy

lennart als je last van je onderrug hebt, zal ik gaan low bar squatten, de druk op je onderrug is daarbij minder dan bij high bar zoals je nu doet

lennart als je last van je onderrug hebt, zal ik gaan low bar squatten, de druk op je onderrug is daarbij minder dan bij high bar zoals je nu doet
Dat vraag ik me af... Je moet verder vooroverbuigen om het zwaartepunt boven je voeten te houden dus meer spanning op je onderrug

Nette squats,
kijk wel ff waar je je stang neerlegt/vast houd. Je legt hem hoog in je rug.
Als je de stang lager legt is confortabeler, nu zit je op de wervels. het zwaartepunt ligt ook anders, ikvind het makkelijker, deze mannier ( noemen wij gewichthef squat ) pak je andere spieren op je been ( voorkant ), net als frontsquat.
groet

Thanks, ik las het net ook op www.stronglifts.com dat low bar squatten best veel voordelen had.
Low Bar. Low bar is used by Powerlifters & recommended by Mark Rippetoe in Starting Strength. The bar rests below the bone on top of your shoulder-blades. Low bar decreases the distance bar to hips. Consequences:
  • Less torque on your lower back.
  • More leaning forward.
  • Harder to squat rock bottom.
  • Posterior Chain emphasis. More hips, less quads.
  • Greater maximal weights can be used.
Ik laat de Sumo deadlifts ook maar even voor wat het is, of misschien weer vanaf heel laag beginnen. Sukkel al best een poos met pijn.

Het zijn 'consequenties', geen voordelen ;)

Hangt maar net af van wat je doel is of je high of lowbar squat!

Dat vraag ik me af... Je moet verder vooroverbuigen om het zwaartepunt boven je voeten te houden dus meer spanning op je onderrug

Tja als je verder naar boven gaat met het gewicht hoe meer belasting op je onder rug, das mijn ervaring.

---------- Toegevoegd om 13:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:22 ----------

Het zijn 'consequenties', geen voordelen ;)

Hangt maar net af van wat je doel is of je high of lowbar squat!

das waar! Als hij een gewichtheffer is, dan is dit waarschijnlijk een betere oefening

---------- Toegevoegd om 13:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:23 ----------

Thanks, ik las het net ook op www.stronglifts.com dat low bar squatten best veel voordelen had.

Ik laat de Sumo deadlifts ook maar even voor wat het is, of misschien weer vanaf heel laag beginnen. Sukkel al best een poos met pijn.

Film je deadlift een keer, misschien zijn er tips waar je iets aan hebt. groeten

Terug
Naar boven