Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

Wat is er mis met een grotere ROM? En als je zo gaat redeneren, waarom drukt dan iedereen op de BP tegenwoordig zo smal mogelijk?

voor zo ver ik weet drukken de meeste die officiële pl wedstrijden drukken gewoon nog vrij breed i.v.m. de kortere rom

toen ik in in papendal was werd dat in ieder geval meerdere malen benadrukt

Dat zo smal mogelijk drukken is makkelijk te beantwoorden. Triceps hebben het potentieel vele malen sterker te worden dan de andere spiergroepen die je gebruikt bij het pressen. Zou dom zijn om daar geen gebruik van te maken en koppig zo breed mogelijk te blijven pressen waarbij de triceps niet optimaal aangesproken worden.

Is volgens mij helemaal niet waar. Volgens mij zijn je borstspieren toch echt potentieel tot een grotere krachtproductie in staat. Echter Werken de meeste benchshirts gewoon zo dat je vooral het laatste stuk op je zelf staat en dan stelt een relatief smallere grip je wel in staat je triceps meer te gebruiken.

Wat is er mis met een grotere ROM? En als je zo gaat redeneren, waarom drukt dan iedereen op de BP tegenwoordig zo smal mogelijk?
Dat moet je dan maar eens aan iemand als WimWam(steekers) of Huggy vragen. ;)

voor zo ver ik weet drukken de meeste die officiële pl wedstrijden drukken gewoon nog vrij breed i.v.m. de kortere rom

Dat bedoel ik. ;)

Laatst bewerkt:

Is het niet zo dat in elk geval een vinger over de ringen moet zitten? Dus dan ben je verplicht om breed te drukken, zeker als je korte armen hebt zal dit het geval zijn dan.

Dat zo smal mogelijk drukken is makkelijk te beantwoorden. Triceps hebben het potentieel vele malen sterker te worden dan de andere spiergroepen die je gebruikt bij het pressen. Zou dom zijn om daar geen gebruik van te maken en koppig zo breed mogelijk te blijven pressen waarbij de triceps niet optimaal aangesproken worden.
Maar is dat dan ook niet toe te passen op de overhead press? Worden toch ongeveer dezelfde spieren gebruikt, weliswaar de 1 minder als de ander, maar toch...
:orly:

in papendal is dat dan waarschijnlijk benadrukt omdat je geared meer uit je shirt kan halen. raw zo breed pakken vind ik zwaar k*t in me schouders aanvoelen

Is het niet zo dat in elk geval een vinger over de ringen moet zitten? Dus dan ben je verplicht om breed te drukken, zeker als je korte armen hebt zal dit het geval zijn dan.

dat durf ik niet te zeggen

in papendal is dat dan waarschijnlijk benadrukt omdat je geared meer uit je shirt kan halen. raw zo breed pakken vind ik zwaar k*t in me schouders aanvoelen

voelt bij mij ook echt slecht ja. volgens mij maakte we nog die opmerking inderdaad, maar kregen als reply dat bankdrukken 'borst' is en niet triceps

Je moet zo breed pakken, dat je onderarmen in de onderste stand vertikaal staan, imo.
Mensen als WimWam en Huggy drukken dan "elbows out" ipv "tucked in" wat doormensen als Dave Tate wordt aangeraden.
Je mag zo smal drukken als je wilt volgens mij.

Je moet zo breed pakken, dat je onderarmen in de onderste stand vertikaal staan, imo.
Mensen als WimWam en Huggy drukken dan "elbows out" ipv "tucked in" wat doormensen als Dave Tate wordt aangeraden.
Je mag zo smal drukken als je wilt volgens mij.
Ik ben even de regels ingedoken en de internationale regels (IPC) zijn als volgt:
The spacing of the hands shall not exceed 81 cm measured between the forefingers.
http://www.ipc-powerlifting.org/exp...fting/Classification/A4_ENGLISH_2004-2008.pdf

Deze regel is ook in de IPF opgenomen:
(beide wijsvingers moeten binnen de 81 cm merktekens blijven) Machinaal
gemarkeerd/getapete merktekens zijn bedekt door de wijsvingers.
http://www.powerliftingbond.nl/downloads/IPF reglementen.pdf

Dus breder dan de 32 icnh (81cm) markeer ringen mag niet en smaller wel. Dus je hebt gelijk Hummer. ;)

Zelf hanteer in nu de middel vinger. Dat scheelt 5cm in totaal (76cm).

Jij geeft aan in de onderste positie dat je onderarmen verticaal moeten staan. Hoe breed hanteer jij je grip dan?

Ik moet natuurlijk afgaan op de mening van een jongen van 14 om te weten wanneer mijn onderarmen vertikaal staan, maar ik pak nu tussen het smalle gladde gedeelte en de ringen (die bij mij trouwens op 86cm uit elkaar staan...)
De afstand tussen mijn wijsvingers is dan ongeveer 58-59cm.
Vrij smal ivm hoe ik vroeger drukte (ringvinger op de ringen) maar het is nu even wat fijner voor mijn schouder, icm het "tucked in" drukken wat ik een beetje probeer.

Ik ga dan toch eens experimenteren en de camera als hulpmiddel gebruiken. Kijken of dat wat gaat opleveren.

Ik heb geeneens plek om de camera neer te zetten in mijn garagetje... :o
Kijk eens in WimWam zijn log naar zijn laatste filmpje.
Dat druist tegen alles in wat die Amerikanen zeggen! ;)
Volgens Wim en Huggy drukt er bij de IPF niemand "tucked in"...
Maar ach, bij mij gaat het nou weer wel redelijk, dus ik doe het nog maar even.
Misschien moeten we eens iets regelen dat die "ouwe knarren" die al decennia lang powerliften zoals WimWam, eens een clinic geven aan beginners zoals ons. :thumb:

Ik heb geeneens plek om de camera neer te zetten in mijn garagetje... :o
Kijk eens in WimWam zijn log naar zijn laatste filmpje.
Dat druist tegen alles in wat die Amerikanen zeggen! ;)
Volgens Wim en Huggy drukt er bij de IPF niemand "tucked in"...
Maar ach, bij mij gaat het nou weer wel redelijk, dus ik doe het nog maar even.
Misschien moeten we eens iets regelen dat die "ouwe knarren" die al decennia lang powerliften zoals WimWam, eens een clinic geven aan beginners zoals ons. :thumb:

How ff wel respect hebben he voor mijn trainer Wim Wam zo oud is ie niet. En wat hij tilt zijn de meeste jalours op op dit forum inclusief ik zelf ;)

How ff wel respect hebben he voor mijn trainer Wim Wam zo oud is ie niet. En wat hij tilt zijn de meeste jalours op op dit forum inclusief ik zelf ;)
I know, ik heb 'm ook zien reageren in je log. ;)
Je bent een geluksvogel met zo'n trainer.
En ik heb niets dan respect voor de man, hij heeft mij ook al eens geholpen.
Enne....
Ik ben ouder, dus dan kun je zulke dingen ongestraft zeggen! :D

I know, ik heb 'm ook zien reageren in je log. ;)
Je bent een geluksvogel met zo'n trainer.
En ik heb niets dan respect voor de man, hij heeft mij ook al eens geholpen.
Enne....
Ik ben ouder, dus dan kun je zulke dingen ongestraft zeggen! :D

Ow oke dan is het goed. Ja dat heb ik zeker want ik ben er nu achter dat je gewoon iemand nodig heb met veel ervaring waar je advies aan kan vragen want het is niet alleen zwaar trainen maar het is ook heel veel techniek. De gewichten maken niet uit zegt ie altijd het gaat om de techniek.
Maar je zou ook een x een filmpje kunnen maken en aan hem vragen wat je goed en wat je fout doet zodat je je techniek kan verbeteren.

netjes max, wat is het gewicht eigenlijk?

Buff max , buff ...

3x110 was het gewicht sorry was het vergeten te vermelden

Terug
Naar boven