Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

verder nog comments op techniek

als het volgens jou een rdl is g-men.
dan ben ik bang dat een sldl heel moeilijk of onmogelijk voor mij zal zijn met mijn postuur (lange benen in verhouding met torso)

Mooi éh..? ;)
Verschil van meningen.
Een RDL laat je toch niet op de vloer komen eigenlijk.
Maar een RDL begin ik ook op hoogte, dus eigenlijk is het een fusie van SLDL en RDL.
Of wat denk je Gijs.

Mooi éh..? ;)
Verschil van meningen.
Een RDL laat je toch niet op de vloer komen eigenlijk.
Maar een RDL begin ik ook op hoogte, dus eigenlijk is het een fusie van SLDL en RDL.
Of wat denk je Gijs.

SDL = Stiff legged deadlift

Zijn zn benen gestrekt? Nee.

Dat hoeft ook niet.
Je moet ze alleen niet proberen te buigen en te strekken tijdens de oefening.

---------- Toegevoegd om 14:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:15 ----------

Stand with shoulder width or narrower stance on shallow platform with feet flat beneath bar. Bend knees and bend over with lower back straight. Grasp barbell with shoulder width overhand or mixed grip, shoulder width or slightly wider. Lift weight to standing position

Keeping a slight bend in your knees

Laatst bewerkt:
is een rdl, bij sldl heb je een kromme rug, alleen door die lange apenledematen van mike komt ie tot de grond, de meesten komen tot net onder de knieen

---------- Toegevoegd om 14:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:28 ----------

stiff is niet straight he

is een rdl, bij sldl heb je een kromme rug, alleen door die lange apenledematen van mike komt ie tot de grond, de meesten komen tot net onder de knieen

---------- Toegevoegd om 14:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:28 ----------

stiff is niet straight he
Dat zou ik dan weer niet doen persoonlijk...

rdl - lijkt me duidelijk

Bij een RDL buig je duidelijk door de knieën als je omlaag gaat.
Ik had toch echt het idee dat Mikeo probeerde zijn benen in een vaste houding te houden.

nee, je duwt je kont naar achter. of je daarbij ook je knieen buigt ligt een beetje aan je voorkeur

nee, je duwt je kont naar achter. of je daarbij ook je knieen buigt ligt een beetje aan je voorkeur

Je omschrijft een Roman. Kont naar achter, knieen gebogen etc. Bij stiff legged ga je vanuit je heupen naar voren en blijft je kont en knieen op de plek waar ze stonden.

Mikeo, als je nog eens wat weet?! :roflol:

hehe een hele discussie wat het nu is :roflol:
maar heeft iemand nog kritiek :P

oplossing is simpel. Battle Royal. Last man standing wint het argument :D

lekker belangrijk ook hoe die oefening precies heet. ik vind het een mooie biceps curl mike.

Fout uitgevoerde romanian deadlift of fout uitgevoerde sldl of fout uitgevoerde normale deadlift.

Romanian: benen niet teveel gebogen, beetje kniebuiging mag best maar je moet 1 houding vasthouden met de beentjes. Stoppen op het moment dat je onderrug nog recht is wat voor de meeste mensen iets boven parallel is. Vandaar de 'halve' reps vaak.

Stifflegged: benen recht, onderrug krom en vanaf de grond.

Dit is dus geen van beide... :p

oké.

dus kont/benen stil houden en halve reps maken tot het punt dat de rug recht blijft = dan romanian?

Laatst bewerkt:
Rdl

Romanian: benen niet teveel gebogen, beetje kniebuiging mag best maar je moet 1 houding vasthouden met de beentjes. Stoppen op het moment dat je onderrug nog recht is wat voor de meeste mensen iets boven parallel is. Vandaar de 'halve' reps vaak.

Stifflegged: benen recht, onderrug krom en vanaf de grond.

dit dus. maar je knalt je heupen wel naar voren bij een rdl toch?

Terug
Naar boven