XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

Dat denk ik idd ook, je drukt ook vrij extreem elbows out, van archen is geen sprake en ook het voetenwerk kan beter, deze lift is gewoon puur op kracht en niks op techniek. Ik denk dat je zelfs wel meer dan 10kg kunt pakken met een goede setup. (Klinkt heel zeikerig I know, maar je wil beter worden toch?) Probeer je algehele setup en spanning in je rug en benen te verbeteren, dan zul je snel merken dat het beter gaat :) Ook je ademhaling moet je ff op letten, dat kan ook veel spanning in je borst schelen.

helemaal mee eensch. ik zie totaal geen arch, weinig spanning op de bovenrug en je duwt te weinig met je hakken in de grond. wat je wel goed doet is het gebruik van je glutes.
desalniettemin goed gewicht!

het is een bodybuilder..

Dus hij moet zonder enige vorm van techniek gaan benchen? Gewoon liggen en duwen?

Yup dat is hun manier. Gewoon zorgen dat je elke rep de spieren voelt werken. Techniek hebben ze niet nodig. Kijk ook maar eens naar de squats van de meeste hedendaagse BB'ers. Die gasten komen niet eens in de buurt van paralel. Trainen puur om contractie van de quads en niks meer en minder.

Dus hij moet zonder enige vorm van techniek gaan benchen? Gewoon liggen en duwen?
Gespannen rug/schouderbladen is voor elke bencher een noodzakelijk iets om een voorbeeld te noemen.

Die doen het vaak wel zo ja. Maar ik zou Daster niet onder die groep willen rekenen want die hangt teveel in het PL hok rond daarvoor :P

sorry, ik had dat zo niet bedoeld... :rolleyes:

Wel een beest natuurlijk, maar die aanstellerij altijd van die gasten...

monster rom ook op dips en squats :roflol:

en dat gooien met die barbell slaat echt nergens op

Nou 1RM's probeer ik wel degelijk op PL manier weg te drukken hoor :D Dus tips meer dan welkom. Vind kracht ongeveer even belangrijk als body.

Wat betreft die arch, dat doe ik wel degelijk, al zie je dat misschien niet zo goed door trainingspak. Verder archen doet gewoon pijn haast.. Misschien ben ik gewoon niet zo flexibel daar. Mn schouderbladen knijp ik ook altijd sterk samen, misschien ook niet zo goed te zien?

De algehele setup kan zeker wel wat beter, daarom ook wel goed mezelf is terug te zien.. Voor mn gevoel hield ik mn ellebogen bijvoorbeeld heel ver naar binnen, maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn dus.

Nou 1RM's probeer ik wel degelijk op PL manier weg te drukken hoor :D Dus tips meer dan welkom. Vind kracht ongeveer even belangrijk als body.

Wat betreft die arch, dat doe ik wel degelijk, al zie je dat misschien niet zo goed door trainingspak. Verder archen doet gewoon pijn haast.. Misschien ben ik gewoon niet zo flexibel daar. Mn schouderbladen knijp ik ook altijd sterk samen, misschien ook niet zo goed te zien?

De algehele setup kan zeker wel wat beter, daarom ook wel goed mezelf is terug te zien.. Voor mn gevoel hield ik mn ellebogen bijvoorbeeld heel ver naar binnen, maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn dus.

Dat archen moet je gewoon op oefenen. Ik arch bij elke rep en bij elk gewicht en naarmate je dit meer en meer doet, gaat het beter en beter gaan. Juist hetzelfde met je set-up. Gewoon wat proberen meer op letten en je gaat er meer en meer profijt uithalen ;)

Edit: trouwens je ellebogen kunnen inderdaad nog wel een stukje meer naar binnen, maar zoals andere hier zeggen dat je heel hard flared is helemaal niet zo, het lijkt misschien zo door de hoek waaruit het filmpje gemaakt is :)

Laatst bewerkt:
monster rom ook op dips en squats :roflol:

en dat gooien met die barbell slaat echt nergens op

haha die dvd slaat sowieso nergens op :p die squat trouwens: hij doet 1x220 kg, je zou toch verwachten dat een wandelende apotheek zoals hij wel een pak meer squat.

Sldl

mooi want dat was de bedoeling ook.
nu nog aan me grip gaan werken :(

Rdl.

Terug
Naar boven