- Waardering
- 1.022
- Lengte
- 1m95
- Massa
- 150kg
- Vetpercentage
- 24%

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik heb het filmpje er juist op gezet om commentaar te krijgen, dus dat is welkom hoor!, graag zelfs. Vooral over wat ik in m'n post zeg over het verschil in techniek tussen geared en raw buigen, daar zou ik graag jullie mening over willen horen.
Mijn doelen zijn op het NK (eind februari) 720 totaal (282,5, 177,5, 260) halen.
P.S. Is voorstellen gebruikelijk,
,kont misschien verder naar achteren (kan ik niet goed zien in deze camera positie )
Valt nog mee, moet je een keer zien als hij ze daar opflikkert na pushpress

Naar aanleiding van aanhoudende onderrug klachten heb ik deadlifts even uit m'n programma gegooid en heb ik maar een squat filmpje gemaakt om te zien of die wel goed zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=ZQubdD-bTfg
Nah, merkt er niks van.

Dat vraag ik me af... Je moet verder vooroverbuigen om het zwaartepunt boven je voeten te houden dus meer spanning op je onderruglennart als je last van je onderrug hebt, zal ik gaan low bar squatten, de druk op je onderrug is daarbij minder dan bij high bar zoals je nu doet
Nette squats,
kijk wel ff waar je je stang neerlegt/vast houd. Je legt hem hoog in je rug.
Als je de stang lager legt is confortabeler, nu zit je op de wervels. het zwaartepunt ligt ook anders, ikvind het makkelijker, deze mannier ( noemen wij gewichthef squat ) pak je andere spieren op je been ( voorkant ), net als frontsquat.
groet
lennart als je last van je onderrug hebt, zal ik gaan low bar squatten, de druk op je onderrug is daarbij minder dan bij high bar zoals je nu doet
Ik laat de Sumo deadlifts ook maar even voor wat het is, of misschien weer vanaf heel laag beginnen. Sukkel al best een poos met pijn.Low Bar. Low bar is used by Powerlifters & recommended by Mark Rippetoe in Starting Strength. The bar rests below the bone on top of your shoulder-blades. Low bar decreases the distance bar to hips. Consequences:
- Less torque on your lower back.
- More leaning forward.
- Harder to squat rock bottom.
- Posterior Chain emphasis. More hips, less quads.
- Greater maximal weights can be used.
Dat vraag ik me af... Je moet verder vooroverbuigen om het zwaartepunt boven je voeten te houden dus meer spanning op je onderrug
Het zijn 'consequenties', geen voordelen
Hangt maar net af van wat je doel is of je high of lowbar squat!
Thanks, ik las het net ook op www.stronglifts.com dat low bar squatten best veel voordelen had.
Ik laat de Sumo deadlifts ook maar even voor wat het is, of misschien weer vanaf heel laag beginnen. Sukkel al best een poos met pijn.