XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

het llijkt me dat je ze niet echt locked Daster. Je hebt je ellebogen ook niet goed genoeg naar voren wijzen en duikt niet helemaal onder de stang. Het gewicht blijft net voor je vandaar dat je hem net niet even in lock kan drukken/houden.

Maar verder ga je goed hard vooruit.
Inderdaad :) Ga er volgende keer is op letten. Ademhaling gaat ook nooit fijn met deze oefening.. Maakt het wat lastiger op de goede techniek te focussen.

@Minotaures; Ik wil mezelf eigenlijk niet ergens toe rekenen.. Als ik puur zou bodybuilden was ik allang gestopt met squatten/deadliften omdat ik daar alleen maar grote glutes van krijg :rolleyes: Vind het ook leuk om zo sterk mogelijk te worden, vind het beetje lafjes om een goed fysiek te hebben maar vervolgens niet eens een zwaar gewicht op te kunnen tillen van de grond.
Dus ik zoek gewoon naar de gulden middenweg ;)

Vind het ook leuk om zo sterk mogelijk te worden, vind het beetje lafjes om een goed fysiek te hebben maar vervolgens niet eens een zwaar gewicht op te kunnen tillen van de grond.
Dus ik zoek gewoon naar de gulden middenweg ;)
Dat doe je behoorlijk goed man. :thumb:

Wat G-men al zegt je moet meer onder de halter duiken als je uitdrukt,dus niet de halter zelf meer naar achteren pressen maar je bovenlichaam naar voren brengen locken en opnieuw adem innemen en weer zakken vooral bij zware gew tegen je top voorkomt dat ademnood wat je nu hebt en je hebt een beter controle over het gew.
Voor deze oef moet je ook techniek training doen voor jou zo'n 50a60kg en dan setjes van 3 is puur om het goed aan te leren.
Als je de techniek beheerst zit je zo 10kg hoger,en minder gevaar op blessures....
En de boel soepel houden vooral de schouder gewr waardoor geen stijfheid in het gewr optreed.

Lekkurr daster lekkurr!! haha

Is het bij de PP ook niet verstandiger om een smallere grip te hanteren?

waarom is dat handiger? kun je dan meer kracht zetten ofzo?

ja smaller is fijner.

ik denk dat je dan meer triceps erbij gebruikt?
correct me if i'm wrong

Nja en de ROM wordt ook groter bij een smallere greep..

Bij olympisch gewichtheffers zie je vaak dat ze na de clean, de stang breder pakken voordat ze gaan jerken

Nja en de ROM wordt ook groter bij een smallere greep..

Bij olympisch gewichtheffers zie je vaak dat ze na de clean, de stang breder pakken voordat ze gaan jerken

Een JERK is dan ook geen (push)PRESS.

Sterker nog, gewichtheffers doen er alles aan om niet (na) te drukken.

Een JERK is dan ook geen (push)PRESS.

Sterker nog, gewichtheffers doen er alles aan om niet (na) te drukken.
Hehe I know

Maar de rom wordt wel kleiner bij een bredere greep ;) Of je nou presst of jerkt

De vraag is dus meer of het krachtvoordeel wat je uit je triceps haalt het nadeel van de grotere rom overtreft. Ik denk dat het voor mensen met verhoudingsgewijs lange armen voordeliger is iets breder vast te pakken

mensen met lange ledematen zijn gewoon ****ed rofl :D

Hehe I know

Maar de rom wordt wel kleiner bij een bredere greep ;) Of je nou presst of jerkt

De vraag is dus meer of het krachtvoordeel wat je uit je triceps haalt het nadeel van de grotere rom overtreft. Ik denk dat het voor mensen met verhoudingsgewijs lange armen voordeliger is iets breder vast te pakken

M.a.w. er is een bepaalde positie waarin je optimaal kan pressen, ondanks een niet zo optimale ROM.

Wat is er mis met een grotere ROM? En als je zo gaat redeneren, waarom drukt dan iedereen op de BP tegenwoordig zo smal mogelijk?

Wat is er mis met een grotere ROM? En als je zo gaat redeneren, waarom drukt dan iedereen op de BP tegenwoordig zo smal mogelijk?

Dat zo smal mogelijk drukken is makkelijk te beantwoorden. Triceps hebben het potentieel vele malen sterker te worden dan de andere spiergroepen die je gebruikt bij het pressen. Zou dom zijn om daar geen gebruik van te maken en koppig zo breed mogelijk te blijven pressen waarbij de triceps niet optimaal aangesproken worden.

Terug
Naar boven