MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Ik kan helemaal niet low bar squatten, ik snap niet hoe die barbell dan blijft liggen :p Het voelt gewoon zo verrot oncomfortabel aan!

Ik kan helemaal niet low bar squatten, ik snap niet hoe die barbell dan blijft liggen :p Het voelt gewoon zo verrot oncomfortabel aan!

dikke retractie maken en de bar op je achterste schouderkoppen laten rusten en....veel oefenen

---------- Toegevoegd om 14:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:57 ----------

Dat vraag ik me af... Je moet verder vooroverbuigen om het zwaartepunt boven je voeten te houden dus meer spanning op je onderrug

bij een high bar drukt de bar meer op de cervicale wervels waardoor er meer belasting is op de gehele wervelkolom

Voelt in het begin onwennig aan. Eronder gaan staan, diep lggen en goed vast houden. Door hetlaag leggen en je borst vooruit te doen, is je houding vaak beter bij het buigen. Dit is natuurlijk weer persoonlijk;)

Het zijn 'consequenties', geen voordelen ;)

Hangt maar net af van wat je doel is of je high of lowbar squat!

Tja als je verder naar boven gaat met het gewicht hoe meer belasting op je onder rug, das mijn ervaring.

---------- Toegevoegd om 13:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:22 ----------

das waar! Als hij een gewichtheffer is, dan is dit waarschijnlijk een betere oefening

---------- Toegevoegd om 13:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:23 ----------

Film je deadlift een keer, misschien zijn er tips waar je iets aan hebt. groeten

Mijn doel is om zoveel mogelijk te squatten dus powerlifter, maarja stel dat low bar squat zo verrot gaat dan moet ik maar genoegen nemen met high bar squat en minder gewicht.

Deadlift wacht ik waarschijnlijk nog even mee, ik gok zelf dat ik dicht tegen overbelasting aan zit omdat ik hier een poosje geleden ook last van had en na een goede deload werd de pijn allemaal wat minder.

Ik heb ook het gevoel dat me onderrug erg hol groeit, brr snel weer van de computer af onderrug doet weer erg pijn.

dikke retractie maken en de bar op je achterste schouderkoppen laten rusten en....veel oefenen

---------- Toegevoegd om 14:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:57 ----------

bij een high bar drukt de bar meer op de cervicale wervels waardoor er meer belasting is op de gehele wervelkolom

Is die belasting dan niet meer verspreid in plaats van alleen onderrug of zeg ik nu iets doms ???

Nee is niet dom, de lijn waar het gewicht ligt is anders ( staat ongeveer gelijk aan je kont ), das mijn beleving. Dus corrigeer ik minder en is niet topzwaar.....begrijp je me nog? :)
Kijk wel uit met het proberen hiervan, zwaartepunt ligt anders, voordat je op je plaat gaat......en als je opje plaat gaat graag het filmpje plaatsen! :P

---------- Toegevoegd om 17:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:06 ----------

Hier zie je hoe Riri onder de stang gaat staan, misschien duidelijker zo...

[Link niet meer beschikbaar]

Nee is niet dom, de lijn waar het gewicht ligt is anders ( staat ongeveer gelijk aan je kont ), das mijn beleving. Dus corrigeer ik minder en is niet topzwaar.....begrijp je me nog? :)
Kijk wel uit met het proberen hiervan, zwaartepunt ligt anders, voordat je op je plaat gaat......en als je opje plaat gaat graag het filmpje plaatsen! :P

---------- Toegevoegd om 17:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:06 ----------

Hier zie je hoe Riri onder de stang gaat staan, misschien duidelijker zo...

[Link niet meer beschikbaar]

Ik begin eerst met 20kg dus het op je plaat gaan zal vast wel meevallen.
Zaterdag ga ik het proberen en film ik meteen wat.

Thanks voor de hulp iedereen !

k*tspotter eerste klas. Gefeliciteerd echter met je prestatie.

Kuur gaat dus goed zo te zien, van 1-> 4x180.:thumbs:

Train je in een Moskee?:D Nice squat.

brutale squat! 4x180 beltless = sexy! ik raak alleen zwaar afgeleid door die hoofddoekjes op de achtergrond :roflol:

edit: zit je in een 2e kuur dan?

:roflol: Die trainen met die gewaden aan.

brutale squat! 4x180 beltless = sexy! ik raak alleen zwaar afgeleid door die hoofddoekjes op de achtergrond :roflol:

edit: zit je in een 2e kuur dan?
Ja zit in mn tweede kuur.

Maar ik had mn benen de eerste 7 weken helemaal niet getraind. Had nogal last van mn onderrug, dat gaat nu eindelijk beter. Toen ik weer ging squatten 2 weken terug al gelijk een PR :)

WTF! En daar moet je voor kuren? Op zich een goede squat maar kuren voordat je dat kunt squatten dat snap ik dan weer niet.

WTF! En daar moet je voor kuren? Op zich een goede squat maar kuren voordat je dat kunt squatten dat snap ik dan weer niet.
Had ik denk ik niet voor hoeven te kuren hoor. Maar ik train ook bodybuildinggericht, dus mn prioriteiten liggen anders.

Had ik denk ik niet voor hoeven te kuren hoor. Maar ik train ook bodybuildinggericht, dus mn prioriteiten liggen anders.

Dat is natuurlijk ook zo, dat vergeet ik wel eens omdat je vrij veel in het PL-forum te vinden bent. dan klinkt het al wat logischer.

Wel best aardige techniek. Je blijft goed tight tijdens het squaten en doet geen goodmornings. Je lijkt ook een stuk buffer dan bij het filmpje van 1x180, het kuren doet goed z'n best. :)

Terug
Naar boven