MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

The real difference between the RDL and SSDL is bar position. During the RDL, the hips move backward, thus keeping the bar close to the body. However, during the SSDL, the butt stays somewhat put (it will move back slightly). You'll still rotate around the hips, but the bar is now further away from the body. This, of course, will place greater stress on the lumbar erectors (your lower back.)

..

Bij RDL's gaat de bar naar beneden omdat je je hips naar achter beweegt zeg maar. En bij stiff legged deads gaat de bar naar beneden omdat je naar voren buigt. Daarnaast zijn RDL's altijd met een arched back en kunnen (maar hoeven) SLD niet met een arched back te zijn.

Laatst bewerkt:
dus dan kan ook de conclusie getrokken worden dat goed uitgevoerde rdl's goodmornings zijn met de stang in je handen?

mooi, ik was al bang dat ik een oma sibiltje deed :D

verkeerde uitvoering van een rdl. tot net onder de knie of halverwege het scheenbeen is genoeg

Romanian: benen niet teveel gebogen, beetje kniebuiging mag best maar je moet 1 houding vasthouden met de beentjes. Stoppen op het moment dat je onderrug nog recht is wat voor de meeste mensen iets boven parallel is. Vandaar de 'halve' reps vaak.

Stifflegged: benen recht, onderrug krom en vanaf de grond.

Dit is dus geen van beide... :p

Is er eigenlijk een site waar de oefeningen goed uitgelegd worden dan?
Bovenstaande had ik zo gevonden, en was toevallig wat ik ook dacht.
Waar haal jij bijv. je wijsheid vandaan Tjok?

Ik vind wel dat het resultaat/gevoel telt als je een oefening doet, en of je hem dan helemaal goed doet volgens wie dan ook maakt eigenlijk niet veel uit natuurlijk...

Fout uitgevoerde romanian deadlift of fout uitgevoerde sldl of fout uitgevoerde normale deadlift.

Romanian: benen niet teveel gebogen, beetje kniebuiging mag best maar je moet 1 houding vasthouden met de beentjes. Stoppen op het moment dat je onderrug nog recht is wat voor de meeste mensen iets boven parallel is. Vandaar de 'halve' reps vaak.

Stifflegged: benen recht, onderrug krom en vanaf de grond.

Dit is dus geen van beide... :p

dus dan kan ook de conclusie getrokken worden dat goed uitgevoerde rdl's goodmornings zijn met de stang in je handen?

jackpot.

Een additional legpress zie ik het punt niet van (de calfpress trouwens ook niet). Dat zie je aan zijn knie die naar voren wijst en hielen van de vloer. Zo komen zijn hammies ook niet maximaal op rek. Kun je beter gewoon gaan convi dl-en. Ik heb het idee dat hij vooral bezig is zijn sterke spiergroepen sterker maken. Volgens mij is dat niet de bedoeling van je ondersteunende oef.

RDL - onderaan
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/sumo-deadlift-uitvoering-235293/#post4632557

Laatst bewerkt:
zal hem volgende week nog eens filmen dan met jou uitleg erbij Trasher
thnx

Mooi verhaal.
Ze zijn bijna hetzelfde.

In het kort voor Mikeo dan:

RDL mag je een beetje buiging in de benen hebben tijdens de beweging, en blijft de halter dicht bij het lichaam.
Je duwt je kont naar achter om de beweging te starten.

Bij de SLDL blijven je benen in dezelfde lichtgebogen stand, en gaat de halter iets verder van het lichaam af.
Je buigt in je middel om de beweging te starten, en je stopt zodra de natuurlijke curve van je rug niet meer vastgehouden kan worden.
(Ik zag Dorian Yates inderdaad ongeveer tot aan de knieën komen in de laagste positie)

Kan iedereen het met bovenstaande eens zijn als korte uitleg?

Heb je hier wat aan Mikeo? ;)

Kan iedereen het met bovenstaande eens zijn als korte uitleg?

pretty much. behalve dat ik met stiff legged niet stop zodra me rug evenredig aan de grond is. ik ga door tot de schijf zachtjes de grond aantikt en dan weer omhoog.

Goede uitleg ook! :thumb:

---------- Toegevoegd om 16:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:25 ----------

pretty much. behalve dat ik met stiff legged niet stop zodra me rug evenredig aan de grond is. ik ga door tot de schijf zachtjes de grond aantikt en dan weer omhoog.
Maar dan doe je hem niet goed! :rolleyes:

Je moet stoppen zodra de natuurlijke curve/arch uit je rug gaat. ;)

me rug blijft in de goede positie. ik ga vanuit me heupen naar veuren. en als je heupen flexibel genoeg zijn kun je diep komen zonder dat je moet compenseren met mindere arch in de rug.

me rug blijft in de goede positie. ik ga vanuit me heupen naar veuren. en als je heupen flexibel genoeg zijn kun je diep komen zonder dat je moet compenseren met mindere arch in de rug.

Lol geloof ik echt niks van. Anders film je je SLDL maar zul je zien dat je de plank volledig misslaat. ;)

het llijkt me dat je ze niet echt locked Daster. Je hebt je ellebogen ook niet goed genoeg naar voren wijzen en duikt niet helemaal onder de stang. Het gewicht blijft net voor je vandaar dat je hem net niet even in lock kan drukken/houden.

Maar verder ga je goed hard vooruit.

Terug
Naar boven