Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

http://www.youtube.com/watch?v=z45t71E3FIU

Volgende week toppen :) Eerst de 200kg, en daarna hopelijk 205 als ik me goed voel.

Daarna weer een periode deadliften, om het beetje in verhouding te krijgen :p
Misschien herken je er niks in wat ik nu zeg, maar misschien nog wat beter op je ademhaling letten. Bij de laatste rep klinkt het net of neem je een grote hap lucht als je al in de eccentrische fase zit, waardoor je core ook een stuk minder stabiel is. Dit zou ook kunnen verklaren waarom dat de laatste rep er iets minder netjes uitziet als de eerste 2. En ik zou minder ver uitlopen, maar dat is een ander verhaal.

Als ik puur trainde om sterker te worden wel, maar mn hoofddoel is massa.

---------- Toegevoegd om 22:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:46 ----------

Ik vind een belt in principe ook nog wel raw als je hem pakt uit veiligheidsoverwegingen of vanwege onderrugblessure ofzo. Maar als je hem puur en alleen pakt voor de extra kilo's vind ik het niet raw meer.

vind het een beetje een rare stelling.
alsof je van een belt sterker wordt.

ik vind het persoonlijk fijner, verschilt natuurlijk per persoon. maar het is niet dat je bijv zonder belt zou failen op een bepaald gewicht, en met belt niet.

Edit: daar heb je wel gelijk in Mark, maar dat zou dan meer zijn voor het extra vertrouwen dat je hebt, en de versteviging?

Laatst bewerkt:
Een belt zorgt zelfs voor meer belasting van de erectors. Onderzoek is een tijd geleden gepost...

vind het een beetje een rare stelling.
alsof je van een belt sterker wordt.

ik vind het persoonlijk fijner, verschilt natuurlijk per persoon. maar het is niet dat je bijv zonder belt zou failen op een bepaald gewicht, en met belt niet.

Edit: daar heb je wel gelijk in Mark, maar dat zou dan meer zijn voor het extra vertrouwen dat je hebt, en de versteviging?

Hahaha is dat wat je jezelf hebt wijsgemaakt?

Het lijkt mij vrij logisch als je absoluut zeker bent van een goeie vorm tijdens het deadliften en squatten dat je dan geen belt draagt. Maar zo gauw je tegen je max aan gaat zitten is het bij 99% het geval dat de vorm stinkt en dan zou ik maar een belt om doen zodat jij je buik tegen de belt kan aandrukken en dat zorgt er tevens voor dat je iets minder gauw je rug bol trekt.

Was het één enkel onderzoekje? Zou daar niet te veel waarde aan hechten. Je hoort zoveel tegenwoordig.
Dat was idd het enigste onderzoek wat ik nu gezien heb, maar lijkt mij dat er vrij weinig aan zo'n onderzoek fout kan gaan? Ik gebruik bij mijn max sets ook gewoon een belt btw. vind het fijn zitten, en mentaal helpt het me wel.

Dat was idd het enigste onderzoek wat ik nu gezien heb, maar lijkt mij dat er vrij weinig aan zo'n onderzoek fout kan gaan? Ik gebruik bij mijn max sets ook gewoon een belt btw. vind het fijn zitten, en mentaal helpt het me wel.

wat dacht je van tightness bij squats, met belt is mijn tightness veel beter

wat dacht je van tightness bij squats, met belt is mijn tightness veel beter
Ja ik heb zelf ook het idee dat ik er bijna niet zonder kan bij mijn top sets. Ik heb bij de BP bij de zwaarste sets ook een riem om, dat scheelt echt enorm in tightness. Maar goed als de erectors zwaarder belast worden is het ook niet zo'n probleem lijkt me. Aangezien ze dan ook sterker worden neem ik aan.

Toch niet alweer een riem-discussie?!

Misschien herken je er niks in wat ik nu zeg, maar misschien nog wat beter op je ademhaling letten. Bij de laatste rep klinkt het net of neem je een grote hap lucht als je al in de eccentrische fase zit, waardoor je core ook een stuk minder stabiel is. Dit zou ook kunnen verklaren waarom dat de laatste rep er iets minder netjes uitziet als de eerste 2. En ik zou minder ver uitlopen, maar dat is een ander verhaal.

Het begin van de eccentrische fase neem ik wel wat lucht ja, maar dat doe ik bij elke rep... Die laatste rep was gewoon wat minder omdat ik tegen het eind van mn kunnen aanzat ;)
En dat uitlopen doe ik omdat ik anders de safetybars raak.

En over die riem. Heb niet het idee dat ten koste van mn vorm gaat dat ik hem niet draag. En ik vind een riem wel fijn zitten, maar het is ook het idee dat je anders niet meer zonder kan. Als je bijvoorbeeld gewend bent kneewraps of briefs te dragen, zal daarna de drempel ook heel groot worden zonder te gaan toppen.

Laatst bewerkt:
Goed zo mannen. Verdorie Jimmy heeft zich zelf al een hele sportschool gebouwd he!

Thx, maar is niet bij Jimmy hoor ;)

Ooh waar dan. Die van jou?

Pat's gym te Bazel, aan die gym gaat de cup door waar jij aan meedoet (dacht toch dat je op de lijst stond?), meer bb gericht ;) maar ook een squatrack en barbells (die dankzij Jimmy vrijwel allemaal krom zijn blijkbaar :eek::D) en een shitload aan schijven inclusief vier 50's which is nice :cool:

nice man ! Stevige deadlifts

Zo, die David is me ook een stevige.

Terug
Naar boven